6 Mart 2021 Cumartesi
Mercedes-Benz Vito Tourer Select Plus 119 CDI
Mercedes'in 2019 ve 2020 yıllarında hafifçe güncellediği Vito Türkiye'ye ayak bastı. Alman üreticinin popüler 8+1 modeli artık 2 litre hacimli turbo Diesel motor ve 9 ileri vitesli otomatik şanzımana sahip. Arkadan itiş sistemini koruyan aracın bu sefer incelediğim versiyonu Tourer Select Plus, yani en zengin donanımlı seçeneği. Bakalım yenilikler Vito'ya ne kadar iyi gelmiş.
Kia K8
Kia'nın yeni logosunu seri üretim modellerde görmeye başlıyoruz. Cadenza/K7'nin yerine geçecek olan büyük sedan K8, bu logoyu, oldukça farklı görünen tasarımıyla uyumlu bir şekilde taşıyacak gibi görünüyor.
Yan bölümde yumuşak çizgiler görülse de ön ve arkada köşeli hatlara sahip olan otomobilde markanın tipik ön panjuru dev boyutlara ulaşmış. LED farlar ve kaput üzerinde devam eden çift çıkıntı da dinamik görünümü sürdürmüş.
Camların alt kısmına sabitlenen yan aynalar ve kapıların altından uzanan krom çıta haricinde büyük jantları da dikkat çeken otomobilin tavan şekli neredeyse bir liftback gibi görünmesini sağlamış. C sütununda kullanılan üçgen tasarım detayı da tavanda yer alan yüzgeç antenle bütünlük içerisinde.
Yan bölüme taşan ince yapılı LED stoplar ortada birleşirken kısa tutulan bagaj kapağının üzt kısmı bir spoiler gibi şekillendirilmiş. Tamponun alt kısmındaysa hem egzoz çıkışları hem de merkezi yerleşime sahip geri vites lambası görülebiliyor.
İç mekanında da modern bir hava esen otomobilde kullanılan 3 kollu direksiyon simidinin göbeği oldukça büyük. Dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekranı tek modüle koyan Kia, orta konsolda fiziksel düğme bırakmamış. Yüksek vites konsolunda, şanzıman kumandası çevirmeli bir düğmeyle yapılırken deri döşeme, metal ve ahşap kaplama kabinin her bölümünde dikkat çekiyor.
İlerleyen aylarda 1.6 litre hacimli, turbo beslemeli bir giriş motor seçeneğine kavuşacak olan otomobilin diğer üniteleri de 2.5 ve 3.5 litre hacimli. Büyük hacimli V6 motor, 300 beygir güç üretebiliyor ve dört tekerlekten çekiş sistemiyle birlikte alınabiliyor. Daha küçük hacimli üniteyse 200 beygir gücünde.
4 Mart 2021 Perşembe
Porsche Taycan Cross Turismo
Porsche'nin elektrikli model ailesi genişliyor. 2018 yılında tanıtılan Mission E Cross Turismo konsepti, 2021 yılına Taycan'ın yerden yükseltilmiş wagon seçeneği olarak giriyor. Aracın sunduğu ek pratiklik, SUV kitlesine de hitap edebilecek gibi görünüyor.
Dışarıdan bakıldığında, siyah renkli ek parçalarından tanına bilen Cross Turismo'da tamponların köşelerine deflektörler eklenmiş. Yan eteklerin uçlarında da yer alan bu detaylar haricinde parlak siyah çamurluk korumaları, opsiyonel olarak sunulan tavan rayları, gri renkli arka tampon koruması ve farklı tasarımlara sahip 19 ve 20 inç çaplı jantlar yenilikler arasında sayılabilir.
İç mekana geçildiğinde, önde bir değişim yaşanmadığı görülebiliyor. Arkadaysa diz mesafesi değişmese de baş mesafesinde artış yaşanmış. 446 litreye ulaşabilen bagaj hacmi, arka koltuk sırtlıkları yatırılarak genişletilebiliyor. Hatchback tarzı açılan bagaj kapağı da yükleme konusunda yardımcı oluyor. Porsche'nin sunduğu bisiklet taşıyıcı sayesinde 3 bisiklet taşınıren bile bagaj kapağı açılabiliyor. Öndeyse bagaj hacmi yine 84 litre.
Yerden yüksekliği 20 mm artan Cross Turismo'nun Toprak modu seçilerek 10 mm daha kazanılabiliyor. Ayrıca arazi tasarım paketleriyle 20 mm daha yükseklik elde edilebiliyor. Bu arada paketle birlikte orta konsolun üzerine hem dijital hem de analog bölümü olan bir pusula ekleniyor.
