5 Eylül 2025 Cuma

BMW iX3


BMW'nin merakla beklenen yeni nesil iX3 modeli tanıtıldı. Vision Neue Klasse X'in seri üretim haline dönüşen otomobil hem dış hem de iç mekanında konseptin detaylarını korumuş. X3 ile bir bağlantısı da kalmayan otomobilin sunduğu menzil rakiplerini tedirgin edecek seviyede.

4.782 mm boya, 1.895 mm ene ve 1.635 mm yüksekliğe sahip olan otomobilin aks mesafesi 2.898 mm. Hava sürtünme katsayısı da 0.29'dan 0.24'e inen modelde çapları 22 inçe kadar çıkan jant seçenekleri sunuluyor. Dik bir yüze sahip olan iX3'ün köşeli farları ve aydınlatmalı böbrekleri arasında yine aydınlatmalı bir panjur bulunuyor.

Köşeli hatları devam ettiren ön tampon sportif bir duruş sağlarken çamurluk ve kapı alt bölümlerinde yapılan düzşeltirmelerle hemzemin kapı kolları aerodinamik verimliliği artırmış. Arkada çift bombeli spoiler ve 3 boyutlu LED stoplar haricinde tamponun gövdeden çıkıntı yapmaması ve altında difüzör çıkışı bulunması gözlerden kaçmıyor.

İç mekanda konseptin ilginç tasarımlı, 4 kollu direksiyon simidini koruduğu görülen otomobilin dijital gösterge paneli de ön camın altında uzanıyor. Paralelkenar biçimli dokunmatik ekran da orta konsoldaki düğmelerin tamamını içerisine almış. İnce yapılı havalandırma çıkışları güzel gizlenen aracın kapı kolları da kol dayanaklarına yerleştirilmiş.

Yeni otonom sürüş sistemleriyle donatılan otomobilin donanımında 13 hoparlörlü Harman Kardon ses sistemi, sabit cam tavan, yeni sürüş sesleri ve üç bölgeli havalandırma sistemi bulunuyor. Arkada yer alan bagajın hacmi 520 ile 1.750 litre arasında değişirken ön bagaj hacmi 58 litre. Çekme kapasitesiyse 2 ton.

İlk etapta tek motor seçeneği sunacak olan iX3'ün 50 xDrive versiyonu çift elektrik motoruna ve dört tekerlekten çekiş sistemine sahip. 469 beygir güç, 645 Nm tork üretebilen otomobil 0'dan 100 km/s sürate 4.9 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 210 km/s'te sınırlandırılmış. 108.7 kWh kapasiteli pilleri 800 Volt mimarisi sayesinde 400 kW şarj hızı sunarken menzili 800 km'nin üzerine çıkarabiliyor.

Mercedes-AMG GT2 Edition W16


Mercedes-AMG şaşırtmaya devam ediyor. Markanın en sportif aracı GT'nin piste özel versiyonlarını arka arkaya sunan üretici şimdi de bu otomobillerin tepesine, homologasyonu bulunmayan ve bu sayede çok daha yüksek performans sunabilen bir seçenek ekledi. Sadece 30 örneği bulunacak aracın fiyatıysa vergiler hariç 679.000 Euro.

Tasarım olarak büyük yenilikler sunmayan araç, F1 takımının W16 aracından alınan ilhamla hazırlanmış. Aerodinamik paketiyle oynanan modelin ön çamurluklarında bulunan hava çıkışları kapanabilirken ön tampon altındaki splitter yeniden şekillendirilmiş. Küçülen ve deflektörlere kavuşan yan aynalar haricinde dev spoilerin yeni dikmelere ve yan deflektörlere kavuştuğu görülebiliyor.

DRS özelliği de eklenen otomobil bu saeyede daha yüksek hızlara ulaşabiliyor. İç mekanda direksiyon simidine eklenen bir düğme haricinde bir yenilik bulunmazken çift turbo beslemeye sahip, 4 litre hacimli V8 motor artık 830 beygir güç, 1.000 Nm tork üretebiliyor.

Ayarlanabilir süspansiyon sistemine sahip olan Edition W16'nın 6 ileri vitesli, sıralı şanzımanı da gülendirilmiş. Tek bijonlu ve magnezyumdan üretilen 18 inç çaplı jantları da farklı boyanan aracın overboost fonksiyonu da ekstradan 100 beygir güç, 200 Nm tork üreterek geçişi kolaylaştırıyor.

