6 Ocak 2023 Cuma

VinFast VF6 ve VF7


VinFast, yeni modellerini detaylandırmak için CES'i seçen firmalar arasında yerini aldı. Geçtiğimiz yıl aynı organizasyonda birçok aracının tanıtımını yapan Vietnam merkezli firma iki SUV modelinin teknik özelliklerini açıkladı.


4.239 mm boya, 1.821 mm ene ve 1.595 mm yüksekliğe sahip olan VF6'nın aks mesafesi de 2.730 mm olarak açıklanıyor. Ön bölümde markanın yüzünü oluşturan ince uzun LED bölümler görülebilirken 19 inç çaplı jantlar, siyah renkli plastik korumalar, spoiler ve öndeki tasarımı andıran LED stoplar diğer tasarım detayları.

İç mekanda büyük bir göbeğe sahip olan direksiyon simidi, metal pedal seti, şık bir şekilde gizlenmiş havalandırma ızgaraları, çift renkli döşemeler ve farklı renklerde tercih edilebilen trim parçaları yer alan otomobilin gösterge paneli, sürücüye dönük tasarlanmış dokunmatik ekrana alınmış.

Önden çekişli otomobilde kullanılan elektrik motoru 177 beygir güç, 250 Nm tork üretebiliyor. 60 kWh kapasiteli bataryalarsa yaklaşık 400 km menzil sunuyor. Plus versiyonu 204 beygir güç, 310 Nm tork üretebilen VF6'nın menzili 20 km kadar azalıyor.

Ön bölümü kardeşinden çok farklı durmuyor olsa da çift katlı farların alt kısmı VF7'de farklı tasarıma sahip. 20 inç çaplı jantlar ve camların altına sabitlenen aynalarla biraz daha sportif duran modelin arkasında daha büyük bir spoiler ve yine çift parçalı LED stoplar görülebiliyor. 4.544 mm boya ve 2.840 mm aks mesafesine sahip olan otomobilin kapı kolları da hemzemin.

İç mekanı, küçük kardeşininkinden çok farklı görünmeyen VF7'de konsolda deri döşeme kullanılması gözlerden kaçmıyor. Direksiyon simidi aynı olsa da dokunmatik ekranı büyüyen otomobilde bu ünite biraz perdeleniyor olabilir.

177 beygir güç, 250 Nm tork üretebilen önden çekişli giriş seçeneklerinde 60 kWh kapasiteli bataryalar sunulan otomobil 375 km menzil sunuyor. Çift motorlu versiyonsa 354 beygir güç, 500 Nm tork üretebiliyor. 75.3 kWh kapasiteli bataryalarsa 430 km menzil sunuyor. Bu modelin 0-100 km/s deparıysa 5.8 saniyede tamamlanıyor.

Ram 1500 Revolution


Elektrikli pick up ailesine sonunda Ram de ekleniyor. Ford ve Chevrolet'nin ardından henüz konsept halinde olan bir model tanıtan firma, yeni elektrik mimarisine sahip aracıyla hızlı şarj olanakları ve ilginç özellikler sunmayı planlıyor.

Markanın diğer pick up modellerine baktığımızda oldukça sade bir görünüm sunduğu söylenebilecek konseptin Aydınlatılmış Ram logolu ön bölümde ince yapılı LED farlar ve neredeyse hiç çıkıntı yapmayan bir tampon yer lıyor. Kaput ve çamurluklarda yer alan bombeler aracı güçlü gösterirken yan basamaklar da şık bir şekilde gizlenmiş.

Aerodinamik kapaklara sahip büyük jantların ortasında, yere göre sabit duran bijon kapağı kullanılmış. Hemzemin kapı kolları ve yan aynalar yerine geçen kameralar da aerodinamik yapıyı iyileştiriyor. Kabinin arkasında bir spoiler bulunurken arka tamponun altı difüzör çıkışı şeklinde tasarlanmış. İnce yapılı LED stopların taştığı kasa kapağıysa çift parçalı olarak açılıyor.

B sütunu bulunmayan konseptin arka kapıları geriye doğru açılıyor. Cam tavan panelleriyle ferahlaşan kabinde dört koltuk yer alsa da kabin arkasında yer alan duvar katlanıp buraya iki koltuk daha eklenebiliyor. İnce uzun yükler içinse kabinin arkasında küçük bir kapak açılıp önde yer alan bagaja kadar uzanan 5.5 metrelik bir boşluk sunulabiliyor.

