23 Temmuz 2021 Cuma

Volkswagen Atlas Cross Sport GT


Volkswagen'den sürpriz bir konsept geldi. Alman markanın büyük SUV modellerinden Atlas Cross Sport, GT isimli üretime hazır bir konsepte kavuştu. Avrupa'da satılmıyor olsa da değişimin küçük hacimli motorla birleştirilmesi biraz da olsa Avrupa satışı için umut veriyor.

Yaklaşık 10 cm alçaltılan süspansiyon sistemi ve 22 inç çaplı jantlarıyla öne çıkan aracın standartta kromajlı ve gümüş renkli olan trim parçaları siyaha boyanmış. Ön panjura GT arması ekleyen Volkswagen ön fren kaliperlerini de 8 pistonlu hale getirmiş.

İç mekana geçildiğinde Recaro arması taşıyan sabit kafalıklı koltuklar dikkat çekiyor. Üstelik aynı koltuklardan arka bölümde de bulunuyor. bu bölümde de önde olduğu gibi bir ara konsol yer alıyor. Özel bir vites kolu, mavi renkli trim parçaları, alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi ve özel paspaslar da farklılıkları tamamlamış.

2 litre hacimli motoru turbo besleme yardımıyla 300 beygir üzerinde güç üretebilen konsept 7 ileri vitesli DSG ve dört tekerlekten çekiş sistemiyle donatılmış. Motorun soğutma sistemiyse Golf R'dan alınan ek radyatörle güçlendirilmiş.

21 Temmuz 2021 Çarşamba

Isuzu D-Max V-Cross


Isuzu'nun bir ara Türkiye'de de üretilen pick up modeli D-Max yeni nesline 2019 yılında kavuşmuştu. Pandemi nedeniyle geciken ithalat sonrasında pazara iddialı bir giriş yapan araç çok değişmemiş gibi görünse de derinin altında büyük farklılıklar var. İç mekanı bir otomobili aratmayan D-Max'in güvenlik donanımı binek araçları bile kıskandıran türden. Bakalım en üst donanımlı D-Max nasıl bir performans göstermiş.

MG ZS EV Luxury


MG
sonunda Türkiye pazarında. İngiliz üretici Çinli patronlarına geçtikten sonra bu ülkenin popüler yönelimlerinden elektriklenmeye doğru adım atar olmuştu. O adımların temsilcilerinden olan ZS'i Türkiye'ye ithal eden MG bir taraftan makul donanım sunup diğer taraftan fiyatını çok yüksek tutmamanın peşinde. İki donanım seviyesiyle satılan otomobilin üst donanımlı versiyonunu sizler için inceledim.

Audi RS3

Audi A3 ailesi genişlemeye devam ediyor. Standart A3 ve sportif kardeş S3’ün ardından şimdi de sıra geldi en yüksek performanslı seçenek RS3’e. Aracın görünümünü çok değiştirmeyen Audi performansı artırmış.

Yeni neslinde de 4 ve 5 kapılı olarak alınabilecek modelin tasarımında büyük değişiklikler bulunmuyor. Ön panjurun büyüklüğü değişmemiş olsa da içerisinde yer alan petekler büyümüş. Ayrıca bu parçanın üzerine, yeni RS ailesinin bir detayı olan ince hava girişi görünümlü şerit eklenmiş. Tamponun alt kısmında yer alan hava girişleri de genişlemiş. Matris LED farların ana hatları çok değişmese de RS3’e özel desende karşılama ışıkları kullanıma alınmış.

Arkalarına hava çıkışı eklenen ve 33 mm genişleyen ön çamurluklarla ince kollara sahip 19 inç çaplı jantlar araca daha sportif bir duruş vermiş. S3’e göre 10, A3’e göre 25 mm alçalan süspansiyon sistemi ve siyah trim parçalarına sahip yan etekler de RS3'e özel. Arka bölümde siyah renkli ve istenirse karbon fiberden alınabilen ince spoiler, sahte hava çıkışlarına sahip tampon, egzoz sisteminin büyük çift çıkışı ve kayar sinyallere sahip yeni LED stoplar gözlerden kaçmıyor. 

İç mekanda daha sportif yan desteklere sahip koltuklar, özel grafikler sunan dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekran, farklı renklerde alınabilen havalandırma ızgarası süslemeleri ve RS armalı direksiyon simidi sunuluyor. 12 konumu işaretlenebilen direksiyon simidi deri veya Alcantara olarak sipariş edilebiliyor. RS modu butonu da sunan simit istenirse alt kısmı yuvarlak olarak da alınabiliyor. Yeni nesil araçta bir RS3’te ilk defa sunulan head up display de kullanılıyor.

