25 Ocak 2013 Cuma
Hofele Strator GT 780
Audi'nin makyajlı Q7 modeli için geliştirilen kitlere bir katkı da Hofele'den geldi. Ciddi görsel değişiklikler sunan paketle birlikte motor modifikasyonu da sunulmakta.
Alt kısmında bir koruma bulunan farklı bir ön tampona sahip olan gövde paketinde yenilenmiş hava girişleri ve dört ek sis farı bulunuyor. Çamurlukları genişletilen otomobilin ön çamurlukları arkasına hava çıkışları açılırken yan eteklerde de genişleme sağlanmış.
Arka tamponunun alt kısmı daha sportif bir görünüme kavuşan araçta dört çıkışlı egzoz sistemi ile 20 veya 22 inç çaplı jantlar sunuluyor.
İç mekanı için çift renkli deri döşeme donanıma katılırken en popüler motor seçenekleri olan 3 litre hacimli benzinli ve Diesel üniteler için güçlendirme çalışması yapılmış. TDI motor 318 beygir güç, 600 Nm tork üretebilirken TFSI ünite 404 beygir güç, 530 Nm tork üretebiliyor.
Kia Soul Shaker
İngiltere pazarına özel araç donanımları arasına Kia Soul'un Shaker'ı da eklendi. Teknik bir yeniliği bulunmayan otomobilin donanımıysa oldukça zengin.
Bej ve siyah gövde renkleriyle sunulan otomobilin jantları da 18 inç çaplı. İç mekanında tasarımı değişmeyen aracın koltuklarının üst kısımlarında sarı siyah desenler dikkat çekerken kapı içleri ve ön konsolun alt kısmında da aynı renkler dikkat çekiyor.
Otomatik kararan iç dikiz aynası ve geri görüş kamerası gibi donanımları standart olarak sunan otomobilde sunulan 1.6 litre hacimli motorlardan turbo Diesel olanı 128, benzinli olanıysa 138 beygir güç üretebiliyor. Fiyatı 15.295 Sterlin seviyesinden başlayan aracın standart donanımında 6 ileri vitesli manuel şanzıman bulunurken 6 ileri vitesli otomatik şanzıman opsiyonel olarak alınabiliyor.
Abt AS5 Sportback
2009 yılında ortaya çıkan Abt AS5 Sportback makyajlanan A5 ailesiyle birlikte yenilendi. Görünümünde yine büyük farklılıklar olmayan aracın bütün motor seçenekleri için modifikasyon kitleri bulunuyor.
Dışarıdan bakıldığında splitter entegre edilmiş ön tampon, alt kısmında farklı bir tasarım kullanılan arka tampon ve çapları 20 inçe kadar çıkan jantlar dikkat çekerken içeride metal pedal seti ve alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi gözden kaçmıyor. 25 veya 50 mm alçaltılabilen süspansiyon sistemleri yol tutuşun iyileştirilmesine katkıda bulunurken dört çıkışlı egzoz sistemi hem görünüme hem de performana olumlu katkıda bulunuyor.
Kaputun altı için de bol bol seçenek sunan Abt 1.8 litre hacimli TFSI motorun gücünü 211 beygire, torkunuysa 370 Nm'ye yükseltirken 2 litre hacimli benzinli ünitede n 270 beygir güç, 400 Nm tork alınabiliyor. 6 silindirli bir benzinli motor isteyen müşteriler için 3 litre hacimli TFSI ünite için de performans artırıcı kit geliştiren Abt bu araçta 380 beygir güç, 500 Nm tork sunuyor.
Diesel motor seçenekleri için de modifikasyon sunan Abt 2 litre hacimli TDI üniteden 205 beygir güç, 420 Nm alabilirken 3 litre hacimli ünite 300 beygir güç, 570 Nm tork üretebiliyor.
Scion xD
2009 SEMA Show'da sergilenen Scion xD Rally parkurlara çıkıyor. Teknik verileri henüz açıklanmayan otomobil bu yıl Amerika kıtasında düzenlenecek olan yarışlarda boy gösterecek.
