5 Ekim 2018 Cuma
Renault EZ-Ultimo
Fransız üreticilerin Paris şovu sürüyor. Renault'nun fuara getirdiği araçlardan bir tanesi olan EZ-Ultimo, otomobilden çok yürüyen bir salona benziyor ve geleceğin otomobillerini hayal ediyor.
Son zamanlarda konsept araçlarında elektrik motoru ve otonom sürüşü birleştiren Renault bu prototipte de farklı bir şey yapmamış. Çift renkli gövdesi uzun, geniş ve alçak bir yapı sunan otomobilde dev jantlar ve farklı yerlere serpiştirilmiş LED aydınlatmalar görev yapıyor.
Tavanı yukarıya, kapılarıysa öne doğru kayarak açılan otomobile iniş-binişin kolaylaşması için koltuklar kapılara doğru açı alırken alışılmışın dışında bir tasarım sunan iç mekanda deri, ahşap ve farklı metallerin yanında mermer de kullanılmış. Tamamen otonom şekilde hareket edebilen otomobilin bagajı da bir çekmece şeklinde tasarlanmış.
Holden Time Attack Concept
Holden, Commodore ailesinin üretimine son vermiş olsa da Avustralya merkezli firmadan ilginç ürünler çıkmaya devam ediyor. Bunlardan bir tanesi olan Time Attack, henüz sadece sanal gerçeklikte var olan bir konsept.
Tek kişilik bir yarış aracı olan Time Attack alçak yapısı ve dev jantlarıyla olduğu kadar dev boyutlarda olan splitter ve difüzörüyle de dikkat çekiyor. Şişkin çamurluklar ve LED aydınlatma grubu otomobilin diğer detayları arasında.
İç mekanında gösterge tablosundan kumanda konsoluna kadar her şeyin görevini üstlenen bir direksiyon simidi bulunan otomobil karbon fiberden üretilmiş.
Sadece sanal ortamda bulunuyor olsa da Holden mühendisleri aracın dört adet elektrik motoruna sahip olduğunu hayal etmiş. 1.360 beygir güç, 3.240 Nm tork üretebilen konsept dört tekerlekten çekişli ve 0'dan 100 km/s sürate 1.25 saniyede ulaşabileceği tahmin ediliyor. Tahmini maksimum süratse 480 km/s.
Renault K-ZE
Sürekli büyüyen elektrikli otomobil pazarında daha da iddialı olmak isteyen Fransız üretici Renault, Paris otomobil fuarında bu şekilde çalışan bir SUV konsepti sergiledi. Aracın tasarım özellikleriyse aslında tanıdık.
Ana hatlarına bakıldığında KWID'e olan benzerliğiyle dikkat çeken konsept büyük ihtimalle gelecek yıl satışa çıktığında bu otomobilin elektrikli seçeneği olacak. Çin'de üretilecek olan modelin konseptinde çift katlı far tasarımı, hemzemin kapı kolları, tavan rayları ve LED stoplar gibi detaylar görülebiliyor.
İç mekanın fotoğraflarını henüz paylaşmayan Renault elektrik motorunun 45 beygir güç, 120 Nm tork üretebildiğini belirtti. NEDC çeviriminde menzilin 250 km olacağı da açıklandı.
Kia K3 / Cerato / Forte Sedan
Kia'nın C segmentinde yer alan modeli Ceed'in yeni nesliyle karşılaşmamızın ardından özellikle Kore ve A.B.D. gibi pazarlarda başarılı satış rakamlarına ulaşan sedan kardeşi de beklemeye başlamıştık. İşte o kardeş yüzünü sonunda gösterdi.
İlk olarak sportif seçenek K3 GT'yi tanıtan Kia, bu aracın tasarımında da kardeşi Ceed GT'de olduğu gibi bazı sportif detaylar sunmuş. LED farların yanında siyaha boyanmış splitter ve yuvarlak sis farları, yan etekler, difüzör ve yatay stopları birleştiren kırmızı renkli şerit sportif görünümü pekiştirmiş.
