20 Şubat 2016 Cumartesi
Ford Kuga
Ford'un geçtiğimiz yıl makyajlı versiyonunu tanıttığı SUV modeli Escape, tahmin edildiği gibi Avrupa pazarına Kuga adıyla geldi. Görünümünde sürpriz bulunmayan aracın asıl yeniliğiyse kaputu altında saklı.
LED farlar, geniş ve altıgen ön panjur, daha dikey bir şekilde toplanmış sis farları, farklı gövde renkleri ve jant seçenekleriyle satışa sunulan makyajlı aracın arka bölümünde de Focus Hatchback havası estiren daha küçük stoplar görülebiliyor.
İç mekanda yine Focus'ta görebildiğimiz direksiyon simidi ve büyük dokunmatik ekranlı bilgi/eğlence sistemi yer alırken çift bölgeli havalandırma sisteminin kumandaları da bu araçtan alınmış.
Escape'ten daha açılı bir vites konsoluna sahip olan Kuga'da bu bölümün arkasında sunulan özellikler de farklı. Makyajla birlikte elektronik park freni donanıma eklenirken önde yer alan merkezi kol dayanağının önü, kayar kapaklı bir göze ayrılmış.
1.5 litre hacimli benzinli ve 2 litre hacimli turbo Diesel motor seçeneklerine bir de 1.5 litre hacimli, 120 beygir güç üretebilen turbo Diesel eklenen Kuga bu sayede Avrupa pazarındaki satış rakamlarını yükseltmenin peşinde koşacak. Hatırlayacağımız gibi bu ünite de daha önce Focus'ta kullanılmıştı.
Callaway Camaro SC610
Yerli otomobillerini modifiye etmeyi tercih eden firmalardan Callaway bu sefer de bir Camaro ile karşımızda. Üreticiden alıştığımız şekilde araç görünümünde önemli bir değişiklik yapılmamış olsa da sunulan güç dikkat çekici şekilde artmış.
Dışarıdan bakıldığında 9 kollu jantlar, Callaway ve SC610 logolarıyla kaput üzerine açılan büyük boşluk sayesinde fark edilebilecek aracın kaput boşaltmasının nedeni, motor bölümüne eklenen kompresör besleme.
Kaput altında görev yapan 6.2 litre hacimli v8 motor aşırı besleme sayesinde 610 beygir güç, 827 Nm tork üretebiliyor. 6 ileri vitesli manuel veya 8 ileri vitesli otomatik şanzımanlarla alınabilen aracı coupé veya convertible olarak da ısmarlamak mümkün. A.B.D. pazarında fiyatlar 54.290 Dolar seviyesinden başlarken Camaro SS sahiplerinin kendi otomobillerini bu hale getirmesinin bedeli 16.995 Dolar olarak belirlenmiş.
Maserati Levante
Son yıllarda otomobil dünyasını kasıp kavuran SUV çılgınlığına Maserati de kapıldı. İtalyan spor otomobil üreticisinin ilk SUV modeli Levante, 2016 Cenevre otomobil fuarında sergilenmesinin ardından piyasaya çıkacak.
Güncel Maserati modellerini andıran ön bölümünde kalın panjur ve ince yapılı farlar dikkat çekerken sis farlarının yükseğe konumlandırılması BMW X5 çağrışımları yapmış. Çift katlı yapısıyla daha agresif görünen ön tampon ve öne doğru uzayan kaput bu bölümü tamamlıyor.
Ön çamurluk arkasında markanın ünlü solungaçlarını barındıran Levante C sütunu üzerinde marka logosuna yer verirken bu bölümün altı biraz şişik bir duruşa sahip. 5 yıl önce sergilenen Kubang konseptini andıran yatık camlı arka bölümde spoiler, LED stoplar ve dörtlü egzoz çıkışı dikkat çekerken tavanda yüzgeç anten ve küçük sayılabilecek bir panoramik cam tavan bulunuyor.
Bol deri döşemeye sahip olan iç mekan tasarımı sade tutulan aracın göstergeleri derin bir yerleşim sunuyor. Orta konsolda büyük bir dokunmatik ekran ve dikey yerleşime sahip havalandırma ızgaraları kullanılırken koltukların yan destekleri yüksek tutulmuş. Ayrıca ortasında dijital bilgi ekranı bulunan sade görünümlü göstergeler ve analog saat, aracın bir Maserati olduğunu hatırlatıyor.
Kaputu altında Ghibli'den de tanıdığımız 6 silindirli motorlar görev yapan Levante'nin bu ünitelerinin tamamı turbo beslemeye sahip ve 3 litre hacimli. Benzinli üniteler sırasıyla 350 ve 430 beygir güç üretebilirken Diesel motor 275 beygir gücünde.
Tamamı dört tekerlekten çekiş sistemi, 8 ileri vitesli otomatik şanzıman ve adaptif süspansiyon sistemine sahip olan araçların 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süreleri sırasıyla 6.3, 5.2 ve 6.9 saniye olarak açıklanırken maksimum süratler 243, 264 ve 230 km/s.
Jaguar XJ
Çin gibi büyük bir pazarın da motor hacimlerine göre vergi alması Türkiye'ye yarıyor. BMW'nin 2 litre hacimli motorunu 7 Serisi'ne uygulamasının ardından aynı yolu Jaguar da izlemeye başladı.
Markanın amiral gemisi XJ, 2 litre hacimli, benzinli motorla donatıldı. 240 beygir güç, 340 Nm tork üretebilen ünite 8 ileri vitesli otomatik şanzıman ve arkadan itiş sistemiyle eşleştirilmiş. Kısa ve uzun aks mesafeli gövde seçenekleriyle alınabilecek olan aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi 7.9 saniyeye kadar iniyor.
Otomobilin başlangıç fiyatıysa 150.000 Euro olarak açıklandı.
19 Şubat 2016 Cuma
Kia Optima Sportswagon
Kia'nın Bundan tam bir yıl önce tanıttığı Sportspace konsepti gerçek oluyor. Optima'nın station wagon versiyonu olarak karşımıza çıkan araç tahmin edileceği gibi sadeleştirilerek seri üretime alınmış.
Sedan kardeşinde olduğu gibi dinamik çizgilere sahip olan otomobilin ön bölümü, geniş bir ön panjurla kaplanırken LED sis farları ve hava girişleri gibi görünen köşe detayları sportif görünümü pekiştirmiş.
Geriye gittikçe yükselen bir yan cam çizgisine sahip olan otomobilin bagaj bölümünün yan camları oldukça küçük tutulurken D sütunu geniş bir yapıya sahip. Bu ikiliyle birlikte yüzgeç anten, spoiler ve kapı üstlerinden geçip bagaj kapağında sonlanan krom çıta Sportspace konseptinden alınsa da aracın genel görünümü konseptinki kadar sportif değil.
Hoş görünen LED stopları da sedan modelinkilerden farklı olan otomobilin GT paketli seçeneklerinde farklı bir ön tampon, daha büyük jantlar, kırmızı fren kaliperleri, geniş yan etekler, difüzör ve çift egzoz çıkışı sunulacak.
İç mekana geçildiğinde ön bölümde değişim olmadığı görülürken, arkaya doğru alçalan tavan nedeniyle baş mesafesinde de büyük bir artış yaşanmadığı fark ediliyor. Bunun yanında açılabilir panoramik cam tavanın donanıma eklenmesi ferahlık hissini artırmış. 467 litre hacimli bagaj, asimetrik olarak katlanabilen arka koltuklar sayesinde genişletilebiliyor.
Kaput altında tanıdık motorlar kullanılacağını açıklayan Kia 1.7 litre hacimli turbo Diesel üniteyi korurken 2 litre hacimli benzinli motorun atmosferik emiş ve turbo beslemeli seçeneklerine yer verecek.
Pagani Huayra BC
Bir süredir sesi çıkmayan İtalyan üretici Pagani çok sportif bir şekilde geri döndü. Huayra'nın sınırlı üretim serisi Benny Caiola'yı tanıtan firma aracı hem daha güçlü hem de daha hafif yapmayı başarmış.
Önde yer alan dev splitter ve deflektörler, yan bölümde görülen eklemeler ve arkada görülen büyük spoilerle difüzör otomobilin karbon fiber aerodinamik paketini oluştururken yeni jantlar 20 kg hafifleme sağlamış. Tavanı haricinde bütün gövde parçaları elden geçirilen otomobilde kullanılan özel karışımlı karbon fiberin, standart malzemeye oranla %50 daha hafif ve %20 daha dayanıklı olduğu belirtiliyor.
Toplamda yaşanan 132 kg'lık hafiflemeyle ağırlığı 1.218 kg'a inen süperspor otomobilin yenilenen titanyum egzoz sistemi 7.1 kg hafifleme sağlarken 7 ileri vitesli yarı otomatik şanzıman hem daha hafif hem de vites değiştirme süresi yarıya indirilmiş.
İç mekanında deri, Alcantara ve karbon fiberin uyum içerisindeki birleşimi görülebilen araçtan 20 adet üretileceği ve bütün örneklerde sınırlı üretim plakası bulunacağı açıklandı.
Kaput altında görev yapan çift turbo beslemeye sahip 6 litre hacimli v12 motoru 790 beygir güç, 1.100 Nm tork üretebilen aracın teknik verileri henüz açıklanmamış olsa da ağırlık azalmasıyla birleşince performansın inanılmaz seviyelere çıkmasını bekleyebiliriz.
Volvo V90
Volvo'nun büyük sedan modeli S90 sonunda station wagon seçeneğine de kavuştu. Aracın ismini, çok da sürpriz olmayan bir şekilde V90 olarak belirleyen İsveç markası geniş bagaj hacmini şık tasarımla birleştirmeyi başarmış gibi görünüyor.
C sütununa kadar tasarımı S90 ile aynı olan aracın görünümü bu noktadan sonra daha da sportif oluyor denebilir. Yüzgeç anten ve spoilerle donatılan otomobilin stopları D sütunundan bagaj kapağına kadar uzanıyor. Bagaj camının orta bölümü yukarıya doğru çıkıntı yaparken çift egzoz çıkışının tampon altından dışarıya doğru uzandığı görülebiliyor.
İç mekana geçildiğinde de ön bölümün sedan kardeşle paylaşıldığı görülürken arka koltuklarda daha geniş baş mesafesi sunuluyor. Bagaj hacmi de, arka koltuklar yatırıldığında 1.526 litreye ulaşıyor. Yine tahmin edileceği gibi kaput altında sunulan motor seçenekleri S90'ınkilerle aynı.
18 Şubat 2016 Perşembe
Peugeot 2008
Peugeot'nun küçük crossover modeli 2008 makyajlanıyor. Motor seçenekleri de elden geçirilecek olan otomobilin donanımında da ufak tefek değişiklikler bulunacak.
Daha dik bir yerleşime sahip kromajlı ön panjurla ilk bakışta dikkatleri çeken otomobilde LED gündüz aydınlatmasına sahip farlar kullanılırken ön tampon tasarımı hafifçe elden geçirilmiş. Kaputu da yenilenen 2008'in donanımı yeni jant ve gövde rengi seçenekleriyle zenginleştirilirken stopların iç desenleri değiştirilmiş.
Çamurluk çevreleri siyah plastikle çevrelenen makyajlı 2008'in donanım seçenekleri arasına bir de GT Line paketi eklenmiş. Bu paketle birlikte gövde üzerinde yer alan kromajlı bölümler siyaha boyanırken özel 17 inç çaplı jantlar, metal pedal seti, özel kapı eşik çıtaları ve kırmızı renkli dikiş iplikleri donanıma ekleniyor.
İç mekan ana hatlarıyla aynı kalsa da gösterge tablosunda yer alan bilgi ekranı büyümüş. Orta konsolda yer alan ekran artık Apple Carplay uyumu sunarken döşeme ve kaplama renk seçenekleri zenginleştirilmiş.
Kaput altında görev yapan 1.2 litre hacimli benzinli motorlardan atmosferik emişli olanı 82 beygir güç üretmeye devam ederken turbo beslemeli seçeneğin 110 ve 130 beygir gücünde iki versiyonu bulunuyor. 1.6 litre hacimli turbo Diesel ünite, büyük kardeşlerinde olduğu gibi BlueHDI arması taşırken 75, 100 ve 120 beygirlik seçeneklere sahip.
Lexus LC 500h
Lexus, şık coupé serisi LC'nin yeni bir versiyonunu Cenevre otomobil fuarında sergileyeceğini duyurdu. Tpypta'nın lüks yan markası, sürpriz olmayan bir şekilde aracın hibrit olacağını da açıkladı.
Agresif görünümlü dış tasarımı, Ocak ayında seri üretim versiyonları tanıtılan LC 500'ünkinden farksız olan aracın bir hibrit olduğunu belirtmek için mavi renkli aydınlatmaya sahip logolarla farklı model amblemleri kullanılmış. Standart olarak 20 inç çaplı jantlarla alınabilecek otomobilin opsiyonel donanımında 21 inç çaplı seçenekler de yer alacak.
4.760 mm boya sahip olan 2+2 coupé 1.920 mm genişliğe, 1.345 mm yüksekliğe ve 2.870 mm aks mesafesi sunuyor. Süspansiyon sistemi elden geçirilen otomobilin bazı gövde panelleri alüminyum ve karbon fiber gibi hafif malzemelerden üretilmiş.
İç mekana geçildiğinde de koltuk döşeme desenleri dışında kardeşinden bir farklılığı bulunmayan LC 500h, daha yuvarlak hatlı kapı içlerinde çıkıntı yapan kollar, üç kollu direksiyon simidi, dijital göstergeler, büyük bir bilgi ekranı ve kalın orta konsol gibi detaylar sunmakta.
Sahip olduğu 3.5 litre hacimli benzinli v6 motor 295 beygir güç, 350 Nm tork üretebilen otomobilin elektrik motoru da 60 beygir üretebiliyor. Karma kullanımda 354 beygir güç üretebilen araç bu gücü arka tekerleklere 4 ileri vitesli otomatik şanzımanla aktarıyor. Bu şanzıman biraz demodeymiş gibi dursa da ağırlığı 50 kg'a çekilen piller, hafifletilmiş gövde parçaları ve elektrik motorunun düşük devirde ürettiği yüksek torku da hesaba kattığımızda 0'dan 100 km/s sürate yaklaşık 5 saniyede ulaşmak anlamına geliyor.
RENNtech Mercedes-AMG GT S
Mercedes ve AMG'nin ortaklaşa geliştirdiği süperspor otomobil GT'nin daha yüksek güçlü versiyonu GT S, çift turbo beslemeye sahip motoruyla modifikasyon firmalarının gözdelerinden. Araç üzerinde çalışma yapan markalar arasına katılan RENNTECH farklı görünümün haricinde ciddi güç artışı yakalamış.
Karbon fiberden üretilmiş aerodinamik kitinde büyük ön splitter, ön tampon hava girişleri için ek kanallar, daha geniş yan etekler, büyütülmüş difüzör ve daha büyük bir spoiler yer alan otomobilde 20 ve 21 inç çaplı jantlar görev yapıyor.
Yükseklik ve sertliği ayarlanabilen süspansiyon sistemini de donanıma katabilen firma çift turbo beslemeye sahip, 4 litre hacimli v8 motorun gücünü 716 beygire, torkunuysa 888 Nm'ye ulaştırmış.
17 Şubat 2016 Çarşamba
Seat León Cup Racer
İspanyol üretici Seat, León'un yarış versiyonu olan Cup Racer'ı güncelledi. Kaputu altında bir yenilik olmayan otomobilin asıl farklılığı şanzıman ve yürüyen aksamda görülüyor.
Aracı yeni bir ayarlanabilir süspansiyon ve egzoz sistemiyle donatan Seat mühendisleri 100 litre hacimli yakıt deposunu da elden geçirmiş. Aerodinamik paketi de yenilenen León Cup Racer'ın 6 pistonlu fren kaliperleri ve mekanik kilitli diferansiyeliyse korunmuş.
Kaputu altında, 330 beygir güç, 350 Nm tork üretebilen 2 litre hacimli, turbo beslemeli motor bulunan aracın asıl yeniliğiyse 6 ileri vitesli sıralı şanzımanı. Standart olarak DSG ile alınabilen aracın bu opsiyonu, iç mekanda vites kolunu yok ederek direksiyon simidi arkasına vites değiştirme kulakçıkları eklerken aracın fiyatını da 25.000 Euro artırıyor.
Bentley Flying Spur V8 S
Bentley ailesi genişlemeye devam ediyor. İngiliz markanın sportif sedan modeli Flying Spur, V8 ve W12 seçeneklerinin ardından bir de V8 S isimli versiyona kavuştu. Araçta yapılan değişiklikler, aynı isme sahip iki kapılı kardeşinde yapılanlarla paralellik gösteriyor.
Daha agresif görünümlü ön tampon, siyah renkli panjur, 20 inç çaplı jantlar, V8 S logoları, orta bölümleri basık egzoz çıkışları, difüzör ve koyulaştırılmış aydınlatma grubu otomobilin donanımına alınırken 21 inç çaplı jantlar opsiyon.
İç mekanda daha sportif görünüm sunan detaylar bulunduğunu açıklayan Bentley üç kollu direksiyon simidi, çift renkli deri döşemeler, metal pedal sesi ve alüminyum kaplamaları standart donanımda sunsa da bunlar zaten zengin kişiselleştirme olanaklarıyla diğer modellerde de alınabiliyor.
4 litre hacimli v8 motoru çift turbo besleme yardımıyla 528 beygir güç, 680 Nm tork üretebilen otomobil dört tekerlekten çekiş sistemi ve 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 4.9 saniyede ulaşabilirken maksimum sürat 306 km/s.
Škoda Vision S
Çek üretici Škoda'nın SUV konsepti sonunda ortaya çıktı. İlk görselleri paylaşılan araç markanın yeni tasarım anlayışını daha da geliştirirken Volkswagen grubunun hibrit teknolojisini de kullanmış.
Güçlü bir görünüm sunan araçta kullanılan köşeli tasarım bir sürpriz olmasa da ileriye doğru çıkan ön panjur ve ikiye bölünmüş LED farlar farklılık yaratmış. Kaputta kullanılan çıkıntılar kapı yüzeylerinde daha da belirgin hale gelirken büyük jantlar dengeli bir duruş sağlamış.
Kapı kolları gizlenen otomobilin yan aynaları ince bir yapıya sahipken D sütunu kalın tutulmuş. Volkswagen grubunda yer alan kardeşlerinin aksine arkası dikkat çekici olan konseptte keskin kenarlı iç desene sahip LED stoplar dikkat çekerken bagaj kapağına eklenen spoiler ve tampondan çıkan çift egzoz çıkışı sportif bir görünüm sunmuş.
4.7 metre boya, 1.91 metre genişliğe ve 1.68 metre yüksekliğe sahip olan aracın aks mesafesi 2.79 metre olarak açıklandı. Konseptin 3 koltuk sırasına sahip olduğu da gelen bilgiler arasında.
İç mekanı ferah bir yapıda olan otomobilde altı adet tekli koltuk bulunuyor. Alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi, dijital gösterge paneli, vites kolu önüne yatık olarak yerleştirilen dokunmatik kumanda paneli, ön yolcu konsoluna eklenen büyük dokunmatik ekran ve arka koltuklar için düşünülen eğlence sistemi monitörleri bu bölümün dikkat çeken detayları arasında sayılabilir.
Konseptin kaputu altında yer alan 1.4 litre hacimli benzinli motor, turbo besleme yardımıyla 156 beygir güç, 250 Nm tork üretebilirken 54 beygir güç, 220 Nm tork üretebilen bir elektrik motoru, 6 ileri vitesli DSG üzerinden gücü ön aksa aktarıyor. Arka aksa güç aktarımıysa 115 beygir güç, 270 Nm tork üretebilen ikinci bir elektrik motoru vasıtasıyla oluyor.
12.4 kWh kapasiteli pilleriyle 50 km elektrikli kullanım menzili sunabilen Vision S'in hibrit kullanımda ortalama tüketimi 1.9 litre/100 km olarak açıklanıyor. Karma durumda 225 beygir güç üretebilen konsept 0'dan 100 km/s sürate 7.4 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 200 km/s.
Lotus Elise Cup 250
İşte karşımızda şimdiye kadar üretilmiş trafiğe çıkma izni bulunan Elise seçenekleri arasında en yüksek performanslı olanı. Elise S Cup veya Elise Cup 220 ismiyle bilinen otomobilin yerine geçen araç eskisinden de hafif yapıda.
