31 Aralık 2011 Cumartesi

Fiat Bravo Active Plus 1.6 MultiJet Dualogic


Fiat'ın C segmentinde bulunan hatchback modeli Bravo şık tasarımıyla tanıtıldığı günden bu yana çok az değişiklikle geldi. Grande Punto ile başlayan Maserati modellerine benzeyen ön görünümü bir adım ileriye taşıyan otomobil 2010 yılında gördüğü makyajla biraz tazelense de ana hatlarında bir değişiklik olmadı. Daha önce benzinli motoru ve Dualogic şanzımanıyla testime konuk olan otomobilin bu sefer de Diesel Dualogic modeliyle bolca vakit geçirdim. Yaklaşık 600 km süren önceki testin ardından bu Bravo ile de 750 km yol yapma şansım oldu. Üstelik bu süre içerisinde aracı, bütün koltuklarında oturarak gözlemleme şansım oldu.


Dış Mekan


Daha önce test ettiğim Bravo modelinden dış tasarım olarak farklı olmayan Diesel kardeşi için bir önceki araçta yazdıklarım geçerli. Yuvarlak ve oldukça akıcı hatlara sahip olan aracın boyutları rakipleri seviyesinde. 4.336 mm boya, 1.792 mm genişliğe ve 1.498 mm yüksekliğe sahip olan aracın aks mesafesi 2.600 mm. Ön kısımda Maserati 3200 GT ve Aston Martin modellerini andıran bir tasarım dikkat çekerken arkada kullanılan yuvarlak stop lambaları orijinal bir görünüm ortaya koyuyor. Arkaya doğru yükselen şık yan cam çizgisi güzel bir görünüm ve ön koltuk yolcuları için geniş cam yüzeyleri sunsa da arkada durum farklı. Bu kısımda oturanların darlık hissine kapılmamaları için üst donanım seviyelerinde opsiyonel olarak sunulan panoramik cam tavanın tercih edilmesi yerinde olacaktır. Bagaj kapağında da şıklığa önem veren Fiat tasarımcıları bagaj kapağını açan düğmeyi Fiat logosunun altına gizleyerek başarılı bir çalışmaya imza atmış. 16 inç çaplı jantların araca biraz küçük geldiklerini belirtmek gerek. Neyse ki bu durumda da opsiyonel donanıma dahil olan 17 inç çaplı seçenekler yardıma yetişiyor.


İç Mekan


İç mekan konusunda da önceki testimle arada bir fark bulunmuyor. Dışarıda sunulan şıklık iç mekanda sadeleşerek de olsa devam ediyor. Ön konsolu ve kapılarının üst kısımları sert bir kumaşla kaplanmış olan otomobil bu şekilde şık görünüş ve zengin iç mekan renk seçeneklerini bir arada sunabilmiş oluyor. Derin bir yapıya sahip hız ve devir göstergeleri sportif görünürken aralarında bulunan yol bilgisayarı kolayca okunabiliyor. Yanlarda dairesel olanları kullanılan havalandırma çıkışları orta konsolda köşeli bir tasarıma sahipken bunların altına konsolla uyumlu bir görünüm sergileyen ses sistemi yerleştirilmiş. Bu ünitenin yanında, sağlı sollu olarak yerleştirilmiş düğmelerden sürücüye yakın olanlarından ilki direksiyon simidini şehir içinde hafifleştiren City modunu kontrol ederken ikincisi ASR'yi devre dışı bırakmaya yarıyor. Sis farları ve far yükseklik ayarlarını yolcu tarafına yerleştirmeyi uygun gören Fiat bu konuda pek ergonomik bir seçim yapmamış. Bu kontrollerin arasında yol bilgisayarının ayar düğmesi ve merkezi kilit kontolü bulunuyor. Bu panellerin altına yerleştirilen manuel klima kontolleri kromajlı bilezikleriyle oldukça sık görünürken onlarında altında küçük bir eşya gözü bulunuyor. Dualogic şanzımanın kontrol kolu plastik kaplanırken üzerinde durduğu platformun alt taraftan ambiyans ışığıyla aydınlatılması şık bir görüntü sağlıyor. El freni kolunun ön, yan ve arkasını da kapaksız eşya gözleriyle çeviren Fiat bu donanım seviyesinde ön ve arka merkezi kol dayanakları sunmuyor. Diğer Fiat modellerinden de tanıdığımız direksiyon simidi deri kaplanmış ve üzerine ses sisteminin kumandaları yerleştirilmiş. Bu kısımda bulunan bir başka güzel özellikse şanzımana hükmetmeye yarayan kulakçıklar. Orta büyüklükte bir torpido gözüne sahip olan Bravo'nun direksiyon kolonunun sol tarafında da küçük bir eşya gözü sunulurken hem ön hem de arka kapı içlerinde gözler bulunması olumlu. Yan ayna ve camların tamamı elektrikli olarak kumanda edilirken arka koltuklarda 3 kişi için 3 noktadan bağlı emniyet kemerleri bulunuyor. Merkezi bir havalandırma çıkışı sayesinde daha rahat bir şekilde iklimlendirilebilen bu bölümde iki adet kafalık sunulmasıysa ilginç. 400 litre hacimli bir bagaj hacmi sunan Bravo'nun bu hacmi kademeli olarak katlanabilen arka koltuklar yardımıyla 1.175 litreye ulaşıyor.


