10 Ekim 2009 Cumartesi
BMW CLEVER Concept
BMW, SIMPLE Konsepti ile birlikte, aynı 3 tekerlekli yapıya sahip olan ve aynı şekilde isimlendirilmiş CLEVER (Compact Low Emission Vehicle for Urban Transport) konseptini tanıttı.
Virajlarda 45 dereceye kadar yana yatabilen otomobil iki kişilik oturma alanı sunuyor. Yolcuları içerisine alan kafes Formula 1 otomobillerinin sürücü kabinlerinde de kullanılan bir yapıyla korunmuş.
Yaklaşık 3 metre boya, 1 metre genişliğe ve 1.4 metre yüksekliğe sahip olan aracın boş ağırlığı 400 kilogram civarında.
Araçta kullanılan 230 cc hacimli tek silindirli motor doğalgazla çalışıyor. 100 km mesafede 60 gram CO2 salınımı yapan otomobil 17 beygir güç üreten motoruyla 0'dan 60 km/s sürate 7 saniyede ulaşırken maksimum sürati yaklaşık 100 km/s.
Her biri 1.7 kg sıkıştırılmış doğalgaz saklayabilen iki tüple birlikte otomobilin menzili 200 km'ye kadar ulaşıyor.
BMW SIMPLE Concept
BMW, uzun akronimli bir isme sahip fütüristik otomobil konsepti SIMPLE'ı (Sustainable and Innovative Mobility Product for Low Energy consumption) Münih'te bulunan müzesinde tanıttı.
Köşeli tasarımı savaş uçaklarını andıran 3 tekerlekli araç iki kişilik oturma alanı sunmakta. Hava sürtünme katsayısı 0.18 Cx gibi çok düşük bir değer olan otomobil yaklaşık 450 kg boş ağırlığa sahip.
49 beygir güç üretebilen içten yanmalı motoru elektrik motoruyla birleşinde 100 km mesafede ortalama 2 litrelik yakıt tüketimi mümkün olan otomobil 0'dan 100 km/s sürate 10 saniyenin altında bir zamanda ulaşabilirken maksimum süratinin de 200 km/s'in üzerinde olduğu tahmin ediliyor.
Mini “kissed by Lulu Guinness”
Yaklaşık 20 yıldır çanta ve çeşitli aksesuarlar tasarlayan stilist Lulu Guinness bu sefer elini (ve dudaklarını) Mini'ye attı.
Geçtiğimiz Eylül ayında, Japonya'da, Mini'nin 50, Lulu Guinness'in 20. yılı anısına, aynı stilistin hazırladığı, iki adetlik sınırlı üretim modeli tanıtılan Mini bu araçlardan bir tanesini çekilişle vermeye karar vermişti. Başvuruların sayısı 5000'i aşınca da BMW Japonya bu otomobilin benzerlerini üretme kararı almış.
Bu sefer 20 adetlik sınırlı üretim bir model olacak olan otomobil 5 adet Cooper, 6 adet Cooper S ve 9 adet Clubman'dan oluşacak ve yine sadece Japonya'da satılacak.
9 Ekim 2009 Cuma
ENCO Gladiator 700 GT Biturbo
Almanya merkezli modifikasyon firması ENCO Exclusive, Porsche Cayenne Turbo temelleri üzerine geliştirdiği modeli Gladiator 700 GT Biturbo'yu tanıttı.
Çift renkli gövde boyası, genişletilmiş çamurluklar, yenilenen ön ve arka tamponlar ve 23 inç çaplı jantlarıyla bambaşka bir görünüme bürünen aracın iç mekanına geçildiğindeyse dört adet tekli yarış koltuğu, yeni bir direksiyon simidi ve aracın iç mekanını boydan boya geçen roll-bar dikkat çekmekte.
2.5 tona ulaşan ağırlığı nedeniyle frenleri de ciddi modifikasyona uğrayan 700 GT'de önde 410 mm çaplı fren diskleri 12 pistonlu kaliperlerle eşleşirken arka aksta 380 mm çaplı diskler 4 pistonlu kaliperlere sahip.
Aracın değişen turbo beslemeleri, yenilenen egzoz sistemi ve yeniden programlanan elektronik kontrol ünitesi maksimum gücün 700 beygire, maksimum torkunsa 850 Nm'ye ulaşmasını sağlamış. 0'dan 100 km/s sürate 4.5 saniyede ulaşabilen aracın maksimum süratiyse 290 km/s.
700 GT'nin yüksek süratlerde stabil kalabilmesi için süspansiyon sistemi de modifiye edilerek standart versiyondan 50 mm daha alçak olanla değiştirilmiş.
Suzuki SX4 FCV
İşte Suzuki'nin 2009 Tokyo otomobil fuarında tanıtacağı hidrojenle çalışan otomobil konsepti: SX4 FCV (Fuel Cell Vehicle)
Elektrik motoruyla hareket eden aracın GM tarafından üretilen yakıt hücresi yüksek basınçlı bir hidrojen deposuna ve küçük bir kapasitöre bağlı çalışıyor. Fren enerjisi geri kazanımı gibi teknolojilere sahip olan otomobil şu sıralarda Japonya trafiğinde test edilmekte.
Honda Step WGN
Honda, Japonya pazarında satışa sunduğu minivan modelinin dördüncü neslini 2009 Tokyo otomobil fuarında tanıtacağını açıkladı.
