Audi A3 ailesi genişlemeye devam ediyor. Standart A3 ve sportif kardeş S3’ün ardından şimdi de sıra geldi en yüksek performanslı seçenek RS3’e. Aracın görünümünü çok değiştirmeyen Audi performansı artırmış.
Yeni neslinde de 4 ve 5 kapılı olarak alınabilecek modelin tasarımında büyük değişiklikler bulunmuyor. Ön panjurun büyüklüğü değişmemiş olsa da içerisinde yer alan petekler büyümüş. Ayrıca bu parçanın üzerine, yeni RS ailesinin bir detayı olan ince hava girişi görünümlü şerit eklenmiş. Tamponun alt kısmında yer alan hava girişleri de genişlemiş. Matris LED farların ana hatları çok değişmese de RS3’e özel desende karşılama ışıkları kullanıma alınmış.
Arkalarına hava çıkışı eklenen ve 33 mm genişleyen ön çamurluklarla ince kollara sahip 19 inç çaplı jantlar araca daha sportif bir duruş vermiş. S3’e göre 10, A3’e göre 25 mm alçalan süspansiyon sistemi ve siyah trim parçalarına sahip yan etekler de RS3'e özel. Arka bölümde siyah renkli ve istenirse karbon fiberden alınabilen ince spoiler, sahte hava çıkışlarına sahip tampon, egzoz sisteminin büyük çift çıkışı ve kayar sinyallere sahip yeni LED stoplar gözlerden kaçmıyor.
İç mekanda daha sportif yan desteklere sahip koltuklar, özel grafikler sunan dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekran, farklı renklerde alınabilen havalandırma ızgarası süslemeleri ve RS armalı direksiyon simidi sunuluyor. 12 konumu işaretlenebilen direksiyon simidi deri veya Alcantara olarak sipariş edilebiliyor. RS modu butonu da sunan simit istenirse alt kısmı yuvarlak olarak da alınabiliyor. Yeni nesil araçta bir RS3’te ilk defa sunulan head up display de kullanılıyor.
Önde 375, arkadaysa 310 mm çaplı disklere sahip fren sistemi ön aksta 6 pistonlu kaliperlere yer vermiş. Opsiyonel donanımda yer alan karbon seramik disklerse önde 380 mm çaplı ve toplamda 10 kg’lık hafifleme sağlıyor. Dört tekerlekten çekişli otomobilin arka aksında tork yönlendirme özellikli bir diferansiyel görev yapıyor. Aracın ilginç özelliklerinden biri de arka lastiklerinin öndekilerden daha dar tabana sahip olması.
Kaputu altında turbo beslemeli, 5 silindirli ve 2.5 litre hacimli benzinli motoru barındırmaya devam eden otomobil 400 beygir güç ve 500 Nm tork üretebiliyor. Üstelik bu tork, 2.250 ile 5.600 d/d aralığında sunulabiliyor. 0’dan 100 km/s sürate 3.8 saniyede ulaşabilen ikili 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımana sahip. Maksimum süratse standart araçlarda 250 km/s’te sınırlı olsa da ek ücret ve donanımlar karşılığında kademeli olarak 280 ve 290 km/s’i görmek de mümkün.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder