31 Ocak 2025 Cuma

BMW M3 CS Touring


BMW M ailesi genişlemeye devam ediyor. 2022 yılında Touring gövdeli M3'ü tanıtan BMW, 2023 yılında da aracın M3 Sedan'ın daha güçlü seçeneği CS'i sergilemişti. 2025 yılına geldiğimizdeyse bu ikilinin güçleri birleştirildi. Ortaya çıkan station wagon insanları dört kapılılardan soğutacak cinsten.

Aracın görünümünde yapılan değişiklikler dört kapılı kardeşinden kopyalanmış. Gündüz farlarına eklenen sarı renk, daha agresif iç desene sahip ön panjur, kenarlarına deflektörler eklenen karbon fiber splitter ve çukurları geriye çekilen karbon fiber kaput ön bölümün değişenleri.

Geniş yan etekler, karbon fiber yan aynalar, hemzemin tavan rayları, önde 19, arkada 20 inç çaplı jantlar, karbon fiber difüzör, arka spoiler ucuna eklenen ince spoiler ve dörtlü egzoz çıkışlarıysa standart M3 Touring'den tanıdığımız detaylar. Bununla birlikte aracın 15 kg zayıflayarak 1.850 kg'lık sürücüsüz ağırlığa ulaştığını belirtelim.

İç mekanında da kardeşlerini kopayalan aracın bu bölümünde bol deri döşeme ve karbon fiber trim parçaları dikkat çekerken alt bölümü düzleştirilmiş direksiyon simidi Alcantara kaplı. Ön koltuklar arasında kol dayanağı yerine CS armalı bir yastık ve bir cep bulunduran otomobilin bagaj hacmi de 500 ile 1.510 litre arasında değişiyor.

Adaptif süspansiyon sistemi elden geçirilen otomobilde karbon seramik fren diskleri de opsiyonel donanımda. Kaput altındaysa dev bir kule gergisi olduğu gözlerden kaçmıyor. Titanyum susturucuya sahip egzoz sistemi ayarlanabilir supaplara da sahip. İstenildiğinde gücü sadece arkaya aktarabilen dört tekerlekten çekiş sistemi de donanımda.

Güç demişken, M3 CS Touring'in sedan seçenekle paylaşılan çift turbo beslemeye sahip, 3 litre hacimli, sıralı 6 silindirli motoru 550 beygir güç, 650 Nm tork üretiyor. 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 3.5 saniyede ulaşabilen modelin maksimum sürati 300 km/s'te sınırlandırılmış.

Hongqi Tiangong 05


Hongqi dediğimizde çoğumuzun aklına SUV modeller gelse de markanın farklı elektrikli seçenekleri de bulunuyor. Tiangong 05 isimli sedanla satış adetlerini yükseltmek isteyen üretici iç mekan tasarımı ve batarya özelliklerini açıklamadığı otomobilin gücünüyse belirtti.

İnce yapılı LED farları ve sadece alt kısmında hava girişleri bulunan ön tamponuyla sportif görünen aracın çamurlukları üzerinde yer alan karakter çizgileri ve hemzemin kapı kolları yanda öne çıkan detaylar. Kısa bir bagaj kapağına sahip olan otomobilin üç kollu stopları bagaj kapağına uzuyor. Bu kapağın ucu spoiler biçimli.

286 beygir güç üretebilen elektrik motoru arka aksta olan otomobilin farklı batarya seçenekleri bulunacak. Bu ünitelerin, fabrika verilerine göre 550 ile 750 km arasında menzil sunacağı belirtiliyor. İç mekandaysa büyük dokunmatik ekran ve dev head up display sunulurken gösterge paneli kullanılmamış. Çift renkli döşemeler de donanıma eklenmiş.

30 Ocak 2025 Perşembe

Flexis


Renault ve Volvo ortaklığı yakında elektrikli ticari araçlar olarak yollara çıkacak. Ortak platform kullanacak araçlardan ikisi birbirine çok benzerken üçüncüsü, Renault Estafette konseptinin sadeleştirilmiş hali gibi duruyor. Araçların menzilleriyse 450 km'yi bulacak.

Henüz isimleri belirlenmemiş olan araçlardan panel van olanı, yandan bakıldığında sahip olduğu görülebilen cam çizgisiyle ilginç bir minibüse çevrilebilecek gibi duruyor. Çift katlı farlar ve aerodinamik jantlara sahip olan ara. Kayar arka kapılara ve D sütunu boyunca uzanan LED stoplara sahip.

Bu modelin kabinini kullanan kamyonetse kasası farklı şekillerde sunulabilecekmiş gibi bir izlenim bırakıyor. Siyah renkli tampon ve yan korumalara sahip olan model daha endüstriyel görünüm sunan jantlarla donatılmış. İç mekan fotoğrafları paylaşılmamış olsa da bu araçta daha basit bir yaşam alanı kullanılacağı söylenebiliyor.