Tamamı çift elektrik motoruna sahip olan araçlar Taycan 4 Cross Turismo ile başlıyor. 380 beygir gücü overboost ile 476 beygire ulaşan otomobil 0'dan 100 km/s sürate 5.1 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 220 km/s. Taycan 4S Cross Turismo'da 490 ve 571 beygir seviyelerine ulaşan güç, 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresini 4.1 saniyeye indirirken maksimum sürati 240 km'ye ulaştırıyor.
Taycan Turbo Cross Turismo'da 625 ile 680 beygir arasında değişen güç sayesinde 0-100 deparı 3.3 saniyede tamamlanıyor ve 250 km/s sürate ulaşılabiliyor. Taycan Turbo S Cross Turismo ise 625 ile 761 beygir arasında değişen gücü sayesinde 0'dan 100 km/s sürate 2.9 saniyede ulaşabiliyor. Maksimum süratse yine 250 km/s.
Tamamında 93.4 kWh kapasiteli bataryalar kullanılan otomobillerin menzilleri, güç çıkışına göre 388 ile 465 km arasında değişiyor. 800 Volt mimarisi sayesinde 350 kW hızlı şarj istasyonlarında, 100 km menzil için 5 sakika şarj yeterli oluyor.
2 Mart 2021 Salı
Volvo C40 Recharge
Volvo, 2025 yılına kadar ürettiği modellerin yarısının, 2030 yılındaysa tamamının elektrikli olacağını açıkladı. Bu açıklamayla birlikte tanıtılan C40 Recharge, XC40 armalı kardeşinin daha dinamik görünümlü bir versiyonu olarak karşımızda.
XC40 Recharge'a göre biraz daha agresif duran ön tamponun haricinde bir Volvo modelinde ilk defa görülen piksel LED farlarla donatılan otomobilin arkaya doğru alçalan tavanı en büyük farklılığı. Bagaj kapağı üzerinde bir çift tümseğe sahip olan araç alt tarafta da bir spoiler sunuyor. LED stoplarsa hem bagaj kapağına doğru uzuyor hem de tavana doğru yönlenen bölümü parçalı görünüyor.
İç mekanını da XC40 ile paylaşan modelde dijital gösterge paneli haricinde Android temelli bilgi-eğlence sistemi ve ön yolcunun önüne eklenen, farklı aydınlatma efektlerine sahip bölüm farklılık yaratmış.
C40 Recharge'ın güç ünitesi de kardeşinden tanıdık. Önde ve arkada kullanılan elektrik motorları sayesinde dört tekerlekten çekişli olan otomobil 408 beygir güç, 660 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 4.9 saniyede ulaşabilen modelin maksimum sürati 180 km/s'te sınırlı.
78 kWh kapasiteye sahip bataryalarla donatılan aracın menzili 420 km olarak açıklanıyor. Ayrıca hızlı şarj istasyonunda %80 şarj seviyesine ulaşmak yaklaşık 40 dakika alıyor.
Hyundai Bayon
Hyundai'den beklenen haber de geldi. Kore merkezli marka, i20 temelleri üzerine geliştirdiği yeni SUV modelini tanıttı. Türkiye'de üretilecek modelin sunduğu kullanışlılık, biraz daha büyük kardeşi Kona'yı bile kıskandırıyor.
Köşeli hatlara sahip olan dış tasarıma ilk bakıldığında çift katlı far grubu görülebiliyor. Siyah renkli alınabilen tavan ve canlı gövde renkleriyle dikkat çeken aracın jant çapları şimdilik 17 inçe kadar büyüyor. Zamanının 3 kapılı Citroën C4 modellerini andıran arka bölümdeyse spoiler ve bagaj kapağında birleşen ilginç tasarımlı stoplar dikkat çekiyor.
4.18 metre boya ve 1.77 metre genişliğe sahip olan Bayon'un aks mesafesi de 2.580 mm. Bu arada modelin boyu Kona'nın gerisinde kalıyor olsa da bagaj hacmi 411 litreyle öne geçmiş durumda. Üstelik hacim, arka koltuk sırtlıkları yatırıldığında 1.205 litreye ulaşıyor.
İç mekana geçildiğindeyse aracı, temellerini paylaştığı i20'den ayırmak zorlaşıyor. Aynı hatları kullanan Bayon'un dört kollu direksiyon simidi, dijital gösterge paneli ve geniş dokunmatik ekranı, orta konsol ve kapı içi tasarımı gibi kardeşinden alınmış.
Paylaşılanlar iç mekan tasarımıyla sınırlı kalmamış. Kaput altında da tanıdık motorlar var. 1.2 litre hacimli motorun aşırı beslemesiz versiyonu 84 beygir güç ve 5 ileri vitesli manuel şanzımanla sunulurken turbo beslemeli, 1 litre hacimli ünite, 100 ve 120 beygir güçle 6 ileri vitesli akıllı manuel veya 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanlarla alınabiliyor. Bu motorlarda 48 Volt hafif hibrit yardımcı da bulunuyor.