5 Ekim 2024 Cumartesi

Nissan Magnite


Küçük SUV modellerinin popülerlikleri artışta. Bu nedenle Nissan, Hindistan'da ürettiği Magnite'ı 47 yeni ülkeye ihraç etme kararı aldı. Bu kararla birlikte makyajlanan otomobilin görünümünde çok değişiklik yok. Kaput altında kullanılan motorlar da eskisiyle aynı.

LED farların yeni iç yapısı, genişleyen ön panjur ve alt kısmı daha agresif görünen tamponla birleşirken yeni jant tasarımları ve koyulaşan stoplar diğer yenilikler. İç mekanda kapı içlerinin yeniden tasarlandığı görülebilirken imitasyon deri döşeme farklı desenlerde sunuluyor. Direksiyon simidi üzerindeki siyah trim parçaları da yeni.

1 litre hacimli, 3 silindirli, benzinli motorun atmosferik emişli ve turbo beslemeli seçeneklerini sunan Nissan bu ünitelerden sırasıyla 72 ve 101 beygir güç alıyor. 5 ileri vitesli manuel şanzıman standartken ilk üniteyle EZ-Shift otomatik, ikiciyleyse sürekli değişken oranlı otomatik şanzıman (CVT) opsiyonel olarak sunulmakta.

Ford Expedition


Ford'un büyük SUV modeli Expedition yenilendi. Markanın yeni nesil olarak tanıttığı otomobil aslında büyük bir makyaj olarak görülebilir. Tremor donanım seviyesiyle yoldan çıkmayı sevenleri hedef alan aracın kaputu altında bir yenilik sunulmasa da iç mekanda büyük yenilikler yaşanıyor.

Farklı donanım seviyelerinde farklı trim parçalarına sahip ön tamponlar sunan Expedition'da farklı ön panjurlar da kullanılıyor. Farları da aşağıya doğru açı alan araçların jant çapları da 20 ile 24 inç arasında değişiyor. C sütunu cam altında gizlenen aracın anteni de arkaya alınmış. 5.331 ve 5.631 mm boya sahip seçenekleri bulunan otomobilin aks mesafeleri de sırasıyla 3.112 ve 3.340 mm. Genişlikse 2.032 mm.

Tremor donanımında çelik yan basamaklar ve 33 inç çaplı lastikler kullanılırken logolar ve tavan rayları siyah renkte sunulmuş. Bütün Expedition seçeneklerinde çift parçalı bagaj kapağı sunuluyor. Alt kapak 220 kg üzerinde yük çekebiliyor. Bu bölümde spoiler, bagaj kapağında da parçaları bulunan stoplar ve ince yapılı tampon da görülebiliyor.

3 koltuk sırasına sahip olmaya devam eden otomobilde üst ve alt kısmı düzleştirilmiş, 2 kollu direksiyon simidi kullanılıyor. Daha uzağa yerleştirilen ve eskisinden çok daha geniş olan dijital gösterge paneliyle eskisinden çok daha küçük olan dokunmatik ekran da dikkat çekici. Dik yerleşimli havalandırma ızgaraları, yukarıya bakan fiziksel kumandaları barındıran orta konsol ve açılabilir cam tavan da öne çıkan tasarımlar arasında.

Tremor donanımında 269 mm yerden yükseklik sunan Expedition 3.5 litre hacimli, çift turbo beslemeye sahip V6 üniteyi korumuş. İki farklı versiyona sahip olan ünite 406 veya 446 beygir güç üretebilirken tork değerleri 650 ve 690 Nm olarak açıklanıyor. 10 ileri vitesli otomatik şanzımana sahip olan otomobilin arkadan itişli ve dört tekerlekten çekişli seçenekleri bulunuyor. Çekme kapasitesiyse 4.355 kg'a kadar ulaşıyor.

Renault Embleme


Renault, bu yıl Paris otomobil fuarında şov yapacak gibi görünüyor. Fransız üreticinin Embleme konsepti hem görünümüyle hem de sahip olduğu motorla dikkatleri üzerine çekecek. Aracın dış hatlarında 90'lı yılların Renault konseptlerinin de izleri görülebiliyor.