Sarı renkli farlarıyla birlikte tamponuna bol bol sis farı serpiştirilen otomobilde hafifletilmiş jantlar ve tavan hava girişi dikkat çekiyor.
İç mekanında bütün izolasyonlar iptal edilen otomobil tam boy takla kafesi, tek hamlede yerinden çıkabilen direksiyon simidi, dijital gösterge tablosu, yarış koltukları, yangın söndürme sistemi ve 6 noktadan bağlantılı emniyet kemerleri gibi donanımlara ssahip.
24 Ocak 2013 Perşembe
Mini Clubman Bond Street
Mini, ismini Londra'nın çeşitli bölgelerinden alan modellerine bir otomobil daha kattı. Bu sefer Clubman formunda gördüğümüz özel donanım seviyesinde ufak tefek yenilikler dikkat çekiyor.
Sadece siyah gövde rengiyle alınabilen aracın tavanı ve yan aynalarıyla birlikte C sütunu, stoplarının çevresi ve arka tamponunun üst kısmı şampanya rengine boyanmış. 17 inç çaplı jantlarında da bu iki renk görülebilen otomobilin gövdesi üzerinde Bond Street logoları da yer alıyor.
İç mekanda da devam eden siyah-şampanya renk kombinasyonu lüks bir görünüme sahip. Ön konsolun üst ve alt kısmı deri döşemeye sahipken konsol kaplamaları piyano siyahı ve şampanya renklerinde. Koltukların kenarları ve dikiş iplikleri de açık renkliyken sırtlıklara Bond Street logoları yerleştirilmiş.
İkisi benzinli ikisi de Diesel olmak üzere toplam dört motor seçeneğine sahip olacak özel seri 112 ile 184 beygir arasında değişen güce sahip olacak. Standart olarak 6 ileri vitesli manuel şanzımanla sunulacak olan otomobillerde yine 6 ileri vitesli otomatik şanzıman opsiyonel olarak alınabilecek.
23 Ocak 2013 Çarşamba
Arden Jaguar F-Type
Jaguar'ın tanıtımını geçtiğimiz yıl yaptığı şık roadster modeli F-Type'ın güçlendirme çalışmaları da başladı. İngiliz otomobilleri üzerinde yaptığı çalışmalarla tanınan Arden kolları sıvayan ilk firma oldu.
Araç için 20 inç çaplı jantlar sunan firma frenleri de güçlendirirken asıl değişim kaputun altında yaşanmış. Kompresör beslemeye sahip 5 litre hacimli v8 motor üzerinde yapılan çalışma sonucunda güç 550 beygire yükselirken v6 üniteler üzerinde yapılan çalışmaların da başladığı müjdeleniyor.
Araç için 20 inç çaplı jantlar sunan firma frenleri de güçlendirirken asıl değişim kaputun altında yaşanmış. Kompresör beslemeye sahip 5 litre hacimli v8 motor üzerinde yapılan çalışma sonucunda güç 550 beygire yükselirken v6 üniteler üzerinde yapılan çalışmaların da başladığı müjdeleniyor.
Aston Martin Rapide S
Aston Martin'in dört kapılı modeli Rapide artık daha güçlü bir versiyona sahip. Görünümünde de ufak tefek değişiklikler yapılan aracın kaputunun altındaysa ciddi güç artışı olmuş.
Daha büyük bir ön panjura sahip yeni ön tamponunun altına karbon fiber paketi dahilinde bir splitter eklenebilen otomobilin jant tasarımları da değişmiş. Bagaj kapağının ucu bir spoiler şeklinde yükselen otomobilin karbon paketinde karbon fiber yan aynalar, difüzör ve stop dolguları bulunuyor.
İç mekanın tasarımında bir yenilik olmayan otomobilin ön konsolunda piyano siyahı kaplamalara yer verilirken gösterge zeminleri de koyulaşmış. Opsiyonel donanımaysa delikleri kırmızıya boyanmış siyah deri döşeme eklenmiş.
Kaputun altında görev yapan v12 motor 5.9 litrelik hacmini korusa da gücü 558 beygire, torkuysa 620 Nm'ye yükselmiş. 0'dan 100 km/s sürate 4.9 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum sürati 305 km/s'e ulaşırken ortalama yakıt tüketim değeri 14.1 litre/100 km'ye gerilemiş.
22 Ocak 2013 Salı
Hartge M5
Alman modifikasyon firması Hartge, 535d'nin ardından en güçlü 5 Serisi versiyonu M5 için de bir performans kiti hazırladı. Yeni parçalar M6 için de kullanılabilecek.
Aracın dışında dikkat çeken tek değişiklik 21 inç çaplı jantlar olurken güçlendirilen fren sisteminin mavi kaliperleri, yana eklenen grafikler ve yeni egzoz çıkışları diğer farklılıklar.
İç mekanda metal pedal seti, yeni paspaslar ve Hartge logolarıyla farklılaşan otomobilin süspansiyon sistemi önde 25, arkadaysa 20 mm alçaltılmış.
Çift turbo beslemeli 4.4 litre hacimli v8 motoru 642 beygir güç, 810 Nm tork üretebilen araç 0'dan 100 km/s sürate 4.2 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 305 km/s'te sınırlandırılmış.
Citroën DS3 DStyle Red ve DSport Red
Fransız üretici Citroën'in İngiltere pazarına özel modellerinin sonu gelmiyor. Markanın yeni donanımı sportif hatchback aracı DS3'te sunulacak.
Sadece siyah veya beyaz gövde renkleriyle sunulan otomobillerde kırmızıya boyanan tavan, yan aynalar ve ön panjurun yanında yine siyah veya beyaz renklerde alınabilen jantlar bulunuyor. Bu jantlar DStyle Red için 16, DSport Red içinse 17 inç çaplı.
Donanımları oldukça zengin olan otomobillerin iç mekanında kırmızı renkli ön konsol ve kapı içi kaplamaları kullanılırken tasarımda yenilik sunulmuyor.
120 beygir güç üretebilen benzinli ve 90 beygir gücündeki turbo Diesel motorlarla alınabilen DStyle Red'in yanında DSport Red 155 ve 115 beygir güç üretebilen ünitelerle sunuluyor.
Nissan 370Z NISMO
Nissan'ın şık coupé modeli 370Z geçtiğimiz yıl gördüğü makyaj sonrasında yeni NISMO modeline kavuştu. Görünümünde yenilikler bulunan otomobilin motor gücü de artmış.
Ön panjur, splitter, yan aynalar, difüzör, sabit spoiler, genişletilen yan etekler ve 19 inç çaplı jantları siyaha boyanan otomobilin egzoz çıkışları genişletilmiş. Modifiye edilen fren sisteminde kırmızı kaliperler görev yapan aracın süspansiyonu 10 mm alçaltılmış.
İç mekanında büyük yenilikler olmayan otomobilin direksiyon simidi Alcantara ile kaplanırken kırmızı dikiş ipliklerine sahip koltuklarda NISMO logoları bulunuyor. Aynı logo kaput altına eklenen kule gergisi üzerinde de göze çarpıyor.
3.7 litre hacimli v6 motorunun gücü 344 beygire, torkuysa 370 Nm'ye ulaşan araç sadece 6 ileri vitesli manuel şanzımanla sunulacak. Bütün bu yenilikler 370Z NISMO'nun 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresini 5.2 saniyeye çekmiş.
GAC E-JET
2013 Detroit otomobil fuarında sergilenen tek Çin markası olan GAC organizasyona hibrit bir araçla katıldı. Dikkat çekici bir tasarıma sahip olan otomobilin görünümü çok da yabancı değil.
