23 Mart 2018 Cuma
Volkswagen Touareg
Beklenen haber Çin'den geldi. Volkswagen'in lüks SUV modeli Touareg'in 3. nesil seçenekleri tanıtıldı. Eskisinden daha büyük bir araç olan bu otomobil teknolojiyle doldurulmuş bir şekilde bizlerle.
Porsche Cayenne gibi MLB Evo platformu üzerine geliştirilen aracın köşeli hatları ilk bakışta dikkat çekiyor. Geniş ön panjur ve LED farlar heybetli bir görünüm sergilerken jant çapları 18 ile 21 inç arasında değişiyor. Şişkin arka çamurluklar, LED stoplar ve çift egzoz çıkışı da güçlü görünüme katkı sağlamış.
İç mekana geçildiğinde Passat ile Audi A8'in bir karışımı gibi görünen Touareg'de dijital gösterge panelinin yanında 15 inç büyüklüğünde bir bilgi-eğlcence ekranı bulunuyor ki bu parça orta konsolun neredeyse tamamını kaplamış. Havalandırma çıkışları aşağıya alınırken vites kolu küçük tutulmuş.
4.878 mm boya, 1.984 mm genişliğe ve 1.702 mm yüksekliğe sahip olan Touareg eskisinden daha uzun, geniş ve alçak. Ortalama 106 kg hafifleyen aracın bagaj hacmi de 810 litreye ulaşmış.
Kaput altında ilk etapta üç adet, 3 litre hacimli V6 motor sunulacak. Diesel olanlar 231 ve 286 beygir güç üretebilirken benzinli kardeş 340 beygir gücünde. Ayrıca ilerleyen aylarda 421 beygir güç, 900 Nm tork üretebilen 4 litre hacimli V8 Diesel ve 367 beygir güç üretebilen, elektrikli olarak 58 km menzil sunan, şarj edilebilir hibrit de ürün gamına katılacak.
RUF SCR
Cenevre'nin farklı araçları arasında bir de RUF bulunuyordu. Geçtiğimiz yıl tanıtılan STR Yellowbird'ün ardından fuarda bu aracın daha düşük güçlü seçeneği SCR sergilendi.
Hem dış hem de iç mekanı, klasik Porsche 911 modellerine göz kırpan otomobilin geriye kalan her özelliği yeni. 1.250 kg ağırlığa sahip olan aracın şasi ve gövdesi karbon fiberden üretilmiş. Yatay yerleşimli süspansiyon elemanları ve son teknoloji frenler de aracın donanımında.
Otomobilin sahip oldukları arasında en çok Porsche kokan şeyse 4 litre hacimli, Boxer motoru. 510 beygir güç, 470 Nm tork üretebilen ünite 6 ileri vitesli manuel şanzımanla eşleştirilmiş. Modelin maksimum sürati 320 km/s.
Alpine A110 GT4
Bu yış Cenevre'nin sürprizleri arasında Alpine A110 da bulunuyordu. Fransız üreticinin dirilmesinin ardından üretime alınan A110'un seri üretim seçeneklerini zaten tanıyor olsak da fuarda bu aracın yarış versiyonları da sergilendi.
A110 Cup'ın ardından pistlere çıkacak olan otomobilin görünümünde değişiklikler yapılmış. Büyük ön splitter, hafifletilmiş jantlar, alçaltılmış süspansiyon sistemi, büyük spoiler ve difüzör gibi detaylar sayesinde performansı artan otomobilde Brembo imzalı fren sistemi de görev yapıyor.
İç mekanında tam boy takla kafesi ve yarış koltuğu gibi detaylar dikkat çeken otomobilin kaputunun altında görev yapan 1.8 litre hacimli, turbo beslemeli motorun 270 beygirin üzerinde güç ürettiği belirtiliyor. Bu güç, arka tekerleklere 6 ileri vitesli sıralı şanzımanla aktarılıyor.
20 Mart 2018 Salı
Renault EZ-GO
Renault'nun Cenevre'de sergilediği araçlar arasında yer alan EZ-GO isimli konsept, geleceğin büyük şehirlerinde ulaşımın neye benzeyeceğini gösteriyor. Otonom aracın daha çok şirketlere pazarlanması düşünülüyor.
İlk bakışta dört tekerleği olması haricinde bildiğimiz otomobillerle benzer yanı pek olmayan araçta ince yapılı LED aydınlatmalar ve bol bol cam yüzey kullanılmış. Hatta modelin kapısı da ön bölüm ve tavanı içerisine alan büyük bir parça olarak tasarlanmış.
