30 Ağustos 2025 Cumartesi

Geely Galaxy Star 6


Geely'nin sedan modelleri arasına yeni bir katılım var. Genelde biraz fazla iddialı tasarım detaylarıyla bizleri karşılayan Çinli markalar bu sefer çok daha sade bir tasarımla karşımızda. Yine ilginç bir isimle tanıtılan otomobil bu sefer de bazı diğer markalara biraz fazla benzemiş.

4.806 mm boya, 1.886 mm ene ve 1.490 mm yüksekliğe sahip olan otomobilin aks mesafesi 2.756 mm. Yıldızı unutulmuş bir Mercedes modeli gibi duran modelde ince yapılı farlar ve AMG armalı araçların Panamericana panjuru kullanılmış. Ön tamponun tasarımı da Alman markasından alınmış gibi.

17 inç çaplı jantlarla donatılan modelin yan aynaları camların altına sabitlenmiş. Kapı altlarındaysa derin sayılabilecek girintiler var. Kısa tutulan bagaj kapağı ve birbirine bağlanan ince yapılı stoplara da sahip olan Galaxy Star 6'nın arka tamponu altında sahte difüzör çıkışı var. Aracın iç mekan fotoğrafları ve teknik verileriyse henüz paylaşılmadı.

Tesla Model Y Performance


Tesla, yeni nesil Model Y'nin en güçlü seçeneğini tanıttı. Görsel olarak ufak tefek farklılıklar sunan modelin iç mekanında değişenleri anlamak zor. Performansı ciddi şekilde artan aracın menziliyse çok değişmemiş. Donanımdaysa zenginleştirme yaşamış.

Ön tamponunun alt kısmı biraz daha uzatılan otomobilin bu kısmındaki yan hava geçişleri de daha sportif duruyor. 21 inç çaplı jantlar ve yan aynalar siyah renkliyken fren kaliperleri kırmızı. Arka bölüme ince bir spoiler ekleyen Tesla arka tampon altına da farklı difüzör çıkışları yerleştirmiş. Kenarlardaysa yeni hava geçişleri açılmış.

İç mekanda daha yüksek yan desteklere ve sabit kafalıklara sahip sportif koltukların sırtlıklarında, bagaj kapağında yer alan logo yer alıyor. Bu koltuklar elektrikli, ısıtmalı ve havalandırmalı. Dokunmatik ekranı artık 16 inç büyüklüğünde olan modelde 15 hoparlörlü ses sistemi standart olarak sunulmakta.

Çift motorlu ve dört tekerlekten çekişli olan otomobilin detaylı teknik verileri açıklanmamış olsa da Avrupa'da 466, Amerika'daysa 517 beygir güç üretebildiği düşünülüyor. 0'dan 100 km/s sürate 3.5 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati 250 km/s. 580 km menzil sunan otomobilin bu değeri Long Range AWD seçeneğin sunduğundan sadece 6 km daha kısa.

29 Ağustos 2025 Cuma

Škoda Felicia Fun


Škoda'nın genç tasarımcı ve mühendislere verdiği önemi daha önce ortaya çıkan konseptlerden biliyoruz. Etkileyici otomobillerle karşımıza çıkan üretici şimdi de bir klasiği hayata döndürüyor. Henüz gerçeğe dönüşmemiş bir konsept olan pick up bu nedenle teknik verilere sahip olmasa da elektrikli modellerin temellerini kullanması muhtemel.

Köşelere çekilen LED farları T biçimli olan aracın ön tamponunda siyah ve gümüş renkli korumalar kullanılmış. Bu bölümde dikey hava girişleri de bulunuyor. Aerodinamik tasarımlı dev jantlar, geniş çamurluk ve kapı altı korumaları, gizli kapı kolları ve ince yapılı aynalar yanda dikkat çeken detaylar.

Tavanında başlayan siyah renk kasaya doğru uzarken bu bölümde, aynı klasik Felicia Fun'da olduğu gibi bir spoiler yer alıyor. Stopların tasarımı da farlar gibi olsa da bu parçalar ortada birleşmiş. Arka tamponsa öndekinin bir kopyası gibi. Bu parçanın hem rengi hem de hava çıkışları öndekinin kopyası.

Tavanı açılabilen otomobilde sekizgen direksiyon simidi kullanılırken konsolun tamamı dijital ekranlara sahip. Dijital gösterge paneli dışında kalan yüzeyler dokunmatik ekranlardan oluşuyor. Havalandırma ızgaraları çok şık bir şekilde gizlenirken çift renkli koltuklar yüksek yan desteklere sahip.

