12 Haziran 2021 Cumartesi

BMW X3 ve X4


BMW modelleri makyajlanmaya devam ediyor. Alman markanın bu işlemi uyguladığı araçlara SUV seçenekler X3 ve X4 de katıldı. İç mekanında da görsel yenilikler bulunan modellerde hafif hibrit destekli motorlar da yer almaya başlamış.

İkilinin ön panjurları büyümüş olsa da bazı diğer BMW modellerinin devasa böbreklerine henüz ulaşılmamış. Farlar hafifçe makyajlanırken ön tampon tasarımları biraz sadeleşmiş. Yeni gövde rengi ve jant tasarımları da donanıma eklenmiş.

X3'ün arka bölümünde dış tasarımı aynı kalan LED farların iç görünümleri yepyeni. Reflektörler biraz daha aşağıya alınmış ve egzoz çıkışları yeniden tasarlanmış. Bu bölümde kullanılan gri renkli tampon koruması da genişlemiş. X4'ün stoplarında bir değişiklik olmasa da bu araçta da görev yapan siyah renkli tampon eki daha geniş alan kaplıyor. Ayrıca reflektörler de artık diket yerleşime sahip.

İç mekanda trim parçalarında bazı ufak tefek yenilikler yaptığını belirten BMW tavan kaplamasını da güncellemiş. Yeni dijital gösterge paneli haricinde yenilenen vites kolu ilk dikkat çeken detaylar arasında. Daha şık görünen havalandırma ızgaralarının arası ve altına alınan havalandırma kumandalarıyla ses sistemi kumandaları aşağıya kaymış.

Tamamı dört tekerlekten çekişli ve turbo beslemeli olan modellerde 8 ileri vitesli otomatik şanzıman sunuluyor. xDrive20i ve xDrive30i seçeneklerinde görev yapan 2 litre hacimli, benzinli motor sırasıyla 184 ve 245 beygir güç, 300 ve 350 Nm tork üretebiliyor. M40i ise 3 litre hacimli, sıralı 6 silindirli, turbo benzinli ünite var ve 360 beygir güç, 500 Nm tork üretebiliyor.

xDrive20d'de kullanılan 2 litre hacimli turbo Diesel ünite 190 beygir güç, 400 Nm tork üretebilirken xDrive30d ve M40d'de görev yapan 3 litre hacimli, 6 silindirli Diesel motorlar sırasıyla 286 beygir güç, 650 Nm tork ve 340 beygir güç, 700 Nm tork üretebiliyor.

Bu modellerin tamamında 48 Volt hafif hibrit yardımcı yer alıyor. Sadece X3 ile sunulan xDrive30e ise şarj edilebilir bir hibrit ve 2 litre hacimli motoruna 109 beygir güç, 265 Nm tork üretebilen bir elektrik motoru eşlik ediyor.

11 Haziran 2021 Cuma

Volkswagen T7 Multivan


Volkswagen'de yeni bir devir başlıyor. Alman markanın popüler ticari aracının yeni nesli yavaş yavaş yüzünü gösteriyor. T7 kasasında ilk olarak Multivan isimli binek versiyonla karşımıza çıkan aracın kaputu altında bir de sürpriz var.

Aslında köşeli tasarımını koruduğunu görebildiğimiz aracın burun kısmı, tampon ve LED farların tasarımı nedeniyle Caddy'ye benziyor. çift renkli alınabilen gövdesinde geniş cam yüzeyler bulunan aracın A sütunu ikiye bölünmüş. Arka bölümdeyse deflektörleriyle spoiler ve bagaj kapağına taşan bölümleriyle yatay LED stoplar dikkat çekiyor.

İç mekanında binekleri aratmayan tasarım detayları bulunan Multivan'da üç kollu direksiyon simidi, dijital gösterge paneli, dokunmatik kumandalara sahip havalandırma sistemi ve geniş bilgi-eğlence ekranı görülebiliyor. 7 koltuklu aracın bütün koltukları artık tekli ve %25 daha hafif. Bu sayede her koltuk ileri-geri kaydırılabiliyor. 

