2 Eylül 2020 Çarşamba
Mercedes-Benz S Serisi
Mercedes'in belki de en çok arzulanan ve teknolojik oyuncak dediğimizde akıllara gelen ilk modeli S Serisi yeni nesline kavuştu. Aracın sunduğu yenilikler her zaman olduğu gibi başlı başına bir makale konusu olabilecek seviyede.
Sade hatlarıyla çok dikkat çekmeyen W223 kodlu S Serisi'nin ön panjurunda yer alan plastik koruma bile aracın sahip olduğu sistemlerin sayısı hakkında ipucu verebiliyor. Matrix LED farları standart olarak sunan otomobilin Digital Light isimli opsiyonu, çeşitli uyarıları yola projeksiyon olarak yansıtarak sürücüyü bilgilendiriyor.
Çapları 18 ile 21 inç arasında değişen jantlarla donatılabilen otomobilin donanımında yer alan adaptif ve aktif süspansiyon sistemi sadece yolu izleyerek sistem sertliğini ayarlamıyor. Aynı zamanda yandan alınabilecek bir darbenin yaklaştığını hissettiğinde otomobili 80 mm'ye kadar yukarıya kaldırıyor. Bu özelliği daha önce bir başka lüks Alman olan Audi A8'de görmüştük.
Kapılarında opsiyonel olarak hemzemin kollar sunan S Serisi'nin arkasına geçildiğinde büyümüş bir E Serisi görmek mümkün. LED stoplarsa içlerinde yer alan farklı tasarım sayesinde arkadakilere 3 boyutlu uyarılar sunuyor. Yuvarlak hatlara sahip gövde aynı zamanda 0.22'lik hava sürtünme katsayısına sahip.
Hemen hemen bütün dış boyutlarında artış yaşanan S Serisi'nin boyu 5.179, aks mesafesi de 3.106 mm'ye ulaşmış. V223 kodlu, uzun aks mesafeli araçtaysa bu verilere 110 mm ekleniyor. Bagaj hacmiyse 20 litre artışla 550 litreye ulaşmış.
Aracın boyunun uzamasının getireceği olumsuzlukların önüne geçmek isteyen Mercedes, yeni S Serisi'nde yönlendirilebilir arka aksı da opsiyonel donanıma katmış. 4.5 ve 10 derecelik iki farklı şekilde sunulan sistem bir taraftan yol tutuşu iyileştirirken diğer taraftan manevraları kolaylaştırıyor. Bu sistemle donatılmayan örneklerin dönüş çapları 12.2 ile 12.8 metre arasındayken donanımla birlikte çaplar 10.5 ile 10.9 metre arasına iniyor.
Urban Guard ile aracı kamera ve sesli uyarılarla koruyabilen Mercedes, S Serisi'nin iç mekanını da modernleştirmiş. Dokunmatik kumandalara sahip, üç kollu direksiyon simidi ve dijital gösterge paneli haricinde kapıya alınan far kumandaları, ortada dörtlü, yanlardaysa çiftli olarak tasarlanan havalandırma ızgaraları ve orta konsolun neredeyse tamamını kaplayan dokunmatik ekran modern duruşu destekleyen dokunuşlar.
Sesle kontrol edilebilen konfor fonksiyonları masajdan koltuk ısıtmasına, animasyonlu ambiyans aydınlatmasından parfüm aromasına kadar birçok bölüme hükmedebiliyor. Aracın dijital ekranlarında kullanılan renkler bile istenilen rahatlık seviyesi paralelinde otomatik olarak değişiyor. Arka bölümde iki adet tekli veya tek parça üçlü koltuk sunabilen S Serisi'nde bu kısım için 11.6 inç büyüklüğünde dokunmatik ekranlar da unutulmamış. Ayrıca uzun aks mesafeli araçların opsiyonel donanımına ilk defa hava yastıkları eklenmiş. Opsiyonel olarak sunulan Burmester ses sistemiyse 30 hoparlör ve 1.750 Watt çıkış gücüyle durduğu yerde bile etkileyici.
Radar, LiDar ve Ultrasonik sensörler sayesinde 3. seviye otonom sürüşü destekleyen S Serisi ilerleyen aylarda 4. seviye özellikleri olan otomatik çağırma fonksiyonlarına da kavuşacak. Aracın güvenlik donanımları arasına, arkadan gelen bisiklet uyarısı, trafikte ambulansa yol açabilen sürüş asistanı ve karşıdan gelen aracın önüne çıkmayı engelleyen otomatik sezgisel frenleme eklenmiş.
Gelelim motor seçeneklerine. İlk etapta sıralı 6 silindire sahip benzinli ve Diesel ünitelerle donatılacak olan S Serisi'nin bütün seçenekleri 9 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekişli olarak sunuluyor. Arkadan itişli olarak alınabilen tek araçsa S350d.
S450 ve S500'ün kaputları altında yer alan 3 litre hacimli, benzinli üniteler sırasıyla 367 ve 435 beygir güç, 500 ve 520 Nm tork üretebiliyor. Ayrıca 48 Volt hafif hibrit sistem de gerekli anlarda 22 beygir ek güç ve 250 Nm tork sağlayabiliyor. Bu sayede S500 4MATIC'in 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 4.9 saniye sürüyor.
S350d ve S400d'nin 2.9 litre hacimli Diesel motorlarıysa 286 ve 330 beygir güç, 600 ve 700 Nm tork üretebiliyor. 48 Volt hafif hibrit sistemle donatılan V8 motorun ilerleyen haftalarda ürün gamına katılacağını açıklayan Mercedes, elektrik menzili 100 km civarında olacak hibrit seçeneğiyse 2021 yılında piyasaya sürecek.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
hoş gelmiş safa gelmiş ^_^
YanıtlaSilözellikle dış tasarım biraz tartışılıyor. ancak yeni s-class yine otomobil tutkunları arasında heyecan yaratmayı başardı.