Tasarım olarak büyük bir farklılık sunmayan otomobilin siyah renkli detaylarının yanın yanında büyük splitter, geniş yan etekler, dev difüzör ve ayarlanabilir spoilerden oluşan aerodinamik paketi de korunmuş. Önde 16, arkadaysa 17 inç çaplı jantlara sahip olan aracın süspansiyon ve fren sistemleri elden geçirilmiş.
Lityum iyon akü kullanımıyla 10 kg hafifletilen otomobilin ekstra hafif jantları 1.5 kg, karbon fiber koltuklarıysa 6 kg'lık hafifleme sağlamış. Aerodinamik paketi karbon fiber olarak da alınabilen Elise Cup 250'nin boş ağırlığı bu durumda 921 kg'a düşüyor.
İç mekanda karbon fiber koltukların yanında Alcantara döşemeler standart olarak sunulurken opsiyon listesinde deri döşeme yer alıyor. Ayrıca konsol üzerinde yer alan bazı düğmelerin de tasarımı yenilenmiş.
Kaput altında yer alan tanıdık motor 1.8 litre hacim ve kompresör beslemeyle 246 beygir güç, 250 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 96 km/s sürate 3.9 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati de 248 km/s'i bulmuş.
Bu arada araç için istenen, vergiler hariç 45.600 Sterlin, Elise Cup 220'nin fiyatından neredeyse 2.000 Sterlin daha düşük.
16 Şubat 2016 Salı
Alpine Vision Concept
Renault'nun yan markalarından birisi olarak yaşama geri dönecek olan Alpine'in ilk yeni aracı yakında hazır olacak. Bu otomobilin genel hatları, geçtiğimiz yıl tanıtılan Celebration konseptinde görülse de Vision konseptiyle birlikte seri üretime bir adım daha yaklaşılmış.
Pek de sürpriz olmayan bir şekilde A110'un retro tasarıma sahip bir versiyonuymuş gibi görünecek olan otomobilin sivri burun yapısı, genişletilmiş arka çamurlukları, kambur arka bölümü ve kapı yüzeylerinin üzerinden geçen dekoratif çizgileri klasik kardeşini anımsatıyor.
İlk nesil araçta dışarıdan takmalı olan sis farları tampona entegre edilirken büyük jantlar, LED aydınlatma grubu, agresif bir görünüm sunan ön tampon, ince yapılı yan aynalar, geniş yapılı merkezi egzoz çıkışı ve difüzör diğer tasarım detayları arasında sayılabilir.
Tasarımın %80'inin finalize edildiğini açıklayan Alpine iç mekanı sürücü odaklı hazırlamış. Çıplak metal bölümlere sahip yüksek yan destekli koltuklar ve dört noktadan bağlantılı emniyet kemerleri şık bir görünüm sunarken yüksek yapılı vites konsolu, dokunmatik ekran ve şalterlerle donatılmış orta konsol, üç kollu direksiyon simidi ve dijital gösterge panelini büyük ihtimalle seri üretimde de göreceğiz.
14 Şubat 2016 Pazar
Opel Astra 1.6 CDTI Excellence
Test bölümümün bu seferki konuğu çoğunuzun yakından tanıdığı bir isim olan Opel Astra. İlk nesil modelleri 1991 - 2002 yılları arasında üretilen otomobil, Kadett E'nin yerini aldığından Astra F olarak bilinmekteydi. Sedan, hatchback ve station wagon'un yanında cabriolet gövdeye sahip seçeneği de üretilen otomobilin yerine geçen Astra G'nin üretimi 1998 yılında başlarken çeşitli markaların altında 2011 yılına kadar devam etti.
Astra H olarak bilinen üçüncü nesil 2004 - 2014 yılları arasında üretimde kalırken çok daha büyük olan Astra J, 2009 - 2015 yılları arasında bizlerleydi. Bu aracın üretiminin sonlanmasıyla birlikte aramıza katılan Astra K, geçtiğim yıldan beri piyasada. Şimdilik sadece hatchback ve station wagon gövde seçenekleriyle üretilen otomobilin testime konuk olan seçeneğinde 1.6 litre hacimli turbo Diesel motor ve otomatik şanzıman ikilisi görev yapıyor.
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)