31 Aralık 2014 Çarşamba

Urban Truck Defender Ultimate RS


Land Rover'ın efsaneleşmiş modeli Defender'ı modifiye eden firmalar listesine bir yenisi eklendi. Urban Truck tarafından hazırlanan otomobilin dış görünümü daha sportif olsa da asıl değişiklik kaputun altında yatıyor.

Ön görünümünde tampona eklenmiş yeni sis farları, yeni bir ön panjur, kaputa açılmış ek hava çıkışları ve ön çamurlukların arkasına eklenen RS logoları dikkat çekerken 18 inç çaplı jantlar, yeni far lensleri, beyaz renkli stoplar, farklı görünüme sahip arka tampon ve çift egzoz çıkışı diğer yenilikler olarak sıralanabilir.


İç mekanda bol bol deri döşeme göze çarparken Momo imzalı direksiyon simidi, kırmızı çerçeveli göztergeler, Alcantara tavan kaplaması, orta konsola eklenen dokunmatik ekran, sabit kafalıklı sportif ön koltuklar ve vites kolunun yerini alan seçim düğmeleri bu bölümdeki değişiklikleri oluşturuyor.


Fren sistemi güçlendirilen otomobilin süspansiyon sistemi de 5 cm alçaltılırken sıl yenilik kaput altında yaşanmış. GM raflarından alınan 6.2 litre hacimli v8 motorun 430 ile 500 beygir arasında güç üretebilen versiyonları sunulurken ünitelerin tamamı 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla donatılmış.

30 Aralık 2014 Salı

Mazda Carol


Mazda'nın Kei Car modellerinden Carol'ın yeni nesil örnekleri tanıtıldı. Japonya'da satılan Suzuki Alto'nun ikiz kardeşi olan otomobil firmanın yeni nesil Kodo tasarım anlayışı dışına çıkmış.

Düz bir burun yapısına sahip olan otomobilin ön tamponunda yer alan plaka ve ön panjuru sayılabilecek hava girişleri asimetrik bir yerleşime sahip. Genel yapısı itibariyle köşeli bir gövde tasarımı sunan aracın arka kapı camında yukarıya doğru açı alan kelebek camı dikkat çekiyor. Minik hatchback modelin sade görünümlü arka bölümünde stopların tampona alındığı görülebiliyor.


İç mekanda da sade bir yapıs sunan Carol'ın köşelerdeki havalandırma ızgaraları yuvarlakken büyük dokunmatik ekran yanlarında yer alanlar dikdörtgen tasarıma sahip. Üç kollu direksiyon simidi ve yarısı dijital ekrandan oluşan bir gösterge paneli sunan otomobilin vites kolu orta konsolda, havalandırma kumandalarının yanına yerleştirilerek ön koltuklar arasında kalan bölüm boşaltılmış.


Diğer Kei modellerinde olduğu gibi 660 cc hacimli benzinli motorla donatılan otomobilin standart versiyonları 49 beygir güç, 58 Nm tork üretebilirken VVT teknolojisiyle güç 52 beygire, torksa 63 Nm'ye ulaşıyor. İkilinin ortalama yakıt tüketim değerleri sırasıyla 3.6 ve 2.7 litre/100 km.

Manuel veya sürekli değişken oranlı otomatik şanzımanla (CVT) ısmarlanabilen otomobiller önden çekişli veya dört tekerlekten çekişli olarak da alınabiliyor. Manuel şanzımanlı seçeneğin ağırlığı 610 kg'dan başlarken CVT'ye sahip otomobil 640 kg ağırlığında.

29 Aralık 2014 Pazartesi

Ford Fiesta 1.0 PowerShift Titanium X


A.B.D. merkezli üretici Ford'un Avrupa kıtasında satışa sunduğu en uzun soluklu modeli Fiesta 1976 yılından beri bizlerle. Günümüzde yedinci nesil örnekleri satılmakta olan otomobil B segmentinde markayı başarılı bir şekilde temsil ediyor. 2008 yılından beri üretilen güncel nesil ilk olarak Verve konseptiyle 2007 yılında tasarımının ipuçlarını vermişti.