Ön koltukların arkasında tepsiler yer alırken yine kaydırılabilen bir masa da donanımda yer alıyor. Donanım demişken Multivan'da yarı otonom sürüş yardımcısıyla 14 hoparlör ve 640 Watt çıkış gücü sunan Harman Kardon ses sistemi alınabiliyor.


MQB platformunu kullanan yeni Multivan'ın motor seçenekleri de Volkswagen'in binek araçlarından tanıdık. 1.5 litre hacimli benzinli motor 136 beygir güç üretebilirken 2 litre hacimli kardeşi 204 beygir gücünde. Aynı hacimli Diesel motorsa 150 beygir güç üretebiliyor.

Araçta ilk defa görev yapacak olan hibrit üniteyse 1.4 litre hacimli, benzinli üniteyi elektrik motoruyla birlikte sunuyor. Toplam gücü 218 beygir olan araç kardeşleri gibi önden çekişli. Hibrit versiyonda 6 ileri vitesli DSG sunulurken diğer araçlarda bu şanzımanın 7 ileri vitesli versiyonu görev yapıyor.

Geely Vision Starburst


Çinli markalar her geçen gün daha etkileyici modellerle karşımıza çıkıyor. Geely de tanıttığı konsept araç Vision Starburst ile gelecekte üreteceği modellerin tasarım detaylarını paylaştı. Otomobiller büyük ihtimalle bu araçla tıpatıp aynı olmayacak ama ufak benzerlikler bile geleceğin heyecan verici olduğu anlamına gelebilir.

Köşeli hatlarıyla etkileyici bir duruşu bulunan otomobilde sahte ön panjur ve hem tampon hem de ön çamurlukları içerisine alan ince LED aydınlatma dikkat çekiyor. Şişirilmiş çamurluklar ve yan aynaların yerini alan kameralar da büyük jantlar gibi gözden kaçmıyor.

Hatchback gövdeye sahip olan konsept aracın arkası daha da agresif. Tavandan çamurluklara uzanan stoplar, neredeyse yatık bir tasarıma sahip arka cam, büyük difüzör, spoiler ve bu parçayı ortasından dik bir şekilde kesen stop lambası dinamik duruşu pekiştiriyor.

Yukarıya doğru açılan ve çerçevesiz camlara sahip dört kapısından giriş yapılan iç mekanda dört koltuk sunan konseptin dik yerleşime sahip şeritlerle öne çıkan ambiyans ışıklandırması farklı görünüyor. Oval direksiyon simidi, dijital gösterge paneli ve orta konsolu oluşturan büyük dokunmatik ekran da diğer detaylar arasında.

Kaputu altında ne tür bir motor kullanıldığı belirtilmeyen konseptin egzoz çıkışlarının bulunmaması ve ön bölümde yer alan hava girişi azlığı elektrik motoruna işaret ediyor. Son zamanlarda, özellikle Çin pazarında elektriklilerin başarısı düşünüldüğünde bu sürpriz olmayacaktır.

10 Haziran 2021 Perşembe

BMW 4 Serisi Gran Coupé


BMW, 4 Serisi Gran Coupé'nin yeni neslini tanıttı. İki kapılı 4 Serisi modellerinin ön görünümüne sahip olan otomobil i4'ün içten yanmalı motora sahip versiyonu olarak da tanımlanabilir. Modelin artan boyutları, iç mekana da olumlu yansımış.

4.783 mm boya, 1.852 mm genişliğe ve 2.856 mm aks mesafesine sahip olan otomobilin ön bölümü, iki kapılı 4 Serisi ile i4'ün harmanlanmış hali gibi duruyor. Diğer BMW modellerinde olduğu gibi tamponlar, yan aynalar, egzoz çıkışları ve jantların tasarımı donanımlar arasınde değişiklik gösteriyor. Düzleştirilmiş bir yüzgeç anten kullanan aracın arka bölümüyse önceden olduğu gibi liftback tasarıma sahip.

