11 Ekim 2013 Cuma
Chevrolet Agile
Chevrolet'nin Güney Amerika pazarında sattığı hatchback modellerden Agile makyajlandı. Kaputu altında yenilik bulunmayan aracın iç mekanı da daha çekici.
Daha yuvarlak hatlara sahip olan farlar ve makyajlanan ön panjurla birlikte yani jant seçenekleri sunmaya başlayan Chevrolet tamponları da yenilemiş.
İç mekanda büyük bir tasarım değişikliği olmasa da farklı direksiyon simidi seçenekleri ve koltuk kumaşları sunulmaya başlamış. Yaşam alanını biraz daha canlandırmak için sportif donanıma sahip olan veriyonlarda kırmızı renkli süslemeler kullanılmış.
Kaputu altında 1.4 litre hacimli bir motor kullanılan otomobil benzin veya etanolle çalışabiliyor. Benzinli kullanımda 97 beygir güç, 130 Nm tork üretebilen ünite etanolle 102 beygir güç, 132 Nm tork üretebiliyor.
10 Ekim 2013 Perşembe
Chevrolet Silverado Z71 Volunteer Firefighter ve Black Ops
Bu yıl SEMA'da sergilenecek olan araçlar arasına Chevrolet'nin iki Silverado modeli eklendi. Hemen hemen her sene olduğu gibi birçok aksesuarla donatılan araçların güçlendirilmemiş olmasıysa ilginç.
Volunteer Firefighter konsepti itfaiye teşkilatı için hazırlanmış bir araç. Ön tamponuna küçük bir bullbar yerleştirilen aracın kaputunun ön kısmına kromajlı rüzgarlık eklenirken A sütunlarına projektörler eklenmiş. Dört kapıya sahip double cab kasaya sahip olan bu Silverado'da yan basamaklar, 22 inç çaplı jantlar, tavana yerleştirilen ve dört yana bakan LED çakarlar ve kasa kısmında yangınlara müdahale sırasında kullanılacak aksesuarlar bulunuyor.
Silverado Black Ops isimli araçsa tam bir tekerlekli hayatta kalma kiti. Yükseltilen süspansiyon sistemiyle arazi kabiliyeti artırılan aracın çamurlukları da genişletilmiş. 18 inç çaplı jantlara sahip olan pick up yanda basamaklar, öndeyse bir vinç sunuyor. Tepesinde, ön ve arkaya doğrultulmuş LED aydınlatmalar bulunan Black Ops'ın kasa kısmındaysa yiyeceklerden gaz maskelerine kadar birçok gereç bulunuyor.
Her iki araçta da 355 beygir güç, 520 Nm tork üretebilen 5.3 litre hacimli v8 motor kullanan Chevrolet konseptlerde 6 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemine de yer vermiş.
9 Ekim 2013 Çarşamba
Vortech Mustang Yellow Jacket
SEMA yaklaştıkça ortaya çıkan modifiye edilmiş araç sayısı da artıyor. Bu araçlardan birisi de Vortech tarafından güçlendirilmiş bir Mustang.
Yenilenmiş tamponlar, genişletilmiş yan etekler, spoiler ve 20 inç çaplı jantların yanında Cobra Jet motor kaputuna da sahip olan otomobilin süspansiyon ve fren sistemleri de yenilenmiş.
5 litre hacimli v8 motoruna uygulanan kompreör besleme sayesinde 605 beygir güç, 640 Nm tork üretebilen otomobil ismini de gövde renginden almış.
Opel Meriva
Opel'in küçük MPV modeli Meriva makyajlandı. Büyük tasarım değişiklikleri sunmayan otomobilin asıl yeniliğiyse kaput altında.
Gündüz farları ve stoplarda LED kullanılmaya başlanan otomobilin ön panjuruyla birlikte tamponu da rötuşlanmış. Yeni jant seçenekleri de sunmaya sunmaya başlayan Meriva'nın arka kısmındaysa büyük bir farklılık yok.
İç mekan tasarımında farklılık sunmayan otomobilin donanımına Bluetooth bağlantısı, geri görüş kamerası ve 7 inç büyüklüğünde ekrana sahip yeni nesil IntelliLink eklenmiş.
Kaputu altında yer alan 1.4 litre hacimli benzinli motorun 100, 120 ve 140 beygir güç üretebilen üç versiyonu bulunuyor. Son ikisi turbo beslemeye sahip olan üniteler 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla da alınabiliyor.
Opel'in asıl yeniliği olan motorsa 1.6 litre hacimli turbo Diesel ünite. Daha önce Zafira Tourer'da tanıtılan motor 136 beygir güç, 320 Nm tork üretebiliyor. 6 ileri vitesli manuel şanzımanla motorun ortalama tüketim değeri 4.4 litre/100 km.
NOVITEC ROSSO F12 N-LARGO
Ferrari'nin önde konumlandırılmış v12 motora sahip modeli F12berlinetta 2012 yılında NOVITEC ROSSO tarafından modifiye edilmişti. Geçtiğimiz yıl aracın dış görünümünde farklılık sunmayan firma bu işi 2013'e bırakmış.
Gvde modifikasyonu genişletilmiş çamurluklarla başlayan aracın havalandırma çıkışları ve aerodinamik kanalları üzerine karbon fiber kapaklar uygulanırken aynı malzeme yeni yan eteklerde de kullanılmış. Bagaj kapağının hem üst hem de altına birer spoiler ekleyen NOVITEC ROSSO tampon altında yer alan difüzörü de büyütmüş.
Önde 21, arkadaysa 22 inç çaplı jantlarla donatılan aracın yenilenen süspansiyon sistemi 40 mm alçaltılırken kasis geçişlerinde sorun yaşanmaması için ön aksa yükseltme sistemi eklenebiliyor.
Aracın kaputu altında görev yapan 6.3 litre hacimli v12 motor 781 beygir güç, 722 Nm tork üretebiliyor. Bu verilerle f12berlinetta'nın maksimum sürati 350 km/s'i buluyor.
8 Ekim 2013 Salı
Seat León 1.4 TSI FR
Geçtiğimiz haftalarda test ettiğim Toledo'nun ardından ikinci Seat testiyle karşınızdayım. Bu seferki araç birçok insanın sabırsızlıkla beklediği León. Markanın köşeli çizgilere sahip yeni tasarım anlayışını en iyi yansıtan modellerden olan León eski görünümünden uzaklaşsa da farklı stiliyle dikkat çekmeye devam ediyor.
Son yıllarda sürekli otomatik şanzımanlı araç test etmiş birisi olarak Seat'ın bu test aracında 6 ileri vitesli manuel şanzıman kullanmış olması güzel bir farklılık oldu. Yeni nesil DSG'yi León'un platform kardeşi Volkswagen Golf ve Beetle'da bol bol kullandıktan sonra manuel şanzımanı denemek de hoş bir değişim oldu.
Dış Mekan
Bir önceki nesil León'da dikkat çeken yuvarlak hatlar, yüksek yapı ve gizlenmiş arka kapı kolları yeni nesil araçta yerini köşeli hatlara ve daha alçak tasarlanmış bir gövdeye bırakmış. 4.263 mm boya sahip olan otomobilin genişliği 1.816, yüksekliğiyse 1.459 mm. León'un aks mesafesiyse 2.634 mm.
Ön kısmına bakıldığında keskin hatlar tamponda bulunan hava girişleriyle başlayıp farlarla devam ediyor. Petek tasarımına sahip ön panjur üzerinde FR logosu sunan León bu donanımda 17 inç çaplı jantlara da yer veriyor. LED sinyallerle donatılan yan aynaların tasarımı dikkat çekiciyken arka kapılarda artık standart açma kollarının kullanılması bu kısımda görünümün biraz daha standartlaşmasına neden olmuş.
Arka bölümde alt kısmı "V" şeklinde olan bagaj kapağı camı, Seat logosu şeklinde tasarlanan kapak açma kolu, LED stoplar, şık görünümlü bir tampon ve küçük bir spoiler dikkat çekerken egzoz çıkışı çiftli tasarıma sahip.
Bu arada bu tip şeyler üzerinde çok durmuyorum fakat C segmentinde bulunan bir otomobilde ilk defa sunulan tamamı LED farlar özellikle hava kararmaya başladığında otomobilin görünümünü oldukça farklılaştırıyor. Daha başarılı bir aydınlatma sağlamanın yanında elde edilen bu avantaj opsiyon fiyatının göz ardı edilmesini sağlayabilir.
İç Mekan
León'un değişimi iç mekanda da devam etmiş. Önceki nesilde görülen geniş ve kısa yapılı orta konsol yerini dik yerleştirilmiş standart bir bölüme bırakmış. Asimetrik tasarıma sahip havalandırma ızgaralarının arasına yerleştirilen dokunmatik ekran, ses sistemi ve yol bilgisayarıyla birlikte otomobilin farklı sistemlerinin kumandalarını da barındırıyor. Orta konsolda daha aşağıya inildiğinde Volkswagen ailesinin diğer modellerinden de tanıdık olan düğmeler ve havalandırma kumandaları göze çarparken en altta büyük bir kapaklı göz yer alıyor.
Yükseklik ve derinlik ayarlı, çok fonksiyonlu direkiyon simidinin alt kısmı düzleştirilmişken sportif dokunuşlar ibreleri 0 konumunda aşağıyı gösteren gösterge panelinde de devam ediyor. İki dairesel göstergenin arasına yerleştirilen yol bilgiyasarı, konfor donanımlarının yakıt tüketimine ne kadar yansıdığı dahil birçok veriyi sürücüyle paylaşıyor.
Direksiyon kolonunun sol kısmında far kumandalarıyla birlikte büyük sayılabilecek kapaklı bir göz bulunuyor. Elektrikli cam ve ayna kumandaları kapı içine ergonomik bir şekilde yerleştirilirken kapı kollarının tasarımı ailenin diğer üyelerinden farklı. Çok derin olmasa da dört kapısında da geniş gözler sunan León'un kapı eşiklerine yerleştirilen FR logoları hoş görünüyor.
Vites konsolu kalabalık olmayan otomobilin şık vites topuzunun arkasında el freni kolu ve iki bardaklıkla birlikte bir de 12 Volt soketi bulunuyor. Koltuklar arasında bulunan kol dayanağı ileri-geri hareket ettirilebilirken altında üç küçük göz yer alıyor.
Erişimi sorunsuz olan arka koltuklarda ara kol dayanağı sunmayan León'da üç adet kafalık ve bu bölüme özel çift hava kanalı bulundurması olumlu. Arka kapak üzerinde bulunan Seat logosu yardımıyla açılan bagaj kapağının ardında yer alan 380 litre hacimli bölüm asimetrik katlanabilen arka koltuk sırtlıkları sayesinde büyütülebiliyor.
Konfor
Yeni nesil León'da da eskiden olduğu gibi sportif bir donanımı belirten FR paketi aslında konfor için ilk seçenek olmasa da donanım seviyesi yolcuları memnun ediyor.
Elektrikli cam ve aynalar, çift bölgeli havalandırma sistemi, arka yolcular için de sunulan havalandırma ızgaraları, hız sabitleme sistemi, oldukça kapsamlı bilgiler veren yol bilgisayarı ve büyük boyutlu açılır tavan yolculukları kısaltan donanımlar arasında sayılabilir.
Sert olmayan debriyaj pedalı ve hafif kemikli yapısıyla yolları belli olan manuel şanzıman konfor ağırlıklı sürüşlerde sorun çıkarmazken koltukların sertlikleri özellikle uzun yolculuklar için uygun. Arka koltuklarda sunulan diz ve omuz mesafesi sınıf standartlarındayken tasarımın önceki nesile göre daha basık olması baş mesafesinde rahatsız edici bir gerilemeye neden olmamış.
Sertliği ortalamanın biraz üzerinde olan süspansiyon sisteminin 45 yanaklı lastiklerle birleşimi konfor açısından kulağa pek iç açıcı gelmese de normal yol şartlarında iç mekana rahatsız edici seviyede darbe iletilmiyor. Bununla birlikte sürüşün daha da yumuşamasını isteyenler daha geniş yanaklı lastiklere sahip Style donanımını seçebilir.
Sürüş
Seat León'un şimdilik Türkiye'ye gelen en güçlü versiyonu olan test aracım aynı zamanda en sportif donanım paketine sahip olduğundan bu bölümde başarılı olması sürpriz olmadı. Sportif ayarlı süspansiyon sistemiyle birleşen 225/45-17 ölçülü lastikler, dengeli ve tok yapılı gövde ile birlikte zevkli dakikalar geçirmenizi sağlıyor. Ağırlık değişimlerine dengeli tepkiler veren otomobil çok zorlandığında önden kayma eğiliminde olsa da ESP durumu kurtarmakta geç kalmıyor.
İç mekana geçildiğinde son derece başarılı yan desteklere sahip ön koltuklar ve düzleştirilmiş alt kısmıyla direksiyon simidi sportif sinyaller vermeye devam ediyor. Yolları belli ve hafif kemikli vitesler yumuşak debriyaj pedalıyla birleşince alınan zevk daha da artıyor. Orta konsolda yer alan küçük düğmeyi kullanarak sürüş modu spora alındığında gaz pedalına daha da hızlı tepki vermeye başlayan León'un çift çıkışlı egzoz sisteminden gelen ses de gücüne göre hiç fena sayılmaz.
Konu güçten açılmışken; Turbo beslemeye sahip 1.4 litre hacimli benzinli motor 140 beygir güç, 250 Nm tork üretebiliyor. Veriler çok etkileyici olmasa da üretildiği devir aralıkları ve otomobilin 1.156 kg'lık boş ağırlığı zevk veren bir kullanım sunabiliyor. 6 ileri vitesli manuel şanzımanıyla 0'dan 100 km/s sürate 8.2 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati 211 km/s.
Devir bandının tamamında etkileyici bir performans sunan León'un yakıt tüketimi de haliyle bunu yansıtıyor. Aslında sakin kullanımda, sabit süratlerde 6 litre/100 km ortalamasının altına indirilebilen tüketim değeri performanlı kullanımda 9 litre/100 km'nin üzerine çıkıyor. Aşırı kısa süreli dur-kalk olmayan şehir içi sürüşlerde tüketim, Start/Stop sistemi sayesinde düşürülebiliyor.
Fiyat/Donanım
140 beygir güç üretebilen 1.4 TSI motor ve Style donanım seviyesiyle fiyatı 48.400 TL seviyesinden başlayan Seat León'un FR paketiyleyse fiyatı 53.400 TL.
Style paketiyle birlikte elektrikli cam ve aynalar, 16 inç çaplı jantlar, yol bilgisayarı, Bluetooth bağlantısı, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, katlanabilir arka koltuklar, ABS, ASR, ESP, lastik basınç uyarısı, ön, yan ve perde hava yastıkları, deri direksiyon simidi, vites topuzu ve el freni kolu, ön kol dayanağı, hız sabitleme sistemi, arka koltuk havalandırma kanalları, yağmur sensörü, elektrokrom iç ayna ve ön koltuk arkası cepler gibi donanımlara sahip olan aracın bu paketi biraz daha konfora dönük.
Sportif bir karakter arayanlar için daha uygun olan FR paketindeyse 17 inç çaplı jantlar, LED stoplar, arka park sensörü, koyu arka camlar, çift çıkışlı egzoz sistemi, 8 hoparlörlü müzik sistemi, sertleştirilmiş süspansiyon sistemi, ön koltuklarda bel destek ayarı, alüminyum kapı eşik kaplamaları ve daha sportif görünümlü tamponlar yer alıyor.
Test aracında yer alan opsiyonel donanımlar ve fiyatlarıysa şu şekilde: Sürücü diz hava yastığı (300 TL), tamamı LED farlar ve sunroof ikilisinden oluşan FR Plus paketi (3.400 TL)
Sonuç
León'un başarısı beni şaşırtmadı. Köşeli tasarımı eski egzotikliğine sahip olmasa da bu sefer de farklı bir şıklık sunan otomobil FR donanımıyla tercih edildiğinde sportif bir yapıya bile bürünüyor. Donanımı da zengin olan aracın opsiyon listesinde yer alan LED farlarsa segmentte bir ilk olarak dikkat çekerken görünüme de olumlu etki ediyor.
Yüksek vergiler nedeniyle asıl güçlü motorları Türkiye'ye getirilmeyen León'un 1.4 TSI motoruyla birlikte otomatik şanzıman sunulmaması da üzücü olsa da beklenmeyen bir şey değil. Volkswagen Golf'ün platform ve motoruna sahip olan León daha dinamik görünen tasarımı sayesinde kardeşinin pazar payından çalma potansiyeline sahip.
Fotoğraflar
Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.
Cadillac Escalade
GM büyük SUV modellerinin yeni nesil versiyonlarını tanıtmaya devam ediyor. Geçtiğimiz ay tanıtılan Chevrolet ve GMC logolu araçların ardından sıra lüks kardeş Cadillac Escalade'e geldi.
Genel hatları, kardeşlerinde olduğu gibi çok değişmeyen aracın dev ön panjuru ve ön çamurluğun üzerine doğru uzayan farları diğer Cadillac modellerine göndermeler yapıyor. Ön tamponu altına çift parçalı splitter eklenen Escalade'in yan yüzeyinde kromajlı kapı çıtaları, 20 inç çaplı jantlar ve kapı altı basamaklar dikkat çekiyor.
Opsiyonel donanımında 22 inç çaplı jantlar bulunan aracın sade görünümlü arka bölümünde tavana kadar uzayan ince yapılı LED stoplar ve spoiler bulunuyor.
İç mekanında görülen değişiklikler daha büyük olan aracın yaşam alanında sedan kardeşlerinden alınmış tasarım detayları görülebiliyor. Üst kısmında büyük bir dokunmatik ekran sunan orta konsolun yanlarına dik olarak yerleştirilen havalandırma ızgaraları ile aşağısında yer alan havalandırma ve ses sistemi kumandaları Cadillac SRX ve CTS gibi modellerde de görülebiliyor.
Şık görünümlü ve çok fonksiyonlu bir direksiyon simidine sahip olan aracın yaşam alanında ahşap kaplama, deri döşeme ve kromaj bolca kullanılmış. Dijital gösterge paneli de eskisinden daha renkli olan Escalade üç koltuk sırasına sahip. İki ve üçüncü koltuk sıraları düz bir zemin oluşturacak şekilde yatırılabilen aracın ses yalıtımında da ilerleme kaydedilmiş.
Donanımı da zenginleşen yeni nesil Escalade'de ısıtmalı ve soğutmalı ön koltuklar, ısıtmalı ikinci koltuk sırası, DVD ve Blu-ray oynatıcısına sahip arka koltuk eğlence sistemi ve ambiyans ışıklandırması gibi aksesuarlar bulunabiliyor. Güvenlik donanımı da zenginleşen araçta kör nokta ve çapraz trafik uyarısı, kilitli arka diferansiyel, ön koltuk arası hava yastığı, şerit takip yardımcısı, kaza algılama sistemi,otomatik frenleme sitemi ve adaptif cruise control gibi kalemler seçilebiliyor.
Kaputu altında 6.2 litre hacimli bir v8 motor görev yapan araç 420 beygir güç, 625 Nm tork üretebiliyor. 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla donatılan Escalade iki veya dört tekerlekten çekişli olarak alınabiliyor.
Mercedes-Benz A ve CLA Serisi
Mercedes'in popüler kompakt model aileleri A ve CLA'ya yeni versiyonlar eklendi. Her iki aileye de yeni bir donanım paketi eklenirken CLA'ya eklenen yeni motor dikkat çekiyor.
Her iki modele de eklenen Sport donanım paketi görünüm olarak AMG arması taşıyan versiyonları aratmıyor. AMG donanımında sunulan ön ve arka tamponlara kırmızı renkli şerit ekleyen Mercedes fren kaliperlerini de aynı renge boyamış.
Elektronik yardımcılarıyla birlikte 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanı da daha sportif tepkiler verecek şekilde modifiye edilen otomobillerde sportif ayarlanmış bir egzoz sistemi de görev yapıyor.
Önden veya dört tekerlekten çekişli olarak alınabilen araçlar turbo beslemeye sahip, 2 litre hacimli benzinli motora sahip. 211 beygir güç üretebilen ünitelerin maksimum tork değeriyse 350 Nm.
Özellikle Türkiye'de uzun zamandır beklenen modelse CLA 180 CDI adıyla tanıtıldı. 1.5 litre hacimli turbo Diesel motoru 109 beygir güç, 260 Nm tork üretebilen otomobil 6 ileri vitesli manuel şanzımana sahip. 0'dan 100 km/s sürate 11.6 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati 205 km/s olarak açıklanırken ortalama yakıt tüketim değeri 3.9 litre/100 km.
7 Ekim 2013 Pazartesi
MR CarDesign Volkswagen Beetle
Volkswagen'in sevilen modellerinden Beetle MR CarDesign tarafından güçlendirildi. Turbo Diesel motor üzerinde yapılan çalışmanın yanında görsel farklılıklar sunulmamış.
Otomobilin yeni süspansiyon sistemi uzaktan kumandalı veya tam otomatik olarak kullanılabilen yükseklik ayarına sahipken egzoz sistemi de yenilenmiş. Resimde görülen otomobilde 19 inç çaplı jantlar kullanılsa da firma 17 ve 18 inç çaplı modeller de sunmakta.
2 litre hacimli TDI motor üzerinde yapılan değişiklikler sonucunda 210 beygir güç, 420 Nm tork elde edilebilmiş.
6 Ekim 2013 Pazar
Global Hyundai Club Invitation 2013
Bu sefer farklı bir yazıyla karşınızdayım. Son yıllarda gelişimini dikkatle takip ettiğim üreticilerden Hyundai, Güney Kore'nin başkenti Seul'de düzenlediği global Hyundai klüpleri toplantısına beni de davet etti. Organizasyonda bulunan iki bloggerdan biri olarak düzenlenen etkinliklere farklı bir bakış açısıyla yaklaşma olanağım oldu.
İstanbul'dan havalandıktan 9 saat 20 dakika sonra indiğimiz Incheon Uluslararası Havaalanına Universe model otobüsleriyle katılımcıları karşılamaya gelen Hyundai bizleri daha ilk dakikalarda şımarttı. Geniş deri koltuklarda bir saat süren yolculuk sonrasında vardığımız Conrad hotel Seul isminden de anlaşılacağı üzere etkileyiciydi.
İkinci gün erkenden kalkıp Hyundai Motor Company'nin şehir merkezinde bulunan genel merkezini ziyaret ettik. Firmanın üst düzey yetkililerinin katılımıyla yapılan toplantıda grubun büyüklüğü ve diğer kolları tanıtıldı. Gezegenin farklı köşelerinde gösterimde olan Hyundai reklamları da izlendikten sonra alt katta yer alan araçların tanıtımına geçildi. Equus ve Santa Fe'nin Kore'de satılan versiyonu Maxcruz'un da yer aldığı salonda en çok dikkat çeken otomobilse ix35'in hidrojenle çalışan versiyonu oldu.
Seul ardından Hyundai ve Kia'nın Namyang'da bulunan Ar-Ge merkezinin yolu tutuldu. Merkez girişinde fotoğraf makineleri ve cep telefonları toplansa da maskeli araçların şekillerine bakılırsa her iki markanın da yakında piyasaya süreceği yığınla model bulunuyor. Hyundai grubunun küçük müzesi ve test pistlerini de gezdikten sonra Hyundai grubunun otellerinden olan Rolling Hills'de karınlar doyuruldu.
Öğle yemeği ardından geçilen Asan fabrikasında Grandeur ve Sonata modellerinin üretidiği hatları görmek mümkün oldu. 8.5 saat uzunluğunda iki vardiyaya sahip olan fabrikada yılda 300.000 araç üretilebiliyor.
Fabrika gezisi ardından dönülen otelimizden sabah Seul turu atmak için çıktığımızda biraz üzgün olsak da bu günün akşamında Güney Kore'nin balayı adası Jeju'ya gideceğimizi bilmek güzeldi. Adada ayarlanan test sürüşünde Genesis, i40 ve Veloster modelleri hazır bulunmuş olsa da Güney Kore'nin trafik kanunları nedeniyle araç sürmek mümkün olmadı. Bu ülkede araç kullanmak istiyorsanız ülkenin ehliyetine veya uluslararası ehliyete sahip olmalısınız. Test sürüşü olmaması kalbimizi kırsa da bu süreyi otelin ısıtmalı havuzunda okyanus manzarasına bakarak geçirmek de hiç fena değildi.
Dönüş gününde Jeju'dan Seul Gimpo havaalanına uçtuktan sonra geceyarısı uçağına binmeden önce başkentin yeraltı ve yerüstü alışveriş merkezlerini ziyaret etme şansımız da oldu.
Hyundai sayesinde görebildiğim Güney Kore'de çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)