Mercedes CLA ve Mazda 6 modellerinin bir birleşimiymiş gibi görünen otomobil 4.570 mm boya, 1.790 mm genişliğe, 1.490 mm yüksekliğe ve 2.620 mm aks mesafesine sahip. LED aydınlatma grubu, büyük çaplı jantlar, geriye doğru açılan arka kapılar, gizlenmiş kapı kolları ve yan aynalar yerine yerleştirilen kameraları dikkat çeken aracın yan camları çerçevesiz.
1.550 kg ağırlığında olan aracın elektrik motoru 129 beygir güç, 228 Nm tork üretebiliyor. 13 kWh kapasiteli pillerin şarj edilebilmesi için bir de 1 litre hacimli benzinli motorla donatılan otomobilin bu ünitesi 61 beygir güç, 82 Nm tork üretiyor.
Sadece elektrik motoruyla menzili yaklaşık 100 km olan E-JET'in karma kullanımda menzili 600 km'yi bulurken tüketim ortalaması 1.9 litre/100 km olarak açıklanıyor.
BMW X1 xDrive20d
BMW'nin küçük SUV modeli X1 piyasaya çıktığı günden beri kompakt premium SUV pazarının en başarılı temsilcileri arasında oldu. En büyük rakibi Audi Q3'ün yükseltilmiş hatchback tasarımından ziyade yükseltilmiş bir station wagon gibi görünen X1 ailesi bu sayede daha alışıldık oranlara sahip bir görünüm sunuyor.
Ülkemizde satılan birçok BMW ailesi gibi X1'in de en çok dikkat çeken motor seçeneği şüphesiz 2 litre hacimli turbo Diesel ünite. Diğer ülkelerde 2 ve 3 litre hacimli motorların farklı güç seçenekleri sunulsa da Türkiye'nin acımasız vergi oranlarına ve gezegenin en pahalı benzinine sahip olma ününden dolayı tercih edilmesi en mantıklı motorlar arasında da zaten bu ünite bulunuyor.
Dış Mekan
4.454 mm boya, 1.798mm genişliğe ve 1.545 mm yüksekliğe sahip olan aracın aks mesafesi 2.760 mm. Kompakt boyutları sayesinde şehir trafiğinde sürücüsünü çok zorlamayan aracın tasarımında tipik BMW dinamizmi görülebiliyor.
İtiraf edeyim X1 ailesi tanıtıldığında otomobile çabuk ısınamadım. Şişkin çamurluklar ve şık görünen arka kısımda bir sorun bulamasam da ön kısımda bir terslik olduğunu düşünmüştüm. Bununla birlikte aracın tasarımının bana giderek daha güzel göründüğünü de belirtmeliyim. Özellikle de X-Line paketiyle birlikte sunulan 18 inç çaplı jantlarla (Kış lastikleriyle 17 inç) tamponlar ve yan eteklerin alt kısımlarında dikkat çeken gümüş renkli kaplamalar tasarımı daha da sportif kılmakta.
Standart donanımda sunulan tavan rayları hem görünüme hem de işlevselliğe olumlu katkı sağlıyor. Yan aynalara LED sinyaller yerleştirilen X1'in ön tampon köşelerine entegre edilen sis farlarıysa artık X ailesinin bir tasarım detayı olmuş durumda.
İç Mekan
Güncel BMW modellerinden herhangi birisini kullanmış olanlara oldukça tanıdık gelecek olan ön konsol ve kapı içleri çift renkli döşemeler ve ahşap kaplamayla şık bir görünüm sunuyor. Çok fonksiyonlu direksiyon simidi, iki daireden oluşan sade gösterge paneli, kapı içlerinde bulunan cam ve ayna kumanda düğmeleri, radyo ve havalandırma sisteminin kumandaları ile joystick benzeri tasarıma sahip vites kolu yolculara bir 1 veya 3 Serisi'nde yolculuk ediyormuş hissi yaşatabilir.
