19 Şubat 2011 Cumartesi
Edo Competition LP750
Edo Competition tarafından hazırlanan Lamborghini Murciélago LP710/2'nin gücünü yetersiz bulanların üzülmelerine gerek kalmadı. Üretici bu aracın daha güçlü bir modelini tanıttı.
Değişik renk kombinasyonlarıyla ısmarlanabilen otomobilin jantları önde 18, arkadaysa 19 inç çaplıyken büyük arka spoilerin ucuna açısı ayarlanabilen bir parça eklenmiş. Yenilenen egzoz sisteminin çıkışları da çift ve oldukça dikkat çekici hale gelen otomobilin iç mekanı da müşterinin özel isteklerine göre şekillendirilebiliyor.
İsteğe bağlı olarak arkadan itişli olarak ısmarlanabilen otomobil tek akstan itişle standart modelden 40 kg daha hafif oluyor. 6.5 litre hacimli v12 motor üzerinde yapılan modifikasyon çalışmaları sonrasında 750 beygir güç, 740 Nm tork alınabilmiş.
Otomobilin performans verileri de gücü gibi etkileyici. 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 3.1 saniye süren LP750'nin durağan halden 200 km/s sürate ulaşmasıysa 9.7 saniye alıyor. 0'dan 300 km/s sürate de 24.5 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum sürati 365 km/s olarak açıklandı.
Lotus Elise Club Racer
Lotus, Elise Club Racer'ın yeni versiyonunu tanıttı. Eskisinden de hafif olan bu aracın fiyatıysa biraz artırılmış.
Zaten hafif bir otomobil olan Elise'i 24 kg daha hafifletmiş olan Lotus mühendisleri bunu yaparken daha küçük bir akü kullanırken ses izolasyonu da araçta olmayan şeyler arasına eklenmiş. Toplam ağırlığı 876 kg'a inen otomobilde kullanılmaya başlanan yeni elektronik sürüş destek sistemi sayesinde pist sürüşleri çok daha keyifli olabilecek.
Süspansiyon sistemi de modifiye edilen otomobilin 136 beygir güç üretebilen 1.6 litre hacimli motoruysa standart haliyle hizmet vermeye devam ediyor.
6 renk seçeneğine sahip olan yeni Club Racer'ın jantları da değişik renklerde ısmarlanabilirken fiyatlar 34.450 Euro seviyesinden başlıyor.
Mazda 3
Şu sıralar yenilenen tek kompakt Japon Honda Civic değil. Uluslararası Kanada otomobil fuarı sırasında tanıtılan makyajlı Mazda 3 de müşterilere daha taze bir görünüş sunmak için çalışmış.
Aslına bakarsanız eskisinden çok da farklı görünmeyen aracın tamponları hafifçe elden geçirilirken farlar ve ön panjur da yeniden şekillendirilmiş.
Motor seçenekleri büyük ihtimalle makyaj öncesi modellerinkiyle aynı olacak. Yalnız Mazda, benzinli motorların düşük ve orta devir bandında daha yüksek tork üreteceğini belirtirken otomatik şanzımanı da daha verimli kıldığını açıkladı.
Honda Civic
Geçtiğimiz ay Detroit otomobil fuarında konsept versiyonları tanıtılan Honda Civic sedan ve coupé modellerinin seri üretim versiyonları da gün yüzüne çıktı.
Fuarda sergilenen araçlardan daha sade görünen otomobiller eski versiyonlarına daha çok benziyor. Tamponlarıyla birlikte aydınlatma grubu makyajlanmış gibi duran araçların ön panjurları da farklı. İç mekanda daha sade bir görünüm elde eden Honda dijital göstergelerden vaz geçmezken direksiyon simidi yenilenmiş.
Şimdilik sadece Küzey Amerika pazarına yönelik motor seçenekleri tanıtılan otomobilin 1.8 litre hacimli motoru 140 beygir güç üretebiliyor. 5 ileri vitesli otomatik şanzımanla sunulan bu ünitenin haricinde 2 litre hacimli motorun yerine geçen 2.4 litre hacimli model SI versiyonlarının kaput altını dolduracak. 200 beygir güç, 231 Nm tork üretebilen bu motor 6 ileri vitesli manuel şanzımanla satılıyor.
Daha ekonomik modeller isteyen müşterilerinse aerodinamik özellikleriyle oynanmış HF veya Hybrid versiyonlarına yönelmeleri gerekiyor. 110 beygir gücünde, 1.5 litre hacimli benzinli bir motorla donatılan hibrit Civic yardımcı elektrik motor ve sürekli değişken oranlı otomatik şanzımanla (CVT) sunulıyor.
Audi A8 L Security
Jaguar ve Land Rover'ın ardından şimdi de Audi A8'in uzun aks mesafeli versiyonu A8 L'in zırhlı modeli tanıtıldı. Görünüm olarak standart araçtan farklı olmaması için çalışılan otomobil tam bir yürüyen kale halini almış.
Yüksek güvenlik seviyesiyle korunan bir bölgede üretilen aracın modifikasyonları için yaklaşık 450 adam/saat gerekirken iç mekan için 720, kapılar ve camlar için de 660 kg malzeme kullanılmış. Opsiyonel olarak bagajda seramik kaplı bir süper güvenli bölgesi bulunan otomobil, yolcularını el bombasından tam otomatik tüfeklere kadar geniş bir silah koleksiyonundan koruyabiliyor. VR-7 sertifikasına sahip olan zırhın haricinde donanımda yangın söndürme sistemi ve run-flat lastikler bulunmakta.
Yangın söndürme sistemi herhangi bir yangın halinde aracın altı, çamurluk içleri, benzin deposu ve motoruna köpük uygularken 19 inç çaplı jantlara sarılı lastikler patlasalar bile araç 80 km/s süratle ilerleyebiliyor. Opsiyonel olarak 20 inç çaplı jantlarla da donatılabilen A8 L Security'nin bütün camları neredeyse tamamen açılabilirken kapalı durduklarında dış mekanla iletişimin sağlanabilmesi için hem iç hem de dış mekana hoparlör ve mikrofonlar yerleştirilmiş.
Kimyasal saldırılara karşı oksijen tüpleriyle de donatılabilen aracın konvoy geçişleri için LED aydınlatma grubu da opsiyonel olarak alınabiliyor.
6.3 litre hacimli W12 motoru standart A8 L'de kullanılandan farksız olan araç 500 beygir güç, 625 Nm tork üretebiliyor. Ağırlığı 1.5 tonu bulan zırha rağmen toplam ağırlık konusunda rakiplerinden iyi durumda olan otomobilin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 7.3 saniye sürerken maksimum sürat 210 km/s'te sınırlandırılmış.
Ağırlık avantajı sayesinde ortalama yakıt tüketim değeri 13.5 litre/100 km olarak açıklanan araç aynı mesafede bir önceki versiyonundan 3 litre daha az yakıt harcıyor. 2012 yılında tüketim değeri 10 ile 11 litre/100 km arasında olacak bir modeli daha tanıtılacağı açıklanan otomobilin bu ünitesinin ne olacağı söylenmese de 4.2 litre hacimli turbo Diesel motor güçlü bir aday gibi duruyor.
18 Şubat 2011 Cuma
Land Rover Range_e
İngiliz marka Land Rover, 2011 Cenevre otomobil fuarında sergileyeceği araçlar arasında Range Rover model ailesinin hibrit versiyonunun da bulunacağını açıkladı.
Tasarım olarak, temellerini kullandığı Range Rover Sport'tan farksız olan araçta 3 litre hacimli bir turbo Diesel motor görev yaparken küçük bir elektrik motoru da bu üniteye eşlik etmekte.
Teknik verilerinin tamamı açıklanmayan aracın sadece elektrik motoruyla 32 km menzile sahip olduğu ve maksimum süratinin 193 km/s'e ulaşabildiği belirtilirken CO2 salınım miktarı 89 gram/km gibi marka için rekor sayılabilecek bir seviyeye indirilmiş. Aracın hibrit kullanımda menziliyse 1112 km'yi buluyor.
