Alpina, hazırladığı BMW temelli modellerin sayısını artırıyor. 8 Serisi modellerine de el atan Alman üretici, güncel nesilde ilk olarak Gran Coupé temelli araçlarını tanıtmayı seçti. Ortaya çıkan sonuç yüzleri güldürüyor.
Dışarıdan bakıldığında Alpina'nın akıcı hatları koruduğu görülebiliyor. Tamponun altına eklenen splitter, 21 inç çaplı jantlar, dört çıkışa sahip egzoz sistemi ve küçük bir difüzör haricinde bagaj kapağı üzerinde de ince bir spoiler yer alıyor.
İç mekanda da durum farklı değil. Markaya özel mavi zeminli gösterge paneli, Lavalina deri döşemeler, Alpina armalı direksiyon simidi ve iDrive kumandası, vites konsoluna eklenen üretim plakası ve kapı eşiklerine eklenen aydınlatmalı plakalar en büyük farklılıklar.
Yönlendirilebilir arka aks ve dört tekerlekten çekiş sistemine sahip otomobilin adaptif süspansiyon sistemi ve 8 ileri vitesli otomatik şanzımanı elden geçirilmiş. Frenlerse Brembo kaliperlere ve önde 395, arkadaysa 398 mm çaplı disklere sahip.
Çift turbo beslemeye sahip, 4.4 litre hacimli V8 motorsa 621 beygir güç, 800 Nm tork üretir hale gelmiş. 0'dan 100 km/s sürate 3.4 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati 324 km/s. 0-200 km/s hızlanmaysa 11.6 saniye sürüyor.