21 Nisan 2012 Cumartesi
Fiat Viaggio
Fiat'ın kompakt sedan modeli Viaggio resmi tanıtımı için gün sayıyor. Çin pazarı öncelikli bir model olacağı açıklanan otomobilin Türkiye gibi pazarlarda da başarılı olması sürpriz olmayacaktır.
Güncel Fiat modellerinden farklı tasarımıyla dikkat çeken sedan yuvarlak hatlarıyla güzel görünürken beş bijonlu jantlar, ince uzun stoplar ve uç kısmı spoiler şeklinde tasarlanmış bagaj kapağıyla sportif görünüm de sunmakta.
İç mekan fotoğrafları henüz paylaşılmayan araç Dodge Dart ve Alfa Romeo Giulietta ile yakın akraba. Kaputunun altında görev yapan 1.4 litre hacimli motorun 120 ve 150 beygir güç üretebilen versiyonları bulunacağı açıklanan araçta manuel ve yarı otomatik şanzıman seçenekleri bulunacak.
BMW M3 Frozen Silver
BMW'nin M divizyonu 40. yaş kutlamalarına devam ediyor. Geçtiğimiz aylar boyunca tanıtılan özel seri M3 versiyonlarla hayranlarının dikkatini çeken Münih merkezli firma Frozen, Frozen Grey ve Frozen Black versiyonlarına bir kardeş yarattı.
İngiltere pazarı için 100 örneği üretilecek olan aracın en çok dikkat çeken yanı mat gümüş gövde rengi. Siyah renkli, 19 inç çaplı jantlara sahip olan M3 Frozen Silver'ın ön panjuru, egzoz çıkışları ve kaputu üzerindeki havalandırma delikleri de siyaha boyanmış.
Yüksekliği 10 mm azaltılan süspansiyon sisteminde üç kademeli sertlik ayarı bulunan aracın iç mekanında deri döşeme ve kontrast renkli dikiş iplikleri, Alcantara kaplı direksiyon simidi, M logoları, karbon fiber kaplamalar ve sınırlı üretim plakası dikkat çekiyor.
420 beygir güç, 400 Nm tork üretebilen 4 litre hacimli v8 motorunda bir yenilik bulunmayan Frozen Silver 7 ileri vitesli yarı otomatik şanzımana ve daha da sportif sürüşlere imkan sağlayan elektronik yardımcı sistemlere sahip.
0'dan 100 km/s sürate 4.6 saniyede ulaşabilen otomobilin satış fiyatıysa 58.720 Sterlin.
ATT BMW M3 Convertible
Alman modifikasyon firması ATT-TEC, BMW M3'ün coupé ve cabriolet gövde seçenekleri için geliştirdiği modifikasyon kitini tanıttı. Aslında birkaç firmanın ürünlerini birleştirdiği görülen şirket yine de ortaya ilginç bir otomobil çıkarmış.
İlk iş olarak aracın gövdesini mat siyah folyoyla kaplayan üretici aksların ucuna 20 inç çaplı ADV.1 jantlar uygulamış. Süspansiyon sistemi alçaltılan aracın kaput, yan aynalar ve arka difüzöründe karbon fiber görünümlü folyo kullanılırken stoplar koyulaştırılmış.
Egzoz sistemi de yenilenen aracın G-POWER'dan alınan kompresör beslemesi 4 litre hacimli v8 motorun gücünü 520 beygire ulaştırmış. Bütün bu değişikliklerin maliyetiyse 26.573 Euro olarak açıklandı.
20 Nisan 2012 Cuma
Maruti Suzuki Ertiga
Suzuki'nin Hindistan'da oldukça sevilen kolu Maruti yeni minivan modelini tanıttı. Asya pazarlarında satılacak olan otomobil uzatılmış bir Swift platformuna sahip.
Görünüm olarak da Swift'i andıran Ertiga'nın oldukça büyük arka kapıları giriş çıkışı kolaylaştırırken 4.265 mm boy, 1.695 mm genişlik ve 2.740 mm aks mesafesi üç sıra koltuk ve toplam yedi kişilik yer anlamına geliyor.