Sadece 4 yıl üretimde kalan üçüncü nesil modelin ardından daha tutucu çizgilerle yollara çıkacak olan aracın köşeli çizgileri ikinci nesil modelleri andırıyor. Kayar arka kapılara sahip 8 kişilik van 4.7 metre uzunluğa sahip.
İkinci sıra koltuğu öne doğru katlanarak geçişleri kolaylaştırırken üçüncü koltuk sırası, kullanılmadığı zamanlarda bagaj zemininde gizlenebiliyor. Aracın opsiyon listesinde panoramik tavan bulunurken ön yolcu tarafındaki kör nokta sorununu ortadan kaldırmak için "A" sütununa dışbükey bir ayna eklenmiş.
Kaza önleme sistemi ve viraj içi aydınlatması gibi ileri teknoloji güvenlik donanımlarına sahip olan aracın 2 litre hacimli motoru 150 beygir güç, 193 Nm tork üretebiliyor. İki tekerlekten çekişli modelde sürekli değişken oranlı otomatik şanzıman (CVT) kullanılırken dört tekerlekten çekişli modeller 5 ileri vitesli otomatik şanzımanla donatılmış.
Renault Fluence Tanıtımı
Renault, Fluence modelini, Bursa'da bulunan fabrikasında düzenlediği organizasyonla sosyal medyadan seçtiği kişilere tanıttı.
Selçuk Erdem, Kaan Sezyum ve Erdil Yaşaroğlu gibi tanınmış isimlerin de boy gösterdiği tanıtıma Renault-Mais fabrika gezisiyle başlandı. Fluence ile birlikte Clio ve Symbol modellerinin üretimlerine şahit olduğumuz gezi sonrasında verilen kokteylde Fluence'ın Privilège donanımlı bir modelini detaylı şekilde inceleme fırsatımız oldu.
4.6 metreyi aşan boyuyla sınıfındaki en büyük otomobil olan Fluence'ın bu özelliği arka koltuklar ve bagajda kendisini belli ediyor. Opel Vectra C ile kıyaslanabilecek derecede diz ve baş mesafesi sunan arka koltuklar için ön kol dayanağının arkasına yerleştirilen havalandırma ızgaraları bu segmentte bulunan otomobillerde sık karşılaşmadığımız bir detay. Arka kapılarda ve arka camda sunulan perdelerse işe yarar birer donanım olsalar da perde boylarının biraz daha uzun tutulması güneşe karşı daha etkili bir koruma sağlayabilirdi. Bagaj hacmi konusunda bir kez daha sınıf standartlarını belirleyecek gibi görünen Renault, Fluence için 530 litre hacimli bir bagaj tasarlamış.
Ön koltuklara geçildiğinde Mégane Hatchback modelinden tanıdığımız iç mekan bizi karşılıyor. Privilège donanım seviyesinde standart olarak sunulan Kartlı sistemle anahtara gereksinim olmaksızın otomobile girip motor çalıştırılabiliyor. Hareket halinde kapılarını otomatik olarak kilitleyen otomobil durağan halde kapılar kilitlendiğindeyse aynalarını otomatik olarak katlıyor. Privilège donanımda sunulan çift renkli kokpit lüks görünümü pekiştirirken çift bölgeli tam otomatik klima ve CD değiştiricili radyonun orta konsola şık bir şekilde entegre edildiğini söylemeliyim. Yalnız söz radyodan açılmışken ses sisteminin en lüks modelde bile ortalamaları aşamadığını belirtmeliyim. Bluetooth özelliği bulunan ses sisteminin 4x15 Watt çıkış gücü, donanımı oldukça zengin olan bu tip bir otomobile çok yakışmamış.
Aracın donanımına şöyle bir bakacak olursak bütün donanım seviyelerinde standart olarak sunulan dört elektrikli cam, arka koltuklarda 3 adet başlık, ABS, AFU, EBD, sürücü, yolcu ve yan hava yastıkları, yol bilgisayarı ve gövde rengi dış dikiz aynaları görüyoruz. Expression donanım seviyesinde bunlara perde hava yastıkları, arka park sensörü, ön sis farları, elektrikli dış dikiz aynaları, ön koltuk kol dayanağı ve sürücü koltuğu bel destek ayarı ekleniyor. Privilège donanım seviyesindeyse 16 inç çaplı alaşım jantlar, renault kart sistemi, çift bölgeli otomatik klima, arka havalandırma ızgaraları, far ve yağmur sensörleri, hız sabitleyici, yükseklik ve derinlik ayarlı deri direksiyon simidi, elektrikli katlanabilen ısıtmalı dış aynalar ve Follow Me Home sistemi standart olarak sunuluyor. Bu donanımların yanındaysa 17 inç çaplı jantlar, elektrikli açılır tavan, orta konsola entegre edilmiş uzaktan kumandalı Carminat Tomtom navigasyon sistemi, deri döşeme, ESP, Xenon farlar ve far yıkama sistemi opsiyonel olarak sunuluyor. Şahsen ben, en azından en donanımlı modelde ESP'nin standart olarak sunulmasını beklerdim fakat Renault-Mais bu konuda benimle aynı fikirde değil.
Aracın ülkemizde ilk etapta satışa sunulacak motor seçenekleri 1.6 litre hacimli benzinli ile 1.5 litre hacimli turbo Diesel ünite. 110 beygir güç üretebilen benzinli motor 5 ileri manüel veya 4 ileri vitesli otomatik şanzımanla alınabilirken turbo Diesel motorun 85 ve 105 beygir güç üretebilen iki versiyonu da sadece manüel şanzımanla alınabilecek. Otomobilde sunulan diğer motor ve şanzıman seçeneklerini öğrenmek için buraya tıklayabilirsiniz.
