29 Ağustos 2009 Cumartesi
speedART TITAN-BTR 600
Porsche Cayenne temelleri üzerine geliştirilmiş olan TITAN serisinin en güçlü modeli BTR 600 sunduğu performansla "benim" diyen birçok spor otomobili arkasında bırakıyor.
Cayenne Turbo temelleri üzerine geliştirilmiş olan araçta kullanılan 4.8 litre hacimli v8 motor çift turbo besleme yardımıyla 600 beygir güç, 850 nm tork üretebiliyor. Maksimum sürati 285 km/s olan SUV 0'dan 100 km/s sürate 4.6 saniyede ulaşmakta.
Dacia YAV 3
Dacia'nın kamp aktivitelerine ev sahipliği yapacak şekilde geliştirdiği konsepti Young Activity Van 3 tanıtıldı.
Dacia ve kamp araçları üretiminde uzman Alman şirketi Hymer'in ortak bir projesi olan YAV 3, 5 kişilik Logan MCV temelleri üzerine geliştirilmiş.
İç mekanı 4 kişinin konaklayacağı şekilde düzenlenebilen otomobil 2010 yılının ortalarında Almanya'da satışa sunulacak.
Mercedes-Benz B Serisi F-Cell
Audi A3'ün yeni motor seçenekleri
Audi, 2009 Frankfurt otomobil fuarında, otomobilleri motor hacmi üzerinden vergilendiren ülkemizde bulunan müşterileri için iyi haberler verecek.
Ağustos ayı başında tanıtılan A3 1.6 TDI'ın 90 ve 109 beygir güç üretebilen modelleri yanında 1.2 litre hacimli, benzinli TFSI motor da Audi standında yerini alacak. 105 beygir güç, 175 Nm tork üretebilen motor üç kapılı veya sportback gövde tiplerinde sadece 6 ileri vitesli manüel şanzımanla alınabilecek. Bu motorla donatılan A3'ün 100 km mesafede ortalama yakıt tüketimi 5.5 litre olarak açıklandı.
speedART TITAN-DTR 310
Audi S5 Sportback
Audi, A5 Sportback serisinin en güçlü modeli olacak olan S5 Sportback'i 2009 Frankfurt otomobil fuarında tanıtacağını duyurdu.
3 litre hacimli aşırı beslemeli v6 motoru 333 beygir güç, 440 Nm tork üretebilen otomobil 0'dan 100 km/s sürate 5.4 saniyede ulaşırken maksimum sürati 250 km/s'te sınırlandırılmış.
100 km mesafede ortalama tüketim değeri 9.7 litre olarak açıklanan otomobil 7 ileri vitesli çift kavramalı şanzımana (DSG) sahip. Standart donanımında 18 inç çaplı jantlar bulunacak olan aracın başlangıç fiyatı Almanya'da 57900 Euro.
28 Ağustos 2009 Cuma
BMW ALPINA B3 BITURBO Touring
Şayet BMW M3'ün station wagon seçeneği olmadığından yakınıyorsanız artık canınızı sıkmanıza gerek yok. ALPINA, B3 BITURBO Touring ile bu sorunu çözme yolunda büyük bir adım atmış.
M3 modelleri 4 litre hacimli bir v8 motorla donatılırken B3, 3 litre hacimli, 6 silindirli, çift turbo beslemeli bir motora sahip. 360 beygir güç, 500 Nm tork üretebilen motorla bu station wagon 0'dan 100 km/s sürate 4.9 saniyede ulaşabiliyor. Üstelik maksimum sürati 282 km/s'e kadar ulaşıyor. 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla satılan araçta 18 inç çaplı jantlar standart donanımda sunuluyor.
İyi haberler bunlarla sınırlı değil. ALPINA, isterseniz bu aracı dört tekerlekten çekiş sistemiyle de sunuyor. Aynı motor ve şanzımana sahip olan otomobilin 0'dan 100 km/s'e ulaşması 5 saniye sürerken maksimum sürati 278 km/s.
BMW ALPINA D3 BITURBO Coupé
ALPINA, BMW 320d coupé alıp performansından memnun kalmayanlar için güzel bir alternatif sunuyor.
Çift turbo beslemeyle donatılan 2 litre hacimli turbo Diesel motoru 214 beygir güç, 450 Nm tork üretebilen otomobil 0'dan 100 km/s sürate 6.9 saniyede ulaşırken maksimum sürati 244 km/s.
Sadece 6 ileri vitesli manüel şanzımanla sunulan otomobilin performans verileri etkileyici olsa da tüketim verileri onlardan da dikkat çekici. Aracın 100 km mesafede ortalama yakıt tüketimi 5.4 litre mazot olarak açıklandı.
Aston Martin V12 Vantage
v8 Vantage'ın tasarımını çok sevip performansını yeterli bulmayanlar artık üzülmesin. Artık v12 Vantage var.
19 inç çaplı yeni jantlar ve motor kaputundaki büyük hava girişleri gibi detaylardan hemen tanınabilen otomobil ağabei DB9'ı kıskandıran performans verileri sunmakta.
6 litre hacimli v12 motoru 517 beygir güç, 570 Nm tork üretebilen otomobil 0'dan 100 km/s sürate 4.2 saniyede ulaşırken maksimum sürati 305 km/s.
1680 kg'lık boş ağırlığa sahip olan otomobilin fren sisteminde kullanılan karbon-seramik disklerin boyutu önde 398, arkadaysa 360 mm.
Aston Martin Rapide
Aston Martin'in uzun süredir üretmediği bir gövde seçeneği olan sedan, Rapide modeliyle geri dönüyor.
Günümüz Aston Martin modellerinin ön ve arka tasarımlarına neredeyse birebir sahip olan otomobil yandan görüldüğünde farkı anlaşılıyor. 2+2 oturma düzenine sahip olan araçta 6 ileri vitesli otomatik şanzıman standart olarak sunulmakta.
Performans alanında rakiplerinden eksiği bulunmayan otomobilin 6 litre hacimli v12 motoru 470 beygir güç, 600 Nm tork üretebiliyor.
BMW ALPINA B6 S
Almanya merkezli modifikasyon firması ALPINA'nın BMW 6 serisi yorumlarından birisi olan B6 S, performans konusunda M6'dan daha fazlasını isteyen müşterilere hitap ediyor.
4.4 litre hacimli v8 motoru çift turbo besleme yardımıyla 530 beygir güç, 725 Nm tork üretebilen otomobilin coupe versiyonu 0'dan 100 km/s sürate 4.5 saniyede ulaşırken maksimum sürati 318 km/s. Cabriolet versiyon içinse bu veriler 4.8 saniyeyle 313 km/s. Her iki otomobilde de 6 ileri vitesli otomatik şanzıman standart olarak sunuluyor.
BMW ALPINA B5 S
BMW M5'in performansını yeterli bulmayan müşteriler için bir çözüm ALPINA'dan geliyor. Üstelik hem sedan hem de touring şeklinde.
BMW'nin modifiye edilmiş çift turbo beslemeli 4.4 litre hacimli v8 motorunu kullanan B5 S, 530 beygir güç, 725 Nm tork üretebilmekte. 6 ileri vitesli otomatik şanzımanı standart olarak sunan otomobilin sedan modeli 0'dan 100 km/s sürate 4.6 saniyede ulaşırken maksimum sürat 317 km/s'i buluyor. Station wagon versiyonu olan Touring'de ise bu veriler 4.7 saniye ve 313 km/s olarak açıklanıyor.
HAMANN Thunder
HAMANN, BMW 3 serisi coupe modellerinin performansını yeterli bulmayanlar için ilginç bir otomobil sunuyor.
E92 kodlu 3 serisi modelleri temellerine geliştirilmiş olan bu otomobilde BMW M5'ten alınıp modifiye edilmiş 5 litre hacimli bir v10 motor bulunuyor. 560 beygir güç, 574 Nm tork üretebilen motor otomobili 0'dan 100 km/s sürate 4.3 saniyede ulaştırırken maksimum sürati 335 km/s'e taşıyor.
20 inç çaplı jantlarla donatılan otomobilin fren sisteminde kullanılan disklerin çapı önde 405, arkadaysa 380 mm.
27 Ağustos 2009 Perşembe
Subaru Outback
Subaru'nun 2009 Frankfurt otomobil fuarının ardından Avrupa pazarında satışa sunacağı yeni Outback tanıtıldı.
Bir önceki nesline oranla 55 mm uzayan otomobilin boyu 4.77 metreye ulaşmış.
Motor seçenekleri arasında ilk etapta 2.5 litre hacimli benzinli motor bulunmazken bu motor yerine 3.6 litre hacimli, 256 beygir güç üretebilen 6 silindirli ünite görev yapacak. Turbo Diesel motor seçeneğiyse 150 beygir güç üretebilen 2 litre hacimli ünite.
Subaru Legacy
Subaru, A.B.D. pazarında yaz başından beri satışta olan Legacy'yi 2009 Frankfurt otomobil fuarının ardından Avrupa'da da satmaya başlayacak.