Son olarak Renault Estafette hatlarına sahip, dar ama yüksek yapılı model görünümüyle dikkat çekiyor. Ön kapıları kayarak açılan otomobilin kasa kapağı da bir panjur şeklinde tasarlanmış. Yine çift katlı far tasarımı sunan aracın iç mekan tavan yüksekliği 1.9 metre olduğundan dağıtım yapan şoförler kasa içerisinde rahatça hareket edebilecek.

BMW


Ocak ayı yine BMW modellerinin güncellemelerine sahne oluyor. Makyajlanan ve piyasaya yeni çıkan modelleri kendi haberlerinde incelesek de ufak tefek güncellemeleri yine tek haber altına topluyorum. Yenilikler arasında uzayan elektrik menzilleri ve güçlü Diesel motorlar var.

İlk olarak i5 seçeneklerinde verimlilik için çalışmalar yapan üretici bu araçların menzillerinde 47 km'ye varan kazanç sağlamış. XM, X1 ve 7 Serisi gibi şarj edilebilir hibrit motor sunan modellerin standart şarj hızı da artık 7.4'ten 11 kWh'e çıkarılmış.

216 Gran Coupé'yi aileye ekleyen BMW bu araçta 122 beygir güç, 230 Nm tork üretebilen 1.5 litre hacimli, benzinli motoru kullanıyor. Hafif hibrit destekli 223 xDrive Gran Coupé'deyse 2 litre hacimli motor 218 beygir güç üretebiliyor. Dört tekerlekten çekişli araç 0'dan 100 km/s sürate 6.4 saniyede ulaşabiliyor.

Birçok modelinde donanım zenginleştirmesi de yapan markanın Diesel motorları da yaşamaya devam ediyor. X3 40d xDrive'da görev yapan 3 litre hacimli motor 303 beygir güç, 670 Nm tork üretebiliyor. Bu aracın 0-100 km/s deparıysa 5.4 saniyede tamamlanıyor.

Renault Filante Record 2025


Renault'nun rekor denemeli için geliştirdiği araçlara bir yenisi ekleniyor. 1925 model 40 CV des Records, 1934 model Nervasport des Records ve 1956 Étoile Filante gibi öncülerin ardından elektrik motoruyla yarışa katılan otomobilin amacı maksimum sürat değil tek şarjla ulaşılacak en yüksek menzil.

Bu tip bir araçtan bekleneceği üzere aerodinamik yapısı üzerinde çok çalışılan araçta birçok hava geçişi ve yumuşak hatlar kullanılmış. 5.12 metre boya ve 1.19 metre yüksekliğe sahip olan otomobilde Michelin tarafından geliştirilen düşük sürtünme dirençli, ince lastikler kullanılıyor. 19 inç çaplı jantlarsa çok daha büyük aerodinamik kapaklara sahip.

Tek kişilik bir otomobil olan Filante Record 2025'in iç mekanı oldukça fütüristik detaylara sahip. Camdan bir kabin sunan aracın tepesi açılarak ulaşılan hacimde oyun konsolu kumandası şeklinde tasarlanan bir direksiyon simidi ve birkaç düğme dışında sportif sürüş pozisyonu sunan bir koltuk bulunuyor.

Henüz elektrik motoruyla ve ürettiği güçle ilgili bir bilgi paylaşılmayan otomobilin üretiminde karbon fiber ve alüminyum gibi hafif malzemeler kullanılarak ağrlık 1 tonda tutulmuş. Bu ağırlığın 600 kg'ının 87 kWh kapasiteli bataryalardan kaynaklandığını düşünürsek sonuç etkileyici.

29 Ocak 2025 Çarşamba

BMW iX


BMW'nin ilginç tasarımlı elektrikli modellerinden iX makyajlandı. Büyük farklılıklar sunmayan dış görünümü iç mekanda da aynı şekilde devam eden otomobilin yeni bir motor seçeneği bulunuyor. Diğer seçeneklerse biraz daha güçlenmiş ve menzilleri artmış.

Yenilenen ön tamponu daha derli toplu görünen otomobil farklı donanım seçeneklerinde farklı tampon tasarımları sunmaya devam ediyor. İç desenleri değiştirilen panjur artık aydınlatılabiliyor ve LED farların iç tasarımı değiştirilmiş. Yeni gövde renkleri ve çapları 23 inçe kadar ulaşan yeni jant tasarımları haricinde arka tampon da daha "normal" bir görünüme kavuşmuş.

İç mekan tasarımı değişmeyen otomobilin dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekranı yeni grafiklere kavuşmuş. M logolu, 3 kollu direksiyon simidi haricinde yenilenen M Sport ön koltuklar da artık donanıma eklenebiliyor. Yeni trim parçası ve döşeme renkleri de aileye eklenmiş.

