20 Eylül 2024 Cuma

Lotus Theory 1


Elektrikli süper otomobillere yakında bir yenisi katılacakmış gibi görünüyor. Lotus'un sergilediği Theory 1 konsepti, ağırlığı aşağıya çeken yapısı ve üç kişilik oturma kapasitesiyle öne çıkıyor. Modelin sahip olduğu güç ve menzilse yüzleri güldürüyor.

Karbon fiber gövdesi köşeli hatlara sahip olan otomobilin sivri burun kısmında ince uzun LED farlar ve çift parçalı splitter görev yapıyor. Tek bijonlu jantlar ve hem yukarıya hem de geriye doğru açılan kapılar dinamik duruşu pekiştirmiş. Arkadaysa yine ince yapılı stoplar ve dev difüzör çıkışları görülebiliyor.

Neredeyse her yeri sarmalayan cam alanlara sahip iç mekanda üç koltuk bulunuyor. Ortada oturan sürücünün önünde yarış otomobillerindekileri hatırlatan ve ortasında dijital ekran bulunan direksiyon görülebiliyor. Hafifletme amacıyla ön konsol yok denecek kadar ince ve koltuklar da sabit. Hatta koltukların süngerleri bile kolayca sökülebiliyor.

Bir çift elektrik motoruyla dört tekerlekten çekiş sistemi sunan 1.6 ton ağırlığındaki aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 2.5 saniye bile sürmüyor. 320 km/s maksimum sürate sahip olan konseptin 70 kWh kapasiteli bataryaları 400 km üzerinde menzil sunabiliyor.

Iveco eMoovy


Bu yıl Hannover'de ilginç sürprizler de bizlerleydi. Organizasyonun gediklilerinden Iveco, Hyundai ile yaptığı anlaşma sonrasında eMoovy isimli aracını tanıttı. Bu elektrikli ticari aslında daha önce tanıtılan ve Staria temelli Hyundai ST1'in Iveco armalı versiyonundan başkası değil.

Aracın kabin bölümünün tasarımı doğrudan Staria'dan alınmış. Bu araçta çift katlı olan far grubu üst bölümde yer alan aydınlatma şeridini kaybederken alt bölüme ek üniteler eklenmiş. Sac jantlar standart olarak sunulurken kasa bölümü farklı biçimlerde sipariş edilebiliyor. Tamponda da Hyundai logosu yerine Iveco yazısı yer alıyor.

İç mekanı da doğrudan Staria'dan alınan modelde dört kollu direksiyon simidi, dijital gösterge paneli, dokunmatik ekran ve yine dokunmatik havalandırma kumandaları kullanılıyor. Vites selektörü de bu araçtan aynen aluınmış. Çift koltuklu aracın bu koltukları arasında farklı gözlere sahip depolama bölümü yer alıyor.

Staria henüz elektrikli seçeneğe sahip olmasa da eMoovy'de 218 beygir güç, 350 Nm tork üretebilen elektrik motoru kullanılmış. 63 ve 76 kWh kapasiteli bataryalarla alınabilen modelin WLTP menzili 320 km'ye kadar uzayabiliyor. 800 Volt mimarisi de aracın 100 km'lik şarja sadece 10 dakikada ulaşabilmesini sağlıyor.

19 Eylül 2024 Perşembe

Renault Estafette


Bu yıl gerçekleşen Hannover ticari araçlar fuarında tanıtılan konseptler arasında Renault'nun da bir modeli bulunuyordu. İlk örnekleri 1959 yılında üretilen Estafette'in ismini taşıyan konsept hakkında teknik bilgi az olsa da aracın elektrikli altyapıya sahip olduğu biliniyor.

Dar ve yüksek bir yapıya sahip olduğu söylenebilecek konseptte kullanılan iki katlı LED far grubu ilginç bir duruş sergilemiş. Jant tasarımı da ilginç olan otomobilin yan aynalarının yerini kameralar almış. Arkadaysa iyice kenarlara çekilen LED stoplar yukarıya doğru açılan panjur kapıya yer açmış.

4.870 mm boya sahip olan aracın yüksekliğini 2.590 mm olarak açıklayan Renault bu sayede kasa içerisinde 7.1 metreküp hacim sunulduğunu belirtiyor. Kayar kapılarında ve ön panjur tarafında yazı yansıtabilen aracın arka bölümünde de tavana bu amaçma bir dijital panel yerleştirilmiş.

Tavanı gibi sarı renkli olan iç mekanda ilginç tasarım özellikleri bulunan konseptte dijital gösterge paneli ve büyük dokunmatik ekranın yanında kare biçimli ayrı dokunmatik kumandaların bulunduğu da görülebiliyor. Köşeli direksiyon simidi ve birçok depolama bölümü sunan Estafette'in yan ayna görüntüleri de A sütunu içerisindeki büyük ekranlara aktarılıyor.

Çok parçalı A sütunu kullanımı sayesinde ön görüşü çok başarılı olan otomobilin kargo bölümüne ön taraftan da ulaşılabiliyor. Yana kayan kapı sayesinde geçilen bölümde cam tavan ve duvarlar boyunca uzanan raflar bulunuyor. Bu kısımda seçilen renkler de aracın geri kalanıyla aynı. Bu arada konseptin temelleri Volvo ile ortaklaşa geliştirilmiş ve konseptin yaklaşık %60'ı seri üretimde karşımıza çıkacak.