Özellikle önceki nesil modellere oranla çok daha dinamik görünen dış tasarımıyla dikkat çeken Fiesta'nın makyajıysa 2012 yılında geldi. Bu operasyonla birlikte yeni nesil EcoBoost motoruna kavuşan otomobile bir de çift kavramalı yarı otomatik şanzıman opsiyonu eklendi. Hatırlayacağınız gibi daha önce atmosferik emişe sahip motor ve tam otomatik şanzımanla testime konuk olan Fiesta'nın sedan versiyonunu da A.B.D.'de test emiştim. Bakalım yeni motor ve şanzıman araçta nasıl farklılıklar yaratmış.

MG GTS


MG'nin geçtiğimiz yıl tanıttığı şık kompakt SUV konsepti seri üretim haliyle ortaya çıktı. İlk etapta sadece Çin'de satılacak olan otomobilde dikkat çekici motor seçenekleri yer alacak.

Şişkin çamurluklarını koruyan aracın ön görünümü markanın diğer modellerine gönderme yaparken köşeli çizgilere sahip olan ön tampon agresif bir görünüme sahip. Arka tasarımı daha dikkat çekici olan aracın siyah renkli arka tamponu altında koruma ve çift egzoz çıkışı görülebiliyor.

Kaputu altında ilk etapta turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli benzinli motor bulunacak olan araç 217 beygir güç, 350 Nm tork üretebiliyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi ve çift kavramalı, 6 ileri vitesli yarı otomatik şanzımanıyla 0'dan 100 km/s sürate 8 saniyede ulaşabilen GTS'in 1, 1.4 ve 1.5 litre hacimli motor seçenekleriyse ilerleyen aylarda ürün gamına eklenecek.

28 Aralık 2014 Pazar

Mitsubishi Lancer Evolution X Final Concept


Japon üretici Mitsubishi artık bir kült haline gelen Lancer Evolution ailesinin güncel üyesine veda etmeye hazırlanıyor. Bu nedenle sınırlı üretime sahip olacak özel bir seri üzerinde çalışan firma ortaya çıkan otomobili Tokyo otomobil fuarında sergileyecek.

Görünüm olarak standart Lancer Evolution X ile arasında büyük fark olmayan araç sadece siyah gövde rengine sahip olacak. 19 inç çaplı jantlarla donatılacak olan özel seri mat boyayla birlikte bazı parçalarında parlak siyaha da yer vermiş.

Asıl yeniliği kaput altında sunacak olan Final Concept'in turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli motorunun 480 beygir güç üreteceği açıklandı. Dört tekerlekten çekiş sistemi ve 5 ileri vitesli manuel şanzımansa standart donanımda.

27 Aralık 2014 Cumartesi

Mazda LM55 Vision Gran Turismo


Yakında Gran Turismo 6 için özel bir aracı tasarlanmayan marka kalmayacak gibi görünüyor. Bu tip ilginç deneylerden uzak duran sessiz markalardan olan Mazda'nın bile oyuna özel konsepti tanıtıldı.

Yol otomobillerinden olduğu gibi Kodo tasarım dilini kullanan aracın önünda büyük hava girişleri ve ince yapılı LED aydınlatmalar görülebilirken tekerleklerin içeride kalan bölümleri açıkta bırakılmış. İnce yapılı yan aynalar ve tavana yerleştirilen hava emiş delikleri dikkat çekerken arkada da LED stoplar, dev difüzör ve yüksek spoiler görülebiliyor.

25 Aralık 2014 Perşembe

Citroën C1 1.0 ETG Airscape


Otomobil dünyasında sürekli görmeye alıştığımız alışkanlıklar arasında otomobillerin her geçen nesille birlikte büyümesi yer alıyor. Boyutların büyümesi sonrasında küçük otomobillere olan ilgiyi karşılamak için yeni modelleri piyasaya süren üreticiler bu şekilde tasarım dillerini de daha özgürce değiştirebiliyorlar.