4.8 metre boya ve 2.9 metre aks mesafesine sahip olan otomobilin yuvarlak hatları, aerodinamik jantları, yan görüş kameraları, düzleştirilmiş taban ve büyük bir spoiler şekline sokulan kaputuyla birleşip 0.25'lık hava sürtünme katsayısına ulaşılmasını sağlamış. Konseptin yapısıysa hatchback, shooting brake ve SUV karışımı.

Tavan ve alt bölümü siyah renkte sunulan araçta kapılara gömülen kapı kolları, çok parçalı LED farlar, kalın bir C sütunu, bagaj kapağı üzerinde spoiler, küçük bir cam ve model adını da içeren stoplar öne çıkmış. Arka tampon tasarımı da arazi araçlarını hatırlatıyor.

İç mekan fotoğrafları paylaşılmayan modelin kaputu altında 218 beygir güç üretebilen elektrik motoru haricinde hidrojen yakıt pili sunuluyor. 40 kWh kapasiteli bataryalar ve 2.8 kg hidrojenle 1.750 kg boş ağırlığa sahip aracın menzili daha büyük bataryalı elektrikli modellerinkini rahatça aşıyor.

4 Ekim 2024 Cuma

Hyundai i20 N


Hyundai'nin Avrupa için üretimini durdurduğu i20 N modeli bazı pazarlarda hayatına devam ediyor. Bu bölgelerden olan Avustralya'da hafifçe güncellenen otomobilin 204 beygir güç üretebilen 1.6 litre hacimli motorunda bir yenilik bulunmasa da iç ve dış mekanda yenilikler var.

Aracın en çok değişen yeri şüphesiz jantları. Artık siyah renkli olmayan parçalar N model ailesinin diğer üyelerine göz kırpıyor. Ön panjurda yer alan peteklerin desenleri değişirken hem dış hem de iç mekanda kullanılan Logolar siyaha boyanmış. Dokunmatik ekran da artık kablosuz güncelleme destekliyor. Ambiyans aydınlatmaları da bu bölümdeki yenilikler arasında.

Ford Equator Sport


Ford'un Çin pazarına özel modellerinden biri daha makyajlandı. Equator'ın bir boy küçüğü olan Equator Sport ilk etapta tek motor seçeneğine sahip olsa da gelecekte şarj edilebilir hibrit motoruyla hem yüksek performans hem de düşük yakıt tüketimi sunacak.

Ön bölümde farların elektrikli Explorer'ı andıran şekilleri ve petek desenli tampon dikkat çekiyor. 20 inç çaplı jantlar, ince tutulan çamurluk korumaları, siyah renkli tavan ve yan aynalarla hemzemin tavan rayları öne çıkan detaylardan. Arka bölümdeyse bagaj kapağına taşan LED stoplar, spoiler, gövde rengi D sütunu ve alt bölümü siyah renkli tampon görülebiliyor.

Sade görünümlü bir iç mekana sahip olan otomobilde 3 kollu direksiyon simidi, dijital gösterge paneli, dokunmatik ekran ve düğmeden arındırılmış orta konsol öne çıkan detaylar arasında. Turuncu trim parçaları ve döşemeler öne çıkarken açılabilir cam tavan ve 10 hoparlörlü ses sistemi donanımlar arasında.

4.685 mm boya ve 2.726 mm aks mesafesine sahip olan aracın kaputu altında 1.5 litre hacimli, turbo beslemeli, benzinli motor bulunuyor. 170 beygir güç, 260 Nm tork üretebilen ünite 7 ileri vitesli, çift kavramalı şanzımanla eşleştirilmiş. İlerleyen aylarda 218 beygir güç üretebilen PHEV ünite de aileye katılacak.

3 Ekim 2024 Perşembe

Peugeot E-408


Peugeot'nun elektrik açılımı devam ediyor. 2022 yılında yapılan lansmanı sırasında duyurulan elektrikli 408 de bu açılımın bir parçası. Markanın diğer elektriklileri gibi hem dış hem de içeride içten yanmalı motora sahip kardeşlerinden farksız görünen otomobilin motor gücü de tatmin edici.