Yeni Legacy'nin aks mesafesi 80 mm uzarken aracın uzunluğunda 65 mm'lik bir artış var. Boyu 4.73 metreye ulaşan otomobilin 2.5 litre hacimli motorunda kullanılacak sürekli değişken oranlı şanzıman (CVT) bu model için bir ilk.
Otomobilin Avrupa'da satışı yapılacak olan motor seçenekleri 2 litre hacimli, 150 beygir gücündeki benzinli motorla başlıyor. 2.5 litre hacimli, 170 beygir güç üretebilen benzinli motor ikinci seçenekken turbo Diesel motor isteyenler için 2 litre hacimli, 150 beygir güç üretebilen ünite sunulacak.
Subaru Impreza WRX STI Spec C
Subaru, Impreza WRX STI serisinin olmazsa olmazı Spec C'nin Japonya pazarına yönelik modellerini tanıttı.
Önceki Spec C modelleri gibi daha rafine bir sürüş sağlamaya yönelik tasarlanan otomobil daha ince camlar, alüminyumdan üretilen motor kaputu, süper hafif jantlar, daha ufak bir akü ve stepnenin olmaması sayesinde hafifletilmiş.
Turbo beslemeye sahip motorunun hacmi Avrupa ve A.B.D. pazarlarında 2.5 litre olan otomobil Japonya'da 2 litre hacimli motorla satılıyor. Gücü Spec C için 308 beygire çıkarılan motorun torkuysa 422 Nm.
900 örneği üretilecek olan otomobil sadece 6 ileri vitesli manüel şanzımanla donatılacak.
Rolls-Royce Ghost
Önceleri söylenti olan, daha sonra RR4 adıyla anılmaya başlanan en sonundaysa 200 EX adlı konseptle yüzünü gösteren Phantom'um küçük kardeşinin adı sonunda Ghost oldu.
Ön tasarımı Phantom Drophead Coupe'yi andıran otomobilin arka kapıları ağabeyinde olduğu gibi arkaya doğru (suicide doors) açılmakta.
Motor olarak turbo beslemeye sahip 6.6 litre hacimli bir v12 kullanacağı açıklanan otomobil 563 beygir güç, 780 Nm tork üretebilmekte. 8 ileri vitesli bir otomatik şanzımana sahip olan ara. 0'dan 100 km/s sürate 4.9 saniyede ulaşabilmekte.
Platformunu uzun aks mesafeli BMW 7 serisi ile paylaşan otomobilin Avrupa'da başlangıç fiyatı 213000 Euro olarak açıklanırken A.B.D'de fiyat 245000 Dolardan başlıyor.
Daihatsu Mira Cocoa
Avrupa pazarında Trevis adı altında satılan Daihatsu Mira Gino yenilendi.
Görünümünde büyük bir sürpriz yaşanmayan otomobil donanımında ilginç özellikler sunuyor. Örneğin geri vites kamerasının iç dikiz aynasına entegre edilmiş bir ekrandan izlenebilmesi. Görüş mesafesi azaldığında bunu algılayan otomobil farlarını yakabiliyor. Üstelik bunun gerçekleşmesi için havanın karanlık olması da gerekmiyor.
Motor olarak da büyük bir yenilik sunmayan küçük otomobilde kullanılan 3 silindirli motor 660 cc hacimli ve 58 beygir güç üretebiliyor. Bu motor 4 ileri vitesli otomatik veya sonsuz oranlı CVT ile birlikte alınabiliyor.
Infiniti M
Nissan'ın lüks araç markası Infiniti A.B.D. pazarına yönelik tasarladığı M serisinin yenilenmiş versiyonunu tanıttı.
Yuvarlak hatlarıyla dikkat çekici bir tasarıma sahip olan büyük sedanda iki adet motor seçeneği bulunacak. M37 modelinde görev yapacak olan motor 3.7 litre hacimli ve Nissan 370Z modelinden de tanıdığımız bir makine. M56 ve M56S modelinde görev yapacak olan 5.6 litre hacimli v8 ise Nissan Pathfinder'ın A.B.D.'de satılan kardeşinden ve yine Infiniti'nin QX serisinden tanıdık.
Otomobilin satışına 2010'un ilkbahar aylarında başlanması bekleniyor.
Lotus Exige Cup 260
Lotus, 2010 model yılında Exige Cup 260 modelini küçük iyileştirmelerle yeniledi.
Otomobilin ön ve arka kısmında aerodinamik yapıyı iyileştirmek için çalışma yapılırken arka spoilerin büyüdüğü fark ediliyor.