Oval bir direksiyon simidine sahip olan konseptin bu bölümünde büyük dokunmatik yüzeyler de bulunuyor. Gösterge paneli simit arkasında bulunmayan aracın orta konsolda yer alan dokunmatik ekranı da oldukça büyük. Yan kameraların görüntüleri de A sütunlarının alt bölümlerine konumlanan ekranlara iletiliyor.

Henüz teknik detaylar açıklanmamış olsa da araçta yönlendirilebilir arka aks, yüksekliği ayarlanabilir süspansiyon sistemi, otonom sürüş özelliği ve çift motor sayesinde gelen dört tekerlekten çekiş sistemi bulunacak. 800 Volt mimarisi sunan model 350 kW şarja izin veriyor. Batarya kapasitesi de açıklanmamış olsa da 3 tonluk aracın 800 km civarı bir menzil sunması bekleniyor.

YangWang U9

BYD'nin yeni markası YangWang bir kere daha karşımızda. Seri üretimine başlanan U8'in ardından yine elektrikli fakat yapı olarak bambaşka bir otomobille bizlerle olan marka iddiasını bir hiper otomobille sürdürmek istiyor.

U8'in aksine yuvarlak hatlı bir tasarıma sahip olan otomobilde yine çok dikkat çeken parantez biçimli LED farlar bulunuyor. Kelebek kanadı şeklinde açılan kapılara sahip olan aracın kapı camları çerçevesiz. Yandan bakıldığında keskin karakter çizgileri sunan otomobilin arkasında büyük bir deflektör, difüzör çıkışları ve ince uzun LED stoplar görülebiliyor.


Bol bol deri ve Alcantara ile kaplanan iç meknada sportiflikten çok lüks öne çıkmış. A sütunu ve tavana hoparlör yerleştiren YangWang kapı içlerinde yer alan ambiyans aydınlatmasını koltukta yer alan dikiş ipliklerinin desenine uyarlamış. Metal pedal setinde gaz pedalının yere sabitlendiği görülebilirken dijital gösterge paneli ve dik yerleşime sahip dokunmatik ekran büyük değil.

Otomobilin boyu 4.966, eniyse 2.026 mm. 1.295 mm yükseklik ve 2.900 mm aks mesafesiyle birlikte 80 kWh kapasiteli bataryalar da geliyor. Desteklenen şarj hızıysa 500 kW! 1.305 beygir güç üretebilen araçta dört elektrik motoru bulunuyor ve menzili de 465 km. Maksimum sürati 310 km/s olarak açıklanan modelin 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi 2.36 saniye. Ağırlıksa 2.475 kg.

Peugeot Inception


CES'i konsept tanıtımı için kullanan markalar arasına Peugeot da katıldı. Üreticinin gelecekte sahip olacağı elektrikli otomobil mimarisini tanıtan Inception konsepti aynı zamanda çok şık hatlarıyla markanın tasarım yolunu da çiziyor.

5 metre boya sahip olan büyük sedan fanus biçimli kabin ve köşeli hatlarıyla dikkat çekiyor. Bol ışıklandırmalı ön bölümde hava girişleri de bulunurken 22 inç çaplı jantlar 408'inkileri andırıyor. Yan aynalarını kamera ile değiştiren otomobilin kapıları da içeriye doğru gömülmüş. 

Gizli kapı kolları ve çerçevesiz kapı camları tasarımda akışkanlık sağlarken arka bölümde spoiler ve dışarıya doğru çıkıntı yapan bagaj kapağı görülebiliyor. Bu bölümde de önde olduğu gibi büyük LED paneller kullanılmış.

İç mekanda  da bolca köşeyle dikkat çeken otomobilin yatay yerleşime sahip dairesel gösterge paneli ve ilginç direksiyon simidi bu trende ters düşüyor. Dört kişilik iç mekanda sportif oturma pozisyonlu koltuklar kullanan Peugeot, 4. seviye otonom sürüşe uygun. Bu işlem sırasında direksiyon simidinin katlaıp ortadan kaybolduğunu belirtelim.