214 beygir güç, 343 Nm tork üretebilen elektrik motoruyla donatılan E-408'de 58.2 kWh kapasiteli bataryalar kullanılmış. Menzili 450 km'nin biraz üzerinde olan otomobil 120 kW DC şarjı destekliyor. Bu da %20'den %80'e şarjın yaklaşık yarım saatte tamamlanabileceği anlamına geliyor.

Mitsubishi Outlander


Mitsubishi'nin ismi pek geçmese de başarılı satış rakamlarına ulaşan SUV modeli Outlander güncellendi. Aracın şarj edilebilir hibrit seçeneğinde ciddi menzil artışı gerçekleşirken sunulan yeni iç mekan seçenekleri biraz daha premium hava estiriyor.

Ön panjur tasarımı aynı görünüyor olsa da artık kapaklı bir yapıya sahip olan otomobilde yeni tasarımlı, 20 inç çaplı jantlar kullanılmış. Stoplar da koyulaşmış. İç mekanda yeni döşemeler ve daha büyük bir dokunmatik ekran sunulan Outlander'ın 12 hoparlörlü ses sistemi Yamaha markasını taşıyor.

Şarj edilebilir hibrit araçta 2.4 litre hacimli, benzinli motor kullanımı devam ediyor. 136 beygir güç, 203 Nm tork üretebilen üniteye önde 116 beygir güç, 255 Nm tork, arkadaysa 136 beygir güç, 195 Nm tork üretebilen elektrik motorları eşlik ediyor.


Toplamda 306 beygir güç üretebilen araç 0'dan 100 km/s sürate 7.9 saniyede ulaşabiliyor. Süspansiyon ve direksiyon sistemleri de elden geçirilen otomobilin bataryası 22.7 kWh kapasiteyle 86 km menzil sunabilirken büyüyen depo da 53 litreyle katkı sağlıyor. Toplam menzilse 840 km'yi geçiyor.

Škoda Elroq


Škoda ürün gamı genişlmeye devam ediyor. Bu sefer elektrikli bir otomobille karşımızda olan üretici bu araçla birlikte yeni modellerinde kullanacağı tasarım dilini de tanıtıyor. Otomobilin sahip olduğu motor seçenekleri de Türkiye pazarının yüzünü güldürecek türden.

Çift katlı LED farlar ve logo yerine marka isminin kullanıldığı kaput haricinde sportif bir tampon tasarımıyla bizleri karşılayan araçta çapları 21 inçe kadar çıkan jant seçenekleri kullanılıyor. İnce yapılı çamurluk korumalarının tepelerinde çentikler dikkat çekerken tavan rayları da hemzemin yapıda.

Tavanı ve yan aynaları siyah renkte alınabilen otomobilin arka bölümüyse biraz daha köşeli hatlara sahip. Deflektörlere sahip spoiler, LED stoplar ve siyah renkli tamponla öne çıkan bu bölümde tampon kenarlarında sahte hava geçişleri olduğu görülebiliyor. Elroq, 4.488 mm boya, 1.884 mm ene ve 2.765 mm aks mesafesine sahip.

İç mekanında hatlar tekrardan yumuşuyor. 3 kollu direksiyon simidinin göbeğinde de logo kullanılmazken dijital gösterge paneli rahatça görülebilen küçük bir ünite. Dokunmatik ekransa dev boyutlarda. Orta konsoldaysa analog tuşlar görülebiliyor. Alt bölümü boşaltılan vites konsolunda da küçük bir selektör görev yapıyor.

Arkadan itişli seçenekleri 170, 204 ve 286 beygir güç sunan Elroq'un dört tekerlekten çekişli, çift motorlu modelleri 299 beygir güç üretiyor. Arkadan itişli versiyonların tork değerleri 310 ve 545 Nm. Bataryalarsa 55, 63 ve 82 kWh kapasiteli. Bagaj hacmi de 470 ile 1.580 litre arasında değişiyor. Şarj hızlarıysa 145, 165 ve 175 kW olarak açıklanıyor.