İç mekan tasarımı Swift'ten kopyalanan aracın ikinci koltuk sırası kaydırılabilirken bagaj hacmi, bütün koltuk sırtlıkları dik durumda 135, sadece ilk sıradaki koltuklar dik durumdaykense 735 litre. Bu değerleri cam seviyesine kadar veren Maruti Suzuki tavana kadar yükleme yapma durumunda hacmin önemli ölçüde artacağını da belirtiyor.
İki motor seçeneğine sahip olan Ertiga'nın benzinli ünitesi 1.4 litre hacimli. 93 beygir güç, 130 Nm tork üretebilen bu motorun yanında Fiat ailesinden tanıdığımız 1.25 litre hacimli turbo Diesel ünite geliyor ki bu ünite de 87 beygir güç, 200 Nm tork üretebilmekte.
19 Nisan 2012 Perşembe
Mini Hyde Park ve Green Park
Mini'nin Londra temalı donanımlarına iki yeni isim eklendi. Birbirinden farksızmış gibi duran bu iki donanım geniş bir motor yelpazesiyle birlikte sunulacak.
Her iki donanımla da gövde rengi beyaz olarak gelirken Hyde Park ile kahverengi, Green Park ile koyu yeşil tavan ve yan çıkartmalar sunuluyor. Yan aynaları da bu renklere boyanan otomobillerde şeffaf yan sinyaller bulunuyor.
İç mekana geçildiğinde Hyde Park'ın siyah deri döşemeler, alüminyum pedallar ve navigasyon sistemiyle donatıldığı görülüyor. Green park'ta çft renkli deri döşeme ve krem renkli ikinci ön panel dikkat çekerken araçların her ikisinde de gövde rengi kaplamalar standart olarak yer alıyor.
Mini hatchback ve Clubman gövde seçenekleriyle sunulan bu iki donanım Cooper, Cooper S, Cooper D ve Cooper SD modelleriyle alınabilecek.
Mercedes-Benz Concept Style Coupé
2012 Pekin otomobil fuarının renkli geçeceği belli. Bir taraftan Çin, diğer taraftan Avrupa merkezli üreticilerin tanıttığı konsept otomobiller markaların gelecekte izleyecekleri stratejiler hakkında da bilgi veriyor.
4.637 mm boy, 1.891 mm genişlik ve 1.398 mm yüksekliğe sahip olan şık aracın hoş dalgalanmalara sahip gövdesi dikkat çekerken ön panjur ve hava emiş yarığında kullanılan ızgaralar, 21 inç çaplı jantlar, ince yapılı yan aynalar, tamamı LED teknolojisi kullanan aydınlatma grubu, yarı gizli çift egzoz çıkışı ve bagaj kapağının üzerinde bulunan spoiler şekilli çıkıntı sportif görünümü pekiştiriyor.
Gövde ile aynı düzlemde bulunan kapı kolları, çerçevesiz yan camlar ve cam tavanı da aracın hatlarını daha akıcı gösterirken B sütununun bulunmaması dikkat çekici.
Çift tümsekli şık motor kaputunun altında turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli bir benzinli motor görev yapan araç 211 beygir güç üretebiliyor. Concept Style Coupé'nin donanımında dört tekerlekten çekiş sistemi ve 7 ileri vitesli yarı otomatik şanzıman da bulunuyor.
Mercedes-Benz G63 AMG
Yeni yüzünü geçtiğimiz hafta gösteren Mercedes G Serisi'nin AMG logolu modellerinden daha güçsüz(!) olanının ilk fotoğrafları basına dağıtıldı. İç mekanda diğer modellerden çok farklı olmayan aracın dışında dikkat çekici modifikasyonlar bulunuyor.
Daha sportif bir tasarıma sahip ön panjurun altında büyük hava girişlerine sahip yepyeni bir tampon dikkat çekiyor. 20 inç çaplı jantlarla donatılan aracın daha geniş lastikleri, genişletilmiş çamurlukların içerisine sığdırılmış.