28 Ağustos 2025 Perşembe

GAC Hyptec SSR Baja


GAC Design ilginç bir konseptle karşımızda. Genelde Çinli markalardan görmediğimiz bir şekilde arazi yarışçısı şeklinde ortaya çıkan Hyptec SSR Baja, yüksek güçlü bir arazi yarışçısı konsepti. Performans verileri açıklanmayan modelin elektrikli olmasıysa tam da Çinli markaların sevdiği bir özellik.

Hyper SSR'dan esinlenilen gövde tasarımı biraz daha yumuşatılmış olan konsept daha yüksek yapısıyla dikkat çekiyor. Tamamı sarı renkli olan LED aydınlatmaları tavan dahip birçok bölgeye serpiştirilen otomobilin ön ve arkasında taban koruma plakaları görülebiliyor. Kapılarsa esinlendiği araçta olduğu gibi yukarıya doğru açılıyor.

Tek bijonlu jantlar ve karbon seramik fren disklerine sahip olan aracın tavanında, bir çift yedek lastik taşıyabilen port bagaj yer alırken arkada sabit spoiler ve derine gömülmüş LED stoplar dikkat çekiyor. Lucky Seven, EVnonoil ve Good Luck gibi yazılarsa aracın Çinli kökleri nedeniyle yanlış anlaşılabilir. Yükseltilmiş gövde sayesinde çamurlukların altındaki amortisör elemanları kolayca görülebiliyor.

İç mekanında takla kafesi, metal pedallar, neredeyse oval bir direksiyon simidi, dijital gösterge paneli, yüksek yan destekli ve alt kısmı kilim desenli yarış koltukları, yangın söndürme sistemi ve dört noktadan bağlantılı emniyet kemerleri görülebiliyor. İlginç bir detay da orta konsolda görülebilen Mr. Pincho isimli kaktüs maskot.

Nissan ROOX


Blogun kurulduğu yılda tanıttığım bir otomobilin yeni nesliyle devam ediyoruz. Nissan'ın kei car modeli ROOX yenilendi. Eskisinden daha büyük iç hacim sunan modelin kaputunun altında bir gelişme beklenmese de sahip olduğu teknolojik donanımlar Japon müşterilerin yüzlerini güldürecek.

Segmenti gereği kutu gibi bir görünüm sunan minik van kısa bir burun kısmına sahip. Kabini 115 mm uzatan Nissan, rakipleri gibi ROOX'u farklı yüzlerle sunuyor. 17 farklı gövde rengi sunan modelin 6 tane de çift gövde rengi seçeneği mevcut. Donanım seviyesine göre jant seçenekleri de değişen aracın LED farları, siyah bir maske biçimli ön bölümde gizlenmiş.

Bol bol depolama bölümlü modern bir kokpit sunan iç mekanda iki kollu direksiyon simidi ve büyük dokunmatik ekran haricinde orta konsola entegre vites kolu sunuluyor. Çift parçalı ön koltuklar gibi arka koltuklar da 320 mm ileri-geri kaydırılabiliyor. Kayar arka kapılar, çift parçalı A sütunu ve ön koltuk sırtlıklarında sunulan tepsiler de diğer detaylar.

Güç ünitesi henüz detaylandırılmamış olsa da Kei sınıfının zorunluluklarına uyması gereken ROOX'ta da 658 cc hacimli, benzinli motorun kullanılacağını söyleyebiliriz. Atmosferik emişli ve turbo beslemeli iki seçenek sunacak olan araçta sürekli değişken oranlı otomatik şanzıman (CVT) gücü ön aksa veya dört tekerleğe birden aktaracak. 

Volvo XC70


Volvo XC70 geri döndü. İlk olarak Çin pazarında satışa sunulacak olan model iki motor seçeneğine sahip ve bu ünitelerle Avrupa pazarlarında da satılması mümkün. Önceki nesilden uzaklaşan bir tasarıma sahip olsa da yeni modelin aile içerisine rahatça adapte olabileceği görülebiliyor.

Köşeli hatları sade çizgilere sahip olan otomobilde ince yapılı farlar ve yok olan ön panjur dikkat çekerken tamponun alt bölümünde bir hava girişi kullanılmış. Jant çapları 21 inçe kadar çıkarken hemzemin tavan rayları ve kapı kolları aerodinamik dokunuşlar. Küçük spoiler ve gövdeden çıkıntı yapmayan arka tampon haricinde D sütununa yerleştirilmiş LED stoplar modelin bir Volvo olduğunu hatırlatıyor.