Ülkemiz dışında CVT ve Çift kavramalı şanzımanlarla da sunulan Fluence'ın yeni bir otomatik şanzımana sahip olacak daha güçlü bir turbo Diesel versiyonu ile daha sportif donanımlara sahip bir modeli ilerleyen aylarda ülkemiz pazarına da sunulacak. Ayrıca aracın elektrikli motorla donatılmış versiyonu 2011 yılında bütün Dünya için sadece Bursa'da üretilecek.
Bu arada Renault'nun Fluence lansmanında kullanacağı sitenin görünümü, organizasyon sırasında hazırlanan üç "offline blog" arasından seçilecek.
Organizasyon hakkında daha detaylı görüntüler için buraya tıklayabilirsiniz.
MTM Audi RS6 R
Alman modifikasyon firması MTM, Audi RS6'nın, 702 beygire yükselttiği gücünü de yetersiz bulmuş olacak ki bu aracı daha da geliştirmeye karar vermiş.
Çift turbo beslemeye sahip 5 litre hacimli v10 motorunun gücü 730 beygire yükselirken maksimum tork değeri 785 Nm'de elektronik olarak sınırlandırılmış.
0'dan 100 km/s sürate 4.1 saniyede ulaşabilen dört tekerlekten çekişli otomobilin 0-200 km/s hızlanmasıysa 12.6 saniye sürmekte. Aracın maksimum süratiyse, kullanılan lastiklere göre 340 km/s'e kadar çekilebilmekte.
21 inç çaplı jantlarla donatılan otomobilin fren sisteminde görev yapan ön diskler 405 mm çaplı ve 6 pistonlu kaliperlerle desteklenmişler. Bütün bunlara ek olarak otomobilde yüksekliği ayarlanabilen süspansiyon sistemi opsiyonel olarak sunulmakta.
Nissan ROOX
İşte Nissan'ın 2009 Tokyo otomobil fuarında tanıtacağı kübik tasarımlı küçük otomobili.
Nissan tarafından sınıfındaki en geniş iç ölçülere sahip olduğu söylenen otomobil 3395 mm boya, 1475 mm genişliğe, 1735 mm yüksekliğe ve 2400 mm aks mesafesine sahip. Otomobilin iç mekan uzunluğu 2085 mm olarak açıklanırken genişliği 1365 mm.
Dört kişilik oturma kapasitesi sunan aracın kayarak açılan arka kapıları uzaktan kumandayla da kontrol edilebiliyor.
8 Ekim 2009 Perşembe
Nissan Fuga
Nissan, Fuga modelinin yeni neslini 2009 Tokyo otomobil fuarında tanıtacağını duyurdu.
Araç tanıdık geliyorsa haklısınız zira Fuga, Infiniti M Serisinin Japonya pazarında satılan ikizi.
328 beygir güç üretebilen 3.7 litre hacimli v6 motoru Infiniti M37 modelinde kullanılanla aynı olan otomobilde A.B.D. pazarında sunulmayan 2.5 litre hacimli bir motor da sunulacak. Ayrıca M35 Hybrid modelinde kullanılan hibrit ünite de Fuga'da yer alacak.
Akıllı navigasyon sistemi sayesinde yol üzerinde bulunan tehlikeli koşullardan sürücüsünü haberdar edebilen otomobilde bozuk yolların pistonlar üzerinde yarattığı sarsıntıyı azaltmak için motor içindeki yağ akışını hızlandıran bir sistem de bulunmakta.
AVUS Audi TT-RS
Audi TT-RS gibi bir sporcunun bile daha fazla güce ihtiyacı olduğunu düşünen AVUS Performance mühendisleri bu aracı küçük bir R8'e çevirmek için kollarını sıvamış. Sonuç etkileyici.
Yeni bir elektronik kontrol ünitesi, yeni turbo besleme ve yeni bir egzoz sistemiyle donatılan aracın 2.5 litre hacimli motoru 460 beygir güç, 639 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 3.8 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum sürati 312 km/s'e ulaşmış.
Otomobilin sabit arka spoileri ve 20 inç çapları dikkat çekerken süspansiyon sistemi de ayarlanabilir bir üniteyle değiştirilmiş.
Volkswagen Scirocco BlueMotion
Volkswagen, popüler coupé modeli Scirocco'nun BlueMotion modelini üreteceğini açıkladı.
Daha önceleri tahmin edilenin aksine 1.6 litre hacimli TDI motor yerine (en azından ilk etapta) 1.4 litre hacimli TSI motoru kullanacak olan otomobilin 122 beygir gücünde olması bekleniyor.
100 km mesafede ortalama 6 litre yakıtla yetineceği açıklanan otomobilin kilometre başına CO2 salınımı 139 gram olarak açıklandı.
Aracın tutumluluğuna katkısı olacak donanımlar arasında Start & Stop otomatiği, yuvarlanma direnci düşük lastikler, fren enerjisi geri kazanımı, aerodinamik iyileştirmeler ve vites değiştirme uyarısı bulunmakta.
Peugeot 207 Sedan
Infiniti M35 Hybrid
Konuya çok sıcak bakmayan CEO'sunun yaptığı açıklamalara rağmen Infiniti de son yıllarda çıkışta olan hibrit otomobiller topluluğuna katılıyor.
İlk hibrit model olarak büyük sedan M Serisi uygun görülürken hibrit sistemin benzinli motor ayağı için 3.5 litre hacimli v6 motor seçilmiş. Paralel hibrit teknolojisine sahip olan otomobilde bulunan benzinli motor pilleri şarj ederken istendiğinde araca doğrudan güç sağlayabiliyor.
Otomobilde kullanılan piller normalden daha ince yapılı ve Nissan Leaf'te kullanılanlara çok benziyor.
2011 yılında, 2012 model olarak piyasaya çıkacak olan M35 Hybrid öncelikle A.B.D. pazarında satışa sunulacak.
VF Audi R8 Supercharged
V8 motora sahip Audi R8'inden maksimum verim almak isteyenler için A.B.D. merkezli şirket VF Engineering'in bir çözümü var.
Audi'nin 4.2 litre hacimli v8 motoruna kompresör besleme ekleyerek 550 beygir güç elde eden mühendisler bu sayede 525 beygir güç üretebilen v10 motorlu R8 modeliyle eş performans değerleri yakalamaya çalışmış. 60 kg'lık ağırlık azalmasıyla bu hedeflerine ulaşmaları çok da zor görünmüyor.
Nissan Land Glider
Alternatif yakıtlar üzerine çalışmalarını sürdüren Nissan 2009 Tokyo otomobil fuarında alışılmışın dışında bir konsept otomobil tanıtacağını duyurdu.
İki adet elektrik motoru sayesinde 0 emisyonlu bir araç olan Land Glider kablosuz şarj edilebilmesiyle sürücüsüne büyük kolaylık sağlıyor.
3.1 metre boya ve 1.1 metre genişliğe sahip olan otomobilde iki kişi arka arkaya oturabiliyor. Alışılmadık yapısına rağmen iki yanında da normal otomobillerden alınma büyük kapılar bulunan otomobil virajlarda 17 dereceye kadar yana yatabiliyor.
Kabinin altına yerleştirilen piller sayesinde ağırlık merkezi aşağıya çekilebilen otomobilde kameralı kaza önleme sistemi de bulunuyor.
Daihatsu e:S
Küçük otomobil üretimi konusunda uzman olan Daihatsu, 2009 Tokyo otomobil fuarında maksimum yakıt ekonomisini hedefleyen e:S (eco : Smart) konsept modelini tanıtacak.
Üretiminde kullanılan hafif malzemeler sayesinde boş ağırlığı 700 kg seviyesine çekilebilen araçta ekonomik sürüş için Start & Stop otomatiği bulunuyor.
100 km mesafede ortalama yakıt tüketimi 3.3 litre olarak açıklanan otomobilde sürekli değişken oranlı otomatik şanzıman (CVT) bulunmakta.
Daihatsu Tanto Exe
İşte Daihatsu'nun sonu bulunmayan Keicar modellerinden birisi daha.
Dört kişilik oturma kapasitesi sunan bu minik otomobil 2009 Tokyo otomobil fuarı ardından "Exe" ve "Exe Custom" modelleriyle Japonya pazarında boy gösterecek.
Tanto ailesiyle, Keicar olması dışında görsel bir benzerliği bulunmayan otomobil aynı isimle anılsa da bu modele daha tutumlu bir alternatif olma görevini yerine getiriyor.
7 Ekim 2009 Çarşamba
Hyundai Genesis Coupé GReddy
Otomobil modifikasyonu konusunda uzmanlaşmış bir Japon şirketi olan GReddy, 2009 SEMA Show'da tanıtacağı Hyundai Genesis Coupé modelinin ilk fotoğrafını basınla paylaştı.
Yeniden tasarlanan ön ve arka tampon, yeni jantlar ve spoiler paketiyle görünümü standart modele göre oldukça değişen otomobilde kullanılan süspansiyon sistemi de yenilenmiş.
2 litre hacimli motoru, değişen turbo ve intercooler ile yeni egzoz sisteminin de yardımıyla 350 beygir güç üretebilirken aracı durdurma görevi, önde 6, arkadaysa 4 pistonlu kaliperlere sahip fren sistemine verilmiş.
Daihatsu Deca Deca
İşte Daihatsu'nun 2009 Tokyo otomobil fuarında tanıtacağı minik modüler van konsepti.
Asimetrik bir dış tasarıma sahip olan Deca Deca'nın sağ tarafında sadece şoför kapısı bulunurken sol tarafta birbirinden ters yöne açılan iki kapı bulunmakta. "B" sütunu da bulunmayan sol taraf sayesinde araca giriş çıkış yapmak oldukça kolaylaştırılmış.
Dört kişilik oturma kapasitesi sunan aracın iç hacminden maksimum verim alınabilmesi için orta konsol neredeyse tamamen dik tasarlanırken koltuklara 180 derece dönebilme özelliği verilmiş. Büyük yer kaplayan yükler taşınması gerektiğinde ön koltuk konsolun altına, arka koltuklarsa duvara doğru katlanabiliyorlar.
Ayrıca otomobili piknik alanlarında daha işe yarar hale getirmek için solda bulunan kapıların içerisine, açıldığında masa olarak kullanılabilen tepsiler entegre edilmiş.
Jaguar XJL Supercharged Neiman Marcus Edition
İşte A.B.D. merkezli lüks mağazalar zinciri Neiman Marcus'un 2009 Noel kataloğunda yer alacak olan otomobil.