Dacia Duster ve Bigster Hybrid-G 150 4x4

Dacia ürün gamında güzel yenilikler var. Markanın en başarılı modeli Duster ve büyük kardeşi Bigster yeni bir hibrit seçeneğe kavuştu. Birçok özelliği birlikte sunmayı başarabilen araçlar bu modellerin hitap ettikleri potansiyel müşteri kitlesini de genişletecek.


Tasarımlarında bir yenilik bulunmayan ikilinin tek ek donanımı, direksiyon simidi arkasına eklenen vites değiştirme kulakçıkları. Dacia modellerinde bir ilk olan bu donanım haricinde dokunmatik ekranın sunduğu hibrit kullanım grafiklerinin de araç için bir yenilik oldukları söylenebilir.

Kaput altında 1.2 litre hacimli, turbo beslemeli, 48 Volt hafif hibrit destekli bir motor bulunan araçların bu üniteleri 140 beygir güç, 230 Nm tork üretebiliyor. 31 beygir güç, 87 Nm tork üretebilen elektrik motorunun arka aksa yerleştirilmesiyle dört tekerlekten çekişli olan ikili bu özelliğini 140 km/s'e kadar kullanabiliyor.

Karma gücü 154 beygir olan araçlarda görev yapan 6 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman sürücü tarafından da kumanda edilebilirken elektrik motorunun iki ileri şanzımanı tamamen otomatik. 0.84 kWh kapasiteli bataryası rejeneratif frenlemeyle şarj edilebilen araçlarda yer alan 50 litre hacimli LPG tankı da toplamda 1.500 km menzili mümkün kılıyor.

Mahindra Vision.T ve Vision.SXT


Mahindra konsept tanıtmaya devam ediyor. Jeep modellerine benzeyen tasarımıyla öne çıkan Vision.T ve Vision.SXT ikilisi, bu özelliğiyle öne çıkan Thar'ın yerini alacak. Üstelik Hindistan merkezli markanın açıklamalarına bakılırsa aracın hem elektrikli hem de içten yanmalı motorlu versiyonları bulunacak.

ANa hatları aynı olsa da ikiliden Vision.T daha şehirli yapısıyla öne çıkıyor. Her ne kadar ön tamponunda vinç bulundursa da bu aracın jantları ve bagaj yapısı daha kullanışlı bir aracı işaret ediyor. Kardeşindeyse çelik jantlar, tavan rayları, çok daha ince yapılı aynalar ve iki adet yedek lastik barındıran açık bagaj bölümü görülebilyior.

İç mekanda da deva eden köşeli hatlar bir taraftan da sade bir kokpite bağlanıyor. Dik yerleşimli dev dokunmatik ekranı orta konsolun neredeyse tamamını kaplıyor. Üç kollu direksiyon simidi ve dijital gösterge paneli haricinde tavanda yerleştirilen şalter biçimli düğmeler ve vites topuzu detayları tamamlıyor. Konseptin kapı içlerinde metal paneller de kullanılmış.

Honda Prelude


2023 yılında konsept haliyle tanıştığımız Honda Prelude sonunda seri üretime hazır haliyle bizlerle. Gövdesinde tasarım değişikliği olmayan otomobilin iç mekanı da diğer birçok Honda modeliyle ortak. Kaput altındaysa artık üretilmeyen Civic Type-R'ın motorunu bekleyenlere kötü haberler var.

İnce LED farlarıyla sivri bir burun yapısına sahip olduğu görülebilen otomobilin tampon altında da splitter şekli alan bir uzantı bulunuyor. 19 inç çaplı jantlar, hemzemin kapı kolları, camların altına sabitlenen yan aynalar ve aerodinamik biçimli yan etekler liftback modelin şık tavan çizgisini daha da sportif hale getirmiş.

Ön çamurlukların arkasında küçük deflektörler sunan modelin ince yapılı LED stopları da bagaj kapağında birbirine bağlanıyor. Alt kısmı tamamen parlak siyah renkte sunulan arka tampon aynı önde olduğu gibi mavi renkli bir çentiğe de sahip. Aracın 3. stop lambasıysa bagaj kapağı camı üzerine alınmış. Boyu 4.532 mm, eni 1.880 mm ve yüksekliği 1.356 mm olan aracın aks mesafesi 2.606 mm.

Havalandırma çıkışlarından dokunmatik ekrana, dijital gösterge panelinden direksiyon simidine kadar birçok tanıdık eleman barındıran iç mekanda metal pedal seti ve çift renkli döşemeler de dikkat çekiyor. 2+2 oturma düzenine sahip olan modelin ön koltukları hem şık hem de yüksek yan desteklere sahip. Bose ses sistemi standart donanımda. Bagaj hacmiyse 428 litre.

Kaputu altında hibrit bir ünite barındıran otomobilin 2 litre hacimli motoru 143 beygir güç, 182 Nm tork üretebilirken elektrik motoru 184 beygir güç, 315 Nm tork üretebiliyor. Ayrı ayrı etkileyici olsalar da karma sürüşte üretilen 203 beygir güç ve 315 Nm tork biraz hayal kırıklığı yaratabilir. Sürekli değişken oranlı otomatik şanzıman (CVT) gücü ön aksa aktarıyor. Brembo fren sistemi de standart donanımda.

4 Eylül 2025 Perşembe

Suzuki Victoris


Maruti Suzuki, Hindistan'da sunduğu ürün gamının en tepesine yeni bir model ekledi. Grand Vitara ile kardeş olan yeni aracın ismi Victoris oldu. Teknik olarak bir yenilik sunmayan otomobilin donanımıysa dikkat çekici kalemler sunuyor. Gövde boyutlarıysa tahmin edileceği gibi markanın diğer modellerinden büyük.

Çok dikkat çeken bir gövdeye sahip olmasa da aracın LED farları ve ön tamponun detayları yeterince dinamik bir hava yaratmış. Tampon altında başlayan siyah plastik yüzeyler çamurluklar ve kapı altlarında da yer alırken çift gövde rengi ve 17 inç çaplı jantlar da donanıma katılabiliyor. Hemzemin tavan rayları, yüzgeç anten, spoiler ve köşeden köşeye uzanan ince yapılı LED stoplar da diğer detaylar arasında.

İç mekan tasarımı da dışarının sadeliğini devam ettiren otomobilde dijital gösterge paneli ve çok büyük olmayan bir dokunmatik ekran haricinde açık renkli döşemeler ve dikkat çeken ambiyans aydınlatması bulunuyor. Açılabilir cam tavan, havalandırmalı ön koltuklar ve Harman ses sistemi de donanımda.

4.360 mm boya, 1.795 mm ene ve 1.655 mm yüksekliğe sahip olan aracın 2.600 mm'lik aks mesafesi Grand Vitara'nınkiyle aynı. Kaput altındaysa CNG ile çalışabilen bir üniteyle birlikte hafif hibrit ve 116 beygir güç, 170 Nm tork üretebilen tam hibrit seçenekler yer alacak. Ünitelere göre çekiş önden veya dört tekerlekten olacak. 

Mini JCW Machina ve Skeg


Mini'den sürpriz bir çift konsept geldi. Deus Ex Machina ile yapılan ortaklığı kutlamak için hazırlanan ikiliye daha ilk baktığımız anda üzerlerinde yer alan yazırlardan bu ortaklık fark edilebiliyor. İç mekanları da soyulan ikilinin kaputları altında ilginç şekilde modifikasyon işlemi yapılmamış.

Machina isimli ilk konseptin kaputuna dört adet projektör eklenirken splitter, büyük ön hava girişi ve genişletilen çamurluklar sportif duruşu desteklemiş. Semi slick lastikler ve hafifletilip genişletilen jantlar haricinde yan aynalar da yenilenmiş. Arka bölümdeyse büyük bir spoiler ve geniş difüzör çıkışları görülebiliyor.

Dikkat çekici gövde grafikleri sunan ikinci konseptin ismiyse Skeg. Yuvarlak bir burun yapısına sahip olan otomobilde yine genişletilmiş çamurluklar, daha geniş ama hafif jantlar ve performans lastikleri görev yapıyor. Arka bölümdeyse daha da büyük bir spoiler ve düz difüzör çıkışı görülebiliyor.

Machina'nın iç mekanında yarış koltukları, hava yastıksız direksiyon simidi ve dört noktadan bağlantılı emniyet kemerleri sunulurken arka koltukların iptal edildiği görülebiliyor. Kapıların iç kaplamaları kullanılmazken yenilenen ara konsolda şalterler ve hidrolik el freninin kolu bulunuyor.

Skeg'in iç mekanıysa biraz daha renkli. Bol bol pleksiglas kullanılan bölümde kokpit tasarımı değişmezken kapı içlerinde ve tavanda bu malzeme dikkat çekiyor. Tavanın iç tarafına sörf tahtası sabitleme kemerleri eklenirken yarış koltukları, arka koltuk iptali ve kapı kollarının yerini alan kayışlar gözlerden kaçmıyor. Kapı ve tavan döşemelerinin de iptal edildiğini belirtelim.

Kaputlar altında sürpriz sunmayan ikiliden Machina'da Mini JCW ailesinde görev yapan 2 litre hacimli, turbo beslemeli, benzinli ünite kullanılıyor. Bu motor 231 beygir güç, 380 Nm tork üretebiliyor. Skeg'in motoruysa elektrikli ve 258 beygir güç, 350 Nm tork üretebiliyor.

3 Eylül 2025 Çarşamba

Ford Ranger MS-RT PHEV


Ford Ranger'ın motor seçenekleri zenginleşiyor. Şarj edilebilir hibrit ünitesiyle karşımıza çıkan yeni araç 2024 yılında tanıtılan sportif görünümlü MS-RT donanımıyla eşleşmiş şekilde sergilendi. Bu versiyon hem en yüksek performansı hem de en düşük yakıt tüketimini sunabiliyor.

Tasarım anlamında bir değişim sunmayan modelin kaputu altında 2.3 litre hacimli, turbo beslemeli, 4 silindirli benzinli motor kullanılıyor. Elektrik motoruyla birlikte 281 beygir güç, 697 Nm tork üretebilen modelde dört tekerlekten çekiş sistemi ve 10 ileri vitesli otomatik şanzıman standart olarak sunulabiliyor. 11.8 kWh kapasiteli bataryalarsa 40 km'ye kadar elektrik menzili sunabiliyor. 3.5 tonluk çekme ve 1 tonluk yükleme kapasiteleri de korunmuş. 

Kia Stonic


Kia'dan ilginç bir haber geldi. 2017 yılından bu yana bizimle olan ve 2020 yılında hafifçe makyajlanan Stonic'in yeni nesli beklenirken Kore merkezli firmadan makyaj haberi geldi. Kapsamlı bir operasyon geçiren modelin dışı da içi de bambaşka bir görünüme kavuştu.

Markanın elektrikli modellerinin yüzüne kavuşan otomobil ilginç biçimli farlara ve daha köşeli bir ön tampon yapısına kavuşmuş. Sonunda yeni logolarına da kavuşan Stonic'in jantları da yenilenmiş. Arka bölümde de parantez yapılı stoplar ve daha köşeli tampon dikkat çekiyor. Sportif donanım paketlerinde tampon tasarımları değişiyor.

İç mekanı da modern Kia modellerinden alınan modelde dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekran birbirine bağlanmış. Değiştirilebilir fonksiyonlu kumanda düğmeleri ve incelen havalandırma çıkışlarına da sahip olan modelin döşemeleri de yenilenmiş. GT-Line paketlerse üç yerine iki kollu direksiyon simidine kavuşmuş.

Kaput altındaysa aracın yan tasarımında olduğu gibi bir yenilik bulunmuyor. 1 litre hacimli, turbo beslemeye sahip motorun standart ve hafif hibrit yardımcılı seçenekleri 100 ve 115 beygir güç üretiyor. 6 ileri vitesli manuel veya 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanlar gücü ön aksa iletiyor. 

Bufori CS8


Uzun zamandır sesi suyulmayan bir üreticiyle devam ediyoruz. Blogun yayına başladığı yıl olan 2009'da konsept hali tanıtılan CS sonunda seri üretime geçiyor. İsmi CS8 olarak değiştirilen otomobilin kaputu altında da artık 2 litre hacimli bir motor bulunmuyor.

Sivri bir burun yapısına sahip olan otomobilin ön tamponunda bol hava girişi yer alıyor. Genişletilen çamurluklar 19 inç çaplı jantlar ve Brembo armalı fren sistemini saklıyor. Arka bölümdeyse dörtlü stoplar, spoiler, difüzör çıkışı ve yine dörtlü egzoz çıkışları bulunuyor. Sedan biçimli gibi görünse de araç aslında bir liftback.

İç mekanın resmi fotoğrafları paylaşılmamış olsa da bu bölümün Dodge modellerinden alındığı belli oluyor. Analog gösterge paneli, 3 kollu direksiyon simidi ve orta konsolu oluşturan dik yerleşimli dokunmatik ekran Malezya merkezli üreticinin bu otomobilinin temellerini de belli ediyor. Modelin bagaj hacmiyse 252 litre. Sabit kafalıklı koltuklarsa Recaro imzalı.

Kaput altında Dodge imzalı birçok motor bulunacak. 3.6 litre hacimli V6'nın atmosferik emişli seçeneği 320 beygir güç, 352 Nm tork üretebilirken kompresör beslemeli seçenek 455 beygir güç, 495 Nm tork üretiyor. 3 litre hacimli, çift turbo beslemeye sahip sıralı 6 silindirli motorsa 550 beygir güç, 677 Nm torka sahip.

