8 Haziran 2021 Salı

Ford Maverick


Ford'un pick up ailesine yeni bir model katılıyor. Markanın kullanmayı bıraktığı isimler arasında olan Maverick'i tekrardan canlandıran A.B.D. merkezli üretici, Hyundai'nin Santa Cruz modeline rakip olmak için kollarını sıvadı.

Dışarıdan pek benzemese de Bronco Sport temelleri üzerine geliştirilen araç merdiven şasi kullanmıyor. 5.072 mm boyuyla Ranger'dan neredeyse 30 cm daha kısa olan araç aynı zamanda bu modelden 5 cm kadar daha alçak.

LED far ve stoplara sahip olan Maverick modellerinde sert hatlar yuvarlak köşelerle ilginç şekilde birleştirilmiş. Ön tamponun alt bölümüyle arka tamponun tamamı siyah renkli sunulan modellerde açılabilir kasa camıyla birlikte kasa içerisinde birçok göz ve güç çıkışı bulunuyor. Koruma kaplı kasa içerisinde açılan oyuklara kereste sabitlenip separatör olarak kullanılabilirken raylı sabitleyiciler de donanımda yer alıyor.

Birçok ilgiç özellik sunan iç mekanda Fiesta'nın direksiyon simidi ve gösterge paneli görülebiliyor. Yaşam alanında sunulan ceplerse dokunmatik ekranın çevresinden başlıyor. Farklı renkler kullanılarak iç açıcı bir hale getirilen iç mekanda sunroof da unutulmamış.

Altlarında geniş depolama bölümleri sunan arka koltuklar yukarıya kaldırıldıklarında bu bölümde bisiklet taşınabiliyor. Bisikletin kaymamasıysa kolçakların açık tasarlanan bölümlerine lastikleri geçirerek sağlanıyor.

Amerika kıtasında satılması planlanan Maverick'in kaputu altında iki motor seçeneği bulunuyor. Giriş versiyonunda hibrit motor kullanılacak model 2.5 litre hacimli benzinli motorla elektrik motorunu birleştiriyor ve 194 beygir gücü ön aksa sürekli değişken oranlı otomatik şanzımanla (CVT) aktarıyor.

İkinci motor seçeneğiyse turbo beslemeye sahip, 2 litre hacimli, benzinli ünite. 254 beygir güç, 377 Nm tork üretebilen motor 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla eşleştirilmiş. Bu araç, önden veya dört tekerlekten çekişli olarak alınabiliyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder