4 Ekim 2024 Cuma

Ford Equator Sport


Ford'un Çin pazarına özel modellerinden biri daha makyajlandı. Equator'ın bir boy küçüğü olan Equator Sport ilk etapta tek motor seçeneğine sahip olsa da gelecekte şarj edilebilir hibrit motoruyla hem yüksek performans hem de düşük yakıt tüketimi sunacak.

Ön bölümde farların elektrikli Explorer'ı andıran şekilleri ve petek desenli tampon dikkat çekiyor. 20 inç çaplı jantlar, ince tutulan çamurluk korumaları, siyah renkli tavan ve yan aynalarla hemzemin tavan rayları öne çıkan detaylardan. Arka bölümdeyse bagaj kapağına taşan LED stoplar, spoiler, gövde rengi D sütunu ve alt bölümü siyah renkli tampon görülebiliyor.

Sade görünümlü bir iç mekana sahip olan otomobilde 3 kollu direksiyon simidi, dijital gösterge paneli, dokunmatik ekran ve düğmeden arındırılmış orta konsol öne çıkan detaylar arasında. Turuncu trim parçaları ve döşemeler öne çıkarken açılabilir cam tavan ve 10 hoparlörlü ses sistemi donanımlar arasında.

4.685 mm boya ve 2.726 mm aks mesafesine sahip olan aracın kaputu altında 1.5 litre hacimli, turbo beslemeli, benzinli motor bulunuyor. 170 beygir güç, 260 Nm tork üretebilen ünite 7 ileri vitesli, çift kavramalı şanzımanla eşleştirilmiş. İlerleyen aylarda 218 beygir güç üretebilen PHEV ünite de aileye katılacak.

3 Ekim 2024 Perşembe

Peugeot E-408


Peugeot'nun elektrik açılımı devam ediyor. 2022 yılında yapılan lansmanı sırasında duyurulan elektrikli 408 de bu açılımın bir parçası. Markanın diğer elektriklileri gibi hem dış hem de içeride içten yanmalı motora sahip kardeşlerinden farksız görünen otomobilin motor gücü de tatmin edici.

210 beygir güç üretebilen elektrik motoruyla donatılan E-408'de 58.2 kWh kapasiteli bataryalar kullanılmış. Menzili 450 km'nin biraz üzerinde olan otomobil 120 kW DC şarjı destekliyor. Bu da %20'den %80'e şarjın yaklaşık yarım saatte tamamlanabileceği anlamına geliyor.

Mitsubishi Outlander


Mitsubishi'nin ismi pek geçmese de başarılı satış rakamlarına ulaşan SUV modeli Outlander güncellendi. Aracın şarj edilebilir hibrit seçeneğinde ciddi menzil artışı gerçekleşirken sunulan yeni iç mekan seçenekleri biraz daha premium hava estiriyor.

Ön panjur tasarımı aynı görünüyor olsa da artık kapaklı bir yapıya sahip olan otomobilde yeni tasarımlı, 20 inç çaplı jantlar kullanılmış. Stoplar da koyulaşmış. İç mekanda yeni döşemeler ve daha büyük bir dokunmatik ekran sunulan Outlander'ın 12 hoparlörlü ses sistemi Yamaha markasını taşıyor.

Şarj edilebilir hibrit araçta 2.4 litre hacimli, benzinli motor kullanımı devam ediyor. 136 beygir güç, 203 Nm tork üretebilen üniteye önde 116 beygir güç, 255 Nm tork, arkadaysa 136 beygir güç, 195 Nm tork üretebilen elektrik motorları eşlik ediyor.


Toplamda 306 beygir güç üretebilen araç 0'dan 100 km/s sürate 7.9 saniyede ulaşabiliyor. Süspansiyon ve direksiyon sistemleri de elden geçirilen otomobilin bataryası 22.7 kWh kapasiteyle 86 km menzil sunabilirken büyüyen depo da 53 litreyle katkı sağlıyor. Toplam menzilse 840 km'yi geçiyor.

Škoda Elroq


Škoda ürün gamı genişlmeye devam ediyor. Bu sefer elektrikli bir otomobille karşımızda olan üretici bu araçla birlikte yeni modellerinde kullanacağı tasarım dilini de tanıtıyor. Otomobilin sahip olduğu motor seçenekleri de Türkiye pazarının yüzünü güldürecek türden.

Çift katlı LED farlar ve logo yerine marka isminin kullanıldığı kaput haricinde sportif bir tampon tasarımıyla bizleri karşılayan araçta çapları 21 inçe kadar çıkan jant seçenekleri kullanılıyor. İnce yapılı çamurluk korumalarının tepelerinde çentikler dikkat çekerken tavan rayları da hemzemin yapıda.

Tavanı ve yan aynaları siyah renkte alınabilen otomobilin arka bölümüyse biraz daha köşeli hatlara sahip. Deflektörlere sahip spoiler, LED stoplar ve siyah renkli tamponla öne çıkan bu bölümde tampon kenarlarında sahte hava geçişleri olduğu görülebiliyor. Elroq, 4.488 mm boya, 1.884 mm ene ve 2.765 mm aks mesafesine sahip.

İç mekanında hatlar tekrardan yumuşuyor. 3 kollu direksiyon simidinin göbeğinde de logo kullanılmazken dijital gösterge paneli rahatça görülebilen küçük bir ünite. Dokunmatik ekransa dev boyutlarda. Orta konsoldaysa analog tuşlar görülebiliyor. Alt bölümü boşaltılan vites konsolunda da küçük bir selektör görev yapıyor.

Arkadan itişli seçenekleri 170, 204 ve 286 beygir güç sunan Elroq'un dört tekerlekten çekişli, çift motorlu modelleri 299 beygir güç üretiyor. Arkadan itişli versiyonların tork değerleri 310 ve 545 Nm. Bataryalarsa 55, 63 ve 82 kWh kapasiteli. Bagaj hacmi de 470 ile 1.580 litre arasında değişiyor. Şarj hızlarıysa 145, 165 ve 175 kW olarak açıklanıyor.