Audi A3 ailesi genişlemeye devam ediyor. Standart A3 ve sportif kardeş S3’ün ardından şimdi de sıra geldi en yüksek performanslı seçenek RS3’e. Aracın görünümünü çok değiştirmeyen Audi performansı artırmış.
Yeni neslinde de 4 ve 5 kapılı olarak alınabilecek modelin
tasarımında büyük değişiklikler bulunmuyor. Ön panjurun büyüklüğü değişmemiş olsa da içerisinde yer
alan petekler büyümüş. Ayrıca bu parçanın üzerine, yeni RS ailesinin bir
detayı olan ince hava girişi görünümlü şerit eklenmiş. Tamponun alt
kısmında yer alan hava girişleri de genişlemiş. Matris LED farların ana
hatları çok değişmese de RS3’e özel desende karşılama ışıkları kullanıma alınmış.
Arkalarına hava çıkışı eklenen ve 33 mm genişleyen ön çamurluklarla
ince kollara sahip 19 inç çaplı jantlar araca daha sportif bir duruş
vermiş. S3’e göre 10, A3’e göre 25 mm alçalan süspansiyon sistemi ve
siyah trim parçalarına sahip yan etekler de RS3'e özel. Arka bölümde siyah renkli ve istenirse karbon fiberden alınabilen
ince spoiler, sahte hava çıkışlarına sahip tampon, egzoz sisteminin
büyük çift çıkışı ve kayar sinyallere sahip yeni LED stoplar gözlerden
kaçmıyor.
İç mekanda daha sportif yan desteklere sahip koltuklar, özel
grafikler sunan dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekran, farklı
renklerde alınabilen havalandırma ızgarası süslemeleri ve RS armalı
direksiyon simidi sunuluyor. 12 konumu işaretlenebilen direksiyon simidi
deri veya Alcantara olarak sipariş edilebiliyor. RS modu butonu da sunan
simit istenirse alt kısmı yuvarlak olarak da alınabiliyor. Yeni nesil
araçta bir RS3’te ilk defa sunulan head up display de kullanılıyor.
Önde 375, arkadaysa 310 mm çaplı disklere sahip fren sistemi ön aksta
6 pistonlu kaliperlere yer vermiş. Opsiyonel donanımda yer alan karbon
seramik disklerse önde 380 mm çaplı ve toplamda 10 kg’lık hafifleme
sağlıyor. Dört tekerlekten çekişli otomobilin arka aksında tork
yönlendirme özellikli bir diferansiyel görev yapıyor. Aracın ilginç
özelliklerinden biri de arka lastiklerinin öndekilerden daha dar tabana
sahip olması.
Kaputu
altında turbo beslemeli, 5 silindirli ve 2.5 litre hacimli benzinli
motoru barındırmaya devam eden otomobil 400 beygir güç ve 500 Nm tork
üretebiliyor. Üstelik bu tork, 2.250 ile 5.600 d/d aralığında
sunulabiliyor. 0’dan 100 km/s sürate 3.8 saniyede ulaşabilen ikili 7
ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımana sahip. Maksimum
süratse standart araçlarda 250 km/s’te sınırlı olsa da ek ücret ve
donanımlar karşılığında kademeli olarak 280 ve 290 km/s’i görmek de mümkün.