Konfor


Uzun yolda test etme imkanı bulduğum Bravo'nun süspansiyon sistemi spektrumun sert kısmında bulunsa da geniş yanaklı lastikler bu durumun sunabileceği olumsuzlukları bertaraf edebiliyor. Yan destekleri başarılı olan koltukların sertlikleri uzun yolda yormazken orta kol dayanaklarının olmaması bir eksiklik. Neyse ki bu eksikliğin çaresinden bir üst donanım seviyesi olan Dynamic Plus gelebiliyor. Sürüş sırasında iç mekanda rahatsız edici tıkırtılar oluşmazken yol ve rüzgar gürültüsü daha önce test ettiğim Bravo'ya oranla çok daha az. Bu da rüzgar sesinin daha önce test ettiğim araca özel bir sorun olduğunu gösteriyor.

Direksiyon sisteminin City ayarı sayesinde şehir içi sürüş ve dar alan manevralarında kolaylık sağlanırken şanzımanın hem vites konsolundan hem de direksiyon arkasından kontrol edilebilmesi olumlu. Dualogic şanzıman, daha önce test ettiğim Punto Evo ve Bravo modellerinde olduğu gibi biraz hantal geçişler sunuyor. Yalnız şanzımanın turbo Diesel motorla daha uyumlu olduğu da bir gerçek. Ekonomi ve normal modlara sahip olan ünite ekonomide kullanılırken gaz tepkilerine yavaş cevap verip devir bandının tamamını kullanmadan vites değiştiriyor. Normal modsa aslında "Sportif" olarak adlandırılmayı hak eden bir yapıya sahip. Özellikle virajlı ve boş yollarda kullanımı büyük zevk veren bu moddayken motor yüksek devirlerde tutulurken vites küçültmede verilen ara gaz ürüş zevkini artırıyor.

Sürüş


Bravo'nun başarılı özelliklerinden bir diğeri olan yol tutuşu sürüşün sportif olabilmesini sağlayan en önemli etkenlerin başında yer alıyor. Sertçe ayarlanmış süspansiyon sistemi otomobilin virajlarda aşırı şekilde yana yatmasına engel olurken geniş yanaklı lastikler konforu sağlamaya yardımcı oluyor. Daha sportif bir sürüş beklentisi içerisinde olan müşterilerin 17 inç çaplı jant opsiyonunu tercih etmeleri yerinde olacaktır.

Aracın 1.6 litre hacimli turbo Diesel motoru klasmanının en güçlü ünitelerinden birisi konumunda.120 beygir güç, 300 Nm tork üretebilen motor, 6 ileri vitesli Dualogic şanzımanla birlikte boş ağırlığı 1.320 kg olan otomobil 0'dan 100 km/s sürate 10.5 saniyede ulaşırken maksimum sürat 195 km/s olarak açıklanmış. Dualogic şanzımanla birlikte ortalama yakıt tüketim değerinin 4.6 litre/100 km olduğu belirtilen otomobilin bu değere ulaşabilmesi için gaz pedalını çok dikkatli kullanabiliyor olmanız gerekli. Otomobilin şehir içinde tüketimi 8 litre/100 km'nin üzerine zor çıkarken 120 km/s sabit süratle ortalama 5 litre/100 km'nin altına indirilebiliyor. 750 km sonunda elde ettiğim 6.4 litre /100 km'lik ortalamaysa oldukça başarılı.

Önde 284, arkadaysa 251 mm çaplı disklerden oluşan fren sisteminde ABS, EBD ve ESP gibi yardımcılar bulunuyor. Daha önce test ettiğim Bravo'nun aksine Alman otomobillerine yakın bir fren pedalı hissi ve dozlamasına sahip olan MultiJet motorlu model bu konuda da başarılı puanlar alıyor.