Şasenin özellikle arkasında yapılan güçlendirme çalışmaları sonrasında aracın burulma direnci %30 oranında artırılmış.
Yakıt tüketimi ortalama 8.5 l/100km'ye inerken CO2 salınım değeri de kilometre başına 200 gram barajının altına (199 gram) inmiş.
Kompresör beslemeye sahip 1.8 litre hacimli motoru 260 beygir güç, 236 Nm tork üretebilen otomobil 890 kg'lık ağırlığının da sayesinde 0'dan 100 km/s sürate 4.1 saniyede ulaşıyor. Aracın 0-160 km/s deparı 9.9 saniye sürerken makzimum sürati 245 km/s.
Jaguar XJ
Onlarca yıldır benzer bir tasarım anlayışıyla üretilen XJ serisi, Jaguar markasının hindistan merkezli Tata'ya katılmasıyla birlikte yepyeni bir görünüme büründü.
Gerek iç, gerekse dış tasarımında oldukça modern ve sportif çizgilerin görülebildiği otomobil, üretiminde kullanılan hafif materyeller sayesinde yerine geçtiği modelden ortalama olarak 150 kg daha hafif bir yapıya sahip.
XJ serisinin ilk etapta sahip olacağı motor seçenekleri 3 litre hacimli, 6 silindirli bir turbo Diesel motorla başlıyor. 275 beygir güç, 600 Nm tork üretebilen bu motor aracı 6.4 saniyede 0'dan 100 km/s sürate taşıyabiliyor. 100 km mesafede ortalama tüketim değeri 7 litre olarak açıklanan otomobilin CO2 salınım miktarıysa 184 g/km.
Aracın benzinli motor seçenekleri iki adet 5 litre hacimli v8'den oluşmakta. Atmosferik beslemeli model 385 beygir güç üretebilirken otomobili 0'dan 100 km/s sürate 5.7 saniyede ulaştırabiliyor. Kompresör beslemeye sahip modelse 510 beygir güçle aracın 0-100 km/s depar zamanını 4.9 saniyeye geriletiyor. Bütün motor seçenekleri araçları, 250 km/s'te sınırlandırılmış maksimum süratlerine çıkarabiliyor.
Citroën C5 V6 HDI
İşte C5 ailesinin en güçlü üyesi!
2.7 litre hacimli v6 turbo Diesel motorun yerini alan 3 litre hacimli motora sahip model 240 beygir güç, 450 Nm torkla C5 ailesinin en kuvvetli modeli ünvanını aldı. 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla donatılmış olan C5 V6 HDI 0'dan 100 km/s sürate 7.9 saniyede ulaşırken maksimum sürati 243 km/s.
100 km mesafede ortalama mazot tüketimi 7.4 litre olan otomobilin CO2 salınımı kilometre başına 195 gram.
Citroën C6 V6 HDI
Fransız üretici Citroën, en lüks otomobili olan C6'nın en büyük turbo Diesel motorunu yeniledi.
2.7 litre hacimli eski motorun yerini alan 3 litre hacimli ünite 240 beygir güç, 450 Nm tork üretebilmekte. 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla donatılmış olan otomobilin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 8.5 saniye sürerken maksimum sürati 240 km/s.
100 km mesafede ortalama 7.4 litre mazotla yetinen otomobilin CO2 salınımı kilometre başına 195 gram.
26 Ağustos 2009 Çarşamba
Opel Astra
Opel, yeni Astra modelinin motor seçeneklerini daha detaylı bir şekilde tanıttı.
Turbo Diesel seçeneklerinin en güçsüzü olan 1.3 litre hacimli motor 95 beygir güç üretebilmekte. ecoFlex modelinde kullanılacak olan bu motor 100 km mesafede ortalama 4.2 litre mazot tüketirken kilometre başına 109 gram CO2 salınımı yapıyor. 2010 yılının ilkbahar aylarında piyasaya çıkması beklenen ecoFlex'ten daha güçlü bir Diesel motor isteyenler 1.7 litre hacimli ünitenin 110 veya 125 beygir güç üretebilen versiyonlarıyla ilgilenebilirler. Her iki versiyonu da 100 km'de ortalama 4.7 litre mazotla yetinirken CO2 salınımları kilometre başına 124 gram. Turbo Diesel seçeneklerin en tepesindeyse 2 litre hacimli, 160 beygir güç üretebilen ünite bulunmakta. ortalama tüketimi 4.9 l/100 km olarak açıklanan aracın CO2 salınım miktarı 129 g/km.
