19 Ağustos 2019 Pazartesi
Mercedes-Benz A250e ve B250e
Mercedes'in modellerini elektriklendirme çalışmaları son sürat devam ediyor. Büyük otomobillerin arsından şimdi de önden çekişli araçlarına bakmaya başlayan Alman üretici performansı yüksek hibrit modeller tanıttı.
Tasarım olarak kardeşlerinden ayrılan yanları farklı jantlar ve gövdenin her iki tarafında da karşımıza çıkan depo kapakları olan otomobillerin iç mekanlarına geçildiğinde de MBUX arayüzünün hibrit araca özel grafikleri dikkat çekiyor.
Kaputları altında 1.33 litre hacimli, turbo beslemli motorun 160 beygir güç, 250 Nm tork üretebilen bir seçeneği bulunan otomobillerde 102 beygir güç, 300 Nm tork üretebilen bir de elektrik motoru bulunuyor. Sistem gücü 218 beygir, torkuysa 450 Nm olarak açıklanmış.
7.4 kW şarj cihazıyla %10-100 dolum hızı 1 saat 45 dakika olarak açıklanan modellerin hızlı şarj istasyonuyla %10-80 dolum süresi 25 dakika. Araçlarda kullanılan şanzımansa 8 ileri oranlı, çift kavramalı bir yarı otomatik.
15.6 kWh kapasiteli pilleri WLTP'ye göre 56 ile 69 km arasında menzil sunabilen modellerin sadece elektrik motoru kullanarak ulaşabildiği sürat 140 km/s. A250e hatchback, sedan ve B250e olarak üç farklı şekilde karşımıza çıkan modellerin 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süreleri 6.6 ile 6.8 saniye arasındayken maksimum süratler de 235 ile 240 arasında değişiyor.
18 Ağustos 2019 Pazar
Teşekkürler!
Bu sefer farklı bir başlıkla sizlerleyim. Neler olduğunu pek de açıklamayan başlığı bir kenara bırakıp 18 Ağustos tarihinin blogun doğduğu gün olduğunu belirtirsem taşlar yerine oturacaktır. 2009 yılında yazmaya başladığım blog bugün 10 yaşında. Bu süre içerisinde 7.640 makale yazmışım ve toplamda 12 milyonun üzerinde hit almışım. Bu süre zarfında benimle olan herkese teşekkürler. Daha nice 10 yıllara!
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)