Özel donanımlı otomobilleri rekor zamanlarda satmasıyla ünlü olan katalog sayesinde 2004 yılında 60 adet Maserati Quattroporte 36 dakikada satılmıştı.
Neiman Marcus versiyonuna özel bir siyah renge boyanan otomobilin iç mekanında da koyu mavi ve bej deri kaplamalarla özel ahşap kaplama standart olarak sunuluyor. Otomobile özel 5 parçalı bavul seti de koyu mavi kaplanırken her araçta üzerinde "Neiman Marcus 1 of 50" yazan plaka bulunacak. Bu palakan da anlaşılacağı gibi otomobilden sadece 50 adet üretilecek ve her biri, vergiler hariç 105000 dolara satılacak.
20 inç çaplı jantlar, Bowers & Wilkins marka, 1200 Watt çıkış gücü sunan ve toplam 20 hoparlöre sahip ses sistemi, marşpiye aydınlatmaları, orta konsolda 12.3 inç büyüklüğünde bilgi ekranı, dört alanlı klima, ısıtmalı direksiyon simidi, masaj yapabilen ön koltuklar, GPS ve Bluetooth 2.0 gibi özellikleri standart olarak sunan otomobilin 5 litre hacimli v8 motoru kompresör besleme yardımıyla 470 beygir güç üretebiliyor.
XJL Supercharged, Neiman Marcus kataloğuna giren 3. Jaguar modeli olma özelliğini taşıyor. Bundan önceki modeller 1968 yılında sunulan XKE Grand Touring Coupe ve 1997 yılında sunulan XK8 Convertible modelleriydi.
Bu arada kataloğun yakın tarihindeki otomobillere göz atarsak 2004 yılında Maserati Quattroporte, 2005 yılında Lexus GS450h, 2006 yılında BMW 6 Serisi, 2007 yılında Lexus IS-F ve 2008 yılında BMW 7 Serisini görüyoruz.
Daihatsu Basket
Japon üretici Daihatsu, 2009 Tokyo otomobil fuarında tanıtacağı Keicar konsepti Basket'in ilk fotoğraflarını basınla paylaştı.
Üzeri açılabilen bir pick up konsepti olan Basket, hafif ve çevreci kimliğiyle öne çıkıyor. Direksiyon ve orta konsolu, kapı içleri ve koltuklarda bulunan kumaş kaplamayla kaplanan otomobilde taban kaplaması bulunmuyor.
Dört kişilik oturma kapasitesi sunan minik otomobilin 660 cc hacimli benzinli motoru da kendisi kibi küçük.
Toyota FT-EV II
Toyota, 2009 Tokyo otomobil fuarında 4 kişiyi iQ modelinden bile daha kısa boylu (2.73 metre) bir araca sığdırabileceğini gösterme peşinde olacak.
Aracın en ilginç tasarım detaylarından birisi aşağıya doğru alışılmadık şekilde uzayan ön camı. Bildik bir direksiyon simidi yerine yatay ve yarım daire şeklinde bir direksiyona sahip olan aracın gazı ve freni de buradan kontrol ediliyor.
Elektrik motoruyla donatılan FT-EV II maksimum 100 km/s sürate ulaşabilirken menzili 90 km olarak açıklandı.
6 Ekim 2009 Salı
Toyota FT-86 Concept
Toyota'nın Subaru ile ortaklaşa geliştirdiği bir coupé modeli bulunduğu bir süredir biliniyordu. Bu gerçek 2009 Tokyo otomobil fuarında FT-86 adıyla karşımızda olacak.
Toyota'nın Avrupa'da bulunan tasarım merkezinde şekillendirilmiş olan otomobil 4.16 metre boya, 1.26 metre yüksekliğe ve 1.76 metre genişliğe sahip. Otomobilin aks mesafesiyse 2.57 metre.
Araç, son yılların gözde trendi olan hibrit bir motora sahip değil. Otomobilin basit, kullanması zevkli ve hafif olmasını isteyen Toyota mühendisleri motoru Subaru'dan almayı tercih etmişler. 2 litre hacimli boxer motor 160 beygir güç üretiyor ve bu gücü 6 ileri vitesli manüel şanzımanla tekerleklere aktarıyor.
Chevrolet Caprice Police Cruiser
Chevrolet Caprice PPV'nin tanıtılmasından saatler sonra GM'in Avustralya ayağı, Ortadoğu pazarlarında satılan Caprice bazlı polis aracını tanıttı.
PPV'nin özelliklerinin çoğuna sahip olan araç Avustralya Ulusal Güvenlik Bürosu ile ortaklaşa geliştirilmiş.
Otomobilin en önemli yeniliği tamamen dokunmatik bir ekrandan oluşan orta konsolu. Önde bulunan kızılötesi gece görüş kamerasının çektiği karelerden plaka tanımlayabilme özelliği bulunan araçta parmak izi ve yüz tanımlama özellikleri de bulunuyor.
Bütün bu sistemler bagajda özel bir yeri olan Panasonic ToughBook laptop bilgisayara bağlanabiliyor.
Ferrari 599 GTB China
Ferrari, Çin pazarına özel, sınırlı üretim 599 Fiorano modellerini tanıttıktan hemen sonra serinin tek örneği olacak olan versiyonunu su yüzüne çıkardı.