Benzinli motor seçenekleriyse 100 beygir güç üretebilen 1.4 litre hacimli üniteyle başlıyor. Tüketim ve CO2 salınım değerleri 5.5 l/100 km ve 129 g/km olarak açıklanan motoru 115 beygir güç üretebilen 1.6 litre hacimli ünite takip ediyor. Tüketim ve salınım verileri 6.3 l/100 km ve 147 g/km şeklinde olan motorun ardından 140 beygir güç üretebilen turbo beslemeli 1.4 litre haimli ünite gelmekte. 100 km mesafede ortalama 5.9 litre benzin yakan otomobilin km başına CO2 salınımı 139 gram. İlk etapta en güçlü motor seçeneği olacak olan turbo beslemeli 1.6 litre hacimli motor 180 beygir gücünde. Ortalama yakıt tüketimi 6.8 l/100 km olarak açıklanan aracın CO2 salınım miktarı 159 g/km.
Porsche 911 GT3 Cup
Porsche, 911 GT3'ün Carrera Cup adlı yarış organizasyonu için üretilen modellerini tanıttı.
Motor hacmi 3.8 litreye yükseltilen otomobil artık 450 beygir gücünde. 1200 kg ağırlığında olan aracın ön ve arkada bulunan spoileri büyütülerek bir önceki modele oranla daha büyük yere bastırma kuvveti sağlanmış.
Yüksekliği ayarlanabilen süspansiyon sistemiyle donatılan otomobilin fren sistemi de modifiye edilmiş. Ön aksta 6 pistonlu kaliperler ve 380 mm çaplı fren diskleri görev yaparken arkada 355 mm çaplı diskler 4 pistonlu kaliperlerle eşleştirilmiş.
6 ileri vitesli sıralı şanzımanla donatılan otomobilin jantlarıysa 18 inç çaplı.
Mini Coupe Concept
Mini, 2009 Frankfurt otomobil fuarında tanıtacağı coupe konseptinin fotoğraflarını yayınladı.
Alçaltılmış tavan yapısıyla dikkat çeken araçta kullanılan 1.6 litre hacimli, turbo beslemeli motor 211 beygir güç, 260 Nm tork üretebilmekte. Motor, overboost fonksiyonu sayesinde gerekli hallerde maksimum tork değerini 280 Nm'ye çıkarabilmekte.
İki kişilik oturma kapasitesi sunan otomobilin bagaj hacmi 250 litre.
Volkswagen Polo (3 Kapı)
Volkswagen, yeni Polo'nun 3 kapılı modelini tanıttı.
İlk etapta 6 adet motor seçeneği bulunacak olan otomobilin benzinli motor seçenekleri 60, 70 ve 85 beygir güç üretebilirken turbo Diesel motorlar 75, 90 ve 105 beygir güç üretebilecek. İkinci etapta piyasaya çıkacak olan 1.2 litre hacimli motorlar arasında benzinli olan 105 beygir güç üretebilirken turbo Diesel olanı BlueMOTION modelinde kullanılacak ve 100 km mesafede ortalama 3.3 litre mazotla yetinecek.
Volkswagen ilk defa bu Polo modelinde 7 ileri vitesli çift kavramalı şanzımanını opsiyonel olarak sunacak.
Volkswagen Scirocco R
Volkswagen Scirocco'nun en güçlü seri üretim modelinin yollara çıkmasına az kaldı.
Daha agresif tamponları ve modele özel 18 inç (19 inç opsiyonel) jantlarından tanınabilecek olan otomobilin süspansiyonu da diğer modellere göre alçaltılıp sertleştirilmiş. Fren sisteminde önde 345, arkada 310 mm çaplı diskler kullanılan araç iç mekana geçildiğinde altı düzleştirilmiş direksiyon simidi ve yüksek yanal destek sunan sportif koltuklar dikkat çeken detaylar arasında.
Görünümdeki sportif detaylar otomobilin performansına da yansımış. Turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli motoru 265 beygir güç, 350 Nm tork üretebilen otomobil 6 ileri vitesli manuel şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 6.5 saniyede çıkabiliyor. 7 ileri vitesli DSG ile bu süre 6.4 saniyeye inerken iki otomobilin de maksimum sürati 250 km/s'te elektronik olarak sınırlandırılmış.
25 Ağustos 2009 Salı
Lexus HS 250h
Mercedes-Benz S 250 CDI BlueEFFICIENCY
Mercedes-Benz, S serisinin 4 silindirli bir motorla donatılacak olan ilk modelini tanıttı.
