25 Mart 2021 Perşembe

BMW ALPINA B8


Alpina, hazırladığı BMW temelli modellerin sayısını artırıyor. 8 Serisi modellerine de el atan Alman üretici, güncel nesilde ilk olarak Gran Coupé temelli araçlarını tanıtmayı seçti. Ortaya çıkan sonuç yüzleri güldürüyor.

Dışarıdan bakıldığında Alpina'nın akıcı hatları koruduğu görülebiliyor. Tamponun altına eklenen splitter, 21 inç çaplı jantlar, dört çıkışa sahip egzoz sistemi ve küçük bir difüzör haricinde bagaj kapağı üzerinde de ince bir spoiler yer alıyor.

İç mekanda da durum farklı değil. Markaya özel mavi zeminli gösterge paneli, Lavalina deri döşemeler, Alpina armalı direksiyon simidi ve iDrive kumandası, vites konsoluna eklenen üretim plakası ve kapı eşiklerine eklenen aydınlatmalı plakalar en büyük farklılıklar.

Yönlendirilebilir arka aks ve dört tekerlekten çekiş sistemine sahip otomobilin adaptif süspansiyon sistemi ve 8 ileri vitesli otomatik şanzımanı elden geçirilmiş. Frenlerse Brembo kaliperlere ve önde 395, arkadaysa 398 mm çaplı disklere sahip.

Çift turbo beslemeye sahip, 4.4 litre hacimli V8 motorsa 621 beygir güç, 800 Nm tork üretir hale gelmiş. 0'dan 100 km/s sürate 3.4 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati 324 km/s. 0-200 km/s hızlanmaysa 11.6 saniye sürüyor.

24 Mart 2021 Çarşamba

Aston Martin Vantage F1 Edition


Senelerdir Formula 1'de güvenlik aracı rolünü üstlenen Mercedes, bu yıldan itibaren bu görevi Aston Martin ile paylaşacak. Bir taraftan da kendi takımıyla organizasyona geri dönen İngiliz üretici, bu olayı kutlamak için Vantage'ın özel bir versiyonunu tanıttı.

Sabit veya açılır tavanlı olarak alınabilecek otomobil beyaz, siyah veya yeşil gövde rengiyle tercih edilebilecek. Farklı parlaklıkta seçilebilen renklerin üzerine farklı grafikler uygulanabileek. 21 inç çaplı jantlara sahip aracın ön çamurluklarında özel seri armaları yer alıyor.

Ön tamponu da farklı bir panjurla buluşan araçta kullanılan yeni aerodinamik paket sayesinde maksimum süratte 200 kg ek yere basma kuvveti üretiliyor. Farklı bir splitter, büyük spoiler, ön tamponda deflektörler, yan etekler ve büyüyen difüzörden aluşan paket görünümü de daha agresif kılıyor.

İç mekanında bol Alcantara döşeme ve farklı döşeme süslemeleri sunan aracın kaputu altında görev yapan 4 litre hacimli, AMG imzalı, çift turbo beslemeli V8 motor, 535 beygir güç, 685 Nm tork üretebiliyor. 8 ileri vitesli otomatik şanzıman da elden geçirilmiş.

Bentley Continental GT Speed


Güncel nesil Continental GT de sonunda Speed versiyonuna kavuştu. Daha önce de olduğu gibi hafifçe modifiye edilen motor ve daha sportif görünüm sağlayan ufak tefek değişikliklere sahip model bazı teknik yeniliklere de kavuşmuş.

Görsel olarak kardeşinden çok farklı olmayan Speed'de kromajlı bölümler siyah renkli olarak sunulurken 22 inç çaplı jantlar standart donanıma eklenmiş. Ön tamponun altına ince bir splitter ekleyen Bentley, yan etekler ve ince bagaj üstü spoiler gibi dokunuşları da unutmamış.

Karbon seramik fren diskleri ve önde 10 pistonlu kaliperleri standart donanımında sunan otomobilde yönlendirilebilir arka aks da kullanılıyor. Bu aksta aynı zamanda yeni bir elektronik diferansiyel kilidi görev yapıyor.

İç mekanında ana tasarım elemanları değişmemiş olsa da baklava desenli deri döşemeler ve Alcantara standart donanıma eklenmiş. Birçok Speed armasına sahip olan bölümde karbon fiber trim parçaları da gözlerden kaçmıyor.

Çift turbo beslemeye sahip, 6 litre hacimli W12 motoru 659 beygir güç, 900 Nm tork üretebilen otomobil dört tekerlekten çekiş sistemi ve elden geçirilen 8 ileri vitesli, çift kavramalı yarı otomatik şanzımana sahip. 0'dan 100 km/s sürate 3.6 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati 335 km/s.

GMC Terrain


Ürün gamında birçok SUV model barındıran GMC'nin Terrain isimli kompakt SUV modeli makyajlandı. Dört yıldır aynı temellere sahip olan aracın makyajla birlikte sahip olduğu farklılıklarsa bu kadar uzun sürenin ardından pek heyecan vermeyebilir.