Diğer sınırlı üretim modellerde bulunan bütün özelliklere sahip olan aracın sadece dış kısmının boyası değişik. Song hanedanı zamanından kalma vazoların açık yeşil rengine ve çatlak görünümüne sahip olan gövde yine sanatçı Lu Hao'nun eseri.
Diğer özel üretim modellerin aksine bu araç açık artırma sonucunda sahibini bulacak.
Audi A3 Start & Stop Teknolojisi
Audi, S-Tronic adını verdiği çift debriyajlı şanzımanıyla birlikte Start & Stop otomatiği sunmaya başladı.
İlk etapta 1.6 litre hacimli TDI ve 1.4 litre hacimli TFSI motorlarda görev yapacak olan sistem araç durduğunda motoru durdurup fren bırakıldığında tekrar çalıştırıyor. Bu sayede TDI motorun 100 km mesafede ortalama yakıt tüketimi 4.2 litreye gerilerken TFSI motorun tüketimi 5.3 litre/100 km olarak açıklandı. Araçların CO2 salınım değerleriyse sırasıyla 109 ve 124 gram/km.
1.6 litre hacimli TDI motor 105 beygir güç, 250 Nm tork üretebilmekte. 0'dan 100 km/s sürate 11.7 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum süratiyse 194 km/s. 1.4 litre hacimli TFSI motorsa 125 beygir güç, 200 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 9.3 saniyede ulaşabilen otomobil maksimum 203 km/s sürat yapabiliyor.
Araçlarda Start & Stop ile birlikte alternatörü kontrol eden bir de enerji geri kazanım sistemi bulunuyor.
5 Ekim 2009 Pazartesi
Ferrari 599 GTB Fiorano HGTE China Limited Edition
İsmi oldukça uzun olan bu Ferrari modeli sadece Çin pazarı için üretilecek bir model. Bir düzineden daha az sayıda üretileceği açıklanan otomobilin mekanik aksamında bir yenilik bulunmuyor.
Çinli sanatçı Lu Hao tarafından tasarlanan öğelere sahip olan otomobil çift renkli bir gövdeye sahip. Kapılarının üst kısmında kalan bölgede füme rengin hakim olduğu aracın geri kalanıysa kırmızı renkli.
Otomobilin değişik yerlerinde bulunan sayı ve harfler eski Çin skripti "Xiao Zhuan" ile tekrar yazılırken üzerinde ipek yolu haritası dikilmiş olan deri çantalar aracın standart donanımında sunuluyor.
Chevrolet Caprice PPV
A.B.D. pazarına ithalatı durdurulan Holden Statesman bazlı GM modelleri kıtaya geri döndü. Bu sefer PPV (Police Patrol Vehicle) adıyla polislere satılacak olan araçlar Amerika kıtasında Avustralya rüzgarını bir süre daha estirecekler.
6 ve 8 silindirli motor seçeneklerine sahip olacak olan otomobilin v8 motorlu versiyonu 355 beygir güç, 522 Nm tork üretebilmekte. 0'dan 96 km/s sürate 6 saniyenin altında ulaşabilen otomobilin teslimatına 2011 yılında başlanacak. V6 motorlu versiyonlar içinse 2012 yılının beklenmesi gerekecek.
Araca eklenen ekstra ışıklar haricinde donanımda önemli değişiklikler var. Opsiyonel olarak sunulan ön cam hava yastıkları, bagajda bulunan çift akü, kolayca bilgisayar bağlanabilen orta konsol, daha güçlü bir alternatör, daha kuvvetli süspansiyon sistemi, motor yağı, hidrolik direksiyon ve şanzıman yağı soğutucuları, özel denge kontrol sistemi ve daha güçlü fren sistemi otomobilin standart modelinden farklı özellikleri.
Renault Laguna Coupé 2.0t
Uzun süredir sayfama taşımak istediğim şeylerden birisi durumunda olan otomobil testlerine Renault Laguna Coupé 2.0t ile başlıyorum. Renault'nun Blog sahiplerine bir jesti olarak özel test imkanı sunduğu bu otomobille dolu dolu bir gün geçirme şansım oldu.
Teste başlar başlamaz otomobilin sıkışık trafikte büyük rahatlık yaşatan 6 ileri vitesli otomatik şanzımanını bolca test etme imkanım oldu. Genel karakter olarak uzun süredir kullandığım 2003 model Opel Vectra 2.2'nin otomatik şanzımanını andıran ünite sorunsuz ve sarsıntısız vites geçişleriyle benden olumlu puanlar aldı. Yalnız hazır konu şanzımandan açılmışken şunu da belirteyim; araç genel olarak sportiflik için ayarlanmadığından vites geçişleri manüel modda biraz yavaş gerçekleşmekte. Ayrıca yine manüel moddayken vitesler, devir saati kırmızı bölgeye dokunduğu an değişmekte. Otomobili sürekli yüksek devirde kullanmaya alışık kişilerin bu özelliği akılda tutmalarında yarar var. Şanzımanın alışılması gereken tek yanıysa aslında motorun karakteristik özelliğiyle alakalı. Sıkışık trafikte 1. vitesten 2'ye geçerken turbo beslemeye sahip motorun ideal rejiminin altında kalmaması için 1. vites devir bandını alışılmışın dışında uzun kullanan şanzıman 2. vitesin başında sizi ekstra bir ivmeyle karşılıyor ki buna hazırlıklı değilseniz öndeki araca aşırı derecede yaklaşıp ani fren yapmak zorunda kalabiliyorsunuz.