Bütün seçeneklerinde çift elektrik motoru ve dört tekerlekten çekiş sistemi sunan iX'in giriş versiyonu 408 beygir güç, 700 Nm tork üretebiliyor. 0-100 km/s deparı 5.1 saniyede tamamlanan aracın maksimum sürati 200 km/s'te sınırlı. xDrive50 ve M60 xDrive'ın isimleriyse makyajla birlikte xDrive60 ve M70 xDrive oldu.

İlk araç 544 beygir güç, 765 Nm tork üretebilirken ikincisi 659 beygir güç, 1.015 Nm tork sunuyor. Maksimum süratler sırasıyla 200 ve 250 km/s'te sınırlandırılmış. 0-100 km/s deparlarıysa sırasıyla 4.6 ve 3.8 saniye sürüyor. Kapasiteleri 109.1 kWh'e kadar ulaşan bataryalarla menzil 700 km'nin üzerine çıkabiliyor.

27 Ocak 2025 Pazartesi

Shelby GT350


Shelby GT350 geri döndü. 8 silindirli Ford Mustang temelleri üzerine geliştirilen otomobil iki motor seçeneği sunuyor. GT350R'ı da tanıtan Shelby, bu araçtan, aynı 1965 yılında olduğu gibi 36 adet üretecek. Toplam üretim adediyse, yine 60'lı yıllarda olduğu gibi 562'de sınırlanacak.

Geçtiğimiz yıl tanıtılan Super Snake'in ön panjuruna sahip olan otomobilde farklı hava girişlerine kavuşan ön tampon, ince bir splitter, GT350 çıkartmaları, hava girişli kaput, 20 inç çaplı jantlar, ucu spoiler biçimli bagaj kapağı ve dört çıkışa sahip Borla egzoz sistemi sunuluyor. Karbon fiber spoilerse opsiyonel donanımda.

İç mekanda deri döşemeli ve Shelby armalı koltuklar sunan GT350'de eşikler ve paspaslarda da Shelby armaları kullanılmış. Manuel araçlarda özel bir vites topuzu kullanılırken kokpitte sınırlı üretim armaları bulunuyor. Bunlar haricinde tasarımın ana hatlarında bir değişiklik yok.

Alçaltılan süspansiyon sistemi de güçlendirilen otomobilin 5 litre hacimli V8 motoru 487 beygir güç üretse de kompresör beslemeyle bu güç 821 beygire yükseltilebiliyor. Otomobili coupé ve cabriolet gövde seçenekleriyle almak mümkün. GT350R'daysa aynı motor 840 beygirin üzerinde güç üretebiliyor. 

Bu araç, Sabelt yarış koltukları ve yarım takla kafesiyle sunulacak. Sadece beyaz renkte satılacak araçlar için farklı gövde grafiği setlerinin sunulacağı açıklandı. JRI süspansiyon sistemi ve Alcon marka frenleri de standart olarak sunan GT350R 4 noktadan bağlantılı emniyet kemerleri ve karbon fiber trim parçalarıyla da dikkat çekecek.

26 Ocak 2025 Pazar

Tata Avinya X


Tata'nın geleceği parlak görünüyor. Hindistan'ın dev markası, Auto Expo 2025 sırasında yeni bir elektrikli SUV konsepti tanıttı. Henüz detaylı teknik verileri paylaşılmayan aracın iç mekanı da hazır. Jaguar Land Rover'ın EMA platformunu kullanacak araç markanın yeni premium modellerinden ilki olacak.

Lancia Ypsilon'u andıran ince yapılı LED farlara sahip olan konseptin ön tamponu düz bir yapıya sahip. Uzun aks mesafesi ve çift renkli büyük jantlarla ince tutulan çamurluk korumaları da yan bölümde dikkat çeken detaylar. Ön kapı kolları hemzemin olan aracın arka kapı kollarıysa gizli.

Spoiler altından çıkıyormuş gibi görünen yatay bagaj kapağı camı ve farlarla aynı tasarıma sahip LED stopları da arka bölümde dikkat çekerken bu bölümde tamponun siyah renkli sunulduğu görülebiliyor. Çok kalın tutulan C sütunuysa büyük ihtimalle seri üretime geçişte incelecek.

Dışından daha sade tasarımlı bir iç mekana sahip olan otomobilde iki kollu direksiyon simidi, ince yapılı dijital gösterge paneli, büyük dokunmatik ekran, far tasarımını taklit eden ambiyans aydınlatması, cam tavan ve 2+2 oturma düzeni sağlayan tekli arka koltuklar bulunuyor. Kapı içlerinde kullanılan aydınlatmaların da ilginç göründükleri söylenebilir.