9 Mart 2019 Cumartesi
Citroën Ami One
Cenevre'nin sayısız elektrikli otomobil konseptlerinden bir tanesi de Citroën'den geldi. Fransız üretici, şehir içerisinde kullanılmak için tasarlanan aracını yeni çağın 2CV modeli olarak görüyor.
Kutu gibi bir görünüme sahip olan otomobil açık renklerde plastik gövde panellerine sahip olduğundan Smart ForTwo modellerini andırıyor. Üzeri açılabilen konsept 2.5 metre boya, 1.5 metre genişliğe ve 1.5 metre yüksekliğe sahip. Ağırlıksa 425 kg.
Geniş bir iç mekana sahip olan araç iki kişilik oturma kapasitesi ve birçok ilginç depolama yeri sunuyor. Dijital gösterge paneli ve head up display haricinde otomobil sesli komutlarla da kumanda edilebiliyor. Kapılardan bir tanesi düz, diğeriyse ters açılıyor ve kilidi QR code okuyucuyla açmak mümkün.
Pilleri sadece 2 saatte şarj edilebilen konseptin menziliyse 100 km. Maksimum sürati 45 km/s olan model bu sayede bazı ülkelerde ehliyetsiz olarak kullanılabiliyor.
Aiways U5
Cenevre'nin elektrikli SUV modelleri arasına Çin'den de bir katılım var. Aiways markasını taşıyan araç görünümüyle olmasa da rakiplerinin çok gerisinde kalması beklenen fiyatıyla şansını artırıyor.
Önden bakıldığında yukarıyya yerleştirilen farları ve hava girişinin aşağıda bulunması, araca farklı bir duruş kazandırırken arkada da bagaj kapağını boylu boyunca geçen LED stop ilginç görünüyor. Bunlar dışında duruş standart bir SUV'den farksız.
4.680 mm boya, 1.880 mm genişliğe ve 1.680 mm yüksekliğe sahip olan otomobilin aks mesafesiyse 2.800 mm.
İç mekanda modern bir yapı sunan aracın direksiyon simidi hem üst hemde alttan düzleştirilirken dijital gösterge paneli ve geniş dokunmatik ekran donanıma alınmış. Havalandırma kumandaları da sade görünümlü ara konsolda yer alan dokunmatik panelden yapılabiliyor.
Önden çekişli olduğu açıklanan modelde 190 beygir güç, 315 Nm tork üretebilen bir elektrik motoru kullanılmış. 63 kWh kapasiteli akıllı bataryalarsa 560 km'ye kadar menzil sunabiliyor.
Imagine by Kia
Bu yıl Cenevre'de sergilenen ilginç konseptlerden bir tanesi de Kia standında bulunuyor. Güney Kore merkezli üreticinin Imagine isimli aracı bir taraftan markanın tasarım anlamında yönelimini gösterirken diğer taraftan bazı üreticilerle dalga geçiyor.
Markanın kaplan burnu olarak adlandırdığı panjur tasarımını burun kısmına yayan Kia, aynı şekli LED aydınlatma olarak kullanmış. Dev jantlar ve küçük yan kameralarla birlikte dar yan cam alanları konsepti neredeyse bir SUV'ye benzetmiş.
Cam tavanın arkasında, bagaj kapağı camına doğru uzayan kısım çift parçalı bir spoiler olarak görev yaparken ince uzun stoplar, çukur olarak tasarlanmış bölümlerin önünde bulunuyor. Arka kapıları geriye doğru açılan konseptin B sütunu bulunmuyor.
Sade bir iç mekana sahip olan otomobilin birçok güncel markayı tiye alan bölümüyse toplam 21 ekrandan oluşan gösterge paneli. Ekran büyüklüğü yarışının nerelere geldiğini hatırlatmaya çalışan Kia, U biçimli direksiyon simidi ve tamamen düz bir taban alanı sunuyor.
Henüz teknik verileri açıklanmayan aracın elektrik motorlu olduğu ve tabana yerleştirlen pillerin temassız şarj edilebildiğiyse yapılan açıklamalar arasında.
Piëch Mark Zero
Cenevre'nin yenilikleri arasında tanıdığımız bir isim de yer alıyor. Bir süre Volkswagen'in patronluğunu yapmış olan Ferdinand Piëch'in oğlu Toni'nin ortağı olduğu firma, şık coupé aracını organizasyonda sergiledi.
Uzun burun yapısı ve kısa tutulan bagaj bölümüyle klasik sportif GT modellerine göndermeler yapan otomobilin yuvarlak hatları şık görünüyor. Önde LED farlar ve splitter dikkat çekerken yanda büyük yantlar ve şişkin arka çamurluklar güçlü bir duruş sağlamış. Arkadaysa difüzör ve LED stoplar daha modern bir görünüm sunmuş.