Test sırasında Şile'nin virajlı yollarında test etme imkanım olan yol tutuş konusundaysa Renault'nun işini başarılı bir şekilde yaptığını söyleyebilirim. Tipik Fransız ekolünün üyesi olan süspansiyon sistemi, 45 yanaklı lastiklere rağmen yoldaki bozuklukları 4 kapılı bir Vectra'dan çok daha iyi emerken yol tutuştan da ödün vermiyor. Otomobilin yolu kavrama isteği o kadar iyi ki standart donanımda sunulan ESP'yi kuru yolda devreye sokmak için çok çalışmanız gerekiyor. Otomobilin direksiyon sistemi bir Coupé için biraz hissiz kalsa da otomobilin "Rahat" havasına gayet uyumlu ve özellikle şehir trafiğinde kullanımı oldukça rahat. Bütün bunlar bir yana Renault'nun Avrupa pazarında satılan Laguna ve Laguna Coupé modellerinde opsiyonel olarak sunduğu 4Control adlı direksiyonel arka tekerlekleri de ülkemizde görmek beni daha da mutlu ederdi. Bu sistem sadece dönüş çapını azaltmakla kalmıyor, viraj alınırken aracın izinden sapmamasını da sağlıyor.
Gelelim otomobilimizin performansına. Test ettiğim araç Renault'nun düşük basınçlı turbo besleme uyguladığı 2 litre hacimli benzinli motora sahip. Türkiye'de satılan en güçlü model olsa da Avrupa'da satılan en güçsüz benzinli motorlu Laguna Coupé olma özelliği taşıyan otomobilin motoru 170 beygir güç, 270 Nm tork üretebiliyor. Fabrika verilerine göre 0'dan 100 km/s sürate 9.2 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum süratiyse 220 km/s. Otomobilin pek aceleci olmamasının bir nedeni şanzıman olsa da asıl büyük neden 1555 kg'lık boş ağırlığı.
4.6 metreyi aşan boyu ile büyük şehirler için uygun bir otomobil gibi görünmese de görüş açılarının birçok Coupé aracınkinden iyi olması bu otomobili daha da kullanılır kılıyor. Arkada bulunan park yardımcı sistemi yüksek bagaj kapağının neden olduğu görüş problemini giderse de bombeli motor kaputunun aracın burnunu görünmez kılması üzerinde pek durulmamış. Bu problemin çözülmesi için Avrupa'da opsiyonel olarak sunulan ön park yardımcı sisteminin kullanılması yerinde olur düşüncesindeyim.
Aracın çerçevesiz camlara sahip kapılarından içeriye girdiğinizde büyük bir sürprizle karşılaşmıyorsunuz. Hatchback Laguna modelinden tanıdığımız orta konsol ve göstergeler Coupé modelinde de aynen yerini korumuş. Objektiflikten uzak bir yorum olacak ama bence bu iç mekan Coupé modele Hatchback modelinkinden daha çok yakışmış. Rahat ve yeterli yan destek sunan koltukların beğenmediğim iki yanı var; Öncelikle koltuklar biraz daha geniş oturma alanı sunabilirdi. Yan desteklerin vücudunuzu kavradığını hissetmek güzel fakat bu desteklerin arasına sığmak için ideal oturma pozisyonunun dışına çıkmak rahatsız edici olabilir. İkinci eksikse koltukların tamamen manüel ayarlı olması ki bu fiyat klasmanında bir otomobilin en azından birkaç fonksiyonu elektrikle kumanda edilebilen koltuklara sahip olmasını beklerdim. Arka koltuklara geçiş ve bu alanda sunulan diz ve baş mesafeleri aracın bir Coupé olduğu düşünüldüğünde rahatsızlık vermiyor. İki kişi için tasarlanan arka koltuklarda omuz mesafesi genişken burada oturan yolcular için yerleştirilmiş havalandırma ızgaraları gerekli bir donanım. 423 litre hacim sunan bagaj sınıfına oranla başarılı olarak nitelendirilebilir. Direksiyon arkasındaki koldan kumanda edilebilen ses sistemi 140 Watt çıkış ile birlikte 4 hoparlör ve 4 tweeter sunuyor. MP3 çalabilen CD değiştiricisine sahip sistemin performansı başarılı.
Otomobilde sunulan donanımlardan bir diğeri olan elektronik park freninin, motor stop ettiğinde devreye otomatik olarak girip, motor çalıştığında manüel olarak devre dışı bırakılmasıysa bana gereksiz gibi geldi. Özellikle otomatik şanzımana ve dolayısıyla şanzımanda "Park" moduna sahip önden çekişli bir araç için fuzuli bir uygulama gibi görünüyor. Olası bir araç çekme anında dört tekerleğin birden frenlenmiş olması istenmeyen hasarlara sebebiyet verebilecek bir durum.
Bol elektronik oyuncakla donatılan Laguna Coupé, Renault'nun kartlı giriş sistemiyle donattığı bir model. Aracın kartı yanınızdaysa cebinizden çıkarmanıza gerek kalmadan otomobile binip motoru çalıştırabiliyorsunuz. Aynı şekilde araçtan ayrıldığınızda kart cebinizdeyse aracın kapıları kilitleniyor ve aynaları otomatik olarak katlanıyor.
