12 Temmuz 2025 Cumartesi

Bentley EXP 15

Bentley de gelecekte kullanacağı tasarım dilini bir konseptle paylaştı. İddialı hatlara sahip olan elektrikli aracın dört tekerlekten çekişli olduğu belirtilse de teknik veri paylaşılmadı. Konsept aynı zamanda markanın yenilenen logosunu da sergiliyor.

5 metre boya sahip olan EXP 15, yükseltilmiş bir liftback gibi görünüyor. Dik ön bölümü aydınlatmalı panjur ve Bentley armalarına sahip ve ince yapılı LED farlar tamponun köşelerine yerleştirilmiş. Dev jantları aerodinamik tasarıma sahip olan otomobilin kapıları önünde de aydınlatmalar yer alıyor. Kaputta da derin çukurlar açılmış. Yan aynalar yerine kamera geçmiş ve A sütunu da siyaha boyanmış.

Sürücü tarafında bir, yolcu tarafında iki kapı bulunan konseptin şişkin arka çamurlukları fastback arka bölümü daha da sportif göstermiş. Çift bombeli spoiler ve parantez biçimli LED stopların bagaj kapağına doğru uzanması şık bir görünüm sunarken difüzör çıkışının da aracın altından gövde rengine boyanmış şekilde uzanması ilginç durmuş.

İç mekanında da ilginç tasarım detayları sunan araçta ince yapılı dijital gösterge paneli, dokunmatik ekrandan oluşan orta konsol, yolcu konsolunda yer alan yuvarlak ve dijital göstergeler, metal ve ahşap kaplamalar, yere sabitlenen pedallar öne çıkarken biraz daha derinlik verilmiş bir Škoda direksiyonunu andıran direksiyon simidi ilginç bir dokunuş.

Üç kapısı bulunan otomobilin iç mekanında da üç koltuk bulunuyor. Sürücü yanına koltuk yerleştirmemeyi uygun bulan Bentley, bu bölümü ek bagaj hacmi olarak kullanmış. Bölüm bol olduğunda zemin bir ayak dayanağına dönüşebiliyor. Önü bol olan koltuk geriye yatırılabildiği gibi yana doğru 45 derece dönebiliyor. Bu sayede giriş-çıkış kolaylaşıyor.

Sürücünün yanında başlayan ara konsolu bagajın sonuna kadar uzatan Bentley bu bölüme gizlediği çekmeceye şampanya ve flütler yerleştirmiş. Deri kaplı ve sabitleyici kemerlere sahip olan bagaj zemininde katlanabilir tabureler de sunan üretici bagaj kapağını da iki parça olarak sunuyor. Bu bölümde yer alan aydınlatmaysa arka koltuklar arasından kayarak geliyor.

Hyundai Ioniq 6 N


Hyundai'nin elektrikli N ailesi büyüyor. Ioniq 5 N'in ardından ortaya çıkan Ioniq 6 N, kardeşinin sergilediği yüksek performansı Nisan ayında makyajlanan Ioniq 6 gövdesiyle sunuyor. Makyajla birlikte gelen N Line görünümünü bir adım öteye taşıyan aracın sahip olduğu ilginç donanımlar da kardeşini aratmıyor.

N Line ön tamponuyla donatılan otomobilin bu parçası parlak siyah renkte sunulurken yanlarına deflektörler eklenmiş. Alt bölümde beyaz yerine kırmızı şeritler sunan aracın siyah renkli jantları da 20 inç çaplı ve kolları delikli bir tasarıma sahip. Logoları ve yan aynaları da siyaha boyanan model arkada çok daha agresif bir tampon ve büyük bir spoiler sunuyor. Küçük spoiler altında kalan bölümün tamamının siyah olması da ilginç bir detay.

İç mekanda da beklenen yeniliklere kavuşan otomobilde Ioniq 5 N'den alınan detaylar eşlik ediyor. Bunlar arasında siyah renkli döşemeler, sabit kafalıklı sportif koltuklar, üzerine birçok düğme eklenen 3 kollu direksiyon simidi ve metal pedallar bulunuyor. Bu arada otomobilin arka bölümünde kırmızı renkli kule gergilerinin olduğu da görülebiliyor. Tavandaysa aksiyon kamerası montajı için bir bölüm bulunuyor.

Hava sürtünme katsayısı 0.274 olarak açıklanan modelde sahte egzoz sesinden simüle edilen vites geçişlerine, tork yönlendirme sisteminden drift moduna kadar Ioniq 5 N'de standart olan bütün yardımcılar sunuluyor. Önde dört pistonlu kaliperlerle kontrol edilen 400 mm çaplı fren disklerine sahip olan otomobil arkadaysa 360 mm çaplı diskler sunuyor.

Önde 226 beygir güç, 350 Nm tork, arkadaysa 384 beygir güç, 390 Nm tork üretebilen elektrik motoruna sahip olan aracın Boost ile ulaştığı değerlerse 650 beygir ve 770 Nm. 0'dan 100 km/s sürate 3.2 saniyede ulaşabilen modelin maksimum sürati 257 km/s. 84 kWh kapasiteli bataryalarsa 350 kW DC şarj hızı sunabiliyor. Henüz kesinleşmemiş WLTP menziliyse 469 km.

Renault Boreal


Renault'nun Türkiye'de üreteceği yeni SUV modeli Boreal tanıtıldı. Dacia Bigster'ın teknik ikizi olan model aynı zamanda Latin Amerika pazarları için Brezilya'da üretilecek. Dikkat çekici bir tasarıma sahip olan otomobilin ilk etapta tek motor seçeneği bulunacak.