Bu trendin bir parçası olan Citroën C1, Peugeot 108 ve Toyota Aygo isimli kardeşleriyle birlikte 2005 yılında tanıtıldı. 2009 yılında makyajlanan otomobil 2012 yılında bir kere daha elden geçirildikten sonra 2014 yılında yerini ikinci nesil örneklere bıraktı. İlk nesilde kardeşleriyle neredeyse aynı görünüme sahip olan C1'in tasarımı yeni modellerle birlikte farklılaşmış.

24 Aralık 2014 Çarşamba

Toyota Mark X GRMN


Toyota'nın büyük sedan modellerinden Mark X sadece 100 adet üretileceği açıklanan bir versiyona kavuştu. Standart seride otomobili daha sportif hale getiren Gazoo Racing bu aracın da modfikasyonundan sorumlu.


İnce yapılı ve sade görünümlü ön panjurunda Gazoo Racing logosu yer alan otomobilin büyük hava girişine sahip agresif görünümlü ön tamponunda sis farları iptal edilirken köşelere deflektörler eklenmiş. 19 inç çaplı jantlarla donatılan aracın C sütununda küçük aerodinamik eklemeler bulunurken bagaj kapağına da ince yapılı bir spoiler eklenmiş.

Süspansiyon ve fren sistemleri elden geçirilen Mark X GRMN'in arka tamponu kenarlarda hava çıkışlarına sahipken alt bölümde de bir difüzör görülebiliyor. Egzoz sistemi de yenilenen aracın dörtlü egzoz çıkışı da farklı bir görünüme kavuşurken tavan ve yan aynalar karbon fiberden üretilmiş.


İç mekanda sadeleştirmeye giden Gazoo sabit kafalıklı sportif koltukları donanıma eklerken Alcantara döşemeler ve karbon fiber kaplamalar yaşam alanında sıklıkla kullanılmış. Ses sistemi iptal edilen araçta metal pedal seti ve üç kollu direksiyon simidi bulunmakta.

3.5 litre hacimli v6 motorunun gücü 321 beygire yükselen otomobil 380 Nm tork üretebiliyor. 6 ileri vitesli manuel şanzıman gücü arka aksa aktarıyor.

22 Aralık 2014 Pazartesi

G-POWER S63 AMG Coupé


Modifiye ettiği BMW modelleriyle ünlenen G-POWER şimdi de mühendisliğini bir Mercedes modeli üzerinde konuşturuyor. Üreticinin el attığı araçsa S Serisi Coupé'nin AMG imzalı modellerinden birisi.

Görünümde yapılan tek değişiklik 21 inç çaplı jantlar olarak görülebilirken fren sistemi de güçlendirilmiş. Çift turbo beslemeye sahip 5.5 litre hacimli v8 motor 705 beygir güç, 1.000 Nm tork üretebilirken dört tekerlekten çekişli versiyonun 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 3.8 saniye sürmekte. Maksimum sürat limitörü de kaldırılan otomobil artık 330 km/s'in üzerine çıkabiliyor.

PP-Performance 550i


PP-Performance tarafından güçlendirilen BMW modelleri arasına bir yenisi eklendi. Modifikasyon firmalarının favorilerinden M5'i aratmayacak bir hale getirilen modelse aynı motor bloğunu paylaşan 550i.

Alt bölümünde splitter yer alan daha agresif bir ön tamponla donatılan otomobilin aydınlatma grubu koyulaştırılırken yan aynalar, bagaj üstü spoiler ve arka tampon altındaki difüzörde karbon fiber kullanıldığı görülebiliyor. Yeni jantların çapları 20 inç olarak açıklanırken süspansiyon sistemi 35 mm alçaltılmış.

Çift turbo beslemeye sahip 4.4 litre hacimli v8 motoru 570 beygir güç, 800 Nm tork üretebilen otomobilin maksimum sürat limitörü de devreden çıkartılırken motorda yapılan değişikliğin maliyeti 4.299 Euro olarak açıklanıyor.