Daha önce de belirttiğim gibi 170 beygir güç üretebilen motor Laguna Coupé ailesinin "Güçlü" kategorisinde yer almıyor. Bu nedenle performanslı kullanımlarda yüksek devirler seçmek gerektiğinden aracın yakıt tüketimi de artıyor. Gerçi pek sağlıklı bir veri olmayacak ama test sırasında kullandığım araç 100 km mesafede ortalama 13.5 litre benzin yaktı. İnişli çıkışlı yollar ve performanslı kullanımla beraber şehiriçini de kapsayan güzergah nedeniyle tüketim değerinin bu seviyede olması normal. Uzun yolda, sağ ayağınıza söz geçirebilirseniz aynı mesafede 8 litrenin altına inmeniz mümkün. Aracın performans odaklı olmadığını hatchback modelininkiyle aynı olan egzoz sesinden de anlamak mümkün.
Test yazımı sonlandırmadan önce Renault ve Renault-Mais'e birkaç önerim olacak; Birincisi, hatchback Laguna modelinde bile opsiyonel olarak sunulan sunroof ve panoramik tavan gibi bir opsiyonun bu araçta da olması gerekliliği. Sadece güzel görünüm için değil Coupé stilinin iç mekana zorunlu olarak ilettiği basıklık hissini alması için de bu iki opsiyondan en az birinin gerekli olduğunu düşünüyorum. İkinci önerimse doğrudan Renault-Mais'e olacak; Bildiğiniz üzere ülkemizde otomatik şanzımanlı spor otomobiller yaygın değil. Bunun nedenlerinden birisi de hala otomatik şanzımanla sportif kavramlarının uyuşmadığını düşünen halkımız. Ayrıca Renault'nun sadece en güçsüz ve en güçlü modellerinde bu şanzıman çeşidini sunması arada kalan versiyonların hitap edeceği kesimin tam da Türkiye sınırları içerisinde yaşayan insanlar olmasını beraberinde getiriyor. Şu anda Renault, Laguna Coupé'nin 2 motor seçeneğini Türk tüketicisine sunuyor. İlk versiyon test ettiğim benzinli modelken ikincisi 2 litre hacimli, 150 beygir güç, 340 Nm tork üretebilen bir motora sahip Diesel versiyon. Her iki modelde de standart olarak 6 ileri vitesli otomatik şanzıman sunulurken manüel şanzıman opsiyonu bile bulunmuyor. Avrupa pazarına baktığımızdaysa ülkemizde başarılı satış rakamlarına ulaşabilecek versiyonları görebiliyoruz. Örneğin 2 litre hacimli benzinli motorun yüksek basınçlı turbo beslemeye sahip versiyonu. 205 beygir güç, 300 Nm tork üretebilen motor 6 ileri vitesli manüel şanzımanla eşleştirilirken GT paketiyle araca daha sportif bir hava verilmiş. Aynı şeyi 2 litre hacimli turbo Diesel motorun 180 beygir güç, 400 Nm tork üretebilen versiyonu için de söylemek mümkün. Her iki motorun da vergi dilimi değişmediğinden 3 litre dCi veya 3.5 litre hacimli v6 motorlar gibi aşırı vergi yükü altında ezilmeden ülkemizde satılabilirler. Ayrıca her ikisinde de kullanılan manüel şanzıman ve daha sportif aksam performans odaklı müşterilerin dikkatini Laguna Coupé'ye çekebilir. Avrupa ile karşılaştırıldığında bu model için fiyat politikasını başarılı bulduğum Renault-Mais, her iki versiyonu da otomatik şanzımana sahip daha güçsüz kardeşleriyle benzer fiyatla piyasaya sürebilir. Bu arada 40000 Euro seviyesinde gezinen fiyatı yüksek bulan okurlarıma Renault-Mais'in bu konuda daha fazla inisyatifinin bulunmadığını söylemek isterim zira Laguna Coupé'nin Türkiye pazarı fiyatları Fransa pazarındakinden yaklaşık (ve sadece) %10 daha pahalı.
Test günü ile ilgili daha detaylı fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.
4 Ekim 2009 Pazar
Fiat Punto Evo
Geçtiğimiz ay makyajlanıp Frankfurt otomobil fuarında tanıtılan Punto Evo'nun motor seçenekleri de gün yüzüne çıktı.
Benzinli motorlardan başlayacak olursak öncelikle Grande Punto zamanından kalan 1.2 ve 1.4 litre hacimli üniteleri görüyüruz. Sırasıyla 65 ve 77 beygir güç üretebilen bu motorların ardından Fiat'ın yeni tanıttığı MultiAir teknolojisine sahip benzinli motorlar geliyor. İkisi de 1.4 litre hacme sahip olan motorların birisi atmosferik, birisi de turbo beslemeli. Atmosferik beslemeye sahip motor 105 beygir gücündeyken turbo beslemeli motor 135 beygir güç üretebiliyor.
Turbo Diesel seçeneklere bakacak olursak Grande Punto'da da kullanılmış olan 1.2 ve 1.6 litre hacimli motorların Punto Evo'da da görev yaptığını görüyoruz. Eskiden olduğu gibi 75 ve 95 beygirlik iki güç seviyesi sunan 1.2 litre hacimli motor Dualogic şanzımanla da donatılabiliyor. 1.6 litre hacimli motorun ürettiği maksimum güçse 120 beygir.
Bunlar haricinde Fiat, bazı ülke pazarları için 1.4 litre hacimli motorunun doğal gazla çalışan versiyonunu da piyasaya sürdü.
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)