800 Volt mimarisine sahip olan otomobilde 100 kWh kapasiteli bataryalar kullanan Peugeot 800 km menzile sahip olmasını planladığı aracın teknik verileriniyse açıklamadı. Bununla birlikte ön ve arkada kullanılabilecek birer elektrik motoruyla dört tekerlekten çekiş, 680 beygir güç ve 3 saniyenin altında kalan 0-100 km/s hızlanmasının mümkün olduğu açıklandı.

YangWang U8


BYD yeni bir markayla karşımızda. YangWang olarak adlandırılan üreticinin ilk modeli elektrikli ve merdiven şasi kullanan bir SUV. İnanılmaz bir güce sahip olan otomobilin teknik detayları ve iç mekanı da dikkat çekici özellikler sunuyor.

5.300 mm boya ve 3.050 mm aks mesafesine sahip olan devin köşeli hatları da dikkat çekici. Garip biçimli LED farlar, büyük ön panjur, tavana eklenen LiDar sensörleri ve çapları 22 inçe ulaşabilen jantları gözlerden kaçmıyor. Hemzemin kapı kolları, çift katlı LED stoplar ve kalın tutulan D sütunu da heybetli duruşu destekliyor. Yedek lastiğin kapağıysa sekizgen tasarıma sahip.

Çift renkli deri döşemeler ve metal detaylarla premium görünüm sunan araçta dijital gösterge tablosu, dik yerleşimli dokunmatik ekran, ön yolcu ekranı, konsol üzerine yerleştirilmiş havalandırma çıkışları ve arka kol dayanağına eklenen tablet gibi detaylar bulunuyor. Donanımda 22 hoparlörlü ses sistemi, cam tavan ve arka koltuk eğlence sistemi yer alıyor.

Dört elektrik motoruyla donatılan aracın bu üniteleri 300 ile 326 beygir arası güç, 320 ile 420 Nm arası tork üretiyor. Toplam gücü 1.200 beygir olan devin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması sadece 3.6 saniye sürüyor. Olduğu yerde 360 derece dönebilme özelliği de sunan aracın batarya özellikleriyse henüz açıklanmadı. Menzilin 1.000 km'ye ulaşabildiği söylenirken adaptif süspansiyon sistemi de donanımlar arasında bulunuyor.

GAC GS3


Çin merkezli üreticilerden GAC, son zamanlarda görmeye alışık olmadığımız şekilde içten yanmalı motorla donatılan bir SUV ile karşımızda. R-Style donanım paketiyle görünümü de oldukça sportif hale gelen otomobil şık iç tasarımıyla da öne çıkıyor.

Yeni nesil model 4.410 mm boya, 1.850 mm ene, 1.600 mm yüksekliğe ve 2.650 mm aks mesafesine sahip. Peugeot modellerini andıran köşeli hatlarıyla sportif görünen otomobilde büyük ön panjur ve üçgen detaylı LED farlar kullanılmış.

Hemzemin kapı kolları ve çapları 20 inçe kadar çıkan jantlar haricinde hemzemin tavan rayları ve ilginç tasarımlı yan aynalar gözlerden kaçmıyor. Arkada daha artan sportiflik spoiler, keskin hatlı stoplar ve çift egzoz çıkışıyla desteklenmiş. Üstelik R-Style paketinde egzoz çıkışları yuvarlak hale gelip tamponun ortasına alınıyor.

Oldukça renkli bir şekilde alınabilen iç mekanda dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekran haricinde küçük vites selektörü, dokunmatik kumanda elemanları ve cam tavan bulunuyor. Ara konsolu çift katlı olan otomobilin bagaj hacmi de 341 litre.

Kaputu altında 1.5 litre hacimli, turbo beslemeye sahip bir benzinli motor barındıran GS3, 177 beygir güç, 270 Nm tork üretebiliyor. Önden çekişli araç 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 7.5 saniyede ulaşabiliyor. Maksimum süratse 190 km/s'te sınırlı. İlerleyen dönemde modelin şarj edilebilir hibrit seçeneğinin de satışa sunulması bekleniyor.

5 Ocak 2023 Perşembe

Afeela


Otomobil dünyasında ilginç değişiklikler oluyor. Giderek elektronik aletler haline gelmeye başlayan otomobiller ilginç marka ortaklıklarını da beraberinde getiriyor. Afeela da Honda ve Sony gibi farklı alanlarda ünlenen iki Japon firmanın doğurduğu bir marka.