Cadillac CTS-V


Cadillac'ın sportif model ailesi olan V genişlemeye devam ediyor. Geçen ay tanıtılan küçük sedan ATS-V'nin ardından şimdi de sıra geçen sene tanıtılan CTS'in en güçlü modeline geldi.

Daha geniş hava girişlerine sahip makyajlı ön tamponun altına karbon fiber splitter ekleyen Cadillac aynı malzemeyi, üzerine ek hava çıkışı eklenen kaputta da kullanmış. Ön panjurda farklı bir ızgara görev yaparken ön çamurluklar arkasında havalandırma yarıkları açılmış.


Daha geniş yan eteklere sahip olan otomobilde kullanılan jantlar 19 inç çaplıyken arka bölümde de dinamizm seviyesi yükselmiş. Bagaj kapağı üzerine bir spoiler ekleyen Cadillac arka tampon altınıa da küçük bir difüzör eklerken yeni egzoz sistemi dört çıkışa sahip.

İç mekanında çok büyük değişiklikler bulunmayan otomobilde metal pedal seti ve Recaro imzalı koltuklar kullanılırken Brembo imzası taşıyan güçlendirilmiş fren sisteminde 390 ve 365 mm çaplı diskler kullanılmış.

Kaputu altında kompresör beslemeye sahip 6.2 litre hacimli v8 motor kullanılan CTS-V 640 beygir güç, 855 Nm tork üretebiliyor. 8 ileri vitesli otomatik şanzımana sahip olan araç 0'dan 96 km/s sürate 3.7 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 322 km/s olarak açıklanıyor.

RevoZport CLA Shooting Brake


Geçtiğimiz yıl Mercedes A Serisi için hazırlanan modifikasyon kitlerini tanıtan RevoZport bu yıl da benzer kitleri CLA Shooting Brake için geliştirmiş. Üstelik bu sefer en güçlü versiyon için de bir sürpriz var.

Dış görünümde özel logolar, ön tampon altına eklenen splitter, geniş yan etekler ve arka tampon altına eklenen difüzörden başka farklılık olmayan aracın RZA-290 kitiyle donatılan modelleri CLA 250 temelli ve turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli motoru 290 beygir güç üretebiliyor. CLA 45 AMG Shooting Brake temelli otomobil için geliştirilen RZA-450 kitiyse gücü 450 beygire ulaştırmış.

19 Aralık 2014 Cuma

G-POWER M4


BMW M4'ün piyasaya çıkmasının üzerinden geçen süre boyunca birçok modifikasyon firması otomobil üzerinde yaptığı çalışmaları tanıttı. Markanın uçuk güç üretebilen modellerini hazırlamakla ünlü firma G-POWER sportif coupé temelli ilk kitini hazırlamış.


Farklı yan etekler, ince bir spoiler ve 20 inç çaplı jantlarla birlikte yükseklik ve sertliği ayarlanabilen süspansiyon sistemiyle alınabilen aracın turbo beslemeye sahip 3 litre hacimli motoru 520 beygir güç, 700 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 3.9 saniyede ulaşabilen otomobil 200 km/s'e 11.8 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 325 km/s'in üzerine çıkmış.

18 Aralık 2014 Perşembe

Infiniti Concept Vision Gran Turismo


Gran Turismo 6 için tasarlanan otomobiller kervanına bir de Infiniti katıldı. Daha önce tanıtılan uçuk konseptler gibi fütüristik bir tasarım sunan aracın görünümü Mercedes'in aynı oyun için hazırlanan otomobilini andırıyor.


Seri üretim Infiniti modellerinde de kullanılan ön panjuru çok daha büyüterek araca uygulayan üretici agresig görünen ön tampon hava girişleri ve ince LED farlarla sportif görünümü pekiştirmiş. A sütununda ince kemerler kullanılan otomobilin yan aynaları yerine kameralar yerleştirilirken yan etekler çift katlı tasarıma sahip.