6.5 litre hacimli HEMI V8 motora da görev veren Bufori, atmosferik emişli seçenekte 475 beygir güç, 640 Nm tork sunarken kompresör beslemeli versiyonlar 810 beygir güç, 973 Nm tork üretebiliyor. Bu araç 330 km/s maksimum sürate ulaşabilirken 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 3 saniye sürüyor.  

Fiat Grande Panda


Fiat'tan ilginç bir haber daha geldi. Birkaç yıl öncesine kadar elektriklenme modasına son sürat katılım gösteren İtalyan üretici günümüzde hibrit asistanı bile olmayan modelleri hayata döndürmeye başladı. Daha önce 500'ün hibrit modelini tanıtan Fiat'ın yeni sürprizi Grande Panda'da.

Tasarım olarak kardeşlerinden farksız olan bu aracın iç mekanında görülen manuel şanzıman kolu yeniliği işaret ediyor. Kaput altında yer alan turbo beslemeli 1.2 litre hacimli, 3 silindirli motor hibrit yardımcıya sahip değil ve 100 beygir güç, 205 Nm tork üretebiliyor. 

Audi Concept C


Audi'nin merakla beklenen konsepti sonunda tanıtıldı. Münih'te sergilenecek olan otomobil ilk nesil TT'nin izlerini 2. Dünya Savaşı öncesi Auto Union yarış otomobillerininkiyle birleştiren bir görünümle ortaya çıktı. Hem TT hem de R8'in üretimini durduran Alman marka da bu şekilde bir spor otomobile kauşacağının sinyallerini verdi.

Yeni nesil Porsche 718 ailesinin temellerini kullandığı düşünülen otomobil, ince far yapısı ve dik ön panjuruyla Jaguar Type 00 konseptini de andırıyor. Bu bölümde bir de splitter sunan Audi, büyük jantların tasarımını, ilk nesil TT'den alıp daha aerodinamik hale getirmiş. Gizli kapı kolları ve geniş yan eşikler de bu bölümün dikkat çeken detaylarından.

Şişkin çamurluklara sahip olan otomobilin arka bölümünde de ince stoplar ve difüzör çıkışı görülebiliyor. Sert tavansa Porsche 911 Targa modellerinde olduğu gibi arka tarafta açılan kapağın altına elektrikli bir şekilde gizleniyor. Aracın kaputu altında nasıl bir motor kullanılacağı açıklanmamış olsa da seçenekler arasında büyük ihtimalle elektrik motoru da bulunacak.

İç mekanda sade çizgilerle bizleri selamlayan konseptin bu bölümünde geri dönüştürülmüş döşemeler ve bol bol metal trim parçası dikkat çekiyor. İnce kollara sahip direksiyon simidi ve gizlenebilen dokunmatik ekran haricinde dokunmatik havalandırma kumandaları orta konsola gizlenmiş. Ara konsoldaysa şeffaf kapaklı bir depolama bölümü mevcut.

2 Eylül 2025 Salı

Toyota Aqua


Toyota, bazı parazlarda Prius C ismiyle pazarladığı Aqua'yı yeni yüzüyle tanıttı. Teknoloji anlamında bir gelişme yaşamayan otomobilin duruşu, Japon üreticinin diğer modern modellerini andıran bir şekil almış. İç mekanda yapılan yeniliklerse sadece dikkatli bakınca fark edilebilecek cinsten.

Ortada yer alan bir LED çubukla birbirine bağlanan parantez biçimli farlar eskisinden çok daha agresif bir duruş sunarken yeni ön tampon da geniş ön panjurun yok olmasına neden olmuş. Jant tasarımları da değişen otomobilin stoplarının iç deseni güncellenirken bu parçalar arasında yer alan bağlantı artık siyah renkli.

Modelin iç mekanında yapılan değişiklikler daha da yüzeysel. Dijital gösterge panelinin grafiklerini yeniden tasarlayan Toyota dokunmatik ekranı da güncelleyerek fiziksel düğme sayisini minimuma indirmiş. Güvenlik yazılımları da bir üst versiyona terfi etmiş.

1.5 litre hacimli, benzinli motora sahip olan hibrit sisteminde bir çift elektrik motoru yer alan Aqua'nin iki ve dört tekerlekten çekişli versiyonları mevcut. Modellista gövde kiti de hazırlanan araç bu halinde 17 inç çaplı jantlar ve gövde eklentileri haricinde ek LED adınlatmalarla dikkat çekiyor.