26 Kasım 2022 Cumartesi

BMW 3.0 CSL


50. yaşını kutlayan BMW M departmanından gelen sürprizler tükenmiyor. 2015 yılında tanıtılan 3.0 CSL Hommage R konseptini seri üretime alan Alman üretici manuel şanzımanla donattığı araçtan 50 adet üreteceğini de açıkladı.

M4 temelleri üzerine geliştirilen otomobilin ön panjurunda küçülme yaşanırken agresif tamponda büyük hava girişi dikkat çekiyor. Genişletilen çamurluklardan öndekilerin üst kısmı, karbon fiber deflektörlere ev sahipliği yapıyor. Altın renkli ve kollarının içi boşaltılmış jantlarsa önde 20, arkada 21 inç çaplı. Tek bijontlu jantları çevreleyen Michelin Pilot Sport lastiklerin yanaklarıysa "50" armasına sahip.

70'li yılların Batmobile lakaplı 3.0 CSL modellerine asıl göndermeler yapan bölümse arkada yer alıyor. Hem tavan hem de bagaj kapağında bir çift spoiler yer alan aracın 3 boyutlu LED stopları ve bagaj kapağı tasarımı 8 Serisi modellerini hatırlatıyor. Yan camların arka kısmında BMW armaları, arka tamponun alt kısmındaysa dörtlü egzoz çıkışı unutulmamış.

İç mekanını, temellerini kullandığı M4 CSL ile paylaşan araçta bol bol karbon fiber ve Alcantara kullanılmış. 3.0 CSL ve 50 armalarının yer aldığı iç mekanda sınırlı üretim numarası da bulunuyor. Hafifletilmiş vites konsolunu da donanıma katan BMW vites kolunu da 50 armalı ve beyaz renkli seçmiş.

1.624 kg ağırlığı çok düşük olmayan arkadan itişli otomobilde M aktif diferansiyel ve karbon seramik fren diskleri sunuluyor. Kaputun altında tanıdık 3 litre hacimli, çift turbo beslemeli ve sıralı 6 silindirli motor barındıran 3.0 CSL, 560 beygir güç, 550 Nm tork üretebiliyor. Diğer M4 moellerine göre düşük kalan torkun nedeniyse 6 ileri vitesli manuel şanzıman.

Zenvo TSR-GT


Danimarkalı üretici Zenvo, modellerini çeşitlendirmeye devam ediyor. Daha önce S seçeneği tanıtılan TSR'ın şimdi de GT versiyonunu tanıtan marka, sadece 3 örneği üretilecek otomobilin şimdiden tükendiğini de duyurdu.

Tasarım olarak çok gelişim sağlamayan otomobilin jantlarına aerodinamik kapaklar uygulanırken TSR-S'te tavanda yer alan hava girişi ve dev spoiler iptal edilmiş. Kaput üzerindeki tasarım yenilenirken daha küçük spoiler kullanıma alınmış. İç mekandaysa daha bol deri döşemeye yer verilmiş.

Çift kompresör beslemeye sahip, 5.8 litre hacimli V8 motoru 1.380 beygir güç üretebilen otomobil, aerodinamik iyileştirmeler, farklı bir son dişli oranı ve ek güç yardımıyla 424 km/s sürate ulaşabiliyor. Bu arada motor, E85 ile de çalışabiliyor.

24 Kasım 2022 Perşembe

Praga Bohema


Yeni otomobil tanıtımları devam ederken blogda en son neredeyse tam 10 yıl önce hakkında konuştuğumuz bir markayla karşılaşıyoruz. R1 ile 2012 yılının sonlarında konuğumuz olan Praga şimdi de Bohema ile karşımızda.

Yolda da kullanılabilen bir yarış aracı olan otomobil aerodinamik kitiyle bunu gayet rahat bir şekilde belli ediyor. Dev boyutlardaki hava kanalları, difüzör ve spoilerin haricinde önde 18, arkada 19 inç çaplı, tek bijonlu jantlara sahip olan modelin çift egzoz çıkışı da ortada konumlandırılmış.

Yukarıya doğru açılan küçük kapılardan geçilen iç mekanda neredeyse yatar pozisyonda duran koltuklar ve kabinin büyük bölümü Alcantara ile kaplanmış. Karbon fiberin de bol bol kullanıldığı yaşam bölümünde dijital gösterge paneli direksiyon simidine entegre edilmiş.

380 mm çaplı karbon seramik fren disklerine ve 6 pistonlu kaliperlere sahip olan otomobilin kaputu altında Nissan GT-R'dan alınan 3.8 litre hacimli, çift turbo beslemeli, V6 motor bulunuyor. Litchfield tarafından modifiye edilen ünite 710 beygir güç ve 725 Nm torku arka aksa 6 ileri vitesli, sıralı şanzıman yardımıyla aktarıyor.

Ağırlığı 1 tonun altında tutulan otomobil 250 km/s süratte 900 kg'lık yere basma kuvveti üretebiliyor. Maksimum sürati 300 km/s olan Bohema'nın 0'dan 100 km/s sürate ulaşmasıysa 2.3 saniye sürüyor. Fiyatı 1.3 milyon Dolar seviyesinden başlayacak araçtan toplamda 89 adet üretilecek.