Siyah renkli dev jantlara sahip olan aracın çerçevesiz camlı kapıları yukarıya doğru açılıyor. Arka bölümde çok daha köşeli bir tasarım anlayışı dikkat çekiyor. Çok katlı difüzör, merkezi çıkışa sahip egzoz sistemi, ince yapılı LED stoplar ve dev spoiler bu bölümde dikkat çeken detaylar.

16 Aralık 2014 Salı

Volkswagen Golf GTI


Testlerime konuk olan otomobiller arasında çok sık karşılaşmadığımız efsaneler de bulunuyor. Volkswagen'in C segmentinde bulunan, hatta bu kategorinin gayri resmi ismini bile veren Golf'ün küçük hacimli Diesel motorla donatılan versiyonunu iki yıl önce Türkiye lansmanında test edip görüşlerimi paylaşmıştım.

İlk nesil örnekleri 1974 yılında yollara çıkan Golf'ün sportif seçeneklerinden GTI da 1976 yılında otomobilseverlerin beğenisine sunuldu. 2012 yılında bu yana üretimde olan 7. nesil Golf'ün köşeli hatları ve hafifletilen MQB platformuyla daha etkileyici bir seçenek olması planlanan GTI şimdiye kadar üretilen örneklerinin tamamından daha güçlü bir motora sahip. Türkiye'ye 6 ileri vitesli DSG ile getirilen otomobil bakalım isminin hakkını verebilecek mi.

Hyundai Azera


Hyundai'nin büyük makyaj operasyonu sadece Avrupa'yı vurmadı. Kuzey Amerika pazarının başarılı seden modellerinden olan Azera da değişimden payına düşeni alan otomobiller arasında.

Küçük rötuşlardan oluşan makyajla birlikte yeni bir ön tampona kavuşan araçta LED sis farları kullanılırken ön panjur da elden geçirilmiş. Yeni jant seçeneklerine kavuşan Azera'nın farklı tasarıma sahip arka tamponunun altında görülen egzoz çıkışları da rötuşlanmış.


İç mekana geçildiğinde Avrupa'da satılan modellerde kullanılan gösterge paneli görülebilirken tamamen yenilenen orta konsolun üzerinde daha büyük bir dokunmatik ekran ve küçük düğmeler dikkat çekiyor. Elektronik yardımcı sayısı da artan otomobilde kör nokta uyarısı, şerit değiştirme asistanı, uzun far yardımcısı ve kaza önleme sistemi bulunuyor.

Kaputu altında bir yenilik sunmayan otomobilin 3.3 litre hacimli v6 motoru 293 beygir güç, 345 Nm tork üretebiliyor. Otomatik şanzımansa yine 6 ileri vitesli.

12 Aralık 2014 Cuma

BMW 2 Serisi


BMW'nin küçük iki kapılı model ailesi 2 Serisi bazı güncellemelerle gündeme oturdu. Türkiye pazarında sabırsızlıkla beklenen küçük hacimli motoruna kavuşan aileye farklı donanım seçenekleri de eklendi.

Dört farklı donanım paketi tanıtılan otomobilin 220d modelleri artık dört tekerlekten çekiş sistemiyle alınabilirken asıl yenilik kaput altına eklenen 1.5 litre hacimli benzinli motor. 2 Serisi Active Tourer modelinden tanıdığımız turbo beslemeye sahip 3 silindirli ünite. 136 beygir güç, 220 Nm tork üretebilen motor ve 6 ileri vitesli manuel şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 8.8 saniyede ulaşabilen ve 218i olarak adlandırılan araç 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla aynı sürate 8.9 saniyede ulaşabiliyor. İki versiyonun da maksimum sürati 212 km/s.

Audi Q7


Audi'nin yeni modelleri sırayla geliyor. Sportif hatchback RS3'ün ardından markanın büyük SUV aracı Q7'nin ikinci nesil modelleri üzerindeki sır perdesi de kaldırıldı.