İç mekanı da oldukça sade bir görünüm sunan otomobilde iki kollu direksiyon simidi, büyük dijital gösterge paneli, ince yapılı havalandırma ızgaraları, cam tavan ve büyük bir dokunmatik ekran bulunuyor. Ara konsolda yer alan kapaklı bardaklıklar kol dayanağı içerisine kaydırılarak gizlenebiliyor. Bagaj hacmiyse 408 ile 1.456 litre arasında değişiyor.

4.815 mm boya, 1.890 mm ene ve 1.650 mm yüksekliğe sahip olan modelin aks mesafesiyse 2.895 mm. Kaputu altında iki adet şarj edilebilir hibrit ünite sunan XC70'te 1.5 litre hacimli, benzinli motorun kullanıldığı tahmin edilse de markadan henüz bu ünitenin detayı gelmiş değil.

Kesin olan verilerse önden çekişli olan aracın 318 beygir güç üretebildiği. 21.2 kWh kapasiteli bataryalarla 116 km elektrik menzili sunan aracın 0-100 km/s deparı 8.8 saniye sürüyor. Dört tekerlekten çekişli seçenekse 462 beygir gücünde ve 39.6 kWh kapasiteli bataryalar 180 km elektrik menzili sıunuyor. Bu seçeneğin 0-100 km/s hızlanmasıysa 5.3 saniyede tamamlanıyor. 

RML GTH

Hiper otomobil almak isteyenlere bir güzel haber de İngiltere'den geldi. RML Group tarafından tanıtılan GTH isimli canavar bir Porsche 911 Turbo S'in doğru ellerde neye döneşebileceğini gösteriyor. Daha önce P39 isminde bir prototip olarak tanıtılan araçtan sadece 39 adet üretilecek.

Tamamı karbon fiberden üretilmiş bir gövdeye sahip olan modelin büyük hava girişlerine sahip ön tamponunda bir de splitter kullanılmış. Kaputta hava çıkışlarına yer verilirken jantlar altın rengine boyanmış. Çamurluklar ve yan etekler genişlerken tavan ve arka çamurluklar önüne hava girişleri açılmış. İki tane spoiler sunan arka bölümde merkezi egzoz çıkışları ve difüzör öne çıkıyor.

İç mekanı genel anlamda 911'den alınan otomobilde karbon fiber koltuklar, dört noktadan bağlantılı emniyet kemeri ve takla kafesi bulunurken arka cam ve arka koltuklar iptal edilmiş. Bu araçta ayrıca yükseklik ayarlı süspansiyon sistemi ve yol kullanımı için 3 noktadan bağlantılı emniyet kemeri bulunuyor.

Kaputu altında 3.75 litre hacimli, 6 silindirli Boxer motor barındıran otomobil çift turbo besleme sayesinde 925 beygir güç, 1.000 Nm tork üretebiliyor. Litchfield Motors tarafından elden geçirilen ünite gücünü dört tekerleğe birden aktarıyor. Çift kavramalı, yarı otomatik şanzımansa korunmuş.

27 Ağustos 2025 Çarşamba

Volkswagen T-Roc

Volkswagen T-Roc yeni nesline kavuştu. Eskisinden daha büyük boyutlu olan otomobil markanın diğer güncel araçlarının tasarım dilini kullanıyor. İç mekanda da daha modern duran T-Roc'un asıl yenilikleriyse kaputu altında sunuluyor. Araçta ilk defa tam hibrit bir motor kullanılıyor.

Alman markanın elektrikli modellerini hatırlatan bir burun kısmına kavuşan T-Roc'un yüzünde aydınlatmalı logo ve R-Line donanımda oldukça büyük bir sahte panjur görülebiliyor. Çapları 20 inçe kadar çıkan jantlarla sunulan otomobilin boyu 4.373, eni 1.828, yüksekliği 1.562 ve aks mesafesi 2.631 mm olarak açıklandı.

Hava sürtünme katsayısı 0.29'a inen otomobilin jantları, yan aynaları, tavanı ve tavan rayları siyah renkte alınabiliyor. Arka bölümde şık bir spoiler, şeffaf yapılı LED stoplar ve alt kısmı parlak siyah renkte sunulan tampon görülebilirken mat siyah renkli çamurluk korumaları çok kalın tutulmamış. Aracın standart paketlerde daha sade duran ön tampon, daha küçük jantlar ve siyah yerine gri renkli trim parçaları kullanılıyor.