SpeedART Titan EVO XL 600
İşte SpeedART'ın Porsche Cayenne Turbo yorumlarından birisi. Oldukça dikkat çekici bir görünüme sahip olan aracın motor gücünde de artış yaşanmış.
Değişik renk kombinasyonlarına sahip olan gövdesinde genişletme çalışması yapılan aracın ön tamponu da yeniden şekillendirilerek yere biraz daha yaklaştırılmış. Motor kaputuna ek hava çıkışları açılan EVO XL 600, 23 inç çaplı jantlara ve genişlemiş yan eteklere de sahip.
Arka tamponunda da tasarım değişikliğine gidilen aracın bu kısmında yeni egzoz sisteminin çıkışları, daha büyük spoiler ve difüzör dikkat çekerken iç mekanda karbon fiber arka kısımlı tekli yarış koltukları bulunuyor.
Çift turbo beslemeye sahip 4.8 litre hacimli v8 motoru 600 beygir güç, 850 Nm tork üretebilen aracın 650 ve 700 beygir gücündeki versiyonları üzerinde de çalışıldığı belirtildi.
Amari Range Rover Sport Windsor Edition
Asıl işi lüks otomobil satmak olan Amari, artık bu araçların üzerinde modifikasyon çalışmaları da yapıyor. İngiliz firmanın el attığı ilk SUV modeli de sürpriz olmayan şekilde bu ülkeden geldi.
Tasarımında ciddi değişiklikler yapılan aracın ön tamponu tamamen yeni. Daha büyük hava girişleri ve LED sis farlarıyla donatılan aracın ön panjuru siyaha boyanırken ön camın alt kısmına da siyah bir şerit çekilmiş. 23 inç çaplı jantlarla donatılan SUV geniş çamurluklara ve bu çamurluklarla uyumlu yan eteklere sahip.
Far ve stopları koyulaştırılan Windsor Edition'ın arka tamponu da yeniden şekillendirilmiş. Ek hava çıkışları entegre edilen bu parçanın alt kısmına bir de dfüzör eklenirken bagaj kapağının üzerine daha büyük bir spoiler yerleştirilmiş.
Egzoz sistemi de modifiye edilen aracın kompresör beslemeye sahip 5 litre hacimli v8 motorunun gücü 620 beygire yükseltilmiş.
Volkswagen Golf24
Bir süredir uluslararası pist yarışlarına farbrika takımıyla katılmayan Volkswagen 24 saatlik Nürburgring'e etkileyici bir Golf modeliyle katılacağını açıkladı.
FIA yönetmeliklerine uygun olarak hazırlanan aracın dev çamurlukları, büyük hava girişli tamponu, geniş çamurlukları ve bagaj kapağı üzerinde bulunan dev spoiler tasarımda en çok dikkat çeken detaylar.
Motor bölümünde turbo beslemeye sahip 2.5 litre hacimli bir ünite barındıran araç 440 beygir güç, 540 Nm tork üretebilmekte. 4 tekerlekten çekiş sistemiyle donatılan otomobilin şanzımanı da 6 ileri vitesli ve sıralı bir ünite.
Romeo Ferraris Abarth 500C Anniversario
İşte İtalyan modifikasyon firması Romeo Ferraris'in 52. yaşını kutlamak amacıyla satışa çıkardığı Abarth 500C modeli. Görünümünde dikkat çekici yenilikler bulunan otomobilin motoru da çok daha güçlü.
Üst kısmı metalik gri altıysa parlak kırmızı renklere boyanan gövdesi oldukça şık görünen aracın aynaları da kromajlı. Süspansiyon sistemi modifiye edilerek yere yaklaştırılan otomobilde 17 inç çaplı jantlar kullanılırken egzoz sistemi ve arka difüzör yenilenmiş.
İç mekanda parlak kırmızıya boyanan kokpit dikkat çekerken siyah renkli deriyle kaplanmış koltuklarda beyaz renkli dikiş iplikleri kullanılmış.
1.4 litre hacimli motoru turbo besleme yardımıyla 200 beygir güç üretebilen otomobilin duruş performansının iyileştirilmesi için de fren sistemi Brembo'dan alınan üniteyle değiştirilmiş.