İlk bakışta kapsamlı bir makyaja uğramış gibi duran yeni nesil Q7'de ileriye doğru çıkıntı yapan ön panjur, daha köşeli hatlara sahip ön tampon, opsiyonel olarak alınabilen Matrix LED farlar, kapı alt bölümünde metalik renkli korumalar, farklı jant seçenekleri, köşeli LED stoplar, yan bölümlerine deflektör eklenen spoiler, elden geçirilmiş arka tampon ve ince yapılı egzoz çıkışları dikkat çekiyor.


İç mekanı çok daha büyük bir değişim geçiren otomobilde TT ve Passat'ta olduğu gibi tamamı dijital göstergeler, konsolun sabit parçaları gibi görünen ince yapılı havalandırma ızgaraları, ince kollu direksiyon simidi, konsolun üst bölümüne gizlenebilen navigasyon ekranı, ayrı bir dijital ekrana sahip havalandırma kumandaları, geniş vites konsolu, küçük vites kolu ve büyük bir dokunmatik MMI kumandası bulunuyor. Opsiyonel donanımda sunulan Bang&Olufsen ses sistemi 23 hoparlör ve 1.920 Watt çıkış gücü sunuyor.

5.05 metre boya, 1.97 metre genişliğe ve 1.74 metre yüksekliğe sahip olan yeni nesil Q7'nin aks mesafesi de 2.99 metre olarak açıklandı. Eskisinden daha kısa ve dar olan aracın iç mekanıysa daha büyük. Ortalama olarak 325 kg hafifleyen otomobilin en hafif modelleri artık 2 tonun altında ağırlığa sahip. 7 koltuklu kullanımda 295 litre hacim sunan bagaj beş koltuka 890 litreye büyürken ikinci koltuk sırası da yatırılarak 2.075 litre hacim sağlanabiliyor.


Kaputu altında da yenilikler yaşayan Q7'nin Türkiye için en iyi haberi turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli benzinli ünite. 252 beygir güç, 370 Nm tork üretebilen motoru yeterince güçlü bulmayanlar için sunulan 3 litre hacimli benzinli motor 333 beygir güç 430 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 6.1 saniyede ulaşabilen bu modelin maksimum sürati 250 km/s'te sınırlandırılırken ortalama yakıt tüketim değeri 7.7 litre/100 km olarak açıklanıyor.

3 litre hacimli turbo Diesel motorun 218 beygir güç, 500 Nm tork ve 272 beygir güç, 600 Nm tork üretebilen iki versiyonu sunulurken güçlü seçenekle aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 6.3 saniye sürüyor. Maksimum sürati 234 km/s olan otomobilin ortalama yakıt tüketim değeri 5.7 litre/100 km.


Performans ve tüketimi en iyi harmanlayan seçenek olan e-tron ekli hibrit modelde de 3 litre hacimli turbo Diesel motor görev yapıyor. Elektrik motoruyla birlikte sistem gücü 373 beygire, torkuysa 700 Nm'ye ulaşan aracın ortalama yakıt tüketim değeri 1.7 litre/100 km olarak açıklanıyor. Diğer modellerde olduğu gibi 8 ileri vitesli otomatik şanzımana sahip olan bu versiyon 0'dan 100 km/s sürate 6.1 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 225 km/s. Bu arada standart prizden de şarj edilebilen e-tron'un elektrikli menzili 56 km olarak açıklanıyor.

BMW 6 Serisi


Şu sıralar makyajlanan otomobiller arasına BMW'nin şık model ailesi 6 Serisi de katıldı. Ufak tefek güncellemelerden oluşan farklılıkları görebilmekse hiç de kolay değil.


Önden bakıldığında hafifçe makyajlanan tampon, elden geçirilen panjur ve standart olarak LED teknolojisiyle sunulan farlar görülebilirken yeni gövde rengi ve jant seçenekleri donanıma eklenmiş. Arka tamponu da elden geçirilen otomobilin dış mekan değişimi tamamlanmış.


