5 Eylül 2020 Cumartesi
Aston Martin Victor
Aston Martin'in Q bölümü yine karşımızda. Bu sefer tek örnek bir otomobille bizleri selamlayan Q, 70 ve 80'li yılların Aston Martin modellerine göndermeler yaptığı Victor'da unutulmaya yüz tutmuş bir donanıma yer vermiş.
Özellikle klasik V8 Vantage ve DBS V8 modellerinden izler taşıyan tasarımda aşağıya yerleştirilmiş yuvarlak LED farlar, geniş panjur, büyük hava çıkışlarına sahip kaput, geniş splitter, yan etekler ve difüzör, yandan çıkışlı egzoz sistemi, büyük bir spoiler şeklini alan arka tasarım ve parçalı LED stoplar görülebiliyor.
Dışında retro tasarım dokunuşları olsa da iç mekanında One-77 ve Vulcan gibi araçlardan alınan parçalar kullanılan Victor'da çift renkli deri döşeme, dijital gösterge paneli, U biçimli direksiyon simidi ve dokunmatik ekran kullanılmış. Tek parça yarış koltuklarında 6 noktadan bağlantılı emniyet kemerleri de sunuluyor.
Kaputu altında One-77'dan alınmış ve Cosworth tarafından modifiye edilmiş, 7.3 litre hacimli bir V12 ünite bulunan otomobil 850 beygir güç, 823 Nm tork üretebiliyor. Arkadan itişli otomobilin en ilginç özelliğiyse günümüz süper otomobillerinde bulamadığımız 6 ileri vitesli, manuel şanzımanı.
4 Eylül 2020 Cuma
Jeep Wrangler 4Xe
Jeep modellerinin hibritleşmesi devam ediyor. Sıra bu sefer araziye en uygun seçenek olan Wrangler'da. 4xe olarak adlandırılan şarj edilebilir hibrit versiyon düşük tüketim ve yüksek performansı aynı gövdede birleştiriyor.
Diğer kardeşlerinde farklı olmayan tasarımında mavi renkli detaylar dikkat çeken Wrangler 4xe'nin iç mekanında da hibrit sisteme özel görsellere sahip olan gösterge paneli ve dokunmatik ekrandan başka bir farklılık yok.
Arka koltukların altına yerleştirilen 17 kWh kapasiteli pillerden güç alan araçta bir de 2 litre hacimli, turbo beslemeli, benzinli motor görev yapıyor. Bir çift elektrik motorunun yardımıyla 380 beygir güç, 640 Nm tork üretebilen araç 40 km elektrik menziline sahip. Dört tekerlekten çekiş sistemi ve tek pedal ile sürüş özelliği de standart donanımlar arasında.
Volkswagen Tiguan X
Volkswagen'in geçtiğimiz yıl Çin'de tanıttığı konsept SUV modelleri gerçeğe dönüşüyor. O zamanlar SUV Coupé olarak adlandırılan aracın kuzeni şimdi Tiguan X olarak karşımızda. Üstelik performanslı bir motor seçeneğiyle.
4.764 mm boyuyla konseptten neredeyse 20 cm daha uzun olan araç Tiguan AllSpace temelleri üzerine geliştirilmiş. Çamurluklara doğru uzayan LED farlarıyla markanın yeni nesil modellerine benzetilen otomobilin R Line paketli seçeneklerinde agresig förünümlü tampon ve büyük jantlar yer alıyor.
Çamurlukları, ince de olsa siyah bir korumayla kaplanan Tiguan X'in tavan rayları alçak tasarımlaıyla dikkat çekiyor. Arka kısmı Tesla Model X'e göndermeler yapan otomobilde LED stoplar, küçük bir anten, bagaj kapağı camının üstüne yerleştirilmiş ince yapılı 3. stop, spoiler biçimli bagaj kapağı ucu ve sportif tampon kullanılmış.
İç mekan fotoğrafları paylaşılmamış olsa da Volkswagen'in köşeli hatlara sahip standart kokpitine sahip olduğu görülebilen araçta dijital gösterge paneli ve dokunmatik kumandalara sahip olan yeni nesil direksiyon simidi bulunuyor.
Kaput altında 2 litre hacimli, turbo beslemeye sahip, benzinli motor seçenekleri sunan Tiguan X'in giriş versiyonu 186 beygir güç, 330 Nm tork üretebilirken daha güçlü seçenek, 220 beygir güç, 380 Nm tork sunuyor. Bu araçta 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman (DSG) ve dört tekerlekten çekiş sistemi standart.
3 Eylül 2020 Perşembe
Jeep Grand Wagoneer
Grand Wagoneer ismi geri dönüyor. Jeep'in amiral gemisi olacak modelin seri üretime hazır konsept hali tanıtıldı bile. Önceki nesilde Grand Cherokee'nin bir versiyonu olan otomobil bakalım bu sefer de benzer bir yol izleyecek mi.
Köşeli hatlara sahip bir görünümle karşımıza çıkan araca önden bakıldığında, 2 yıl önce tanıtılan Grand Commander'ın izlerini görmek mümkün. İnce yapılı LED farlar, kromajlı ön panjurun üzerinden birbirine bağlanırken tamponda LED üniteler ve çeki kancası karşılıkları görülebiliyor.
Üst bölümü düzleştirilmiş çamurlukları 24 inç çaplı jantları sarmalayan SUV, C ve D sütunları arasında yer alan mesafeyle de iç mekanının ne kadar geniş olacağının haberini veriyor. Arkada dimdik inen bir bagaj kapağı ve çıkıntı yapmayan bir tampon kullanan konsept, küçük bir difüzör ve LED stoplara da sahip.
Ön konsolun üst kısmına kadar deri döşenen kokpiti lüks duran Grand Wagoneer'da iki kollu direksiyon simidi, dijital gösterge paneli ve büyük ekranlı bilgi-eğlence sistemi bulunuyor. Orta konsolun altına bir dokunmatik ekran daha yerleştiren Jeep ön yolcunun önüne de ayrı bir bilgi-eğlence ekranı eklemiş.
Arka bölümde de ikisi bilgi-eğlence için ayrılmış üç ekran sunan araç üç koltuk sırasına sahip. Tavanı boydan boya camla kaplanan otomobilde elektrikli koltuk kumandaları kapılara alınmış. McIntosh marka ses sistemiyse 23 hoparlöre sahip.
Kaputu altında yer alan motorun teknik detaylarını henüz açıklamayan Jeep, aracın şarj edilebilir hibrit ünitesi olduğunuysa kesinleştirdi. Ayrıca bu SUV'nin, Ram 1500 platformunu kullanacağı da açıklandı. Dört tekerlekten çekiş sistemiyse standart olarak sunulacak.
Volkswagen Caddy California
Volkswagen'in California ailesi genişliyor. Transporter temelli aracın ardından Crafter temelleri üzerine geliştirilen Grand California'yı tanıtan üretici şimdi de gözünü Caddy temelli araca çevirdi.
Şubat ayında yeni nesline kavuşan Caddy'nin California seçeneği eskiden Beach olarak bilinen modelin yerine piyasaya çıkıyor. Tavanında, daha büyük kardeşlerinde görülen açılan bölüm bulunmadığından Caddy California'nın dış görünümü standart aracınkinden farklı değil.
İç mekanda da ön bölümde aynı donanımı sunan otomobilin arka bölümünde kolay katlanabilen bir yatak ve bagaj bölümüne yerleştirilen mini mutfak dikkatlerden kaçmıyor. Arka yan camlarda 5'er kiloluk yük taşıyabilen torbalar bulunurken cam tavan sayesinde geceleri yıldızları seyretmek mümkün.
Kısılabilir LED iç mekan aydınlatmasına da sahip olan aracın bagajında bir çift katlanabilir sandalye ve bir masa yer alıyor. Ayrıca bagaj bölümüne bağlanan büyük çadırı da bagaja sığdırmak mümkün. Ön tarafta yer alanlar dahil bütün camlar için perdeler de donanıma eklenmiş.