Çok dikkat çekmeyen hatlara sahip bir sedan modelle karşımıza çıkan marka, aracı henüz isimlendirmemiş. 4.895 mm boya, 1.900 mm ene ve 1.460 mm yüksekliğe sahip olan aracın aks mesafesi de 3.000 mm olarak açıklanıyor.Ortada birleşen LED farları ve tamponun alt bölümünde yer alan kapaklı havalandırma girişleriyle köşeli bir tasarım sunan otomobilde aerodinamik kapaklara sahip, 21 inç çaplı jantlar kullanılıyor. 

Gizli kapı kolları ve yerlerini kameralara bırakan yan aynaların haricinde tavanda LiDar sensörü görülebiliyor. Neredeyse bir liftback görünümü sunan arka bölümde de bagaj kapağı boyunca uzanan LED stoplar bulunuyor. Arka tamponsa bagaj kapağından bile içerlek bir yerleşime sahip.

Teknik verileri açıklanmayan aracın iç mekanında U biçimli direksiyon simidi, büyük bir dijital gösterge paneliyle konsolun geriye kalanını kaplayan dokunmatik ekranla yan ayna görüntülerini aktaran büyük ekranlar bulunuyor. Ara konsol yüzer yapıya sahipken ön koltuk sırtlıklarında dokunmatik ekranlar bulunuyor. Çerçevesiz kapı camları ve tek parça cam tavan da Prototipin donanımları arasında.

BMW i Vision Dee


BMW'nin i Vision konsept ailesi genişliyor. Yaklaşık bir buçuk yıl önce tanıtılan i Vision Circular konseptinin ardından Alman üretici, bu sefer CES 2023 sırasında bir araçla karşımızda. Otomobil, daha önce aynı organizasyonda sergilenen renk değiştirme özelliğine sahip.

Son zamanlarda popülerliği azalıyor olsa da aracın gövdesini sedan olarak tasarlayan BMW, jantlar dahil bütün yüzeylerde renk değiştirme özelliği bulunan panellere yer vermiş. Yan aynaları bulunmayan otomobilin camları da farklı efektler yansıtıp buzlu görünüm alabiliyor.

Circular konseptinde kullanılana benzeyen ön tasarımda BMW böbrekleri dikkat çekse de bu bölüm, aracın gövde rengine de bürünebildiğinden farlar gibi gizlenebiliyor. Çok sade bir tasarıma sahip olan arka bölümde de aynı özellik mevcut.

İç mekanda da sadelik üzerinde duran üretici birçok dokunmatik paneli yaşam alanına gizlemiş. Ön camı tamamen kapyalabilen head-up display ve iki kollu direksiyon simidi diğer dikkat çeken detaylar arasında. Üst ve alt kısmı düzleştirilen parçada kolların da bu bölümlere bağlanmış olması farklı bir görüntü oluşturmuş.

3 Ocak 2023 Salı

Zeekr 001


Çin'in elektrikli araçları dikkat çekmeye devam ediyor. Geely'nin premium markası Zeekr, 001 isimli modeliyle dış görünüm olarak bakışları üzerine çekerken sunduğu donanım, performans ve menzille de kendisinden söz ettirecek gibi görünüyor.

Tasarımını Lynk & Co Zero konseptinden aynen alan otomobilde çift katlı far görünümü korunmuş. 22 inç çaplı jantlar ve hemzemin kapı kolları, boyu 4.970 mm olan aracı daha aerodinamik hale getirmek için uğraşırken yatık bagaj kapağı camı, arkayı boydan boya geçen LED stoplar ve spoiler sportif görünümü destekliyor.

Bol deri kullanımıyla lüksü öne çıkaran iç mekanda Z Sport paketi alındığında her köşenin Alcantara döşendiği görülebiliyor. Alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi, ince dijital göstergeler, büyük dokunmatik ekran ve gizli havalandırma ızgaraları haricinde metal hoparlör kapaklarına sahip Yamaha ses sistemi de donanımda.

Tek elektrik motoruyla 272, iki taneyleyse 544 beygir güç üretebilen otomobilin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 3.8 saniyeye kadar inebiliyor. 86, 100 ve 140 kWh kapasiteli bataryalar sunan 001'in menzili de 1.032 km'ye ulaşabiliyor.