Temelleri Bigster ile paylaşılsa da görünümü oldukça farklı olan Boreal'in ön bölümünde kullanılan parçalı far grubu Hyundai Tucson'u andırıyor. Köşeli bir yapı sunan bölümde derin girintilere sahip kaput da bulunuyor. 19 inç çaplı jantlara sahip olan model ön tampon ve kapıların altlarında gümüş renkli trim parçalarına sahip.

Aynı parçayı D sütununda da bulunduran otomobil hemzemin tavan rayları ve yüzgeç antenle de dikkat çekiyor. Arka kapı kolları C sütununda yer alan Boreal'in bagaj kapağı üzerinde bir spoiler yer alırken ince LED stoplar çok şık görünüyor. Arka tamponsa aynı önde olduğu gibi köşeli hatlar sunuyor. Bu parçanın üzerinde hem gövde rengi hem de güçüş renkli trim parçaları mevcut.

İç mekana geçtiğimizde Bigster'dan izler görmek mümkün olsa da Boreal'in kokpiti yeterince özelleştirilmiş. Lacivert döşemelere sahip olan tanıtım aracı haricinde daha açık renkli döşemelerin de kullanılacağı modelde panoramik cam tavan ve Harman Kardon ses sistemi gibi kalemler yer alıyor. Bagaj hacmiyse 586 ile 1.770 litre arasında değişiyor.

Dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekranı siyah bir çerçeveyle birleştiren Renault gümüş renkli çerçevelere sahip havalandırma çıkışlarını da inceltmiş. Vites konsolu Bigster'dan alınan modelin kapı içleriyse yine farklı yapıda trim parçalarıyla sunulmuş. Ön yolcu konsolu da Dacia'daki kardeşinden çok daha kaliteli duruyor.

İlk etapta tek motor seçeneği sunan Boreal'in 1.3 litre hacimli, benzinli ünitesi 138 beygir güç, 240 Nm tork üretiyor. 6 ileri vitesli, ıslak çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla donatılan model 0'dan 100 km/s sürate 9.3 saniyede ulaşabiliyor. Aynı motorun Brezilya'da satılacak kardeşiyse E15 ile 156, E85 ile 163 beygir güç üretebiliyor. Modelin hibrit versiyonu da ilerleyen zamanlarda tanıtılacak.

7 Temmuz 2025 Pazartesi

Porsche 911 Carrera T Club Coupe


Porsche 911 model ailesine yeni araçlar eklenmeye devam ediyor. Bu sefer tanıtılan otomobil Porsche Club of America (PCA) üyelerine özel sadece 70 örneği üretilecek bir Carrera T. Görsel farklılıkları dikkat çekici olan otomobilin donanımı da daha zengin.

Orta bölümünde ince hava geçişleri yer alan ön tamponunda kırmızı şeritleri kullanılan otomobilin önde 20, arkada 21 inç çaplı jantlarının tasarımları versiyona özel. Aynı kırmızı şeritler arka cam altındaki siyah bölümde de yer alıyor. Bu kısımda ayrıca 70. yıl amblemi var. Kapıların köşesindeyse Club Coupe armaları var.

Kapı eşiklerinde aydınlatmalı "Porsche Club of America" yazıları bulunan otomobilin siyah deri döşeme iç mekanında hem kırmızı ve mavi dikiş iplikleri hem de ekose desenli kumaş döşemeler dikkat çekiyor. Torpido gözü içini de bu şekilde kaplayan Porsche vites kolu ucunu ahşaptan üretmiş. Ön yolcu ve vites konsollarındaysa 70. yıl ve Club Coupe armaları dikkat çekiyor.

Yönlendirilebilir arka aks, 10 mm alçaltılmış süspansiyon sistemi, Sport egzoz sistemi, güçlendirilmiş frenler ve Sport Chrono paketini standart olarak sunan aracın kaputu altında bulunan çift turbo beslemeli, 3 litre hacimli, Boxer motor  394 beygir güç, 450 Nm tork üretiyor. 6 ileri vitesli manuel şanzıman ve arkadan itişse tek seçenekler.

6 Temmuz 2025 Pazar

Fiat 500 Hybrid


Fiat sonunda geri adım attı ve daha önce sadece elektrikli olarak üretmeye devam etmeyi planladığı 500'ün içten yanmalı seçeneğini de tanıttı. 500e ile birlikte Mirafiori fabrikasında üretilen otomobil tasarım olarak bir sürpriz sunmazken kaput altında da eski bir motor var.

Elektrikli kardeşi gibi üç farklı gövde seçeneği sunan araçta 3+1, Cabriolet ve cam tavanlı versiyonlar korunuyor. Jantlarda da bir değişiklik sunulmazken önde bulunan büyük 500 logosu altına hava girişi açılmış. Egzoz çıkışı gizlendiğinden arkada yer alan tek yenilik Hybrid arması olmuş.

İç mekanda da tek yenilik olarak orta konsolun altına eklenen vites kolu gösterilebilir. 6 ileri vitesli manuel şanzımanla donatılan otomobilin kaputu altında, Panda ve önceki nesil 500 Hybrid'de de görev yapan 1 litre hacimli, 3 silindirli, hafif hibrit ünite görev yapıyor. Bu ünite 70 beygir gücünde.