Kaputu altında, güçleri 75 ile 122 beygir arasında değişen motorlar kullanılan Caddy California iki veya dört tekerlekten çekişli olarak alınabiliyor. Aracın ayrıca iki farklı aks mesafeli seçeneği sunulmakta.
Peugeot 5008
3008'in makyajının hemen ardından vakit kaybetmek istemeyen Peugeot, bu modelin bir üst segmentinde yer alan yedi kişilik SUV seçeneğini de makyajladı. 5008'de de 3008'de gördüğümüz değişiklikler aynen uygulanmış.
Eskiden olduğu gibi 3008'in yeni yüzünü taşımaya devam eden 5008'e eklenen LED farlar 508'i andırırken ön panjurun yapısı 2008'e göndermeler yapıyor. Tamamen yenilenen tamponun köşelerinde dik yerleşime sahip gündüz aydınlatmaları bulunuyor. Yenilenen 19 inç çaplı jantlar ve iki yeni gövde rengi haricinde arkada üç boyutlu LED stoplar dikkat çekiyor.
İç mekanında çok az yenilik bulunan otomobilin dokunmatik ekranı büyürken bütün seçeneklerde standart olarak sunulan sürüş modu seçimi düğmesi vites kolunun altından sağa doğru kaydırılmış. Ahşap kaplamayla alınabilen iç mekanda kırmızı deri döşeme de kullanılabiliyor. Opsiyonlar arasında gece görüş sistemi de bulunuyor.
Kaputu altında değişiklik yapılmayan 5008'de görev yapan 1.2 litre hacimli, benzinli motor 130 beygir güç, 230 Nm tork üretebiliyor. 1.5 litre hacimli Diesel üniteyse 130 beygir güç, 300 Nm tork sunuyor. Her iki motor da 6 ileri vitesli manuel veya 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla alınabiliyor.
1.6 litre hacimli benzinli motor 180 beygir güç, 250 Nm tork sunarken 3008'de artık sunulmayan 2 litre hacimli Diesel ünite 180 beygir güç, 400 Nm tork üretebiliyor.
2 Eylül 2020 Çarşamba
Mercedes-Benz S Serisi
Mercedes'in belki de en çok arzulanan ve teknolojik oyuncak dediğimizde akıllara gelen ilk modeli S Serisi yeni nesline kavuştu. Aracın sunduğu yenilikler her zaman olduğu gibi başlı başına bir makale konusu olabilecek seviyede.
Sade hatlarıyla çok dikkat çekmeyen W223 kodlu S Serisi'nin ön panjurunda yer alan plastik koruma bile aracın sahip olduğu sistemlerin sayısı hakkında ipucu verebiliyor. Matrix LED farları standart olarak sunan otomobilin Digital Light isimli opsiyonu, çeşitli uyarıları yola projeksiyon olarak yansıtarak sürücüyü bilgilendiriyor.
Çapları 18 ile 21 inç arasında değişen jantlarla donatılabilen otomobilin donanımında yer alan adaptif ve aktif süspansiyon sistemi sadece yolu izleyerek sistem sertliğini ayarlamıyor. Aynı zamanda yandan alınabilecek bir darbenin yaklaştığını hissettiğinde otomobili 80 mm'ye kadar yukarıya kaldırıyor. Bu özelliği daha önce bir başka lüks Alman olan Audi A8'de görmüştük.
Kapılarında opsiyonel olarak hemzemin kollar sunan S Serisi'nin arkasına geçildiğinde büyümüş bir E Serisi görmek mümkün. LED stoplarsa içlerinde yer alan farklı tasarım sayesinde arkadakilere 3 boyutlu uyarılar sunuyor. Yuvarlak hatlara sahip gövde aynı zamanda 0.22'lik hava sürtünme katsayısına sahip.
Hemen hemen bütün dış boyutlarında artış yaşanan S Serisi'nin boyu 5.179, aks mesafesi de 3.106 mm'ye ulaşmış. V223 kodlu, uzun aks mesafeli araçtaysa bu verilere 110 mm ekleniyor. Bagaj hacmiyse 20 litre artışla 550 litreye ulaşmış.
Aracın boyunun uzamasının getireceği olumsuzlukların önüne geçmek isteyen Mercedes, yeni S Serisi'nde yönlendirilebilir arka aksı da opsiyonel donanıma katmış. 4.5 ve 10 derecelik iki farklı şekilde sunulan sistem bir taraftan yol tutuşu iyileştirirken diğer taraftan manevraları kolaylaştırıyor. Bu sistemle donatılmayan örneklerin dönüş çapları 12.2 ile 12.8 metre arasındayken donanımla birlikte çaplar 10.5 ile 10.9 metre arasına iniyor.
Urban Guard ile aracı kamera ve sesli uyarılarla koruyabilen Mercedes, S Serisi'nin iç mekanını da modernleştirmiş. Dokunmatik kumandalara sahip, üç kollu direksiyon simidi ve dijital gösterge paneli haricinde kapıya alınan far kumandaları, ortada dörtlü, yanlardaysa çiftli olarak tasarlanan havalandırma ızgaraları ve orta konsolun neredeyse tamamını kaplayan dokunmatik ekran modern duruşu destekleyen dokunuşlar.
Sesle kontrol edilebilen konfor fonksiyonları masajdan koltuk ısıtmasına, animasyonlu ambiyans aydınlatmasından parfüm aromasına kadar birçok bölüme hükmedebiliyor. Aracın dijital ekranlarında kullanılan renkler bile istenilen rahatlık seviyesi paralelinde otomatik olarak değişiyor. Arka bölümde iki adet tekli veya tek parça üçlü koltuk sunabilen S Serisi'nde bu kısım için 11.6 inç büyüklüğünde dokunmatik ekranlar da unutulmamış. Ayrıca uzun aks mesafeli araçların opsiyonel donanımına ilk defa hava yastıkları eklenmiş. Opsiyonel olarak sunulan Burmester ses sistemiyse 30 hoparlör ve 1.750 Watt çıkış gücüyle durduğu yerde bile etkileyici.
Radar, LiDar ve Ultrasonik sensörler sayesinde 3. seviye otonom sürüşü destekleyen S Serisi ilerleyen aylarda 4. seviye özellikleri olan otomatik çağırma fonksiyonlarına da kavuşacak. Aracın güvenlik donanımları arasına, arkadan gelen bisiklet uyarısı, trafikte ambulansa yol açabilen sürüş asistanı ve karşıdan gelen aracın önüne çıkmayı engelleyen otomatik sezgisel frenleme eklenmiş.
Gelelim motor seçeneklerine. İlk etapta sıralı 6 silindire sahip benzinli ve Diesel ünitelerle donatılacak olan S Serisi'nin bütün seçenekleri 9 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekişli olarak sunuluyor. Arkadan itişli olarak alınabilen tek araçsa S350d.
S450 ve S500'ün kaputları altında yer alan 3 litre hacimli, benzinli üniteler sırasıyla 367 ve 435 beygir güç, 500 ve 520 Nm tork üretebiliyor. Ayrıca 48 Volt hafif hibrit sistem de gerekli anlarda 22 beygir ek güç ve 250 Nm tork sağlayabiliyor. Bu sayede S500 4MATIC'in 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 4.9 saniye sürüyor.
S350d ve S400d'nin 2.9 litre hacimli Diesel motorlarıysa 286 ve 330 beygir güç, 600 ve 700 Nm tork üretebiliyor. 48 Volt hafif hibrit sistemle donatılan V8 motorun ilerleyen haftalarda ürün gamına katılacağını açıklayan Mercedes, elektrik menzili 100 km civarında olacak hibrit seçeneğiyse 2021 yılında piyasaya sürecek.
Opel Mokka
Opel, Haziran ayında elektrik motorlu olarak tanıttığı küçük SUV modeli Mokka'nın içten yanmalı motor seçeneklerini de ortaya çıkardı. Aracın kaputu altında PSA ailesinden tanıdık üniteler bulunuyor.
Tasarım anlamında bir değişiklik sunmayan araçlara sportif GS Line donanım paketi eklenmiş. Bu araçlar kırmızı gövde ve iç mekan trim parçalarıyla dikkat çekiyor. Bu seçeneklerde daha sportif yan destekli ön koltuklar ve farklı döşeme kumaşı da bulunuyor. Tasarımda göze çarpan en büyük yenilikse arka tamponun altında beliren egzoz çıkışı olmuş.
Kaputu altında 1.2 litre hacimli benzinli ve 1.5 litre hacimli Diesel motorlar bulunan Mokka'nın benzinli modellerinde 100 ve 130 beygir güç, 205 ve 230 Nm tork seçeneği sunuluyor. İlk motor sadece 6 ileri vitesli manuel şanzımanla alınabilirken daha güçlü olanı 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla da alınabiliyor. Diesel üniteyse 110 beygir güç, 250 Nm tork sunuyor ve sadece manuel şanzımanla sunuluyor.
Hyundai Kona
Hyundai'nin, farklı görünümüyle öne çıkan B-SUV modeli Kona makyajlandı. Görünümünde yapılan değişiklikleri iç mekanına yansıtmayan otomobile hafif hibrit seçenekler eklenirken donanımı güncellendi.
Aracın ön bölümünde yer alan tasarımı yumuşatan Hyundai bu kısımda çift katlı far tasarımı kullanmaya devam etmiş. Sis farları da yuvarlatılırken sistem LED teknolojisi kullanmaya başlamış. Panjuru da iki parçaya bölen marka 16, 17 ve 18 inç çaplı jantları da yenilemiş. Arka bölümde stopların iç tasarımları değişmiş ve alt aydınlatma grubu, tamponla birlikte tamamen yenilenmiş.
N-Line paketli modellerde gövde rengine boyanan çamurluklar ve yan eteklerin yanında daha agresif duran tamponlar ve çift egzoz çıkışı bulunuyor. Bu araçların ön bölümüne eklenen sahte hava girişleri nedeniyle logoları panjura indirilmiş. Ayrı sis farlarıysa iptal edilmiş.
İç mekanda ana hatları koruyan Hyundai, araca dijital gösterge paneli ve çok daha geniş bir dokunmatik ekran eklemiş. Yan havalandırma üfleçlerinin ızgara tasarımı yenilenmiş. Sürüş modu düğmesi de daha şık hale gelen Kona'nın el freni yerine elektronik park freni kullanılmış. Vites konsolunda yapılan düzenlemede bardaklıklar büyümüş ve ek depolama bölümleri oluşturulmuş.
Farklı döşeme seçenekleriyle sunulan Kona'nın N-Line modelleriyse kırmızı detaylar, siyah a boyanmış iç trim parçaları, daha sportif desteğe sahip ön koltuklar, N armaları ve metal pedal setine kavuşuyor.
Kaputu altında da yenilikler sunulan Kona'nın 1.6 litre hacimli, turbo benzinli motoru artık 198 beygir gücünde. 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla (DCT) donatılan modeli iki veya dört tekerlekten çekişli olarak tercih etmek mümkün.
48 Volt hafif hibrit sisteme kavuşan, 136 beygir gücündeki turbo Diesel ünite de DCT veya 6 ileri vitesli, akıllı manuel şanzımanla (6iMT) alınabiliyor. Bu araçta da iki ve dört tekerlekten çekiş sistemleri sunuluyor.
120 beygir gücündeki, 1 litre hacimli, turbo benzinli motorsa 48 Volt hafif hibrit sistem, önden çekiş ve 6iMT kombinasyonuyla alınabiliyor. Hibrit sistem alınmazsa dört tekerlekten çekiş opsiyonu ve standart manuel şanzıman ve DCT seçenekleri donanıma ekleniyor.
Hibrit severleri de mutlu eden Kona'nın son motor seçeneği de tanıdık. 1.6 litre hacimli, atmosferik emişli, benzinli motor ve elektrik motoruyla donatılan araç 141 beygir gücünde. Önden çekişli bu Kona'da 6 ileri vitesli DCT kullanılıyor.
1 Eylül 2020 Salı
Škoda Enyaq iV
Škoda, marka tarihinin ilk elektrikli SUV modelini tanıttı. Birçok motor ve batarya kombinasyonuna sahip olan aracın dış tasarımı etkileyici, iç tasarımıysa sade. Araçların sunduğu menzilse etkileyici boyutlara ulaşabiliyor.