2.1 litre hacimli turbo Diesel motoru C ve E serisinde de görev yapmakta olan otomobil 224 beygir güç, 500 Nm torkla 100 km mesafede ortalama 5.9 litre mazot tüketiyor. Aracın kilometre başına CO2 salınımıysa 155 gram.
Gemballa Mistrale
Alman modifikasyon firması Gemballa, Porsche Panamera temelli aracı Mistrale'ı tanıttı.
Hidrolik süspansiyon sistemi yeniden programlanarak 40 mm alçaltılan otomobilin fren sistemi de yenilenmiş. Ön aksta kullanılan 420 mm çaplı disklere 6 pistonlu kaliperler eşlik ederken arka aksta 380 mm çaplı diskler ve 4 pistonlu kaliperler bulunmakta.
Otomobilin ilk aşamada en güçlü versiyonu Panamera Turbo temelli olan model olacak. 4.8 litre hacimli, çift turbo beslemeye sahip v8 motor 750 beygir güç üretebilecek.
Hyundai Tucson ix
Hyundai, cenevre otomobil fuarında HED-6 ix-onic adıyla tanıttığı ve Avrupa pazarına ix35 adıyla sunulacak olan kompakt SUV modelini Güney Kore'de Tucson ix adıyla tanıttı.
İlk nesil Tucson'dan çok daha iddialı bir tasarıma sahip olan araçta ilk etapta iki motor seçeneği bulunacak. 2 litre hacimli benzinli motor 166 beygir güç üretebilirken yine 2 litre hacim sunan turbo Diesel motor 184 beygir gücünde.
Mini Clubman S Rally Edition
Mini, sadece A.B.D. pazarında satılacak olan özel seri Clubman modeli Rally Edition'ı tanıttı.
Spor paket, port bagaj, "Midnight Black" adlı siyah renk, gövde üzerinde bulunan yarış cizgileri, piyano siyahı iç döşeme, elektronik klima ve neon renkli dış aynalar gibi donanımlara sahip olan otomobil standart Clubman S modelinde bulunan 175 beygir gücündeki motora sahip.
Araçtan 70 adet üretilecek ki bu da A.B.D.'de bulunan Mini satış noktalarının sayısına eşit.
Volkswagen Passat BLUEMOTION
Motor küçültme furyasından kendine pay çıkaran otomobillerden birisi de Passat'ın en çevreci modeli BLUEMOTION oldu.
110 beygir güç üretebilen 2 litre hacimli turbo Diesel motor yerine 105 beygir güç üretebilen 1.6 litre hacimli turbo Diesel tercih edilirken sedan modelin 100 km mesafede ortalama yakıt tüketimi 4.4 litreye inmiş. Fren sırasında açığa çıkan enerjiyi elektrik enerjisi olarak toplayabilen sistemle beraber start-stop otomatiği de araçta yerini almış. 250 Nm tork üretebilen motorun kilometre başına yaptığı CO2 salınımı 114 gram.
Sedan versiyonu 193 km/s maksimum hıza ulaşırken 0'dan 100 km/s sürate çıkması 12.5 saniye sürüyor. Station Wagon modelinde ise bu değerler 192 km/s ve 12.7 saniye. Ayrıca bu versiyonun ortalama yakıt tüketimi de 4.9 litre/100 km olarak açıklandı.
BRABUS BULLIT
BRABUS, Mercedes C Serisi temelleri üzerine geliştirdiği en güçlü modeli ile süperspor araçlarda aradığını bulamayanları kendisine çekiyor.
6.2 litre hacimli v8 motoru çift turbo besleme yardımıyla 720 beygir güç, 1320 Nm tork üretebilen otomobilin bu torku, mekanik aksama zarar vermemesi için 1100 Nm'de sınırlandırılmış. Maksimum sürati 360 km/s olarak açıklanan otomobilin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 3.9 saniye sürerken 0-200 km/s 10.5, 0-300 km/s ise 24.5 saniyede tamamlanıyor.
Ford F-150 SVT Raptor
Gezegenin en çok satan pickup modeli Ford F-150'nin off-road için güçlendirilmiş bir altyapıya sahip versiyonu SVT Raptor satışa sunuldu.
Şu an için yalnızca Super Cab gövde seçeneği bulunan pickup dört tekerlekten çekiş sistemi ve 5.4 litre hacimli bir v8 motorla alınabiliyor. Bu motor 320 beygir güç, 530 Nm tork üretebiliyor.