Hemzemin kapı kolları ve çerçevesiz kapı camlarına sahip olan aracın iç mekanında bir sürpriz yok. Ön bölümde 3 ve 4 Serisi modellerin kopyalandığı görülebilirken arkada 3 Serisi'nde sunulandan az, 4'tekindense fazla baş mesafesi var. Bagaj hacmiyse 470 litre.

Kaput altında da bir sürpriz yok. Avrupa'da motor seçenekleri 420i ile başlıyor. 2 litre hacimli ünite 184 beygir güç, 300 Nm tork üretebiliyor. Motorun 430i'de kullanılan versiyonuysa 245 beygir güç, 400 Nm tork üretebiliyor. Aynı hacimli Diesel üniteyse 190 beygir güç, 400 Nm tork sunuyor.

Diesel seçenek dört tekerlekten çekiş opsiyonuna sahip olsa da M440i'de bu özellik standart olarak sunuluyor. Bu aracın 3 litre hacimli, benzinli motoru 374 beygir güç, 500 Nm tork üretebiliyor. Otomobillerin tamamında 8 ileri vitesli otomatik şanzıman kullanılıyor.

Toyota Land Cruiser


Toyota, uzun zamandır ufak tefek güncellemelerle hayatta tuttuğu Land Cruiser'ı tamamen yeniledi. V8 motorlara veda eden model ciddi şekilde hafiflese de arazi performansından bir şey kaybetmediği marka tarafından açıklandı.

Büyük ön panjur, çift bombeli kaput, LED farlar ve dik tasarımlı bir ön bölüme sahip olan Land Cruiser heybetli görünmeye devam ediyor. İlk fotoğrafta görülebildiği gibi aracın burun kısmı, farklı donanım paketlerinde farklılaşabiliyor. Sportiflik arttıkça araçta sunulan siyah renkli detayların sayısı artıyor.

Köşeli hatları yan bölümde de sürdüren SUV, camların altına sabitlenen aynalar ve üst kısmı düzleştirilmiş çamurluklara da sahip. Yan cam çizgisiyse C sütunundan itibaren yükseliyor. Sade görünümlü arka bölümdeyse küçük spoiler, yüzgeç anten, bagaj kapağına taşan LED stoplar ve kısa yapılı tampon dikkatlerden kaçmıyor.

Eskisinden daha modern görünen bir iç mekana sahip olan Land Cruiser yine analog gösterge paneline sahip. Çift renkli deri döşeme ve ahşap kaplamayla lüks dokunuşlar hissedilebilirken geniş dokunmatik ekran ve birçok düğmeye sahip orta konsol teknolojiyi göz önüne seriyor. 

Üç koltuk sırası sunmaya devam eden aracın 2. koltuk sırasında eğlence sistemi ekranlarıyla birlikte ısıtma ve soğutmaya sahip koltuklar alınabilirken artık bagaj zemini altına gizlenen 3. sıra için havalandırma çıkışları unutulmamış.

Kaputu altında çift turbo beslemeye sahip V6 motorlar bulunan aracın benzinli seçeneği 3.5 litre hacimli ve 415 beygir güç, 650 Nm tork üretebiliyor. Diesel üniteyse 3.3 litre hacimli ve 310 beygir güç, 700 Nm tork üretiyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi ve 10 ileri vitesli otomatik şanzıman standart donanımda. Merdiven şasi konseptine sadık kalan Land Cruiser'ın yaklaşık 200 kg hafiflediğini de belirtelim.

9 Haziran 2021 Çarşamba

Opel Grandland


Opel'in SUV modelleri, isimleri sonundaki X ekinden tamamen kurtuldu. Crossland ile başlayıp Mokka ile devam eden trendin son ayağı Grandland oldu. Modelin dışında olduğu kadar iç mekanında da yenilikler var.