Imperia GP
1900'lu yılların ilk yarısında ürettiği araçlarla tanınan Belçikalı üretici Imperia geri dönüyor. İlk ürün olarak GP isimli bir coupé üretecek olan firma araca klasik bir görünüm vermiş.
Wiesmann ve Morgan gibi üreticilerin izinden giden bir tasarıma sahip olan otomobil büyük ve dik ızgarası ve geniş çamurluklarıyla dikkat çekiyor. Arka kısmı daha modern bir görünüme sahip olan GP'nin tavanı panoramik.
Hibrit güç ünitesinin benzinli motoru turbo beslemeye sahip 1.6 litre hacimli bir ünite. 210 beygir gü, 250 Nm tork üretebilen bu motor istenildiğinde 100 beygir güç, 300 Nm tork üretebilen elektrik motoruyla destekleniyor. Sadece elektrik motoruyla 70 km'yi aşan bir menzile sahip olduğu söylenen otomobilin pilleri yaklaşık 4.5 saatte şarj edilebiliyor.
GP'nin performans verileri de ortalama 1.9 litre/100 km olan yakıt tüketim değeri gibi etkileyici. Elektrik motoruyla 0'dan 100 km/s sürate 6 saniyede ulaşabilen aracın her iki motoru da destek verdiğinde aynı hızlanma 4 saniyede tamamlanıyor.
2012 yılında 89.950 Euro'dan başlayan fiyatlarla satışına başlanacak olan aracın ilk versiyonlarına bu yıl sahip olmak için 120.360 Euro'yu gözden çıkartmak gerekiyor.
Jaguar B99
İşte Bertone'nin etkileyici konseptlerinden birisi daha: Jaguar B99. 2011 Cenevre otomobil fuarı sırasında sergilenecek olan otomobil İtalyan ve İngiliz tasarım anlayışlarının harmanlamasından oluşmuş gibi duruyor.
İnec yapılı far ve stopları şık görünen otomobilin ön panjurunun bir benzeri bagaja da taşınmış. "Dört kapılı Coupé" teriminin hakkını tam olarak verebilen aracın görünümü bir Coupé'ye benzese de arkada bulunan ve geriye doğru açılan küçük kapılar kendisini dört kapılı bir otomobil halinde geritiyor.
4.5 metre boya, 1.95 metre genişliğe ve 1.35 metre yüksekliğe sahip olan konsept hibrit bir motorla donatılmış. Teknik verileri henüz açıklanmayan otomobil Bertone tarafından Jaguar'ın 99. yaşı anısına tasarlandığı için ismi B99 olmuş.
16 Şubat 2011 Çarşamba
Porsche Panamera S Hybrid
Boxster E hakkında ilk verilerin paylaşılmasından sadece bir gün sonra Porsche'nin büyük hatchback modeli Panamera'nın hibrit modeli tanıtıldı.
Görünüm ve donanım olarak diğer Panamera modellerinden bir farkı olmayan otomobilin hibrit sistemi de Cayenne S Hybrid ve Volkswagen Touareg Hybrid gibi araçlarda kullanılmakta. 3 litre hacimli benzinli v6 motoru kompresör besleme yardımıyla 333 beygir güç üretebilen otomobilin elektrik motoru 47 beygir gücünde.
Karma gücü 380 beygir olarak açıklanan aracın elektrik motoru aynı zamanda jeneratör ve marş motoru olarak da is yapabiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 6 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum sürati 270 km/s olarak açıklanırken 85 km/s sürate kadar sadece elektrik motoruyla hareket etme özelliği bu dev otomobile 7.1 litre/100 km gibi bir ortalama yakıt tüketim değeri kazandırıyor.
165 km/s'e kadar olan sabit sürat sürüşlerinde de devreden çıkabilen v6 motora sahip bu aracın Almanya pazarındaki başlangıç fiyatıysa 106.185 Euro olarak açıklandı.
15 Şubat 2011 Salı
McLaren MP4-12C
İngiliz üretici McLaren, seri üretimi sonunda başlayan süperspor otomobili MP4-12C'nin merakla beklenen resmi teknik verilerini açıkladı.