İç mekanı henüz detaylandırılmamış olsa da bu bölümü Porsche modellerinden izler taşıdığı söylenen otomobilde üç adet elektrik motoru görev yapıyor. Herbiri 204 beygir güç üretebilen motorlar yeni nesil bir bataryaya bağlanmış.
500 km menzil sunan bu bataryanın en büyük yeniliği, az ısınması sayesinde sıvı soğutmaya ihtiyaç duymaması. Bu sayede ağırlığı 1.800 kg'ın altına indirilebilen otomobil 0'dan 100 km/s sürate 3.2 saniyede ulaşabiliyor ve maksimum sürati de 250 km/s'te sınırlı. Ayrıca verilen bilgiye göre, 0'dan %80 doluluğa ulaşma süresi, hızlı şarjla 5 dakikanın altında sürüyor.
Aurus Senat
Bu yıl Cenevre'nin ilginç katılımcılarından bir tanesi de Aurus oldu. Vladimir Putin'in makam araçlarını üreten markanın sedan modeli Senat, hem standart hem de limuzin haliyle fuardaydı.
5.630 mm boya ve 3.300 mm aks mesafesine sahip standar versiyonun tasarımı Rolls-Royce ve Bentley modellerini andırıyor. Standart olarak zırhlı sunulan limuzindeyse boy 6.630 mm'ye, aks mesafesiyse 4.300 mm'ye geliyor.
İç mekanda da Mercedes S Serisi ile daha önce sözünü ettiğimiz İngiliz lüks üreticilerinin izleri görülebilen araçların ön bölümleri, dijital göstrge paneli, geniş bilgi eğlence ekranı, iki kollu direksiyon simidi, bolca deri ve ahşap kaplama gibi özellikler sunuyor.
Arka koltuklarsa bu otomobilleri alacakların asıl oturacakları yer. Yatırılabilen, ayak destekli koltukar, multimedya sistemi ve otomobilin hemen her özelliğini kontrol etmeye yarayan kumanda panelleri bu bölümde yer alıyor.
Avrupa'ya gelen modellerin kaputu altında Porsche ile birlikte geliştirilmiş 4.4 litre hacimli, çift turbo beslemeye sahip bir V8 motor bulunurken hibrit sistem yardımıyla elde edilen güç 598 beygir, torksa 880 Nm oalrak açıklanıyor. Bu üniteyle standart Aurus'un 0'dan 100 km/s sürate ulaşması yaklaşık 6 saniye sürerken limuzin aynı işi yaklaşık 9 saniyede tamamlıyor.
Bu arada Rusya'da bu modelleri 6.6 litre hacimli, çift turbo beslemeye sahip V12 motorla da sipariş etmek mümkün. Bu aracın ürettiği güç 862 beygir. Her iki motor da gücünü 9 ileri vitesli otomatik şanzımanla tekerleklere aktarıyor.
Lagonda All-Terrain
Birkaç yıldır fuarlarda ilginç konseptler sergileyen Lagonda bu yıl Cenevre'ye elektrikli bir SUV ile geldi. Fütüristik bir tasarıma sahip olan otomobil yükseltilmiş bir station wagon gibi görünüyor.
Lagonda modellerinin tipik ön panjuruna sahip olan araçta ince yapılı LED aydınlatma grubu, büyük jantlar ve yan aynalar yerine geçen kameralar da dikkat çekiyor. Arka bölümde giderek sivrilen bagaj kapağı tasarımı araca farklı bir görünüm vermiş.
Arka kapıları geriye doğru açılan konseptin B sütunu bulunmadığı gibi cam tavanı da yukarıya doğru açılarak iç mekana erişmeyi kolaylaştırıyor. Oval direksiyon simidinin ortasına alınan dijital gösterge tablosu, dokunmatik ara konsol ve manyetik olarak koltukların arasında havada durabilen anahtar dikkat çeken detaylar.
Dört adet tekli koltuğa sahip olan otomobilin ön koltukları geriye döndürülebiliyor. Tam otonom sürüş yapabilen araçta arka koltuklar yatırılabiliyor. Bagaj bölümüne kadar uzanan cam tavan da iç mekanı ferahlaştırıyor.
Teknik verileri henüz paylaşılmayan konseptin elektrikli olduğu ve pillerin tabana yerleştirildiğiyse verilen bilgiler arasında.
Hispano Suiza Carmen
Bu yıl Cenevre'ye çok güçlü bir otomobille gelen firmalar arasında Hispano Suiza da yer alıyor. İspanyol üreticinin sadeec 19 örneğini üreteceği Carmen isimli otomobili ilginç görünümüyle dikkat çekiyor.
Tasarımı 1938 model Hispano Suiza H6C Dubonnet Xenia'dan esinlenen otomobili modern bir klasik olarak tanımlayabiliriz. Yarım daire biçimli LED farlar ve dik ön panjur, geniş çamurluklar, kapakların ardına gizlenen arka lastikler, aniden alçalan arka bölüm ve büyük difüzör farklı duruşu destekleyen detaylar.