İç mekanını da hatchback kardeşiyle paylaşan otomobilin kaputu altında 204 beygir güç, 265 Nm tork üretebilen, 1.6 litre hacimli, turbo beslemeli, benzinli motor bulunuyor. Araçta 6 ileri vitesli manuel veya 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman alınabiliyor.
4 Ekim 2018 Perşembe
Dacia Duster
Renault'nun yeni nesil benzinli motoru her geçen gün daha fazla aracın kaputu altında yer buluyor. Fransız firmanın ardından Mercedes ve Nissan'ın da kullanmaya başladığı ünite artık bir Dacia'ya güç veriyor.
1.33 litre hacimli motor turbo beslemeye sahip ve iki farklı versiyonu bulunuyor. İlk seçenek 130 beygir güç, 240 Nm tork üretebilirken ikincisi 150 beygir güç, 260 Nm tork üretebiliyor. Henüz şanzıman seçenekleri hakkında detay verilmemiş olsa da ünitelerin dört tekerlekten çekişli araçlarda da görev yapacağı açıklandı.
Bir diğer iyi haber de 2019 yılında güncellenecek olan bilgi-eğlence sistemine Apple CarPlay ve Android Auto desteklerinin eklenecek olması.
Audi SQ2
Audi'nin sportif model tanıtımları devam ediyor. Markanın küçük SUV modellerinden Q2, en güçlü seçeneği olan SQ2'ye kavuştu. Dikkat çekici performans sunan otomobilin görünümüyse abartıya kaçmamış.
Köşeli hatlarını koruyan aracın ön bölümünde daha agresif görünen panjur ve tampon dikkat çekerken 18 veya 19 inç çaplı olarak alınabilen jantlar, siyah renkte alınabilen yan aynalar, kapılarda yer alan Quattro armaları ve dörtlü egzoz çıkışı gözlerden kaçmıyor.
Önde 340, arkadaysa 310 mm çaplı fren disklerine sahip olan otomobilin yenilenmiş süspansiyon sistemi de 20 mm alçalma sağlamış.
İç mekandaysa daha sportif desteklere sahip koltuklar, farklı dikiş desenleri, alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi, metal pedal seti, karbon fiber trim parçaları modelin dinamik yapısını öne çıkarıyor.
Kaputu altında turbo beslemeye sahip, 2 litre hacimli, benzinli bir motor bulunan SQ2, 300 beygir güç, 400 Nm tork üretebiliyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi ve 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 4.8 saniyede ulaşılırken maksimum sürat 250 km/s'te sınırlandırılmış.
2 Ekim 2018 Salı
BMW 3 Serisi
Paris'in en büyük yeniliği sonunda ortaya çıktı. Uzun zamandır beklenen yeni nesil BMW 3 Serisi, farklı motor seçenekleri ve daha modern görünümüyle tanıtım için Fransa'nın başkentini seçenlerden.
Daha ilk bakışta bir BMW olduğu belli olan otomobilde kullanılan Laser LED farlar Peugeot modellerini andırırken tek parça ön panjur da 8 Serisi'ni hatırlatıyor. Farklı donanım seçenekleri için farklı tamponlar ve çapları 16 ile 19 inç arasında değişen jantlar sunacak olan aracın LED stopları da bazı Lexus modelleriyle birlikte Z4 ve 8 Serisi'ni hatırlatıyor.
55 kg'a kadar hafifleyen otomobilde 50:50 ağırlık dağılımı sunuluyor. Çift egzoz çıkışları ve büyüyen sunroof da farklı özellikler arasında. 4.709 mm boya, 1.827 mm genişliğe, 1.442 mm yüksekliğe ve 2.851 mm aks mesafesine sahip olan otomobilin bu ölçülerinin tamamı artışta. 0.23'e kadar inebilen hava sürtünme katsayısıysa etkileyici.