Markanın yeni yüzüne kavuşan otomobilde LED farlar standart olarak sunulurken daha dinamik görünen tampon ve büyük kısmı kapalı olan ön panjur dikkatlerden kaçmıyor. Yeni jant seçeneklerinin haricinde arka bölümde model isminin logo altına alındığı görülebiliyor.

İç mekanda da büyük yenilikler sunan otomobilde dijital gösterge paneli ve bu panelle birleşikmiş gibi duran dokunmatik ekran görülebiliyor. Havalandırma ızgaralarının tamamı yeniden tasarlanırken vites kolu da küçülmüş.

Gece görüş sistemi ve yarı otonom sürüş yardımcıları gibi özelliklere kavuşan otomobilde temassız şarj istasyonu ve havalandırmalı ön koltuklar gibi özellikler de bulunuyor. Motor seçenekleri detaylandırılmasa da ünitelerin makyaj öncesi araçtan alınacağı kesin gibi.

8 Haziran 2021 Salı

Ford Maverick


Ford'un pick up ailesine yeni bir model katılıyor. Markanın kullanmayı bıraktığı isimler arasında olan Maverick'i tekrardan canlandıran A.B.D. merkezli üretici, Hyundai'nin Santa Cruz modeline rakip olmak için kollarını sıvadı.

Dışarıdan pek benzemese de Bronco Sport temelleri üzerine geliştirilen araç merdiven şasi kullanmıyor. 5.072 mm boyuyla Ranger'dan neredeyse 30 cm daha kısa olan araç aynı zamanda bu modelden 5 cm kadar daha alçak.

LED far ve stoplara sahip olan Maverick modellerinde sert hatlar yuvarlak köşelerle ilginç şekilde birleştirilmiş. Ön tamponun alt bölümüyle arka tamponun tamamı siyah renkli sunulan modellerde açılabilir kasa camıyla birlikte kasa içerisinde birçok göz ve güç çıkışı bulunuyor. Koruma kaplı kasa içerisinde açılan oyuklara kereste sabitlenip separatör olarak kullanılabilirken raylı sabitleyiciler de donanımda yer alıyor.

Birçok ilgiç özellik sunan iç mekanda Fiesta'nın direksiyon simidi ve gösterge paneli görülebiliyor. Yaşam alanında sunulan ceplerse dokunmatik ekranın çevresinden başlıyor. Farklı renkler kullanılarak iç açıcı bir hale getirilen iç mekanda sunroof da unutulmamış.

Altlarında geniş depolama bölümleri sunan arka koltuklar yukarıya kaldırıldıklarında bu bölümde bisiklet taşınabiliyor. Bisikletin kaymamasıysa kolçakların açık tasarlanan bölümlerine lastikleri geçirerek sağlanıyor.

Amerika kıtasında satılması planlanan Maverick'in kaputu altında iki motor seçeneği bulunuyor. Giriş versiyonunda hibrit motor kullanılacak model 2.5 litre hacimli benzinli motorla elektrik motorunu birleştiriyor ve 194 beygir gücü ön aksa sürekli değişken oranlı otomatik şanzımanla (CVT) aktarıyor.

İkinci motor seçeneğiyse turbo beslemeye sahip, 2 litre hacimli, benzinli ünite. 254 beygir güç, 377 Nm tork üretebilen motor 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla eşleştirilmiş. Bu araç, önden veya dört tekerlekten çekişli olarak alınabiliyor.

Bugatti Chiron Super Sport


Bugatti Chiron ailesi genişlemeye devam ediyor. Super Sport 300+ ardından Fransız üretici, bu modelin performans ve tasarımına sahip olan ve standart Chiron modellerinin lüksünü sunan Super Sport'u da tanıttı. Vergiler hariç 3.2 milyon Euro fiyat biçilen otomobilin 60 örneği bulunacak.