Aracın kasa seçeneklerine daha sonra Super Crew Cab seçeneğinin de eklenebileceği dedikoduları ortalarda dolanırken kesin olan bilgi ikinci motor seçeneğiyle ilgili: 6.2 litre hacimli bir v8. 2009 yılı sonlarında opsiyon listesine eklenmesi beklenen motorun 400 beygir güç, 544 Nm tork üreteceği tahmin ediliyor.
Oullim Spirra S
Güney Kore merkezli elektronik devi Oullim Group'un alt şirketi olan Oullim Motors tarafından geliştirilen süperspor otomobil Spirra S yüzünü yavaş yavaş göstermeye başladı.
2.7 litre hacimli v6 motoru Hyundai raflarından alınan otomobil aşırı besleme sayesinde 391 beygire ulaşan bir güç üretebilmekte.
6 ileri vitesli manuel şanzımanla donatılan otomobilin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması yaklaşık 4.7 saniyede tamamlanıyor.
Seat Ibiza Bocanegra
Seat, 1975 yılında üretimine başladığı Fiat 127 temelli coupe modeli 1200 Sport Bocanegra'nın ismini Ibiza modelinde yaşatıyor.
Ibiza serisinin en sportif modeli olan Bocanegra (Siyah Ağız) Volkswagen ailesinde sıkça rastladığımız 1.4 litre hacimli TSI motorla donatılmış. Fr versiyonunda 150 beygir güç üretebilen motor Cupra'da 180 beygir gücünde olacak.
Donanımında XDS adlı elektronik diferansiyeli sunan otomobil 7 ileri vitesli, çift kavramalı DSG ile donatılabilecek.
GTbyCitroën
Citroën, Playstation 3 konsolunun kült oyunlarından Gran Turismo 5 için tasarladığı çılgın otomobili GT'yi yollara çıkaracak.
Sınırlı bir üretim rakamına sahip olacak olan otomobilin konsept halinde kullanılan hidrojen-elektrik motoru yerine daha alışıldık, A.B.D. üretimi bir v8'e sahip olması bekleniyor.
Volkswagen Saveiro
24 Ağustos 2009 Pazartesi
Citroën DS3
Citroën, C2'nin yerine piyasaya çıkaracağı hatchback modeli DS3'ü tanıttı.
Konsept hali DS Inside olarak anılan araç bu haliyle hemen hemen aynı görünüyor. Uzunluğu 3.95, genişliğiyse 1.71 metre olan otomobilin yüksekliği 1.46 metre. Aracın bagaj hacmi 285 litre olarak açıklandı.
DS3'ün ilk etapta piyasaya sürülecek olan motorlarının tümü 1.6 litre hacimli. Turbo Diesel ailesi 90 ve 110 beygirlik iki seçenek sunarken benzinli motorlar 95, 120 ve 150 beygir gücünde.
Araç, bu sınıfta son dönemde moda olan gövde renginden bağımsız tavan rengi seçme furyasına da uymuş.
Maserati GranCabrio
BRABUS GLK V8
BRABUS, GLK serisinin standart modellerini yeterince güçlü bulmayan müşterileri için aracın 8 silindirli motorla donatılan bir versiyonunu sunuyor.
6.1 litre hacimli motor 456 beygir güç, 615 Nm tork üretebilmekte. 0'dan 100 km/s sürate 5.2 saniyede ulaşan SUV 0'dan 200 km/s sürate 19.8 saniyede ulaşabiliyor. Aracın maksimum sürati 265 km/s olarak açıklanıyor.
Smart Fortwo ED
Buick LaCrosse
Opel Insignia'nın platform kardeşi olan 2010 model Buick LaCrosse iki adet benzinli motor seçeneğiyle piyasaya sürüldü.
İlk motor seçeneği 255 beygir güç üretebilen 3 litre hacimli bir v6 olan otomobil istenirse 280 beygir güç üretebilen 3.6 litre hacimli bir v6 ile satın alınabilmekte. Her iki motor seçeneğinde de 6 ileri vitesli otomatik şanzıman standart donanımda sunulurken 3 litre hacimli motorla birlikte dört tekerlekten çekiş sistemi de opsiyonel olarak alınabilmekte.
Ayrıca Buick, LaCrosse'a 2009 yılının sonlarına doğru daha küçük bir motor seçeneği ekleyeceğini duyurdu. 2.4 litre hacimli olacak bu motor 182 beygir güç, 233 Nm tork üretebilecek.
23 Ağustos 2009 Pazar
Subaru Impreza WRX STI A-Line
Subaru, sportifliği lüksle birleştirmek isteyen, sıkışık trafikten bunalmış hayranlarına iyi haberler veriyor.