Güçlendirilen fren sisteminde kırmızı renkli kaliperler kullanılırken arka tekerleklerin önünden verilmiş egzoz çıkışları eski G ailesi AMG modelleriyle aynı.
Start & Stop ve fren enerjisi geri dönüşüm sistemi gibi ekonomiye yönelik donanımlara da sahip olan SUV 100 km mesafede ortalama 13.8 litre yakıt tüketiyor. Aracın Almanya pazarında başlangıç fiyatı 137.505 Euro.
Audi RS Q3
Audi'nin 2012 Pekin otomobil fuarında sergileyeceği yeni konseptlerden ilki oldukça dikkat çeken bir RS ailesi üyesi olacak. Markanın kompakt SUV ailesi Q3'ün en sportif modelinin müjdesini veren aracın performans verileri etkileyici.
Otomobilin etkileyici olan bir diğer yanı da görünümü. Alt kısmında bütük bir splitter bulunan ön tamponunda dev hava girişleri ve petek desenli ızgara oldukça sportif bir görünüm sağlamakta. Çamurlukları genişletilen aracın 20 inç çaplı jantları da güzel tasarımlarıyla dikkat çekiyor.
Çamurluklar, yan etekler, tampon alt kısımları ve yan aynaları siyah renkli olan RS Q3'ün alçaltılmış süspansiyonu ve arkada bulunan difüzör yol tutuşunu iyileştirirken çift oval egzoz çıkışı RS ailesinin imzası olarak bu otomobilde de yerini almış.
RS3 Sportback ve TT-RS modellerinde de görev yapan turbo beslemeli 2.5 litre hacimli motoru 360 beygir güç üretebilen RS Q3 dört tekerlekten çekiş sistemi ve 7 ileri vitesli S Tronic şanzımanla donatılmış. 0'dan 100 km/s sürate 5.2 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati 265 km/s.
17 Nisan 2012 Salı
GMC Yukon ve Sierra Heritage Edition
GMC markasının 100. yılını kutlaması pek de görkemli geçmiyor. SUV model Yukon ve aynı temellerde yükselen büyük pick up Sierra'ya bu özel yaş kutlaması nedeniyle Heritage Edition isimli versiyonlar eklendi.
Yukon ve Yukon XL'in dış mekanında özel logolar dikkat çekerken iç mekanda 1912 model GMC marka ticari aracın resmedildiği logo koltuk kafalıkları ve paspaslarda görülebiliyor. Isıtılmış 1 ve 2. sıra koltuklar, elektrikli katlanabilen ikinci sıra koltuklar, ısıtmalı yan aynalar, elektrik ayarlı ön koltuklar ve otomatik açılıp kapanabilen bagaj kapağı gibi donanımlar standart olarak sunulan SLT-2 paketinde bulunurken 20 inç çaplı jantlar için ekstra bedel ödemek gerekiyor.
Donanımı daha zengin olan Sierra Heritage Edition'da da büyün logolar yerli yerinde dururken 20 inç çaplı jantlar standart olarak sunulmakta. Dış mekan krom paketini de özel versiyonla birlikte veren Sierra arka park sensörleri, geri görüş kamerası, kolay kapanabilen kilitlenebilir kasa kapağı, arka çamurluk üstü kaplaması, ayarlanabilir pedallar ve garaj kapısı uzaktan kumandasını standart olarak sunmakta.
Yukon modellerinde 1.970 Dolar karşılığında alınabilen paket Sierra'da 2.645 Dolar ödeyerek alınabilmekte.
TUNINGWERK BMW 1 Serisi M Coupé
BMW 1 Serisi M Coupé'yi güçlendiren firmalar arasına TUNINGWERK de katıldı. Otomobili neredeyse FIA kurallarına uyan bir yarış aracına çeviren firma sivil yollarda fark yaratmak istiyor.
Gövde üzerinde bulunan çıkartmaların dışında ön splitter, hava çıkışlarına sahip kaput, dev arka spoiler ve bagaj kapağı karbon fiberden üretilen otomobilde kullanılan 19 inç çaplı jantlar hafifletilmiş. Süspansiyon ve fren sistemleri de güçlendirilen aracın ön aksında 38, arkadaysa 37 cm çaplı fren diskleri görev yapmakta.
İç mekanına geçildiğinde arka koltukların yerini bir takla kafesinin aldığı görülürken Recaro'dan alınan koltuklar da karbon fiberden üretilerek hafifleme sağlanmış. 6 noktadan bağlantılı emniyet kemerlerini de donanımına ekleyen TUNINGWERK kapılar ve ön konsolaysa dokunmamış.
Egzoz sistemiyle beraber şanzımana da daha uzun oranlı bir son dişli ekleyebilen firma motor üzerine de yoğunlaşmış. Çift turbo beslemeye sahip 3 litre hacimli üniteyi 528 beygir güç, 614 Nm tork üretebilecek hale getiren üretici maksimum sürati 300 km/s'in üzerine çıkarmış.
Araca bir de değer biçen modifikasyon firması ek işlemlerle birlikte tamamlanmış otomobili Almanya'da 119.000 Euro'ya satıyor.
16 Nisan 2012 Pazartesi
Mercedes-Benz Citan
Mercedes'in Renault-Nissan ile yaptığı ortaklık ilk meyvesini verdi. Kompakt ticari araç pazarına bir kere daha giriş yapan Mercedes bir yerde bu işte Renault'ya ne kadar güvendiğini de göstermiş oluyor.
Renault'nun bu sınıfta liderliğe oynayan markalardan olduğunu bile Mercedes Citan'ı geliştirirken çok uğraşmamış gibi görünüyor. Ön kısmı makyajlanmış bir Renault Kangoo olan otomobilin iç mekanı da bu otomobilden alınmış.
Yine Kangoo gibi üç değişik boyda üretilecek olan Citan'da Renault'nun 1.5 litre hacimli turbo Diesel motoruyla 115 beygir güç üretebilen bir benzinli ünite görev yapacak.
15 Nisan 2012 Pazar
Mercedes-Benz SL350 BlueEFFICIENCY
Hatırlayacağınız üzere geçtiğimiz hafta sizlerle Stuttgart'ta test etme şansını elde ettiğim Mercedes E300 BlueTEC Hybrid ile ilgili görüşlerimi paylaşmıştım. Yazı içerisinde de belirttiğim gibi bu araç Almanya'da test etme şansı bulduğum tek otomobil değildi. Hibrit E Serisi'nin ardından yine geçtiğimiz yıl tanıtılan bir otomobil test etmek istediğimden ikinci test aracım SL350 BlueEFFICIENCY oldu.
İtiraf etmem gerek; Yeni nesil SL ailesinin ilk fotoğraflarına baktığımda çok sevinmemiştim. Yeni kasada kullanılan öne doğru uzayan burun ve büyük farlar, oldukça uzun tutulan tampon tekerlek mesafeleriyle birleşince gözüme güzel görünmemişti. Geçmiş zaman kullanıyorum zira aracı kanlı canlı önünüzde gördüğünüzde fotoğrafların yanıltıcı olabileceğinin farkına varıyorsunuz. LED teknolojii kullanan aydınlatma grubu geceleri otomobilin havasını değiştirirken iç mekanda kendinizi evinizde hisediyorsunuz.
Söz iç mekandan açılmışken burada Mercedes'in doğru seçimler yaptığını belirtmem gerek. Son dönemde birçok modelin konsolunda dikkat çeken şık direksiyon simidinin yanında, deri kaplı ön konsol, alüminyum pedallar, bol bol ahşap kaplama, 0 konumu aşağıda bulunan, oldukça derine yerleştirilmiş sportif göstergeler ve orta konsolun üzerinde yer alan analog saat bence çok doğru seçimler. Yüzümü güldüren bir başka unsur da üzerinde SL kabartması bulunan vites kolunun iki koltuğun arasında olması. Bildiğiniz gibi artık hemen hemen her Mercedes modelinde bu parça direksiyon kolonunda yer alıyor.
