4 Temmuz 2014 Cuma

Volkswagen Amarok Canyon


Beetle, Polo ve Golf gibi başarılı şehir otomobilleriyle ünlenmiş olan Alman üretici Volkswagen 2010 yılından bu yana farklı bir araç üretiyor. Dünya genelinde Amerikan ve Japon üreticilerin elinde olan orta boy pick up segmentine Avrupa'dan da bir katkı sağlanması gerektiğini düşünen firma Amarok modelini bu makineler arasına kattı. Çift kişilik oturma kapasitesi sunan tek kabinli versiyonu da bulunan Amarok Türkiye'ye sadece çift kabinli olarak getirilirken bu araçlar arkadan itişli veya dört tekerlekten çekişli olarak alınabiliyor.

2012 yılında Cenevre otomobil fuarında bir konsept olarak sergilenen Canyon, Amarok'un arazi şartlarına daha uygun özellikler sunan bir versiyonu olarak tanıtılmıştı. Bu konseptin bazı tasarım detaylarını seri üretime taşıyan Volkswagen bu şekilde pick up ailesini  de genişletmiş oldu. Bakalım Türkiye'de ticari sınıfına dahil olan bu aracın genel performansı nasıl.

3 Temmuz 2014 Perşembe

Volkswagen Passat


Haftalardır beklenen haber geldi. Volkswagen, daha üst seviye lüks sunması beklenen Passat modelini yeniledi. Yeni nesil teknolojilere bol bol yer veren otomobilin motor seçenekleri de güçlendirilmiş.

Alman markadan beklendiği gibi büyük değişikliklere sahip olmayan otomobilin tasarımı köşeli yapısını korumuş. Son yıllarda sergilenen Volkswagen konseptlerinde dikkat çeken ince yapılı LED farlar ve ön panjurla birlikte daha fazla krom kaplama sunulan detaylar arasında. Yan çizgide yapılan en büyük değişiklik olarak kapıların alt bölümü gösterilebilirken LED stopların da duruşunda büyük bir farklılık yok. Yeni jant seçeneklerine sahip olan aracın arka bölümünde yapılan en büyük değişiklikse tamponlara gömülen egzoz çıkışları.


Eskisinden 2 mm daha kısa boya sahip olan yeni nesil Passat'ta 2.790 mm aks mesafesi sunuluyor. Genişliği 12 mm artan otomobilin yüksekliğiyse 14 mm azalmış. Sedan modelin bagaj hacmi 21 litre artarken (586 litre) station wagon seçenekte artış 47 litre (650 litre) olmuş. Ağırlığı yaklaşık 85 kg azalmış olan Passat'ın en hafif modeli 1.312 kg ağırlığında.


Sade tasarım iç mekanda da devam ederken köşeli hatların da özellikle kapı içlerinde korunduğu görülebiliyor. Diğer Volkswagen modellerinden tanıdığımız dokunmatik navigasyon ekranı ve havalandırma sistemi kumandaları olmasa da ince havalandırma ızgaraları orta konsolu farklılaştırırken donanıma göre ön yolcu konsolunda havalandırma ızgaralarının devamı şeklinde görünen çıtalar yer alabiliyor.


Alt donanım seviyelerinde standart gösterge paneli sunulurken üst donanımlarda tamamı büyük bir ekrandan oluşan panel dikkat çekiyor. Grafikleri farklı şekillere girebilen tabloda navigasyon bilgileri de 3 boyutlu olarak görülebiliyor. Yeni nesil Passat adaptif hız sabitleme, park asistanı, kör nokta uyarısı, otomatik acil frenleme ve trafik asistanı gibi elektronik yardımcılara da sahip.

Kaputu altında tanıdık motorların daha az egzoz salınımı yapan ve daha da güçlenmiş versiyonları bulunan Passat'ın 1.4 litre hacimli TSI ünitesi 125 ve 150 beygir güç üretebilen versiyonlara sahipken 2 litre hacimli ünite artık 220 ve 280 beygir güç seçeneklerine sahip. 1.6 litre hacimli turbo Diesel motor 120 beygir güç üretebilirken 2 litre hacimli kardeşinin 150, 190 ve 240 beygir güç üretebilen üç versiyonu bulunacak. 1.8 litre hacimli benzinli motor 180 beygir güç üretebilirken hibrit versiyonda görev alan 1.4 litre hacimli TSI ünite elektrik motoruyla birlikte toplam 211 beygir güç üretebilecek.

Hyundai i10 Sport


Üretimi Türkiye'de de yapılan Hyundai modellerinden olan küçük hatchback i10'un özel bir versiyonu tanıtıldı. Sportif bir görünüm sunan otomobil şimdilik sadece Almanya pazarında satılacak.

Gövdesi üzerinde turuncu ve gri renkli grafikler dikkat çeken otomobilin arka kapılarında i10 logoları bulunurken 17 inç çaplı jantlar siyaha boyanmış. Daha geniş yan eteklere sahip olan aracın arka tamponu altına difüzör görünümlü siyah renkli bir ekleme yapılırken ön tamponda da LED gündüz farları bulunuyor.


İç mekanda yarı deri koltuklar ve dokunmatik ekranlı navigasyon sistemi dikkat çekerken geriye kalan donanımlar Türkiye'de de sunulmakta.

Süspansiyon sistemi 20 mm alçaltılan otomobilin 1.2 litre hacimli motoru 87 beygir güç, 120 Nm tork üretmeye devam ederken fiyatı 13.990 Euro seviyesinden başlıyor.

1 Temmuz 2014 Salı

Enerji Verimli Ulaşım: Toplu taşıma


Hatırlarsanız geçtiğimiz hafta, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı ve Enerji Verimliliği Derneği tarafından lansmanı yapılan Enerji Takımı projesini sizlere tanıtmıştım. Türkiye'ye 2023 yılına kadar 150 milyar TL kazandırması planlanan projenin yeni ayağı olan Enerji Verimli Ulaşım için ben de bir "Yarı sosyal sorumluluk projesi"ne katılmaya karar verdim.

Konu ulaşım olduğunda enerji verimliliği alanında yapılacak şey çok. Üstelik alınabilecek önlemlerin büyük çoğunluğu hiçbirimize yabancı değil. Dolayısıyla notlarım daha çok birer hatırlatma olarak görev yapacak.



Ulaşımda harcanan enerji miktarını aşağıya çekmek için yapılabileceğimiz ilk şey belki de en bariz olanı; bireysel araçlarımızı mümkün olduğunca kullanmamak. Özellikle büyük şehirlerde zaman kaybına neden olan trafikten hem kaçmak hem de oluşan trafiği azaltmak için tercih edilebileceğimiz bu yöntem çoğu zaman cebinize de daha faydalı. Toplu taşımanın en konforlu ulaşım şekli olmadığı malum olsa da özellikle raylı sistemlerin dakikliği, yoğun saatlerde bu handikapın önüne rahatça geçebiliyor.



Taşınan kişi sayısına bölündüğünde yakıt tüketimi otomobillerden çok daha aza denk gelen toplu taşıma araçlarının haricinde bu yöntemi kullanamayacak durumda olanlarınız için de benim bir önerim olacak. Özellikle büyük firma çalışanlarından şirkete yakın oturanların tercih ettiği bireysel ulaşım araçlarını paylaşabilirsiniz. Yakınlarda oturan iş arkadaşlarının tek otomobille ulaşım sağlamaları hem toplam yakıt tüketimini hem de trafiği azaltacağı gibi yolculuğu daha eğlenceli bir hale getirecektir. Şahsen ben, tek başıma olmaktansa yanımda konuşabileceğim birisi veya birileri olmasını tercih ederim. Özellikle de trafikte.

Bir sonraki konumuz: Hız Sınırları

MG3 Trophy Championship Concept


MG'nin küçük hatchback modeli MG3 pistlere çıkmaya hazırlanıyor. Henüz bir konsept olan yarış aracının bir tek marka kupasında kullanılması düşünülmekte.

Ana hatlarını standart araçtan alan konseptte alçaltılmış süspansiyon sistemi, ön tampon altı splitter, kilitleri dışarıdan açılabilen kaput ve bagaj kapağı, 17 inç çaplı jantlar, yeni bir diferansiyel, farklı yan etekler, difüzör ve açısı ayarlanabilir spoiler dikkat çekerken iç mekanda yarış koltukları, yangın söndürme sistemi, yerinden çıkartılabilen direksiyon simidi ve tam boy takla kafesi yer alıyor.

Kaputu altında seri üretim modelde olduğu gibi 1.5 litre hacimli benzinli motor bulunan otomobil turbo besleme yardımıyla 207 beygir güç, 260 Nm tork üretebiliyor.

30 Haziran 2014 Pazartesi

Enerji Tasarrufunda Büyük Adım


Türkiye'ye 2023 yılına kadar 150 milyar TL kazandırması planlanan “Enerji Takımı” projesinin lansmanı 27 Haziran’da Lütfi Kırdar Kongre Sarayı'nda düzenlenen organizasyonda yapıldı. Lansmanda söz alan Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Taner Yıldız, “Tasarruf için bir Enerji Takımı kurduk. Bu takım sayesinde, 77 milyon ile el ele vererek ülkemizi enerji dolu yarınlara taşıyacağız. Türkiye'nin bu seferberliğe ihtiyacı var” dedi.

Türkiye’nin enerji faturasının yılda 50 milyar Dolar olduğunu belirten Bakan Yıldız tasarruf için kurulan enerjitakımının ülkeyi gezeceğini de duyurdu. Bu şekilde evden yola, okuldan sanayiye kadar her alanda enerji tasarrufu sağlanabilecek.


Önceki dönemde Enerji Hanım ile ev hanımlarına, Enerji Çocuk ile çocuklara ve Enerji Verimli Sanayi ile sanayi kuruluşlarına yönelik olarak oluşturulan Enerji Takımı’nın kapsamı Enerji Verimli Ulaşım başlığıyla genişletildi.

Tahmin edilebileceği gibi benim çok daha yakın olduğum bölüm de bu sonuncusu. Sunumu Ethem Genim tarafından yapılan bölümde verimli sürüş teknikleriyle ulaşılabilecek tasarruf seviyesine dikkat çekiliyor. Direksiyon başına geçen her şoförün aklının bir köşesinde olması gereken maddelere sahip olan tasarruf listesinde çoğumuzun sürüş sırasında unuttuğu noktalar bulunuyor.

Türkiye’nin toplam enerji tüketimi içerisinde %14’lük paya sahip olan ulaştırma sektörü içerisinde yer alan motorlu taşıtların yenilenemez enerji kaynaklı yakıt tüketimini azaltmak, toplu taşımada ve yük taşımacılığında demiryollarının payını artırmak, şehir içi ulaşımında gereksiz yakıt israfını önlemek ve doğaya salınan zararlı gaz emisyonu seviyesini düşürmek gibi büyük hedeflere sahip olan proje sektörün güncel sorunlarına da çözümler üretmiş olacak.


Ülkenin son 25 yıldaki büyüme eğilimlerinin sürmesi durumunda 2020 yılında yolcu trafiğinin, bugünkü düzeyin yaklaşık 3.3 katına, yük trafiğininse 2.5 katına çıkacağı tahminlerinden yola çıkarsak ulaştırma sektöründe enerji verimliliğini artırıcı çalışmaların bir an önce hayata geçirilmesinin önemi de daha iyi anlaşılıyor.

Proje dahilinde otomobil sürücülerinin üzerine düşenler güvenlik ve çevre için de önemli gelişmeler içeriyor. Şehir içinde sürati düşük tutmak, vitesleri mümkün olduğunca düşük devirde değiştirmek, lastik basınçlarını düzenli olarak kontrol etmek, temiz filtreler kullanmak, ömrünü dolduran motor yağını değiştirmek, olabildiğince sabit süratle seyahat etmek ve araç içerisinde gereksiz ağırlık taşımamak gibi önlemler hem ülke hem de bireysel ekonomiye faydalı kalemler.

Bu öneriler haricinde enerji verimliliğini daha da üst seviyelere çıkaracak diğer maddelerse kişisel araç kullanımını azaltmakla ilgili. Şehir içlerinde mümkün olduğu kadar toplu taşımaya öncelik verilmesinin yanında bisiklet kullanımı ve hatta yayan seyahat etmek hem ekonomiyi hem de sağlığımızı olumlu etkileyecektir.

29 Haziran 2014 Pazar

BMW 428i xDrive Coupé M Sport


Günümüzde hemen her araç çeşidinin normal sayılabilecek modelleri yanında güçlü versiyonarı da bulunsa da iş kullanışlı sportiflik olduğunda klasik Coupé gövdelerin eline su dökebilen otomobil sayısı çok değil. İki kapılı otomobiller konuşulduğunda yakın zamana kadar insanın aklına gelen ilk modellerden olan BMW 3 Serisi Coupé'nin yerini alan 4 Serisi Coupé, Münih merkezli firmanın iki kapılı modellerini çift sayılarla adlandırmaya başlamasının bir sonucu olarak karşımızda.

Her geçen nesille birlikte daha dinamik bir görünüme kavuşan 3 Serisi Coupé modelleri E92 kasayla birlikte dört kapılı versiyonlarla farklılaşan bir tasarım anlayışına da kavuşmaya başlamıştı. İsim değişimiyle birlikte devam eden farklılaşma ortaya tam anlamıyla farklı bir otomobil çıkarmaya yaklaşmış. Yüksek vergi oranları nedeniyle Türkiye'de en makul fiyat/performans oranını sunan 4 Serisi modelini sizler için test etme şansım oldu.