İç mekanı daha çok bir otobüsü andıran konseptte arka ve yanlarda koltuklar bulunurken otonom özellik sayesinde direksiyon simidi ve pedallara gerek duyulmamış.
5.2 metre boya, 2.2 metre genişliğe ve 1.6 metre yüksekliğe sahip olan konsept küçük bir araç olmasa da iki aksının da yönlendirilebilir olması sayesinde manevra kabiliyeti başarılı. Bu arada tek elektrik motoruyla donatılan aracın maksimum sürat ide 50 km/s'te sınırlanmış.
Honda Jazz X-Road
Honda'nın Cenevre yenilikleri arasında aslında çok da yeni olmayan bir araç da bulunuyordu. Bu model, Jazz'ın "hayatın ufak tefek tümsek ve çiziklerine hazır" seçeneği olan X-Road oldu.
Ön ve arka tamponların alt kısmına gümüş rengi koruma uygulayan Honda, çamurlukların üzerine, yan eteklere ve kapılara siyah renkli koruma yerleştirirken 16 inç çaplı jantları da standart olarak sunuyor. Basın bülteninde süspansiyon sistemiyle ilgili bilgi ilginç şekilde bulunmuyor.
İç mekanında X-Road armalı paspaslar sunan aracın 1.3 litre hacimli motoru 103 beygir güç üretebiliyor. Manule şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 11.4 saniyede ulaşabilen otomobilin aynı işi CVT ile yapması 12.3 saniye sürüyor.
19 Mart 2018 Pazartesi
Lagonda Vision
Aston Martin, yan markası Lagonda'nın elektrik motorlu ve otonom sürüş özelliklerine sahip bir konseptini sergileyerek Cenevre'de büyük bir sürpriz yaptı. Bu şekilde markanın yeniden doğuşu hızlandırılmaya çalışılacak.
Etkileyici bir duruşa sahip olan otomobilin ön bölümünde ince yapılı LED aydınlatmalarla büyük bir panjur bulunurken kısa tutulan burun kısmı, ön camla aynı açıya sahip. Dev jantlara ve aynalar yerine yerleştirilmiş kameralara sahip olan modelin arka kapıları geriye doğru açılırken cam tavan da giriş kolaylığı için yukarıya doğru açı alıyor.
"Sivri" olarak nitelendirilebilecek bir arka bölüme sahip olan konseptin kısa tutulan bagaj kapağı ve ince LED stopları sportif görünümü pekiştirmiş. Uzun aks mesafesi ve tamponun hemen altında uzanan difüzör de diğer detaylar olarak göze çarpmakta.
İç mekanında dört kişilik yer sunan otomobil 4. seviye otonom sürüş sunduğundan direksiyon simidi bulunuyor. Dijital göstergeler, dokunmatik kumandalar ve pedallar da donanımda yer alıyor. Ön koltuklar arkaya doğru çevirilebilirken arka koltuklar, ayak desteğine sahip olacak çekilde yatırılabiliyor.
Elektrik motoruyla donatıldığı açıklanan konseptin performans detayları henüz verilmese de gerçek kullanım koşullarında yaklaşık 645 km menzil sunabileceği yapılan açıklamalar arasında.
Volkswagen I.D. Vizzion
Cenevre'de Volkswagen standında sergilenen elektrikli otomobil konseptleri arasında eskilerin yanında bir de yeni model bulunuyordu. Bu aracın ismiyse I.D. Vizzion olarak belirlenmiş.
5.16 metre boya, 1.94 metre genişliğe, 1.5 metre yüksekliğe ve 3.09 metre aks mesafesine sahip olan otomobilde ince yapılı LED aydınlatmalar, kubbe şekilli cam alanları, gizli kapı kolları, 24 inç çaplı jantlar ve gövde etrafında, farklı noktalarda kendisini gösteren LED şerit dikkat çekiyor.
Arka kapıları geriye doğru açılan konseptin dört kişilik kabininde kalın bir halı kaplama dikkat çekerken 5. seviye otonomiye sahip olan araçta direksiyon simidi veya pedallar kullanılmıyor. Aynı sebeple yan aynalar da kullanılmamış.
Toplam 302 beygir güç üretebilen iki elektrik motoruna sahip olan I.D. Vizzion, 0'dan 100 km/s sürate 6.3 saniyede ulaşabilirken 5. seviye otonom araçların tamamı gibi maksimum sürati 180 km/s'te sınırlandırılacak. Temassız şarj özelliğine de sahip 111 kWh kapasiteli pillerse 664 km menzil sağlayabiliyor.
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)