Geniş kapı içi ceplerine sahip olan X1'in orta konsol üst kısmında kapaklı bir göz bulunurken vites kolunun ön ve arkasında birer adet kapaksız göz sunuluyor. Bu bölümün arkasında bulunan tek bardaklık az geliyorsa ileri geri kaydırılabilen ön kol dayanağının altına gizlenebilen ek bardaklık yardımınıza yetişiyor. Vites kolunun sağına monte edilebilen parça sayesinde içeceğinizi yerleştirebileceğiniz yer sayısı daha da artıyor.
Cama tavan sayesinde iç mekan daha da aydınlık bir yavaya bürünürken arka koltuklarda boyutlara göre makul bir diz ve baş mesafesi sunulduğu söylenebilir. Bu koltuklarda orta kol dayanağı ve gizli bardaklıklar sunulurken her iki arka kapı üzerine yerleştirilen aydınlatma sistemiyle yaşam alanında karanlık bölge kalmıyor.
Ön koltuk sırtlıklarında fileler ve kapı içi gözlerinde sabitleyici bantlar sunan X1'in bagajında da aynı donanımı görmek mümkün. Zemini altında boyutları değiştirilebilen gözler de sunan bagaj 420 litre hacim sunuyor. Hatchback kasaya daha yakın olarak görülen aracın bagajında perde yerine çift parçalı bir şapkalık sunulurken bagaj duvarlarında da ek bölmeler ve güç bağlantısı bulunması olumlu. Bagaj hakkında yapılabilecek bir diğer gözlem de 40:20:40 oranında katlanabilen arka koltuklarla kademeli olarak genişletilebilir olduğu. Üstelik koltukları tamamen katlamanıza da gerek yok. Sırtlıklar küçük açılarla yatırıldıklarında bırakıldıkları yerde sabitlenme özelliğine sahip.
Konfor
Boyutlar ve genel tasarıma aldanıp X1'in konforsuz bir araç olduğunu düşünmek yanlış olacaktır zira özellikle alt bölümünde minderleri oldukça düz tutulan koltuklar ve yanak kalınlığı çok az olmayan yumuşak hamurlu kış lastikleri sayesinde yolculuklar sarsıntıdan uzak geçiyor. Orta sert ayarlı süspansiyon sistemi de gereksiz salınımlara izin vermeden konfor seviyesinin yüksek tutulmasını sağlıyor.
Çift bölgeli otomatik havalandırma ve hız sabitleme sistemi gibi donanımlarla da dikkat çeken aracın başarılı ses sisteminde Aux ve USB girişlerinin olması da olumlu. Alman otomobillerinin ilginç artılarından olan başarılı iç mekan ışıklandırması ve büyük cam tavan yaşam alanına renk katarken eleştirilebilecek tek tasarım unsuru arka kapıların biraz dar açılması olabilir. Sabit süratin arandığı uzun yol sürüşlerinde oldukça faydalı bir donanım olan hız sabitleme sistemi de aracın Techno paketiyle birlikte sunulmuş.
Rüzgar ve yol gürültüsü izolasyonu da başarılı olan X1'in BMW ailesinin en küçük SUV modeli olması ve dört silindirli turbo Diesel motorlar için nispeten daha az izolasyon sunulması nedeniyle motor sesi içeriye alınıyor. Benim için rahatsız edici olmasa da yaşam alanında çıt çıkmasını istemeyen müşteriler bundan memnun kalmayabilir.
Sürüş
BMW modellerinin geneli bu bölümde benden yüksek notlar alıyor ve X1'in de bir istisna olmadığını rahatlıkla söyleyebilirim. Başarılı süspansiyon sisteminin yüksek süratlerde yapılan ani direksiyon hareketlerine verdiği doğru tepkiler ve simidinin çapının küçüklüğüyle olduğu kadar sertliği ve tepkileriyle de beğenimi kazanan direksiyon sistemi dinamik sürüşe davetiye çıkaran unsurlar arasında.