İç mekanı çift renkli olarak alınabilen T-Roc'un direksiyon simidinde fiziksel düğmelerin korunduğu görülebiliyor. Dijital gösterge paneli ve büyük dokunmatik ekranı da tanıdık olan aracın ince yapılı havalandırma ızgaraları şık bir şekilde gizlenirken konsolda kullanılan gümüş renkli trim parçaları hoş duruyor. Bagaj hacmiyse 465 litreye ulaşmış.

Kaputu altında artık Diesel motor seçeneği sunmayan otomobilin 1.5 litre hacimli, turbo beslemeli, benzinli motoru 48 Volt hafif hibrit sistemde iki farklı güçte alınabiliyor. 116 beygir güç, 220 Nm tork ve 150 beygir güç, 250 Nm tork üretebilen üniteler 7 ileri vitesli DSG ile sunuluyor. Bu araçların elektrik motoru kısa süre için 19 beygir güç, 56 Nm tork sağlayabiliyor.

Aracın asıl yeniliğiyse ilk defa kullandığı tam hibrit sistemler. Yine 1.5 litre hacimli motorla ve arka koltuk altında yer alan bataryalarla sunulan araçlar 136 veya 170 beygir gücünde alınabiliyor. Her iki seçeneğin de maksimum tork değeri 306 Nm. İlerleyen dönemde 2 litre hacimli benzinli ünite de dört tekerlekten çekiş sistemiyle birlikte alınabilecek.

Audi Q3 Sportback

Audi Q3 Sportback yeni nesline kavuştu. Haziran ayında tanıtılan yeni Q3'ün temellerini kullanan otomobilin tasarımı, sürpriz olmayan bir şekilde bu modelden alınmış. Daha sportif duran bir arka bölüme sahip olan aracın kaputu altında da tanıdık motorlar var.

Ön tasarımını doğrudan Q3'ten alan otomobilin farklılığı tavanının daha bombeli olmasıyla başlıyor. Tavan rayları da bulunmayan Sportback'in C sütunu daha ince yapılı. Daha yatık ve büyük bir bagaj kapağı camı sunan otomobilin arka tamponu ve stopları da kardeşinden alınmış. İlginç şekilde modelin boyu Q3'ün boyundan 29 mm daha kısa.

Aracın iç mekanına geçildiğinde önde kardeşinden farklı olmadığı görülebiliyor. Kokpiti de bu nedenle tanıdık olan otomobilin arka koltuklarda sunduğu baş mesafesi düşüşte. 488 litre hacimli bagajı aynı hacmi sunsa da şapkalık çıktığında bu hacim 575 litreye ulaşıyor. Arka koltuklar katlandığındaysa hacim 1.289 litre oluyor.

Kaput altında tanıdık motorlar sunan Q3 Sportback'in 1.5 litre hacimli benzinli ünitesi 150 beygir güç, 250 Nm tork üretebilirken 2 litre hacimli, benzinli motor 265 beygir güç, 400 Nm tork üretiyor. Aynı hacimli Diesel motorsa 150 beygir güç, 360 Nm torka sahip. 

Şarj edilebilir hibrit versiyonsa yine 1.5 litre hacimli, benzinli motorla destekleniyor. 272 beygir güç, 400 Nm tork üretebilen otomobilde görev yapan 25.7 kWh kapasiteli bataryalar 118 km elektrik menzili sunabiliyor. Bu bataryaları 50 kW ile hızlı şarj etmek mümkün.

Peugeot 308

Peugeot'nun popüler modeli 308 makyajlandı. Operasyonla birlikte aracın ön bölümü değişirken iç mekanda neredeyse her şey aynı kalmış. Diesel müjdesi de veren yeni yüzlü modelin kaputu altında farklı sürprizler yer alıyor. Bunlar arasında elektrik motorlu araca eklenen menzil de var.

Artık çift katlı LED farlara sahip olan otomobilin yeni panjuru üzerinde dikey LED çubuklar yer alıyor. Büyük logo da aydınlatmalı. Tamponlar özellikle GT donanımında agresif görünüyor. Yeni jant tasarımı ve gövde renklerine de kavuşan araçların arkasında sahte egzoz çıkışlarının siyah çerçeveli olduğu görülebiliyor. Koyu renkli stoplarsa artık bütün donanımlarda standart.

Donanım demişken, Peugeot, 308'e ara donanımlar eklemiş. İç mekandaysa aynı tasarım korunmuş. 3 boyutlu gösterge paneli yeni grafiklerle bizleri selamlarken GT donanım ailesinde Alcantara döşemeli koltuklar standart olarak sunuluyor. Dokunmatik ekransa uzaktan güncelleme alabiliyor. Direksiyon arkasında yer alan kulakçıklarsa E-308'de rejeneratif frenli kumanda ediyor.

Kaput altında 130 beygir güç üretebilen 1.5 litre hacimli Diesel üniteyi koruyan otomobilin 1.2 litre hacimli, benzinli motora sahip hafif hibrit seçeneğiyse artık 145 beygir gücünde. Bu modelde 6 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman görev yapıyor.

1.6 litre hacimli motora eşlik eden elektrik motoruyla 195 beygir toplam güç üretebilen şarj edilebilir hibrit versiyonda 17.2 kWh kapasiteli bataryalar kullanılıyor. 85 km elektrik menzili sunan otomobilde 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman görev yapıyor. 156 beygir gücündeki elektrikli 308'inse batarya kapasitesi 58.4 kWh'e ulaşırken menzil 452 km'yi bulmuş.

Renault Kiger


Renault'nun Hindistan'da ürettiği küçük SUV modeli Kiger makyajlandı. Mekanik anlamda bir yenilik sunmayan küçük otomobilin duruşuysa Fransız üreticinin diğer modern modellerine göndermeler yapıyor. Değişimin dozu iç mekanda biraz daha azalıyor.

Daha köşeli bir burun kısmına kavuşan otomobilin çift katlı farları biraz daha bariz bir şekilde ayrılırken yeni logo, aşağıya eklenen sis farları ve daha büyük hava girişi bu kısmı farklılaştırmış. Siyah renkli alınabilen tavan rayları ve kapı kolları haricinde kapı alt korumaları da yeni desenlere kavuşmuş. Arka tamponun alt kısmı da yeni tasarıma kavuşurken 16 inç çaplı jantlar da yeni.

İç mekanında yeni trim parçaları, açık renkli döşemeler ve yeni grafiklere sahip dijital gösterge paneliyle bizleri karşılayan otomobilde yeni logolu direksiyon simidi de görev yapıyor. Arkamys ses sistemi, 360 derece kamera ve havalandırmalı ön koltuklar gibi donanımlarsa dikkat çekici.

Kaput altında heyecan arayanlarsa hayal kırıklığına uğrayacak zira 1 litre hacimli motor aynen korunmuş. Atmosferik emişli seçeneği 72 beygir güç, 96 Nm tork üretmeye devam eden ünitenin turbo beslemeli versiyonu 100 beygir güç, 160 Nm tork üretebiliyor. 5 ileri vitesli manuel şanzıman standart olarak sunulurken motor seçeneğine göre 5 ileri vitesli, yarı otomatik veya CVT üniteler opsiyonel.

24 Ağustos 2025 Pazar

Suzuki Every



Japonya'nın favori otomobillerine yeni bir katılım var. Aslında kei van segmentinin gediklilerinden olan Suzuki Every, bu sefer J Limited isimli versiyonuyla karşımızda. Dışarıdan bakıldığında büyük bir ilginçlik sunmayan otomobilin asıl farklı tarafı yaşam bölümünde.

Bütün kei van modellerinde olduğu gibi neredeyse bir kutu gibi görünen otomobil J Limited paketiyle koyulaşan LED farlara ve parlak siyah tamponlara kavuşuyor. Jant kapakları ve yan aynaları da bu renkte sunulan aracın stopları yine siyah renkli olan arka tamponda. Bagaj kapağıysa neredeyse tampon hizasında. Modelin boyuysa 3.395 mm.

İç mekanında bol depolama bölümü bulunduran otomobil iki kollu direksiyon simidi, dokunmatik ekranı ve orta konsol altında yer alan vites koluyla tam bir kei car. Havalandırma kumandaları da analog olan otomobilin hem arka koltukları hem de ön yolcu koltuğu öne doğru yatırılabiliyor. Bagajda yük asmak için çubuklar sunan Every'nin tavanına da file sabitlenebiliyor.

Kaputu altında 658 cc hacimli motorun iki versiyonu bulunsa da J Limited paketi sadece turbo beslemeye sahip, 64 beygir güç, 95 Nm tork üretebilen seçenekle alınabiliyor. İster önden ister dört tekerlekten çekişli olarak sipariş edilebilen modelde sürekli değişken oranlı otomatik şanzıman kullanılıyor.