Büyüyen farlar ve ön panjurla ilk bakışta dikkat çeken yenilikler ön tamponun farklı tasarımıyla da karşımıza çıkıyor. 18 ve 19 inç çaplı jantlar yeni tasarımlarına kavuşurken yeni gövde renkleri de donanıma eklenmiş. Araca eklenen AT4 isimli paketse arazi odaklı sürüşler için daha bol plastik koruma sunuyor.

İç mekanda tasarım olarak bir şey değişmemiş. Analog gösterge paneli kullanmaya devam eden aracın donanımını kablosuz Apple CarPlay ve Android Auto eklenirken renkli head up display de tercih edilebiliyor. Ayrıca trim parçalarının renkleri ve yeni döşemeler seçenekler arasına eklenmiş.

170 beygir güç, 275 Nm tork üretebilen 1.5 litre hacimli, turbo beslemeli, benzinli motorun kullanımıysa devam ediyor. 9 ileri vitesli otomatik şanzıman ve önden çekiş standartken dört tekerlekten çekiş sistemi opsiyonlar arasında.

22 Mart 2021 Pazartesi

Jeep Magneto ve Jeepster Commando Beach


Jeep'in her yıl sergilediği sayısız konseptine bu yıl da yenileri eklendi. Wrangler temelli yaklaşık 10 konsept modelin birçoğu, markanın arazi için geliştirilmiş öael donanımlarını tanıtıyor olsa da ikisinde daha dikkat çekici farklılıklar bulunuyor.

Kapıları sökülmüş standart bir Wrangler görünümü sunan Magneto'da LED farlara eşlik eden ve panjura dizilen LED aydınlatmalar, vinç, çelik kancalar ve sis farlarına sahip tampon, hava girişli kaput, 17 inç çaplı jantlar ve arazi lastikleri hemen göze çarpıyor.

5 cm yükseltme kitine sahip olan otomobilde özel bir takla kafesi de bulunuyor. İç mekanı, standart bir Wrangler'dan alınan Magneto'nun arka koltukları iptal edilmiş ve bu bölüm, mavi renkli yüzey koruyucuyla kaplanmış.

Aracın asıl ilginç yönüyse elektrikli olması. Gövdenin dört farklı noktasına yayılan pilleri 70 kWh kapasite sunan araç 285 beygir güç, 370 Nm tork üretebiliyor ve bu gücü dört tekerleğe iletiyor. İlginç olansa modelde 6 ileri vitesli, manuel şanzıman kullanılıyor olması. Bu haliyle Magneto, 0'dan 100 km/s sürate yaklaşık 7 saniyede ulaşabiliyor.

1968 model bir Jeep Commando'yu günümüze uyarlayan Jeepster'ın elde ettiği görünüm de dikkat çekici. Kısa tamponu ve dik ön panjuruyla zamanının tasarım anlayışını yansıtan araçta modern jantlar ve arazi lastikleri görev yapıyor.

Aşağıya doğru alçalan arka bölümünde de kromajlı bir tampon kullanan Beach konsepti, gövdenin üst bölümlerini beyaz renkte sunuyor. Kromajlı takla barı da kafalıkları bulunmayan koltuklar gibi bizi eskiye götürse de Wrangler'dan alınan kokpit modernlik sağlıyor.

Kaputu altında 2 litre hacimli, turbo beslemeye sahip, benzinli bir motor barındıran otomobil 345 beygir güç, 500 Nm tork üretebiliyor.

Ford Equator



Çin pazarına özel otomobiller arasına bir yenisi eklendi. İlk bakışta bir Ford gibi görünmeyen Equator, markanın bu pazara özel lüks seçeneği olarak tanıtıldı. Aracın ilginç renk seçenekleri de dikkat çekici özellikleri arasında yer alıyor.

Çift katlı far tasarımına sahip olan otomobilde büyük bir ön panjur kullanılmış. İnce bir yapıya sahip plastik gövde korumaları ve gümüş gri tavan rayları da gözlerden kaçmıyor. Yan aynalarsa cam altına sabitlenmiş.

Arka bölümde spoiler, küçük bir anten, ince yapılı LED stoplar ve bir çift egoz çıkışı görülebiliyor. 4.905 mm boya, 1.930 mm genişliğe ve 1.755 mm yüksekliğe sahip olan SUV, 2.865 mm aks mesafesi sunuyor. Beş kollu jantlarsa yeterince büyük görünüyor.

İç mekanda da ilginç renk seçenekleri sunan otomobilde kullanılan direksiyon simidi biraz eski dursa da dijital gösterge paneli ve geniş bilgi-eğlence ekranı modern görünüyor. Volvo'dan alınan kapı kolları ve çift katlı vites konsolu da modelin ilginç özellikleri arasında.

Üç koltuk sırasına sahip olan Equator'da 6 kişilik oturma kapasitesi sunuluyor. İlk iki sırada yer alan tekli koltukların tamamı elektrikli. Açılabilir panoramik cam tavan da çift renkli deri döşemeye sahip bu koltukların üzerinde yer alıyor.

Kaputu altında 2 litre hacimli, turbo beslemeye sahip, benzinli bir ünite yer alan araç 225 beygir güç, 360 Nm tork üretebiliyor. Önden çekişli modelde 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman sunuluyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi de opsiyonel donanımda.