Mercedes-Benz armalı ve ışıklandırmalı eşik kaplamalarının üzerinden geçip direksiyonun arkasında yerinizi aldığınızda sizi ilk olarak mükemmel koltuklar karşılıyor. Yan destekleri başarılı olan kolukların ayar mekanizması da bir Mercedes klasiği olarak kapılarda bulunuyor. Isıtma ve havalandırma fonksiyonları bulunan koltuklarda ensenizden sıcak hava üfleyen AIRSCARF da bulunuyor. Bütün bu özelliklere bir de elektrikli açılan rüzgar kesici eklenince büyük kısmı cam olan metal tavanı indirmek de farz oluyor. Üstelik dışarıda hava sıcaklığı 10 derecenin biraz üzerindeyken.
Aracın sürüşünü anlatmadan önce bir şeyi açıklığa kavuşturmam gerekiyor ki o da SL ailesinin bir Mazda MX-5 olmadığı. Gücü yerinde olsa da kendisini daha çok dar köy yollarında yavaş yavaş ilerlerken evinde hisseden SL'in zevki de buralarda çıkıyor. Daha ilk kilometrelerde oturaklı bir araç olduğunu belli eden SL350'nin güzel bir homurtu yayan egzozunu, aracın üzeri açıkken dinlemek büyük keyif veriyor. Bu haliyle çok başarılı bir Grand Tourer olarak nitelendirebileceğimiz otomobil koltuklarının arkasında kalan alanda sunduğu kapaklı gözler, aynı mekanda sunulan boş hacim ve tavan kapalıyken sunulan 504 litre bagaj hacmiyle iki kişinin ihtiyaçlarını rahatlıkla karşılayabiliyor.
Almanya'da alabileceğiniz en güçsüz SL olan SL350 BlueEFFICIENCY'nin 3.5 litre hacimli v6 motoru 306 beygir güç, 370 Nm tork üretebiliyor. Direksiyon arkasında bulunan kulakçıklardan da kontrol edilebilen 7 ileri vitesli otomatik şanzımanı sarsıntısız vites geçişleriyle dikkat çekerken sertliği ayarlanabilir süspaniyon sistemi yolcuların o anki duruma en uygun ayarı bulabilmesine olanak sağlıyor. 1.815 kg gibi küçümsenemeyecek bir ağırlığa sahip olan otomobil 0'dan 100 km/s sürate 5.9 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 250 km/s'te sınırlandırılmış.
Yüksek süratlere çıkarken de tipik bir Mercedes olduğunu gösteren SL350 size ne denli hızlı gittiğinizi far ettirmiyor. Hızlanma anında bile egzoz sesi ve oldukça hızlı hareket eden hız göstergesine rağmen araç içerisinde kendinizi oldukça rahat hissediyorsunuz. Süspansiyon konforu "Sport" konumdayken bile rahatsız edici olmayan SL'in bu konfor seviyesinde Almanya'nın pürüzsüz yollarının da payı var. Bu ağırlıkta bir otomobilin nasıl durdurulabileceğini merak edenlereyse Mercedes yine bir ders veriyor. Delikli disklere sahip olan sistem oldukça dengeli duruşlar sağlıyor.
Almanya'da düzenlenen test sürüşü organizasyonunun asıl amacı araçların ne kadar ekonomik olduklarını göstermek olsa da bir SL'in direksiyonuna oturulduğunda son düşünülen şeyin bu olduğu da bir gerçek. E300 BlueTEC Hybrid testinde de ekonomiye dikkat etmemiş olsam da SL350 BlueEFFICIENCY testi sonrasında tüketim değerine bakmayı bile denemedim. Sonuç olarak SL gibi büyük sayılabilecek bir roadster almak isteyen müşterilerin asıl beklentilerinin tüketimden çok alınan zevke odaklı olacağı bir gerçek.
Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz. Organizasyonda kullanma şansı bulduğum son aracın testi de gelecek hafta yine bu sayfalarda!
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)