4.507 mm boya, 1.909 mm genişliğe ve 1.199 mm yüksekliğe sahip olan otomobilin aks mesafesi 2.670 mm olarak açıklanırken boş ağırlığı 1.336 kg. Hafifletme opsiyonları alındığında ağırlığı 1.301 kg'a kadar düşürülebilen araç çift turbo beslemeye sahip, 600 beygir güç, 600 Nm tork üretebilen bir v8 motorla donatılıyor.
SSG, yani "Sports Sequential Gearbox" olarak adlnadırılan 7 ileri vitesli yarı otomatik şanzımanı direksiyon simidi arkasından kontrol edilebilen otomobil 0'dan 100 km/s sürate 3.3 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 330 km/s'i buluyor. 0'dan 200 km/s sürate 9.1 saniyede ulaşabilen MP4-12C'nin opsiyonel donanımında sunulan yarış lastikleri ısmarlandığında hızlanma süreleri sırasıyla 3.1 ve 8.9 saniyeye geriliyor.
Önde 19, arkadaysa 20 inç çaplı jantlarla donatılan otomobilin fren sisteminde önde 370, arkadaysa 350 mm çaplı diskler görev yapıyor.
Porsche Boxster E
Şu sıralar elektrik motorlarını seri üretim araçlarında kullanmanın yollarını arayan spor otomobil üreticisi Porsche, 918 Spyder, 911 GT3 R Hybrid ve 918 RSR Coupé gibi hibrit araçların ardından sadece elektrik motorlarıyla donatılmış Boxster konseptini tanıttı.
Aslında araç hakkında geniş çaplı bilgi paylaşımından kaçınan Porsche yetkilileri performans açısından Boxster S ile rekabet edebilecek kapasiteye sahip olduğunu açıkladıkları Boxster E'nin 29 kWh kapasiteli pillere ve toplam gücü 245 beygiri bulan iki adet elektrik motoruna sahip olduğunu belirtti.
Lancia Delta ve Ypsilon
Dün Chrysler temelli modelleri hakkında bir makale yazdığım Lancia'nın bugün de Fiat grubunun daha eski platformlarını kullanan modelleri hakkında yazacağım.
Delta'nın makyajlanmış hali eski modelle hemen hemen aynı görünüme sahip. Ön panjuru yeniden şekillendirilen bu otomobilin donanım seçenekleri zenginleştirilirken 1.6 litre hacimli turbo Diesel motorunun 105 beygir güç, 300 Nm tork üretebilen bir versiyonu gama eklenmiş. Bu motorla 0'dan 100 km/s sürate 10.7 saniyede ulaşabilen Delta'nın maksimum sürati 186 km/s.
Delta'nın aksine tamamen yenilenmiş olarak karşımıza çıkan küçük kardeş Ypsilon hala 3 kapılıymış gibi görünse de artık sadece 5 kapılı olarak üretilecek. Arka kapı kolları C sütununa saklanan otomobilin köşeli farları ve yuvarlak hatlı LED stopları dikkat çeken ayrıntılar arasında yer alırken büyük arka cam ve opsiyonlar arasında bulunan cam tavan iç mekanı daha ferah kılıyor.
3.840 mm boya, 1.670 mm genişliğe ve 1.510 mm yüksekliğe sahip olan aracın aks mesafesi de 2.390 mm olarak açıklandı. İç mekanında deri döşeme, güçlü bir ses sistemi ve navigasyon gibi opsiyonlar sunulan aracın gösterge tablosu yine konsolun ortasına yerleştirilmiş.
Zengin motor seçenekleriyle piyasaya çıkacak olan aracın 1.2 litre hacimli benzinli motoru 70 beygir güç üretebilirken turbo beslemeye sahip 0.9 litre hacimli motor 85 beygir gücünde. 1.25 litre hacimli turbo Diesel ünite 95 beygir güç, 200 Nm tork sunarken 1.2 litre hacimli benzinli motorun LPG dönüşümlü bir versiyonu da firma tarafından gama eklenmiş.