22 Kasım 2022 Salı

Abarth 500e


Fiat'ın ardından Abarth da elektriklendi. Markanın ilk elektrikli aracı, tahmin edileceği gibi Fiat 500e temelleri üzerine geliştirilmiş. Daha agresif bir duruşa sahip olan modelin gücünde artış olsa da aradaki fark herkesi mutlu edecek düzeyde olmayabilir.

Alt bölümüne splitter eklenmiş ön tamponu daha sportif bir tasarıma kavuşan otomobilin 500e logoları Abarth yazılarıyla değiştirilirken birçok noktada üreticinin akrep armaları da görülebiliyor. 18 inç çaplı jantlar ve arka tampon altında yer alan difüzör çıkışı da modele özel.

İç mekanda arma değişiklikleri haricinde dijital gösterge panelinin grafikleri güncellenirken kokpitte Alcantara döşemeler görülebiliyor. Sabit kafalıklı ön koltuklar ve metal pedal seti de Abarth'a özel. Direksiyon simidinin de deri ve Alcantara kaplı olduğunu belirtelim.

Elektrik motoru 155 beygir güç, 235 Nm tork üretebilen Abarth 500e'nin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 7 saniye sürüyor. Fiat armalı kardeşi gibi 42 kWh kapasiteli bataryalara sahip olan model 85 kW hızlı şarjı destekliyor.

Ford Tourneo Custom


Ford, ticari model ailesini yenilemeye devam ediyor. Mayıs ayında yenilenen Transit Custom modellerinin ardından bu araçların binek seçenekleri de yeni nesillerine kavuştu. Tourneo Custom da artık elektriklenmiş şekilde satın alınabilecek.

Tasarımı Transit Custom'dan farklı olmayan araçlarda büyük ön panjur ve bu panjur üzerinden birbirine bağlanan LED farlar bulunurken farklı donanımlarda farklı gövde korumaları, tamponlar ve çapları 19 inçe kadar ulaşan jantlar kullanılıyor. Örneğin Active donanımı, siyah renkli gövde korumalarıyla öne çıkıyor.

İç mekana geçildiğinde, ön bölümün van kardeşinden alındığı görülebilirken arkada raylı ve ters döndürülebilir koltuklar bulunuyor. Cam tavan ve yine tavana yerleştirilen havalandırma ızgaraları haricinde 14 hoparlörlü B&O ses sistemi donanıma eklenebiliyor. Direksiyon simidinin araç durağan haldeyken katlanıp bir masaya dönüşebildiğini de ekleyelim.

Kaputu altında yer alan motorlar 2 litre hacimli Diesel üniteyle başlayan Tourneo Custom, bu ünitenin 136, 150 ve 170 beygir güç üretebilen seçeneklerini sunuyor. Daha çok çekiş arayan müşteriler, 8 ileri vitesli otomatik şanzımanlı seçeneklerde dört tekerlekten çekiş sistemi alabilirken 6 ileri vitesli manuel şanzımanla sunulan önden çekişli araçlarda limitli kaydırmalı diferansiyel tercih edilebiliyor.

Kuga PHEV'nin şarj edilebilir hibrit sistemini kullanan Tourneo Custom'da 2.5 litre hacimli, benzinli motor ve 11.8 kWh kapasiteli bataryalar görev yapıyor. Bu bataryalar araca 50 km elektrikli menzil sunabiliyor. Elektrikli versiyonsa 217 beygir güç, 415 Nm tork sunabiliyor. 74 kWh kapasiteli bataryalarla 370 km menzil sunan araç 11 kW AC ve 120 kW DC şarjı destekliyor.

Toyota Innova Zenix


SUV ile MPV'nin en ilginç karışımlarından olan Toyota Innova yeni nesline kavuştu. Merdiven şasiyi bırakıp modern TNGA platformuna geçiş yapan model üç koltuk sırası ve hibrit güç ünitesi sunmaya devam ediyor.

Hafifçe makyajlanmış gibi bir duruşa sahip olan yeni modelin ön bölümünde markanın diğer SUV araçlarının büyük ön panjuru ve LED farlarını görmek mümkün. Şişkin çamurluklarında ince yapılı korumalar bulunan aracın kaputu da bir çift bombeye sahip.

4.755 mm boya, 1.850 mm ene ve 1.795 mm yüksekliğe sahip olan aracın taban yüksekliğiyse 185 mm. Arka tasarımında spoiler, çıkıntı yapmayan tampon ve bagaj kapağına taşan stoplar dikkat çeken aracın aks mesafesi eski nesil örneklere oranla 100 mm artışta.

İç mekana geçildiğinde üç koltuk sırası ve panoramik cam tavan gibi donanımlara sahip olduğu görülebilen aracın orta konsolu vites kolunu da barındıran bir tasarıma sahip. Gösterge tablosununsa orta bölümü dijital.

Kaput altında iki motor seçeneği bulunan Innova'nın 2 litre hacimli, benzinli ünitesi 175 beygir güç üretebilirken aynı hacimli benzinli motora sahip hibrit ünite 186 beygir gücünde. Önden çekişli modellerde sürekli değişken oranlı otomatik şanzıman (CVT) kullanılıyor.