Lecar 459


Son zamanlarda tanıtılan alternatif yakıtlı araçların büyük bölümü Çin'den geliyor olsa da farklı bölgeler de bu işin içerisine girmek istiyor. Brezilya merkezli üretici Lecar da Tesla modellerine benzeyen 459 ile pazara farklı bir motorla dahil olacak.

Aerodinamik bir tasarıma sahip olan otomobilin ön bölümünde sivri burun yapısı görülürken yandan bakıldığında biraz fazla uzun gibi duran 2.700 mm'lik aks mesafesi ve hemzemin kapı kolları dikkat çekiyor. Yatık bagaj kapağı camı ve LED stoplar da şık bir duruşa sahip. Araç 4.350 mm boya sahip.

İç mekan fotoğrafları paylaşılmayan otomobilin kaputu altında bir menzil uzatıcı, arka aksındaysa bir elektrik motoru var. 165 beygir güç, 258 Nm tork üretebilen bu ünite 18.4 kWh kapasiteli bataryalarla besleniyor. 1 litre hacimli, turbo beslemeli, 3 silindirli benzinli üniteyse 122 beygir güç, 220 Nm tork üretebiliyor.

Yaklaşık 1.400 kg boş ağırlığa sahip olan aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşması, pek de etkileyici olmayan 10.9 saniyede tamamlanıyor. Menzilse 1.000 km olarak açıklanıyor. Aracın açıklanan bir diğer verisiyse bagaj hacminin 530 litre olduğu. Ayrıca 2. seviye otonom sürüş de donanımda yer alacak.

Maxus eTerron 9


Elektrikli ticari araçlar üretiminde bilinen markalardan olmak isteyen Maxus şimdi de elektrikli bir pick up modeliyle karşımızda. Büyük boyutlarıyla dikkat çeken aracın sade görünümlü iç mekanı ve değişken kasa yapısı öne çıkan özellikleri arasında.

5.5 metre boyuyla oldukça büyük bir araç olan eTerron 9 köşeli hatlarıyla dikkat çekiyor. Birbirine bağlanan LED farlar, siyah renkli tamponlar, aerodinamik tasarıma sahip jantlar, yan basamaklar, hemzemin tavan rayları ve siyaha boyanan yan aynalarla tavan gözlerden kaçmıyor. LED stoplar da kasa kapağında birbirine bağlanıyor.

Kasa ve ön tarafta bulunan bagaj kapağı elektrikli olarak kontrol edilebilen aracın arka koltuk sırtlıkları da yatabiliyor. Bu sayede kasaya, kapağı kapalıyken daha uzun yükler yüklenebiliyor. Ön tarafta sunulan bagajın hacmiyse 236 litre. Araçta seviye ayarlı süspansiyon sistemi de sunuluyor.

Sade görünümlü iç mekanında iki kollu direksiyon simidi, aynı düzlemde sunulan dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekran, çift renkli döşemeler, açılabilir cam tavan, tamamen yatırılabilen ön koltuklar, şık tasarımlı havalandırma çıkışları ve şalter görünümlü fiziksel kumanda elemanları lüks duran yaşam alanını renklendiriyor.

İki elektrik motoruyla dört tekerlekten çekiş sistemi sunan araç 442 beygir gücünde ve 0'dan 100 km/s sürate 5.8 saniyede ulaşıyor. 102 kWh kapasiteli bataryalarsa 430 km menzil sunuyor. 620 kg yükleme kapasitesi harika olmasa da 3.5 tonluk çeki kapasitesi başarılı. Bu arada bataryalar 115 kW DC şarjı destekliyor.

18 Eylül 2024 Çarşamba

Ford Ranger Stormtrak


Ford Ranger ailesi genişliyor. 2023 yılında üretileceği duyurulan şarj edilebilir hibrit seçenek sonunda aileye ekleniyor. Kaputu altında tanıdık bir ünite sunan modelin taşıma ve çekme kapasiteleri değişmese de yüksek performans ve düşük tüketim öne çıkıyor.

Motora özel Stormtrak donanım seviyesiyle sunulan modelde farklı bir ön panjur ve yine modele özel bir gövde rengi de sunuluyor. Kapı altında sunulan grafikler, aerodinamik bir tasarım sunan 18 inç çaplı jantlar ve ön çamurlukta yer alan PHEV arması da araçla birlikte geliyor.

İç mekanında bir tasarım yeniliği sunmayan modelin dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekranında şarj edilebilir hibrit motora özel grafikler yer alıyor. Bu arada kaput altında 2.3 litre hacimli, turbo beslemeli, benzinli üniteyi barındıran otomobil 10 ileri vitesli otomatik şanzımanın yanında bir de elektrik motoruna sahip. 280 beygir güç, 690 Nm tork üretebilen aracın 11.8 kWh kapasiteli bataryaları 45 km elektrik menzili sunuyor.