Yaşam alanında daha da az değişim yaşayan 6 Serisi'nde farklı çift renkli deri döşeme opsiyonları sunulmaya başlanırken head up display geliştirilmiş. Kullanılan bazı malzemeler de güncellenirken tasarımda bir farklılık yaşanmamış.

Audi RS3 Sportback


Audi'nin beklenen sportif modeli geldi. C segmentinde yer alan A3'ün en sportif versiyonu RS3 daha agresif bir görünüm ve tanıdık motoruyla tanıtıldı.

Son zamanlarda tanıtılan diğer RS versiyonlarında olduğu gibi petek desenli ön panjuru altında Quattro logosu yer alan aracın yeni ön tamponunda büyük hava girişleri ve bir splitter bulunuyor. Yan aynalar alıştığımız gibi gri renkli sunulurken jantlar 19 inç çaplı. Farklı yan etekler ve arkada daha büyük bir spoiler gözden kaçmazken difüzör entegre edilmiş arka tampon, çift çıkışlı egzoz sistemi ve 25 mm alçalan süspansiyon sistemi de standart donanımda.


Farklı bir direksiyon sistemiyle gelen otomobilin opsiyonel donanımında sertlik ayarlı süspansiyon sistemi de yer alıyor. Fren sisteminde önde 370, arkadaysa 310 mm çaplı fren diskleri görev yaparken 8 pistonlu kaliperlere sahip ön aksta istenirse karbon fiber diskler de kullanılabiliyor.

İç mekanda da büyük farklılıklar sunmayan RS3'ün gösterge paneli yenilenirken alt bölümü düzleştirilen direksiyon simidi deri ve Alcantara kaplanmış. Karbon fiber süslemeler, metal pedal seti, sportif yan desteklere sahip koltuklar ve RS3 logoları otomobilin dikkat çeken diğer detayları.

Kaputu altında görev yapan turbo beslemeli 2.5 litre hacimli motor 367 beygir güç, 465 Nm tork üretebilirken dört tekerlekten çekiş sistemi ve 7 ileri vitesli, çift kavramalı yarı otomatik şanzıman standart donanımda sunuluyor. 0'dan 100 km/s sürate 4.3 saniyede ulaşabilen 1.520 kg ağırlığındaki otomobilin maksimum sürati 250 veya 280 km/s'te sınırlandırılabiliyor.

11 Aralık 2014 Perşembe

Fiat Doblò


Okyanusun diğer tarafında sahibi olduğu markalar için sürekli yeni model geliştiren Fiat bazı modelleri ana marka adıyla da pazarlıyor. Jeep Renegade temellerini kullanan Fiat 500X ardından daha önce Ram ProMaster City ismiyle tanıtılan ticari araç Doblò ismiyle tanıtıldı.

Artık daha küçük farlara sahip olan otomobilin ön panjuru da aşağıya kadar uzanmıyor. Daha agresif bir ön tampona kavuşan aracın kaputu da yenilenmiş. Stoplar elden geçirilirken bagaj kapağında, arka camla plakalık arasında kalan bölüm de makyajlanmış. Donanımaysa yeni jant ve gövde rengi seçenekleri eklenmiş.


İç mekanda da Amerikalı kardeşinin izleri görülebilen Doblò'da yeni yazı karakterlerine sahip gösterge paneli, daha şık görünüme sahip direksiyon simidi, farklı tasarıma sahip havalandırma çıkışları ve orta konsolda dikey hale gelen havalandırma ızgaraları arasına eklenen renkli ekrana sahip müzik sistemi paneli dikkat çekiyor. Konsolun üst bölümündeki tepsilerin de şekilleri değişirken torpido gözü üzerinde artık kapaksız bir göz yer almıyor.


Kaputu altında büyük bir farklılık olmayan aracın 1.4 litre hacimli benzinli motoru 95 ve 120 beygir güç üretebilen seçeneklere sahipken 1.6 litre hacimli tuırbo Diesel ünite 90 ve 105 beygir güç üretebilen versiyonlara sahip. 2 litre hacimli turbo Diesel üniteyse yine 135 beygir güç üretiyor.