300+'ın gövde kitine sahip olan modelde bu aracın tamponları ve yan eteklerinin yanısıra ön çamurluklar üzerinde ve arkasında yer alan hava çıkışları da korunmuş. Depo kapaklarına "Super Sport" armaları eklenen aracın en büyük değişimi beş kollu jantları olmuş.

Gövdede olduğu gibi iç mekanda da renk kombinasyonları değişen aracın standart donanımında Alcantara yerine deri döşeme tercih edilmiş. Ayrıca karbon fiber detaylar yerine de alüminyum trim parçaları kullanılmış.

Kaputu altında, 1.600 beygir güç, 1.600 Nm tork üretebilen, dört turbo beslemeli, 8 litre hacimli, W16 motor barındıran otomobil dört tekerlekten çekiş sistemini de korumuş. 0'dan 200 km/s sürate 5.8 saniyede ulaşabilen otomobilin 0-300 km/s deparıysa 12.1 saniye sürüyor. Maksimum süratse 440 km/s'te sınırlandırılmış.

Kia Sportage


Hyundai Tucson'un ardından kardeş marka Kia da C-SUV modeli Sportage'ı yeniledi. Yeni nesil Sportage, aynı Tucson'da olduğu gibi hem iç hem de dış mekanda çok dikkat çekici bir tasarımla karşımıza çıktı.

Alçak bir burun kısmına sahip olan otomobilde kullanılan ön panjur, diğer Kia modellerinden farklılaşan ilk bölüm. Aynı şekilde birçok LED üniteyi birleştiren far grubu da bu araca özel. Çift renkli jantlar ve parlak siyah renkte sunulan gövde korumalarıyla cam altlarına sabitlenen yan aynalar sportif duruşu pekiştirmiş.

Arkaya doğru yükselen bir cam çizgisine sahip olan otomobilde siyah renkli tavan rayları ve yüzgeç anten de kullanılmış. Arkadaysa spoiler ve genişlik boyunca uzanan LED stoplar gözden kaçmıyor. Ayrıca burada tampon tasarımı da agresif. Daha da sportif çizgiler isteyenlerin tercih edebildiği X-Line paketiyle birlikte farklı bir ön tampon, siyah renkli trim parçaları ve farklı jantlar alınabiliyor.

Koreli marka iç mekanda da çok modern bir görünüm sunuyor. Farklı tasarımlı havalandırma ızgaraları, çift renkli deri döşeme, dijital gösterge paneli ve büyük dokunmatik ekran detaylardan bazıları. Metal pedal seti, direksiyonun soluna alınan park freni kumandası ve vites kolunun yerine geçen selektör de gözlerden kaçmıyor.

Kaputu altında ilk etapta 1.6 litre hacimli benzinli ve 2 litre hacimli Diesel motorlar kullanılacak olan otomobil daha sonra hibrit seçeneklere de kavuşacak. Benzinli motor, 180 beygir güç, 265 Nm tork üretebilirken Diesel ünite 186 beygir güç, 415 Nm tork üretiyor. İlk motor, 6 ileri vitesli manuel veya 7 ileri vitesli DCT ile alınabilirken ikincisi 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla sunulacak.

7 Haziran 2021 Pazartesi

Honda Jazz 1.5 e:HEV Crosstar Executive


Honda'nın 4. nesil Jazz modeli sonunda Türkiye'ye geldi. Japon üreticiyi B segmentinde temsil eden modelin geçmişine ve bugün geldiği hale bakarsak yüksek yapısından şaşmadığını görebiliyoruz. Yeni nesilde göremeyeceğimiz şeyse hibrit olmayan bir motor seçeneği zira artık bütün Jazz örnekleri bu motora sahip. İki donanım paketiyle ithal edilen Jazz'ın daha crossover görünümlü olanıyla bilikteyiz.