Tipik BMW özellikleri taşıyan iç mekanda kullanılan dijital gösterge paneli ve havalandırma ızgaralarıyla kumandalarını birleştiren panel 8 Serisi'ni andırıyor. Uzaktan güncellenebilir dokunmatik ekran, %70 daha büyük olan head up display, otonom sürüş sistemleri ve sanal anahtar da donanıma eklenmiş. 40:20:40 oranında katlanabilen arka koltuklar ve 480 litre hacimli bagaj da standart donanımlar arasında.
İlk etapta 2 ve 3 litre hacimli, turbo beslemeli motorlarla satılacak olan modelin giriş seçeneği olan 318d'de görev yapan 2 litre hacimli Diesel ünite 150 beygir güç, 320 Nm tork üretebilirken aynı motor 320d'de 190 beygir güç, 400 Nm tork üretebiliyor. 330d'nin 3 litre hacimli Diesel ünitesiyse 265 beygir güç, 580 Nm torka sahip.
2 litre hacimli benzinli motorlardan 320i'de kullanılanı 184 beygir güç ve 300 Nm tork üretebilirken 330i'de aynı ünite 258 beygir güç, 400 Nm torka sahip. Motor seçeneğine göre 6 ileri vitesli manuel veya 8 ileri vitesli otomatik şanzıman standart olarak sunulurken ilk etapta sadece 320d'de xDrive dört tekerlekten çekiş sistemi bulunacak.
Mercedes-Benz B Serisi
Mercedes'in Paris sürprizi küçük oldu. Alman markanın A Serisi temelleri üzerine geliştirdiği MPV modeli B Serisi, sade tasarımı ve tanıdık motor seçenekleriyle Avrupa tüketicisinin beğenisine sunuldu.
Yuvarlatılmış hatlarıyla kardeşi A Serisi'ni andıran aracın hava sürtünme katsayısı 0.24'e düşmüş. Diğer Mercedes modellerinde olduğu gibi tamponlar, yan etekler, ön panjur ve çapları 16 ile 19 inç arasında değişen jantlar donanım seçeneğine göre farklılaşıyor. LED stoplar ve spoiler ikilisinin görünümüyse sportif.
İç mekana geçildiğinde de A Serisi'nin izleri görülebilirken aracın biraz daha yüksek yapısı sayesinde ara konsolda daha fazla depolama hacmi sunulması muhtemel. S Serisi'nden alınan otonom sürüş yardımcılarına sahip olacak araçta arka koltuklar 40:20:40 oranında yatırılıp 14 cm kaydırılabilecek. Bu sayede bagaj hacmi, 5 koltuklu kullanımda 455 ile 705 litre arasında değişebilecek.
Kaputu altında turbo beslemeye sahip benzinli ve Diesel motorlar görev yapan araçta kullanılan 1.33 litre hacimli benzinli motorun 136 ve 163 beygir güçle 200 ve 250 Nm tork üretebilen iki seçeneği bulunuyor. 1.5 litre hacimli Diesel üniteyse 115 beygir güç, 260 Nm tork üretebiliyor.
2 litre hacimli Diesel ünitenin 150 ve 190 beygir güç üretebilen iki seçeneğini sunan Mercedes bu ünitelerin maksimum tork değerlerini de 320 ve 400 Nm olarak açıklıyor. Bu makineler 8 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla sunulurken küçük hacimlilerde aynı şanzımanın 7 ileri viteslisi görev yapıyor.
1 Ekim 2018 Pazartesi
Infiniti Project Black S
Paris'te Infiniti standında da bir yenilik olacak. Aslında ismini ve görünümünü önceden hatırladığımız bir araç olan Project Black S, organizasyona daha güçlü bir hibrit spor otomobil olarak geliyor.
Ana hatları değişmeyen araçta dev hava girişlerine sahip ön tampon ve yine ek hava çıkışlarına sahip kaput korunurken 21 inç çaplı jantlar da kullanılmış. Neon sarısı detaylara kavuşan konseptin yan etekler, difüzör ve dev spoiler gibi parçalarında geliştirmeler yapılırken çift egzoz çıkışı köşelere alınmış.
İç mekanda standart Q60 Coupé modellerni andıran otomobilin arka koltukları iptal edilirken önde sabit kafalıklı koltuklar ve dört noktadan bağlantılı emniyet kemerleri kullanılmış. Sarı detaylar ve vites konsolunda kullanılan karbon fiber üzerine eklenen elektrinok yardımcı kumandaları farklı dokunuşlar olarak görülebilirken modelin Renault Sport ile olan bağı da özel üretim plakalarıyla belirtiliyor.
Kaputu altında çift turbo beslemeye sahip, 3 litre hacimli V6 motoru bulundurmaya devam eden otomobil üç elektrik motoru sayesinde 571 beygir güç üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate ulaşmasını 4 saniyeden çabuk tamamlayabilen otomobilin 1.775 kg'lık ağırlığıysa önde 380, arkada 360 mm çapa sahip karbon seramik fren diskleriyle durduruluyor.
Škoda Vision RS
Škoda'nın Paris yenilikleri Kodiaq RS ile sınırlı değil. Çek üretici, geleceğe umutla baktığını etkileyici bir hatchback konseptiyle bizlere gösteriyor. Üstelik modelde hibrit güç ünitesi kullanılmış.
Markanın güncel tasarım anlayışını daha da keskin köşelerle bir adım öteye taşıyan otomobil geniş bir ön panjur, LED farlar, 20 inç çaplı jantlar, splitter, difüzör ve spoiler üçlüsü, kaputta aydınlatılmış marka logosu, gizlenmiş kapı kolları ve ince yapılı yan aynalar gibi detaylara sahip. Gövde üzerinde görülen siyah parçaların çoğu karbon fiberden üretilmiş.
İç mekanı dört adet yarış koltuğu sunan konseptte cam tavan ve her noktada görülebilen Alcantara dikkat çekiyor. Dijital gösterge paneli, alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi ve dokunmatik ekran gibi parçaların yanında karbon fiber ve metal detaylara sahip olan aracın bu kısmında logosu yerine "Škoda" yazısının kullanılması da ilginç.
430 litre hacimli bagaja sahip olan konsetin boyu 4.356, genişliği 1.810, yüksekliği 1.432, aks mesafesiyse 2.650 mm.
Kaptu altında 1.5 litre hacimli TSI motorla elektrik motorunun birleşimi 245 beygir güç üretebilen otomobil çift kavramalı şanzımanıyla 0'dan 100 km/s sürate 7.1 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 210 km/s. Sunulan 13 kWh kapasiteli pillerse 70 km menzil sağlayabiliyor.
Škoda Kodiaq RS
Paris otomobil fuarının yeniliklerinden bir tanesi de Škoda'nın en büyük SUV modeline eklenen sportif seçenek oldu. RS uzantılı otomobilin kaputu altındaysa beklenenin aksine bir Diesel motor görev yapıyor.
Dışarıdan bakıldığında siyah renkli ön panjur ve yan aynalar, biraz daha agresif görünen ön tampon, 20 inç çaplı jantlar, çift egzoz çıkışı ve arka reflektörler arasına eklenen kırmızı şerit gibi detaylara kavuştuğu görülebilen otomobilde elden geçirilmiş fren ve süspansiyon sistemleri de bulunuyor.
İç mekanda Alcantara döşemeler, sportif ön koltuklar, kontrast renkli dikiş iplikleri, metal pedal seti, karbon fiber benzeri trim parçaları ve alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi sunulan modelin tavan döşemesi de siyah renkli.
Kaputu altında 2 litre hacimli, çift turbo beslemeli, Diesel motor bulunan Kodiaq RS, 240 beygir güç, 500 Nm tork üretebiliyor. 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik süspansiyon sistemi ve dört tekerlekten çekiş sistemiyle birlikte 0'dan 100 km/s sürate 7 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati 220 km/s.
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)