Sesi iç mekana alınıyor olsa da 184 beygir gücü ve 380 Nm torkuyla her durumda hızlanmaya istekli olan 2 litre hacimli turbo Diesel motor ve bu isteği dört tekerleğe birden aktaran 8 ileri vitesli otomatik şanzımansa alkışı hak ediyor. 1.660 kg boş ağırlığa sahip olan aracı 0'dan 100 km/s sürate 8.1 saniyede ulaştırabilen şanzımanın geçişlerini hissetmek neredeyse imkansızken sürekli doğru vitesli bulması manuel kullanıma gerek bile bırakmıyor.
Maksimum sürati 205 km/s olarak açıklanan X1 xDrive20d'de sunulan dört tekerlekten çekiş sistemi de test yaptığım hafta içerisinde yağan kar sayesinde oldukça zorlu koşullarla karşılaştı. 225/50-17 ölçülerine sahip Pirelli Sottozero kış lastikleri, xDrive çekiş sistemi ve birçok elektronik yardımcıya sahip olan aracı yoldan çıkarabilmek bir tarafa normal kullanımda patinaj attırmak bile beceri istiyor.
Bir düğmeyle devreye alınabilen tepe iniş hız sınırlandırması ve standart kullanımda torku ön ve arka akslar arasında %40:%60 oranında dağıtan dört tekerlekten çekiş sistemi altı toprak olan karlı zeminde bile arka kısmın kopması için el freni kullanmayı gerektiriyor. Neyse ki BMW el frenini eski stilde kollu olarak üretmiş!
Bu arada 1.7 tona yaklaşan ağırlık, karlı İstanbul yollarında saatler süren dur-kalk trafik, otomatik şanzıman ve yüksek gövde yapısına rağmen 7.5 litre/100 km gibi bir tüketim ortalaması yakalayan test aracı bu konuda da çok başarılı olduğunu kanıtlıyor. Bazı hallerde Start/Stop sisteminin de etkilediği düşük tüketim değerini otoyolda 5.5 litre/100 km gibi değerlere düşürmek zor değil.
Fiyat/Donanım
İşte X1 xDrive20d'nin en şanssız olduğu bölüm. Türkiye'nin saçma sapan vergi sistemine uyum sağlama şansı olan 1.6 litre hacimli bir motor seçeneği olmayan X1 ailesinin en küçük motoru bile aşırı vergi yükü altında kalıyor. Kar da dahil olmak üzere vergisiz ve donanımsız fiyatı 25.000 Euro olan otomobile Comfort, Techno ve X-Line paketleriyle birlikte panoramik cam tavan, ek eşya saklama gözleri, USB bağlantısı ve Hands Free fonksiyonlu ses sistemi eklendiğinde bile fiyatı 31.100 Euro'nun altında kalıyor.
Türkiye paketinde 8 ileri vitesli otomatik şanzıman, dış mekan krom paketi, tavan rayları, velur paspaslar, elektrokrom iç ayna, ön kol dayanağı, yağmur sensörü ve iç aydınlatma paketi bulunan araçta bej deri döşeme ücretsiz opsiyon olarak sunuluyor.
Comfort paketinde çift bölgeli otomatik klima, Eco Pro sürüş modu, arka park sensörleri ve Servotronic direksiyon sistemi bulunurken Techno pakette Bi-Xenon farlar, far yıkama sistemi ve Cruise control sunuluyor.
Sportif görünümlü direksiyon simidi, 18 inç çaplı jantlar ve metalik kapı eşik kaplamalarının sunulduğu X-Line paketi ve bütün vergilerle birlikte fiyatı 66.800 Euro seviyesine fırlayan araç Türkiye vergi sisteminden oldukça kötü yönde etkilenmiş oluyor.
