14 Mayıs 2022 Cumartesi

Range Rover Sport


2021 yılının sonunda yeni nesline kavuşan Range Rover şimdi de Sport seçeneğiyle karşımızda. Markanın daha dinamik yüzünü göstermek isteyen otomobil 6 ve 8 silindirli motorlarla donatılırken tamamen elektrikli seçenek bu nesilde de yer almıyor.

Önceki nesil Range Rover Sport'ta olduğu gibi inceltilen LED farlar ve panjur, daha agresif duran tampon ve dev jantlar gibi detaylarla daha sportif görünen otomobilin kapı kolları da hemzemin. Siyah renkli tavanla alınabilen araçta, standart Range Rover'da olduğu gibi iki adet anten ünitesi görev yapıyor.

Alçak tavan çizgisi haricinde aracın arka tasarımı da kardeşininkinden çok farklı. Spoiler haricinde yatay yerleşime sahip LED stoplar, farklı marka yazısı, aşağıya alınan plakalık ve egzoz çıkışlarını gösteren tampon bu bölümün dikkat çeken detayları arasında.

İç mekanda kardeşini kopyalayan aracın bu kısmında ufak farklılıklar yok değil. Örneğin direksiyon simidi 3 kollu olurken dokunmatik ekran çok daha yatık bir şekilde yerleştirilmiş. Havalandırma kumandaları da vites konsoluna doğru açı alarak bu konsol altında depolama bölümü açılmış. Range Rover'ın aksine Sport, sadece iki koltuk sıralı olarak alınabilecek.

Havalı süspansiyon sistemi ve yönlendirilebilir arka aksa sahip olan otomobil 900 mm su geçiş derinliği sunuyor. Müzik dinlemeyi sevenler içinse 29 hoparlör ve 1.430 Watt çıkış gücü sunan Meridian ses sistemi sunuluyor. Aks mesafesiyse eski araca kıyasla 54 mm uzayarak 2.977 mm'ye ulaşmış.

Kaput altında birçok hibrit motor sunan Range Rover Sport'un 3 litre hacimli, sıralı 6 silindirli, Benzinli motoru, hafif hibrit yardımcıyla 360 beygir güç, 500 Nm tork veya 400 beygir güç, 550 Nm tork üretebiliyor. Aynı ünitenin şarj edilebilir hibrit versiyonlarıysa 440 beygir güç, 620 Nm tork ve 510 beygir güç, 700 Nm tork üretebiliyor.

3 litre hacimli Diesel ünitelerle donatılan seçenekleri de hafif hibrit yardımcı sunan aracın bu üniteleri 300 beygir güç, 650 Nm tork veya 350 beygir güç, 700 Nm tork üretebiliyor. 4.4 litre hacimli V8 ise 530 beygir güç ve 750 Nm tork sunabiiliyor ve 2.5 ton civarında olan boş ağırlığına rağmen 0-100 km/s deparını yaklaşık 4.5 saniyede tamamlayabiliyor. Bütün Range Rover Sport modelleri dört tekerlekten çekiş sistemi ve 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla sunuluyor.

10 Mayıs 2022 Salı

Bentley Bentayga EWB


Özellikle Çin pazarında çok sevilen uzun aks mesafesi modellere bir yenisi eklendi. Bentley logosu taşıyan araç, markanın güncel satışlarının üçte birinden fazlasını üstlenen Bentayga'dan başkası değil. EWB seçeneğinse Bentayga satışlarının yaklaşık yarısını oluşturması düşünülüyor.

180 mm uzayan aks mesafesi nedeniyle arka kapıları uzayan otomobilin boyu da aynı oranda artışta. Dik sütunlara sahip bir ön panjura sahip olan modelde sunulan 22 inç çaplı jantlarsa standart olarak parlak tasarıma sahip.

İçeriye geçildiğinde farklılığını arka koltuklarda ortaya koyan versiyonun bu bölümünde iki adet tekli koltuk sunulurken orta bölümde yarım bir koltuk veya bir konsol alınabiliyor. Arka koltuk sırtlıkları 40 dereceye kadar yatırılan otomobilin bu bölümünde dokunmatik ekranlar ve katlanır tepsiler de mevcut.

Isıtma, soğutma ve masaj fonksiyonlarının haricinde vücut sıcaklığı ve nem oranına göre bütün bu özellikleri farklı şekillerde harmanlayabilen arka koltukların arasında ve kapıların kollarında da ısıtma mevcut. Kapı içlerinde yer alan delikli derinin içerisiyse ambiyans aydınlatmasıyla aydınlatılıyor. Bu arada arka kapılar elektrikli olarak kapatılabiliyor.

En lüks Bentayga'nın kaputu altındaysa bir sürpriz var. En azından ilk etapta. W12 veya hibrit motorlara sahip olmayan EWB'de görev yapan 4 litre hacimli V8 motor, çift turbo besleme yardımıyla 550 beygir güç, 750 Nm tork üretebiliyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi ve 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla maksimum sürati yine 290 km/s olan aracın 0-100 deparı da yine 5 saniyenin altında tamamlanıyor.

9 Mayıs 2022 Pazartesi

Ford E-Transit Custom


Ford'un elektrikli ticari araç filosu genişlemeye devam ediyor. 2020 yılında tanıtılan ve bu yıl Türkiye'de bantlardan iniş töreni düzenlenen E-Transit'in ardından şimdi de sıra geldi küçük kardeş Transit Custom'ın elektriklisine.

Güncel aracın makyajlanmış hali gibi dursa da yepyeni bir gövdeye sahip olan otomobilin yüksekliği 2 metrenin altına indirilmiş. Sekizgen ve kapalı ön panjur, altı bijonlu jantlar, yeni LED far ve stoplarla farlar arasına çekilen LED şerit dikkat çekiyor. 


Çift sıra koltuklu, kısa ve uzun aks mesafesi, ayrıca yüksek ve alçak tavanlı olarak satışa sunulacak E-Transit Custom, 3.450 mm yükleme uzunluğuna ve 1.100 kg yükleme kapasitesine sahip. 2 tona kadar da çekme kapasitesi sunan vanın yükleme hacmi 9 metrekübü buluyor.

Yeni bir iç mekanla da karşımıza çıkan Ford, düz zemin, dijital gösterge tablosu ve geniş dokunmatik ekranın haricinde ekstra aydınlatma ve araç hareket halinde değilken bir masaya dönüşebilen direksiyon simidine sahip.

136 ve 217 beygir güç üretebilen iki seçeneğe sahip olan ticari araçta 415 Nm tork her iki motorda da sunulmakta. 380 km'ye kadar menzil sunması beklenen model 125 kW hızlı şarj kabul edebiliyor. AC şarj kapasitesiyse 11 kW.