Infiniti Etherea
Japon üretici Infiniti, 2011 Cenevre otomobil fuarı sırasında gelecekte üretmeyi planladığı lüks kompakt otomobilin konsept çalışmasını sergileyecek.
Tipik Infiniti ön panjuruyla donatılan aracın farlarıyla birlikte önden görünümü QX56'yı andırırken oldukça dar tutulmuş yan camların yaratacağı sıkıntı cam tavanla bertaraf edilmeye çalışılmış. Önde daha iyi bir çapraz görüş sağlamak için A sütununa kelebek cam koyulmuş olan aracın C sütunu da dalgalı bir tasarıma sahip.
4.4 metre boya sahip olan otomobil büyük jantlar ve küçük arka spoiler ile dikkatleri üzerine çekiyor.
14 Şubat 2011 Pazartesi
Lancia
Gözleriniz sizi yanıltmıyor. Yukarıdaki resimlerde görülen otomobiller gerçekten birer Lancia. Geçtiğimiz haftalarda Dodge Journey'i Fiat Freemont ismiyle satacağını açıklayan ana firmanın ardından şimdi de Lancia, çeşitli Chrysler modellerini Avrupa'da Lancia logosuyla pazarlayacağını açıkladı.
Ufak tefek görsel değişikliklerle birlikte yürüyen aksamda ciddi modifikasyonlar bulunan araçların motor seçeneklerinde de eklemeye gidilmiş. Chrysler 300 temelli Thema, eskiden de küçük bir otomobil olmasa da şimdi gerçekten dev bir araç oldu. 5 metreyi aşan boyu ve 3 metreden uzun aks mesafesiyle yolcularına en azından iç mekan genişliğini garanti edebilen aracın ön panjuru en önemli görsel yeniliği.
300 'de de sunulan 3.6 litre hacimli v6 motoru 292 beygir güç, 353 Nm tork üretebilen araç standart olarak sunulan 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 7.2 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 230 km/s'i buluyor.
Standart olarak 5 ileri vitesli otomatik şanzımanla sunulan turbo Diesel modellerin ikisi de 3 litre hacimli v6 üniteyi kullanıyor. Düşük güçlü olanı 190, yüksek güçlü olanıysa 224 beygir güç üretebilen bu motorların güçlü olanı 550 Nm tork sunabiliyor.
Chrysler 200 ve 200 Convertible modellerinin ikiz araçları olan Flavia ve Flavia Cabriolet'nin teknik verileri henüz açıklanmazken diğer araçlar gibi eski Lancia modellerinin ismini almaktansa Chrysler firmasının yakın zamana kadar kullandığı ismi koruyan Grand Voyager'da ilk etapta iki motor seçeneği sunulacak.
Neden Phedra ismini almadığı açıklanmayan aracın 3.6 litre hacimli v6 motoru Thema'da kullanılandan farksızken 2.8 litre hacimli turbo Diesel motoru 165 beygir güç üretebiliyor.
Mercedes-Benz C Serisi Coupé
Geçtiğimiz ay ilk fotoğrafları gün yüzüne çıkan Mercedes C Serisi Coupé'nin resmi tanıtımı yapıldı. İlk olarak 2011 Cenevre otomobil fuarı sırasında sergilenecek olan aracın ilk etapta A.B.D.'de satılacak olan versiyonları tanıtıldı.
Ön yüzü, makyajlı C Serisi modelleriyle aynı olan otomobilin yan etekleri ve çerçevesiz yan camları sportif bir görünüm sunarken açılı bir şekilde alçalan tavanı oldukça yatık tasarlanan bagaj kapağıyla uyumlu bir görünüm çiziyor.
Arka görünümüyle birlikte iç mekanı da makyajlı kardeşlerinden alınmış gibi duran otomobilin C250 Coupé modelinde kullanılan turbo beslemeye sahip 1.8 litre hacimli motor 201 beygir güç, 311 Nm tork üretebilirken C350 Coupé'de görev yapan 3.5 litre hacimli v6 ünite 302 beygir güç, 371 Nm tork üretebilmekte.