Önde 375, arkadaysa 310 mm çaplı disklere sahip fren sistemi ön aksta 6 pistonlu kaliperlere yer vermiş. Opsiyonel donanımda yer alan karbon seramik disklerse önde 380 mm çaplı ve toplamda 10 kg’lık hafifleme sağlıyor. Dört tekerlekten çekişli otomobilin arka aksında tork yönlendirme özellikli bir diferansiyel görev yapıyor. Aracın ilginç özelliklerinden biri de arka lastiklerinin öndekilerden daha dar tabana sahip olması.

Kaputu altında turbo beslemeli, 5 silindirli ve 2.5 litre hacimli benzinli motoru barındırmaya devam eden otomobil 400 beygir güç ve 500 Nm tork üretebiliyor. Üstelik bu tork, 2.250 ile 5.600 d/d aralığında sunulabiliyor. 0’dan 100 km/s sürate 3.8 saniyede ulaşabilen ikili 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımana sahip. Maksimum süratse standart araçlarda 250 km/s’te sınırlı olsa da ek ücret ve donanımlar karşılığında kademeli olarak 280 ve 290 km/s’i görmek de mümkün.

Toyota Aqua ve Prius C


10 yıl önce tanıtılan ve neredeyse 1.9 milyon satış adedine ulaşan ilk nesil Aqua'nın ardından şimdi sıra ikinci nesilde. Yeni bir pile kavuşan otomobil bu sayede ortalama tüketim değerini düşürürken yeni platormuyla da dikkat çekiyor.

Ana hatları ve boyutları değişmeyen otomobil biraz daha yuvarlatılmış bir tasarıma sahip. Farlar ve sis farları LED teknolojisi kullanan modelde büyük bir ön panjur kullanılmış. Yan bölümde şişkin arka çamurluklar ve açılı C sütunu dikkat çeken aracın LED stopları tavana doğru uzamış. Spoiler ve yüzgeç anten de diğer dikkat çeken detaylar.

Aks mesafesi 50 mm artan aracın arka koltuk diz mesafesi ve bagaj hacmi artışta. İç mekanı da önceki nesil örnekte görülenden çok daha sade olan Aqua'da dijital gösterge paneli direksiyon önüne alınırken 10.5 inç büyüklüğe sahip dokunmatik ekran yükseltilmiş. Vites selektörü orta konsola entegre edilen otomobilin ön kol dayanağı altına tablet gizlenebiliyor.

Motor hakkında detaya girmeyen Toyota, modelin Yaris gibi TNGA GA-B platformuna sahip olduğunu doğruladı. 1.5 litre hacimli benzinli motora sahip hibrit sistemde görev yapan batarya eskisinin iki katı kapasiteye sahip olduğundan fabrika verisi ortalama yakıt tüketimi de 2.8 litre/100 km'ye kadar iniyor.

Porsche Macan


Porsche'nin küçük SUV modeli Macan makyajlandı. Dikkatli gözlerin fark edeceği değişikliklere kavuşan otomobilin bazı versiyonlarında performans artışı da yaşanmış. Ayrıca altyapıda da iyileştirmeler var.

Yenilenen tamponlarda yatay LED gündüz aydınlatmalarını yukarıya taşıyan Porsche, bu bölümde farklı hava girişleri ve daha bol siyah detaya sahip. Yeni jant ve gövde rengi seçenekleri haricinde arkada daha sportif bir tampon tasarımı görülebiliyor. Bu kısımda plakayı aşağıya çeken Porsche geri vites ve sis farlarını da hafifçe yukarıya taşımış.

İç mekanda da yeni döşeme seçenekleri sunmaya başlayan Macan'da 911'den alınan direksiyon simidi seçenekleri dikkat çekiyor. Vites konsolu da yenilenen otomobil bu kısımda daha kısa bir vites kolu ve daha büyük bir cep sunuyor. Önceki nesilde fiziksel olan butonların neredeyse tamamı dokunmatik hale gelmiş.

Macan GTS'e havalı süspansiyon sistemi ekleyen Porsche bu sistemi hem sertleştirmiş hem de 10 mm alçaltmış. Bu aracın 2.9 litre hacimli, çift turbo beslemeye sahip V6 motoru da artık 440 beygir güç, 550 Nm tork üretebiliyor. 0-100 km/s deparı 4.3 saniyede tamamlanan Sport Chrono paketli Macan GTS'in maksimum sürati 272 km/s.

Aynı motorun 380 beygir güç, 520 Nm tork üretebilen seçeneğine sahip olan Macan S'in 0-100 km/s deparı 4.6 saniye sürerken maksimum sürat 259 km/s. Giriş versiyonunda 2 litre hacimli motor sunan Macan, 265 beygir güç, 400 Nm torkla 0-100 km/s deparını 6.2 saniyede tamamlarken 232 km/s maksimum sürate ulaşabiliyor. Araçların tamamında 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemi standart olarak sunuluyor.