A-line denince aklınıza 500 beygir üzeri güçler üreten bir Impreza gelmesin. Bu aracın motoru standart STI'da sunulan, 300 beygir güç, 350 nm tork üretebilen turbo beslemeye sahip 2.5 litre hacimli ünitenin ta kendisi. Asıl fark otomobilin donanımında. Biraz eski teknoloji de kalsa motorun torkunu sorunsuz bir şekilde yola aktarması için seçilen 5 ileri vitesli otomatik şanzıman büyük şehirlerde yaşayan ve trafikten sıkılan bünyelere bir ilaç gibi gelebilir. Direksiyon arkasında bulunan kulakçıklardan da vites değiştirme olanağı sunan şanzımanla birlikte elektrikli sürücü koltuğu da standart donanımda yerini almış.
Ayrıca otomobilin opsiyonel donanımında bulunan deri koltuklar alındıysa ön koltuk ısıtıcıları donanıma otomatik olarak ekleniyorlar.
Subaru, bu otomobille birlikte inci beyazı rengini de STI ailesinde sunmaya başladı.
SAAB 9-5
SAAB ürün gamında bulunan en büyük sedanı 9-5'in ikinci neslini tanıttı. İlk nesile nazaran çok daha yuvarlak hatlara sahip olan yeni model özellikle ön yüzde Aero-X konseptinden izler taşıyor.
GM'in Epsilon II platformu üzerine geliştirilmiş olan otomobil Opel Insignia'nın platform kardeşi. Bu nedenle kullanılan motorlar da Opel tarafından üretilen kardeşiyle benzerlikler taşıyor. İlk etapta piyasaya sürülecek olan benzinli motorlardan en güçsüzü turbo beslemeye sahip 1.6 litre hacimli ünite olacak. 180 beygir güç üretecek olan bu motoru 2 litre hacimli, 220 beygir güç üretebilen turbo beslemeli motor takip edecek. Benzinli seçeneklerin en güçlüsüyse yine turbo beslemeye sahip 2.8 litre hacimli v6 olacak. Bu motor 300 beygir gücünde.
Turbo Diesel motor seçenekleriyse 160 beygir güç üretebilen 2 litre hacimli üniteden oluşuyor.
Aracın 2.84 metreye uzayan aks mesafesi arka koltuk yolcuları için ekstra diz mesafesine çevrilirken bagaj hacmi de 513 litreye çıkmış.
SAAB 9-5'in Avrupa kıtası satışları Nisan 2010 itibariyle başlayacak.
Pagani Zonda Cinque Roadster
Pagani, gerçekten egzotik bir otomobile sahip olmak isteyen zenginlere 1.3 milyon euro karşılığında güzel bir seçenek sunuyor: Zonda Cinque Roadster.
AMG tarafından geliştirilen 7.3 litre hacimli v12 motoru 678 beygir güç, 780 Nm tork üretebilen otomobil 0'dan 100 km/s sürate 3.4 saniyede ulaşabiliyor.
Coupe versiyonu gibi 1210 kg boş ağırlığa sahip olan otomobil yine kardeşi gibi sadece 5 adet üretilecek.
Suzuki Kizashi
Suzuki, Avrupa stiliyle Japon kalitesini bir arada sunmayı hedefleyen orta sınıf sedanı Kizashi'yi tanıttı.
İlk etapta 2.4 litre hacimli bir motorla piyasaya sürülecek olan otomobil standart olarak 6 ileri vitesli manüel şanzımanla alınabilecekken opsiyonel olarak CVT de donanımda sunulacak.
Suzuki, Kizashi'nin hibrit modelini de üreteceğini açıklasa da yetkililer bu model hakkında detaya girmekten kaçındı.
BRABUS ROCKET
Mercedes'in standart CLS 63 AMG'sini güçsüz bulanlara BRABUS'un bir önerisi var: ROCKET.
Dışarıdan bakılınca kaputunun altındaki gücü fazla belli etmeyen araçta kullanılan 6.2 litre hacimli v12 motor çift turbo beslemeye sahip. 720 beygir güç, 1320 Nm tork üretebilen motorun maksimum torku elektronik olarak 1100 Nm'de sınırlandırılmış. Şanzıman ve diğer mekanik aksamla birlikte lastiklere de gereğinden çok zarar verebileceği torku sınırlandırılsa da aracın performans verileri oldukça etkileyici.
maksimum sürati 366 km/s olarak açıklanan otomobilin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 4 saniye sürerken 0-200 km/s için 10.5, 0-300 km/s içinse 29.5 saniye yeterli oluyor.
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)