Donanım/Fiyat


Bravo'nun başarılı olduğu konulardan bir diğeri de fiyat-donanım dengesi. Test ettiğim Active Plus donanım paketli Bravo 2012 model yılında model gamında bulunmuyor fakat hala elde kalan 2011 modeller satılıyor. Otomobilin anahtar teslim satış fiyatı 48.790 TL. Bu donanıma 6 ileri vitesli Dualogic şanzıman, elektrik ayarlı cam ve yan aynalar, klima, yol bilgisayarı, direksiyondan kumandalı CD ve MP3 çalabilen ses sistemi, ambiyans ışıklandırması, ABS, ASR, ESP, deri direksiyon simidi, uzaktan kumandalı merkezi kilit, yükseklik ayarlı sürücü ve yolcu koltuğu, katlanabilir arka koltuklar, ön ve yan hava yastıkları dahil.Stil paketi adı altında sunulan 16 inç çaplı alaşım jantlar ve sürüşe duyarlı sis farları 1.000 TL karşılığında opsyion olarak sunulurken garanti uzatma paketlerinin fiyatları 270 ile 539 TL arasında değişiyor.


Sonuç


Daha önce kısa bir süre sürme şansı bulduğum Bravo MultiJet Dualogic'ten memnun kalsam da uzun yol testini yaptığım benzinli versiyonu manuel şanzımanla almanın daha mantıklı olacağını söylemiştim. Turbo Diesel motorla eşleşen yarı otomatik şanzımana bir kere daha kavuştuğumda beklentilerim yüksek olmasa da gördüklerimden etkilendiğimi belirtmeliyim. Benzinli motorla olduğundan çok daha iyi performans gösteren Dualogic şanzıman normal modunda performansı dizginlemezken güçlü motor sayesinde istenirse dinamik istenirse de tutumlu sürüşler yapılabiliyor. En boş paketle de olsa donanımı zengin olan Bravo şıklığıyla da başarıyı hak eden bir otomobil.


Fotoğraflar

Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.

30 Aralık 2011 Cuma

Wald Nissan Skyline


Japon modifikasyon firması Wald International, Türkiye dahil birçok pazarda Infiniti G37 Sedan ismiyle satılan Skyline için geliştirdiği gövde kitini tanıttı.

Abartılı görünüme sahip kitlerle ünlenen firmanın sade ve hatta şık bile görünen parçalardan oluşan paketinde makyajlanmış ve LED farlar eklenmiş ön tampon, siyaha boyanmış ön panjur, yeni yan etekler, 20 inç çaplı jantlar, alt kısmı yeniden şekillendirilmiş arka tampon, daha büyük boyutlu arka spoiler, difüzör ve dört egzoz çıkışı bulunuyor.

Resimlerde de görüldüğü gibi yenilenen süspansiyon sistemi ciddi şekilde alçaltılan otomobilin en "uçuk" görünen yeniliği de bu. Araçtan yayılan sesi de geliştirmek isteyen Wald bu işi yeni egzoz sistemiyle başarmış.

Toyota Land Cruiser



Toyota, efsanevi arazi aracı Land Cruiser'ın Japonya pazarında satılan modellerini hafifçe makyajladı. Dış mekanda yapılan ufak tefek tasarım değişikliklerinden oluşan makyaj içeriye uğramamış.

Araca önden bakıldığında yenilenen tampon tasarımı ve sis farı çerçeveleri dikkat çekerken yeniden şekillendirilen farlara LED gündüz aydınlatması eklenmiş. Yan aynalara sinyal lambaları ekleyen Toyota çamurluk tasarımıyla hafifçe oynarken 18 ve 20 inç çaplı jantlar ve stoplar yeni şekilleriyle eski SUV modeline tazelik katmaya çalışmakta.


Ön panjurunda da ufak bir makyaj bulunan aracın donanımında artık yağmur sensörü de bulunurken tasarımı yenilenmeyen iç mekan 5 ile 8 kişi arasına ev sahipliği yapabilecek şekilde düzenlenebiliyor.

Japonya pazarında tek motor seçeneğiyle satılan Land Cruiser'da görev yapan 4.6 litre hacimli v8 ünite 318 beygir güç, 460 Nm tork üretebiliyor.

28 Aralık 2011 Çarşamba

Senner Mercedes-Benz SLS AMG


Mercedes'in süperspor otomobili SLS AMG'yi modifiye eden firmalar kervanına Senner Tuning de katıldı. Aracın görünümü üzerinde henüz büyük bir değişiklik yapmayan firma motor gücünü de çok değiştirmemiş.

