26 Ağustos 2016 Cuma
Lada XCODE
Lada'nın sonu gelmeyen konseptlerine bir yenisi eklendi. Daha önce tanıtılan XRAY'e benzeyen yapısıyla dikkat çeken otomobilin teknik verileri açıklanmasa da temellerinin Renault modellerine dayandığı belirtiliyor.
Ana hatlarıyla kardeşi XRAY'den çok farklı olmayan araçta büyük jantlar, siyah renkli gövde alt bölüm koruması, "X" desenli LED farlar, çift renkli tavan, mat metal renkli koruma barları ve C sütununa gizlenen arka kapı kolları gibi detaylar dikkat çekiyor. Yan yüzeyde kelebek camı barındırmayan otomobilin stopları da ters parantez biçimli tasarlanmış.
Lotus Elise 250 Special Edition
Ürettiği modelleri sürekli hafifletmeye çalışmak gibi bir alışkanlığı olan İngiliz üretici Lotus, küçük roadster modeli Elise'de bu formülü uygulamaya devam ediyor. Geçtiğimiz aylarda Cup 250 versiyonu tanıtılan otomobil artık daha da hafif.
Sadece 50 örneği üretilecek olan ve firmanın Forfolk'ta geçirdiği 50 yılı kutlamak amacıyla hazırlanan otomobil dört farklı gövde renginde alınabilirken 16 inç çaplı ön ve 17 inç çaplı arka jantların farklı tasarımları dışında belirleyici yanları logolarla sınırlı.
Ses sistemi, cruise control, paspaslar ve klima gibi özellikleri ek ücret karşılığında alınabilen otomobil bu donanımlarla 899 kg'lık ağırlığını koruyamasa da konfor seviyesi yükseliyor. Kompresör beslemeye sahip, 1.8 litre hacimli motoru 246 beygir güç, 250 Nm tork üretebilen araç 6 ileri vitesli manuel şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 4.3 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 248 km/s olarak açıklanıyor.
Tesla Model S ve Model X P100D
Tesla modelleri gelişmeye devam ediyor. Görünümünde bir yenilik bulunmayan Model S ve Model X ikilisinin asıl farklılıkları yeni bataryalarında yatıyor. Farklı üniteler sayesinde araçlar daha yüksek performansa sahip.
Sadece çift motor ve dört tekerlekten çekiş ikilisiyle alınabilen araçlardan Model S, 100 kWh kapasiteli pilleri sayesinde 0'dan 97 km/s sürate 2.5 saniyede ulaşabilirken menzili de Avrupa test standartlarında 600 km'nin üzerine çıkıyor.
Model X için de aynı güncellemeyi sunan Tesla bu araçta 2.9 saniyelik 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi açıklarken menzilin de 540 km'nin üzerine çıktığını belirtiyor.
21 Ağustos 2016 Pazar
Vision Mercedes-Maybach 6
Maybach'ın dev coupé modelleriyle arasının iyi olduğu biliniyor. Bunu fırsat bilen Mercedes, yarattığı yarım dünya boyutlarındaki iki kapılı aracı üzerinde yan firmasının ismini de kullanmaktan çekinmemiş.
5.700 mm boya, 2.100 mm genişliğe ve 1.328 mm yüksekliğe sahip olan coupé yuvarlak ve akıcı hatlarıyla dikkat çekiyor. Dev ön panjur haricinde önde dikkat çeken ince yapılı LED farlar ve kromajlı splitter sade görünümleriyle aracın duruşuna ağırlık katmış. Menteşeleri ortaya yerleştirilen kaput çift parçalı olarak açılırken geniş çamurluklar altlarında 24 inç çaplı jantları barındırıyor.
Kapıları yukarıya doğru açılan otomobilin yan aynaları gibi cam yüzeyleri de dar. Kromajlı ve aydınlatmalı yan etekleri birer basamak gibi duran konseptin uzun arka bölümünde çift parçaya bölünmüş cam ve ince uzun LED stoplar dikkat çekiyor. Arka camları da içerisine alan kısımda ayrıca özel olarak tasarlanmış bir şampanya soğutucu bulunuyor.
Ferah bir iç mekanı bulunan otomobil koltuklar dahil birçok yerde LED aydınlatma sunarken bütün kumanda elemanları dokunmatik panellere bağlanmış. İki kollu direksiyon simidi ardında bulunan göstergeler haricinde kalan veriler ön cama yansıtılabilir hale getirilmiş.
Sahip olduğu dört adet elektrik motoru sayesinde dört tekerlekten çekişli hale gelen Mercedes-Maybach 6, 750 beygir güç üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 4 saniyenin altında ulaşabilen konseptin maksimum sürati 250 km/s'te sınırlanmış. 80 kWh kapasiteli bataryalar 500 km menzil sağlayabilirken 5 dakikalık hızlı şarj sonrasında menzile 100 km ekleme yapılmış oluyor.
Cadillac Escala
Organizasyonlarda şık konsept tanıtma konusunda başarılı olan markalardan Cadillac bu sefer kendisini dev bir liftback ile kanıtlamaya çalışıyor. Aracın seri üretime geçip CT6 modelinin üzerinde konumlandırılması gündemde.
5.347 mm'lik boyuyla büyük bir otomobil olan Escala'nın tasarımı, güncel Cadillac modellerinde olduğu gibi köşeli hatlardan meydana geliyor. Büyük ön panjur, küçük LED aydınlatma birimleri ve krom süslemelerle güçlü bir görünüm sunan ön bölümde bombeli kaput dadikkat çekiyor.
B sütunu bulunmayan konsept 22 inç çaplı jantlara, ince yapılı yan aynalara ve gizlenmiş kapı kollarına sahip. Yatık C sütunu bir liftback olduğunu gizlemezken yanlara doğru kaydırılan LED stoplar ve egzoz çıkışları çevresinde kullanılmış kromajlı süslemeler detayları tamamlıyor.
İç mekanda, bir konseptten beklendiği gibi sade bir görünüm sunan Escala'da dijital göstergeler, kalın kumaş ve deri kaplı paneller, üç kollu direksiyon simidi, çerçevesiz iç ayna ve cam tavan sunulurken arka koltuk yolcuları için ön kafalıkların altına dokunmatik tabletler gizlenmiş. Bu bölümün havalandırma ve koltuk kumandaları da gizlenebilir tablet şeklinde kol dayanağına eklenmiş.
Kaputu altında detayları henüz açıklanmayan 4.2 litre hacimli bir v8 motor bulunan konsept çift turbo besleme ve silindir deaktivasyon özelliklerine de sahip.
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)