Köşeli hatlarıyla marka'nın genel çizgilerine sahip olsa da ön panjur tasarımıyla BMW modellerini hatırlatan Enyaq'ın LED farları ve 21 inç çaplı jantları da bu havayı pekiştiriyor. Dar yan cam yüzeyleri, alçak yapılı tavan rayları, şık spoiler ve yatay yerleşime sahip LED stoplar da dinamik görünümü pekiştirmiş.
İç mekanında sadelik hakim olan otomobil küçük bir dijital gösterge tablosuna sahip. 13 inç büyüklüğe sahip dokunmatik ekransa markanın kullandığı en büyük bilgi-eğlence ekranı. Farklı renkte deri döşemeler ve sayıları azaltılmış fiziksel düğmelerin haricinde alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi de ön bölümde dikkat çekiyor.
Artırılmış gerçekliğe sahip head-up display, adaptif hız sabitleme ve yine adaptif şeritte kalma asistanı gibi yardımcılara sahip otomobilin bagaj hacmi 585 litre. 4.649 mm boya, 1.879 mm genişliğe ve 1.616 mm yüksekliğe sahip modelin aks mesafesi 2.765 mm.
Beş farklı güç çıkışı sunan Enyaq'ın ilk üç seçeneği arkadan itişli. 148 beygir güç, 220 Nm tork üretebilen aracın ardından 180 beygir güç, 310 Nm tork üretebilen versiyon geliyor. Arkadan itişli modeller 204 beygir güç, 310 Nm tork üreten otomobille tamamlanıyor.
Çift elektrik motoruna sahip dört tekerlekten çekişli Enyaq modelleriyse 265 beygir güç, 425 Nm tork ve 299 beygir güç, 460 Nm tork üretebiliyor. RS armalı kinci araç 0'dan 100 km/s sürate 6.5 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 180 km/s'te sınırlandırılmış. 55, 62 ve 82 kWh kapasiteli bataryalarsa 340 ile 510 km arasında menzil sunabiliyor.
Audi Q2
Sonbahar aylarına girerken makyajlanan modeller arasına Audi Q2 de eklendi. Alman üreticinin küçük SUV seçeneği dört yaşında olsa da görünümünde çok şey değişmediği söylenebilir.
Önden bakıldığında yeni iç desene sahip LED farlar ve daha sportif duran tamponla dikkat çeken aracın donanımına yeni jant ve beş gövde rengi seçeneği eklenmiş. Çıkartma ve siyah renkli gövde parçalarıyla da donatılabilen aracın LED stopları da biraz daha farklı bir iç tasarım sunarken yenilenen arka tampon tasarımı egzoz çıkışlarını gizliyor.
İç mekanda neredeyse hiç değişim yokmuş gibi görünse de yeni bilgi-eğlence sistemi, havalandırma ızgaralarının değişen iç tasarımları ve yeni vites kolu farklı. Ayrıca otomobilin döşeme ve trim parçalarında da değişiklikler var ve ambiyans aydınlatması da trim parçalarına şık bir şekilde entegre edilmiş.
Kaputu altında tanıdık motor seçenekleri bulunan Q2'nin benzinli üniteleri 1, 1.5 ve 2 litre hacimliyken Diesel üniteler 1.6 ve 2 litre hacimli. Araçlar, motor ve donanım seçeneğine göre 6 ileri vitesli manuel veya 7 ileri vitesli, çift kavramalı, ayrı otomatik şanzımanla donatılabilen otomobilin 2 litre hacimli motora sahip seçenekleri dört tekerlekten çekiş sistemiyle alınabilecek.
Toyota Land Cruiser Prado
Toyota'nın popüler SUV modellerinden Land Cruiser Prado bir kere daha güncellendi. Hilux'ta da görev yapan motoru güçlenen otomobilin donanımına daha ileri güvenlik sistemleri eklenmiş.
Aslında bir makyaj operasyonu olmadığından görsel yenilik beklemek yanlış olsa da Toyota bizlere sürpriz yapmayı seviyor. Farklı jant seçeneklerine kavuşan aracın bagaj kapağında bir süredir yedek lastik bulunmadığından bölümün tasarımı tamamen farklı. Ayrıca donanıma eklenen Black Pack ile jantlar, panjur, yan aynalar, tavan rayları ve kromajlı bölümler siyaha boyanmış. Stoplarsa bu araçta şeffaf geliyor.
İç mekanda yeni bir dokunmatik ekranla yolcuları karşılayan Land Cruiser Prado'nun acil durum fren yardımcısı artık daha uzun menzilli. Ayrıca çapraz trafik uyarısı, trafik işareti tanıma ve şeritte kalma yardımcısı pakete eklenmiş.
Kaputu altında Hilux'ta da kullanılan 2.8 litre hacimli turbo Diesel üniteyi barındıran araç artık 204 beygir güç, 500 Nm tork üretebiliyor. 6 ileri vitesli manuel veya otomatik şanzımanla alınabilen modelin manuel seçenekleri 0'dan 100 km/s sürate 9.9 saniyede ulaşabilirken maksimum süratleri 175 km/s olarak açıklanıyor. Land Cruiser Prado'nun dört tekerlekten çekiş sistemiyse standart.
Rolls-Royce Ghost
10 yıllık üretimi sonunda Rolls-Royce'un 116 yıllık tarihinde ürettiği en başarılı otomobil olan Ghost yeni nesline kavuştu. İngiliz üreticinin ana hatlarında büyük değişiklikler yapmadığı otomobil süper lüks segmentte beklentileri bir kere daha rahatça karşılayacakmış gibi görünüyor.
Önceki nesil aracın hafifçe makyajlanmış bir seçeneği gibi duran yeni Ghost'un boyu, 89 mm artışla 5.546 mm'ye ulaşmış. Genişlik de 30 mm artışla 1.978 mm olmuş. Biraz daha yuvarlak hatlara kavuşan modelin ön bölümünde daha sportif duran tampon, laser LED farlarla birlikte sunuluyor. Marka maskotu Spirit of Ecstasy elektrikli olarak hareket etmeye devam ederken büyük ön panjur arkadan aydınlatılabiliyor.
21 inç çaplı jantlarla donatılan otomobilin tavanında yüzgeç anten bulunuyor. LED stopları daha yumuşak hatlara kavuşurken tampon altında görülen çift egzoz çıkışı da daha dinamik duruşu pekiştirmiş. Ayrıca eskiden elektrikli olarak kapatılabilen kapıların artık bu şekilde açılabildiğini de belirtelim.
İç mekanda da tanıdık tasarım çizgilerini koruyan Ghost'un orta konsolu biraz daha derli toplu hale getirilmiş ve üç kollu direksiyon simidi de daha sportif bir görünüm kazanmış. Dijital gösterge paneli ve konsol üzerine gömülü bilgi-eğlence ekranı haricinde ön yolcu konsolunda, model ismi ve 850'nin üzerinde yıldızı içeren özel bir bölüm bulunuyor. Tavanda sunulan kişiselleştirilebilen yıldız haritası da yeni Ghost'un donanımları arasında yer alıyor.
Pek merak edilmese de bagajı 507 litre hacim sunan otomobilin sahip olduğu ses sistemi 18 hoparlöre ve 1.300 Watt çıkış gücüne sahip. Bu sayede 100 kg'ın üzerinde izolasyonla çevrelenen Ghost'un iç mekanı tam bir konser salonuna çevrilebiliyor. Diğer ilginç teknolojik donanımlar arasında, yolu izleyerek süspansiyon sistemi ayarlarını değiştiren yardımcı ve GPS verilerini kullanarak gereken vitesi önceden seçen bir sistem bulunuyor.
Tasarımda kullanılan sportif unsurlar teknik anlamda da dikkat çekmeye başlamış zira aracın ağırlık dağılımı 50:50 olarak açıklanıyor. Çift turbo beslemeye sahip, 6.75 litre hacimli V12 motoru 571 beygir güç, 850 Nm tork üretebilen otomobil artık dört tekerlekten çekişli ve yönlendirilebilir arka aksa sahip. 8 ileri vitesli otomatik şanzımanı gücün tamamını arka aksa aktarabildiği gibi %50'ye kadarını öne yollayabiliyor. Alüminyum temellere rağmen 2.5 ton ağırlığında olan Ghost'un 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 4.8 saniye sürerken maksimum sürati 250 km/s'te sınırlanmış.
Peugeot 3008
2016 yılında tanıtılan ikinci nesliyle birlikte Peugeot'yu segmentinde farklı bir yere taşıyan 3008 makyajlandı. Modelin en büyük değişiklikleriyse görsel değil teknolojik alanda yaşandı.
Pek de sürpriz olmayan şekilde ön bölümde yoğunlaşan makyaj sonrasında 3008'in duruşu 508 ve 2008'in bir birleşimi gibi olmuş. LED farlarını liftback kardeşinden almış gibi duran aracın ön panjuru da küçük kardeşinden ödünç alınmış gibi. Markanın diğer modellerinde olduğu gibi model ismi kaputun önüne işlenmiş. Ayrca aşağıya doğru uzayan LED gündüz aydınlatmaları da unutulmamış.
Gövde rengi olarak iki yeni mavi tonu sunmaya başlayan 3008'in jant seçenekleri de zenginleşmiş. GT donanımında siyah renkli detaylar daha bol kullanılırken GT armaları da yeniden şekillendirilmiş. Arka bölümdeyse üç boyutlu hale geldiği görülebilen stoplar ve tasarımı elden geçirilen tampon alt bölümü dikkatlerden kaçmıyor.
İç mekanında görsel anlamda çok az değişiklik sunan 3008'de dijital gösterge panelinde ufak tefek efekt güncellemeleri yapılırken yeni dokunmatik ekranın büyüklüğü 10 inçe çıkarılmış. Daha kaliteli hissettiren yeni trim parçaları da kullanan 3008'in iç kısmında artık ahşap kaplama ve kırmızı deri döşeme gibi kombinasyonlar yapılabiliyor. Ayrıca üst paketlerde çerçevesiz dikiz aynası da donanıma alınmış.
Akıllı dürüş yardımcılarına doyduğunu söyleyebileceğimiz makyajlı 3008'de, dur-kalk fonksiyonu da olan adaptif hız sabitleme sistemi, otomatik fren yardımcısı, şeritte kalma asistanı, kör nokta uyarısı ve gelişmiş tabela tanıma sistemi gibi kalemler bulunuyor. Ayrıca PSA'da daha önce DS7 Crossback'te karşımıza çıkan gece görüş sistemi de aracın donanımına dahil edilmiş.
Motorlardaysa en büyük yenilik, 2 litre hacimli Diesel ünitenin artık sunulmuyor olması. Benzinli motorlardan 1.2 litre hacimli, 3 silindirli olanı 130 beygir güç, 230 Nm tork üretebilirken 1.6 litre hacimli seçenek 180 beygir güç, 250 Nm tork sağlayabiliyor. Her iki ünite de 8 ileri vitesli, tam otomatik şanzımanla alınabilirken küçük hacimli örnekte 6 ileri vitesli manuel şanzıman da tercih edilebiliyor.
Bu iki şanzıman seçeneği 1.5 litre hacimli Diesel motor için de geçerli. 130 beygir güç, 300 Nm tork üretmeye devam eden üniteye tutumluluk anlamında iki hibrit seçenek eşlik ediyor. 1.6 litre hacimli benzinli motorla donatılan ikilinin önden çekişli olanı 225, dört tekerlekten çekişli olanıysa 300 beygir güç üretebiliyor. Karma tork değerleriyse sırasıyla 360 ve 520 Nm.
13.2 kWh kapasiteli bataryalara sahip olan şarj edilebilir hibritlerin sadece elektrik enerjisi kullanarak alabildikleri yol 56 ve 59 km olarak açıklandı. Evlerde kullanılan standart prizden 7 saatte şarj edilebilen araçlardan yüksek güçlü olanı, 5.9 saniyelik 0-100 km/s hızlanmasıyla aynı zamanda en performanslı 3008.
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)