Dış görünüşündeki tek yenilik 20 inç çaplı jantları olan otomobilin süspansiyon sistemi yükseklik ayarlı KW amortisörlere sahip.

Elektronik kontrol ünitesiyle birlikte hava filtresi ve egzoz sistemi yenilenen 6.2 litre hacimli v8 motoru 606 beygir güç, 690 Nm tork üretebilen otomobilin bütün bu ek donanımları Almanya'da vergi dahil 19.000 Euro'ya alınabiliyor.

PRIOR BMW 5 Serisi


BMW 5 Serisi üzerinde yapılan görsel modifikasyonlara bir yenisi eklendi. PRIOR Design tarafından üretilen yeni gövde kiti araca daha sportif bir hava katıyor.

Ön tamponuna LED aydınlatmalar ve bir splitter eklenen otomobil motor kaputu ve tavan için yeni parçalar sunarken arka camın üst kısmına karbon fiber spoiler eklenmiş. Yan etekleri de genişletilen otomobilin arka kısmına geçildiğinde alt kısmına küçük bir difüzör yerleştirilmiş tampon ve merkeze kaydırılmış dört çıkışa sahip egzoz sistemi dikkat çekiyor.

Chrysler 300 ve 300C Luxury Series


İşlere Fiat grubunun karışmasıyla birlikte Avrupa'da Lancia Thema adıyla satışına başlanan Chrysler 300 serisine yeni bir donanım seviyesi eklendi. Daha önce tanıtılan Executive gibi lüks bir paket olan opsiyon iki motor seçeneğiyle birlikte alınabilecek.


Dışarıdan bakıldığında kromajlı ön tampon süslemeleri, ön panjur, yan aynalar, bagaj süslemeleri ve 20 inç çaplı jantlarıyla farklılık yaratan donanım seviyesinde iç mekan için elektrikli ön koltuklar, 8.4 inç büyüklüğünde bir ekrana sahip navigasyon sistemi, deri kaplı ön panel ve sütunlar, ısıtma ve soğutma fonksiyonuna sahip ön ve arka koltuklar, elektrikli ayarlanabilen direksiyon ve pedallar, ahşap kaplama, rengi değiştirilebilen LED iç aydınlatma ve krom süslemeler sunuluyor.

Hem 3.6 litre hacimli v6 hem de 5.7 litre hacimli v8 motorla birlikte sunulan araçta kullanılan bu üniteler sırayla 292 ve 368 beygir güç üretebiliyor. 8 ileri vitesli otomatik şanzımana sahip olan araçlar arkadan itişli veya dört tekerlekten çekişli olarak ısmarlanabiliyor.

A.B.D.'de 40.145 Dolar seviyesinden başlayan fiyatları bu ülke için biraz yüksek kaçıyor gibi görünse de v8 motor ve dört tekerlekten çekişli 300C modelinin 45.245 Dolar olarak açıklanan fiyatı verilen farka değecek gibi.

26 Aralık 2011 Pazartesi

Toyota Aqua ve Prius C


Geçtiğimiz ay seri üretim modelleri tanıtılan ve Japonya dışında Prius C olarak adlandırılacak olan Toyota Aqua piyasaya sürüldü. Detaylı teknik verileri de yayınlanan otomobil ile birlikte TRD ve Modellista isimli iki görünüm paketi de tanıtıldı.

Standart haliyle de oldukça sportif bir duruşa sahip olan otomobilin TRD donanımlı versiyonunda LED aydınlatma eklenmiş ön splitter, genişleyen yan etekler, daha sportif görünümlü jantlar, alt kısmı difüzör şekilli arka tampon eki, daha büyük bir bagaj üstü spoiler ve çift çıkışlı egzoz sistemi standart olarak sunulurken bu aracın süspansiyon sistemi de sertleştirilmiş.


Biraz daha lüks görünen Modellista paketinde ön panjurun üst ve alt kısmı, kapıların altı ve bagaj kapağının tamponla buluştuğu noktalarda kromajlı cıtalar kullanılırken sportif görünümlü jantlar, daha sade bir ön splitter, hafifçe genişletilmiş yan etekler, alt kısmı uzatılmış arka tampon, bagaj üstü spoiler ve kromajlı tek çıkışa sahip egzoz sistemi standart olarak sunuluyor.

Aqua'da görev yapan hibrit ünitenin 1.5 litre hacimli benzinli motoru 74 beygir güç, 111 Nm tork üretebilirken elektrik motoru 61 beygir güç, 169 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 10.7 saniyede ulaşabilen otomobilin ortalama yakıt tüketiminin 3 litre/100 km barajının altında olduğu belirtiliyor.