Sonuç
BMW'nin hangi segmentte olduğu önemli değil. Ürettiği bütün araçlarda belirli bir performans seviyesi ve dinamizm sunuluyor. Markanın en küçük SUV modelinde bile bu değişmiyor. Aslına bakılırsa bir otomobilden beklenecek hemen hemen her özelliği sunmayı başarabilen X1 ailesi işlevsellik açısından en başarılı BMW modellerinin başında geliyor. Şehir trafiğine kolayca ayak uydurabilecek boyutlar ve otoyolda zorlanmayacak çevikliğin yanında asfalt dışında da yolunu bulabilecek özelliklere sahip olan otomobilin Türkiye'deki şanssızlığıysa aşırıya kaçan vergiler nedeniyle fiyatının çok yükselmesi. Aynı aracın Almanya'da yarı fiyatına satıldığını söylersem sanırım durum daha da net hale gelecektir.
Fotoğraflar
Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.
20 Ocak 2013 Pazar
Lincoln MKC
Ford'un yan markalarından birisi olan Lincoln bu firmanın modellerini temel olarak kullanan araçlar geliştirmeye devam ediyor. 2013 Detroit otomobil fuarında sergilenen MKC konsepti Avrupa'da da Kuga ismiyle satılacak olan Escape'in teknik ikizi olacak.
Tasarım detaylarının büyük kısmı seri üretime de aktarılacak olan otomobilin sahip olduğu LED farlar ile oldukça ince ve şık bir tasarıma sahip olan yan aynaları konsepte özel kalacakmış gibi görünse de 20 inç çaplı jantlar, çift parçalı ön panjur, geniş çamurluklar ve ilginç görünümlü yan çizgileri gelecek yıl yollarda görebiliriz.
4.554 mm boy, 1.933 mm genişlik, 1.605 yükseklik, 2.715 mm aks mesafesi ve dinamik görünümlü bir arka kısma sahip olan MKC'nin stoplarında da LED teknolojisi kullanılırken tampona gizlenen egzoz çıkışları ve spoiler oldukça şık görünüyor.
Büyük bir cam tavana sahip olan konseptin kokpitinde bulunan tasarım ve kumanda elemanların büyük çoğunluğu seri üretime geçecek gibi. Şık görünümlü koltukları yerlerini daha bilindik parçalara bırakacak olsa da direksiyon arkasına alınan vites kolunun yollarda da görülmesi bekleniyor.
Audi R8 Limited Edition
Audi R8'in sınırlı üretim versiyonları arasına bir yenisi katıldı. İlginç şekilde bu otomobil de geçen ay tanıtılan R8 modeli gibi Çin pazarına özel.
30 örneği bulunacak olan bu R8 sadece altın gövde rengiyle satılacak. R8 GT'nin karbon fiber spoiler, splitter, difüzör ve ön tamponda bulunan deflektörlerden oluşan aerodinamik paketi R8 GT'den alınırken yan aynalar ve kapılar arkasında yer alan parçalar da karbon fiberden üretilmiş.
LED farları standart donanımda sunan otomobilin iç mekanında da gövde rengi parçaların kullanımı dikkat çekerken numaralandırılmış alüminyum vites topuzu, karbon fiber kaplamalar ve Alcantara döşemeler bu aracın diğer dikkat çeken donanımları.
Kaputunun altında 5.2 litre hacimli v10 motor bulunan araç 525 beygir güç, 530 Nm tork üretebiliyor. Sadece R Tronic yarı otomatik şanzımanla sunulacak olan otomobilde dört tekerlekten çekiş sistemi de standart olarak bulunuyor.
Škoda Citigo Sport
Üç farklı renkte alınabilen otomobilin gövdesi üzerinde kullanılan şeritler, fifüzör, spoiler ve yeni jantlar dinamik görünümün sağlanmasındaki unsurlar. Siyah renkli jantların çapıysa 15 inç.
İç mekanda Sport logoları dikkat çeken otomobilin çift renkli koltuk döşemelerinin ortasında beyaz şeritler yer alıyor. Köşeleri kırmızıya boyanan paspaslar kırmızı renkli dikiş ipliklerine sahip deri kaplı direksiyon simidiyle birlikte diğer değişiklikleri belirtiyor.
Standart modellerde de kullanılan 1 litre hacimli motorla sunulacak olan aracın 60 ve 75 beygir güç üretebilen versiyonları sunulmakta.
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)