Her iki modelinde de 7 ileri vitesli otomatik vites kullanılan araçların ilki 0'dan 100 km/s sürate 7.1 saniyede ulaşırken v6 motorlu model aynı görevi 5.9 saniyede tamamlıyor.
2+2 oturma düzeninde arkada bulunan sabit kafalıklı koltuklarla birlikte tamamen camdan üretilmiş tavan gibi opsiyonları bulunan otomobilin elektronik donanımları arasında yorgun sürücü algılama sistemi, şerit asistanı, park yardımcısı, kör nokta uyarısı ve uzun far yardımcısı gibi değişiklikler bulunuyor.
13 Şubat 2011 Pazar
Range Rover Autobiography Ultimate Edition
Range Rover tarihinde üretilen en lüks model tanıtıldı. Zaten özel versiyonlara sahip olan Autobiography serisi artık süperlüks "Ultimate Edition" isimli modele de sahip.
Çift renkli gövde boyası, özel 20 inç çaplı jantları, krom kaplama yan hava çıkışları ve yine kromajlı ön panjurundan tanınabilen aracın iç mekanı krallara layık. Elle işlenmiş ahşap kaplama ve deri döşemelere sahip olan bu özel versiyonun arkasında iki adet tekli koltuk bulunuyor. Elektrikli olarak ayarlanabilen bu iki koltuk ısıtma ve masaj fonksiyonlarına da sahip.
Arka koltuklar için özel havalandırma da sunan Range Rover şaft tünelinin üzerine kapaklı kol dayanağı, buz dolabı, bardaklık ve ahşap masalar eklemiş. Yan camların alt kısımlarını da ahşapla kaplayan marka iki adet iPad'i standar donanımda sunuyor. Bagajdaki eşyaların da tam bir lüks içerisinde taşınmasını isteyen tasarımcılar bu bölümün tabanını da tik ağacıyla kaplamış.
Serinin en güçlü v8 motorlarıyla donatılacak olan Autobiography Ultimate Edition modellerinde kullanılan 4.4 litre hacimli turbo Diesel motor 313 beygir güç, 700 Nm tork üretebilirken kompresör beslemeye sahip 5 litre hacimli v8 motor 510 beygir güç, 625 Nm tork üretebiliyor. Araçların her ikisinde de yeni geliştirilen 8 ileri vitesli otomatik şanzıman görev yapıyor.
Fiyatları henüz açıklanmayan araçlardan toplam 500 adet üretilecek.
Lumma CLR 558 GT
Lumma, CLR 550 GT modelinin ardından 2. nesil Cayenne Diesel Temelli ikinci aracını da tanıttı. MANSORY'nin Cayenne Turbo'yu temel alan otomobiliyle birlikte 2011 Cenevre otomobil fuarında sergilenecek olan CLR 558 GT iddialı bir gövde kitine sahip.
Dev hava girişlerine sahip olan ön tamponunda ek gündüz farları ve dört adet sis farı bulunan aracın kaputu da yenilenip ek hava çıkışlarına sahip bir hale getirilmiş. Ön tampon altına bir splitter eklenen aracın çamurlukları genişletilirken yan etekler de bu genişlemeye uygun şekilde makyajlanmış.
Yeni süspansiyon sistemiyle yere 40 mm daha yaklaşan araçta 22 inç çaplı jantlar görev yapıyor. Arka kısmında da ciddi bir makyaj çalışması yapılan Cayenne'in bagaj camının üst ve altında birer spoiler bulunuyor. Yeniden şekillendirilen tamponunun üzerine hava çıkışları açılırken alt kısmına bir difüzör eklenmiş. 3 çıkışlı bir egzoz sistemine sahip olan aracın stopları karartılırken farları da ek çerçevelere sahip.
İç mekanda yeni bir direksiyon simidi dikkat çekerken orta konsola dev ekranlı bir eğlence sistemi eklenmiş. Koltuk, tavan ve panelleri değişik renkli deriyle kaplanabilen aracın pedal seti de alüminyumdan üretilmiş.
3 litre hacimli v6 turbo Diesel motorunu CLR 550 GT modeliyle paylaşan aracın güç ve tork değerleri 276 beygir ve 630 Nm olarak kalmış.
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)