İç mekanında deri ve Alcantara döşemeler dışında gövdenin üretildiği karbon fiber de görmek mümkün. Ayrıca farklı desenlerde ahşap kaplama, dijital gösterge paneli ve dokunmatik orta konsol donanımlar arasında sunuluyor.
Bir çift elektrik motoru yardımıyla 1.020 beygir güç üretebilen otomobil bu gücü arka aksa iletiyor. 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi 3 saniyenin altında olan aracın maksimum sürati 250 km/s'te sınırlanmış. 105 kWh kapasiteli bataryalarsa 400 km menzil sunuyor.
8 Mart 2019 Cuma
McLaren Senna GTR
McLaren, en yüksek performanslı otomobilini daha da güçlendirdi. Pistlere özel olarak üretilen Senna GTR'dan sadece 75 adet üretileceği ve bu üretimin tamamının şimdiden satıldığı açıklandı.
Standart Senna'dan bile daha agresif görünen aerodinamik parçalara sahip olan otomobilin splitter, spoiler ve difüzörü daha ilk bakışta göze batıyor. Polikarbonat yan camlara kavuşan yarış aracının ağırlığı da 1.188 kg'a indirilmiş.
Geliştirilen aerodinamik özellikler sayesinde yere basma kuvveti 1.000 kg'ın üzerine çıkan Senna GTR'ın sürüş modlarına da "Yağmur" eklenmiş. ESP ve ABS'ye daha sık müdahale eden bu mod yağmur lastikleriyle kullanılıyor.
Kaputu altında çift turbo beslemeye sahip, 4 litre hacimli V8 motorun 825 beygir güç, 800 Nm tork üretebilen bir versiyonunu bulunduran otomobilin 7 ileri vitesli, çift kavramalı şanzımanı da standart Senna'dan alınmış.
Subaru VIZIV Adrenaline Concept
Subaru'nun etkileyici konseptleri arasına bir yenisi katıldı. Uzun süredir fuarlarda bu tip araçlar tanıtan firma son zamanlarda tasarımları gerçeğe dönüştürmeye başladığından Adrenaline konseptinin seri üretim hali de merakla beklenebilir.
İleriye doğru uzanan ön panjur ve geriye çekilmiş LED farlarla dinamik görünen bu SUV, farklı şekillere sahip siyah renkli korumaları tasarıma güzel entegre etmiş. Köşeli hatlar, şişkin çamurluklarda kendilerini iyice gösterirken yan aynalar yerini kameralara bırakmış.
Büyük tutulan ön kapıları sayesinde üç kapılıymış gibi duran otomobilin arka kapıları da güzel gizlenmiş. Cam tavanın devamı gibi görünen spoiler ve ön tarafın dinamizmini yansıtan LED stoplar şık görünümü tamamlamış.
Henüz iç mekanı ve motoru hazır olmayan model Subaru'nun yeni marka tasarım dilini temsil eden ilk otomobil olarak görülüyor.
Mazda CX-30
Mazda, SUV kervanına erken katılan firmalardan olsa da segmentlerdeki boşlukları sürekli doldurmaya çalıştığından her fuarda yeni modeller tanıtıyor. İşte onlardan bir tanesi olan CX-30.
CX-3 ile CX-5 arasına yerleşen aracın isminin CX-4 olmamasının nedeni, bu ismin Çin'e özel bir modelde kullanılıyor olması. CX-30'un dış hatlarında da markanın Kodo tasarım dilini görmek mümkün. İnce farlar, dik ön panjur, tamponlar, kapılar ve çamurluklarda görülen siyah renkli plastik korumalar, çift egzoz çıkışı, spoiler ve LED stoplar modeli aile içinde yabancılaştırmıyor.
İç mekanı da dinamik görünüm sunan otomobilde şık bir direksiyon simidi, analog göstergeler, üst bölümü deri döşeme olan konsol, konsola gömülmüş dokunmatik ekran ve gösterge panelinin iki yanına yerleştirilmiş havalandırma ızgaraları dikkat çekiyor. Bagaj hacmiyse 430 litre.
Mazda3 temelleri üzerine geliştirilen SUV, bu otomobilin motorlarını kullanacak. Bu da benzinli ünitelerin 1.5, 2 ve 2.5 litre hacimli olacakları anlamına geliyor. Ayrıca 1.8 litre hacimli turbo Diesel ünite de seçenekler arasında yer alacak. Dört tekerlekten çekiş sisteminin de opsiyonel olarak sunulması bekleniyor.
ID. Buggy
Elektrikli otomobillerin faklı yanlarını bizlere göstermek isteyen Volkswagen Cenevre'de ilginç bir konsept tanıttı. Elektrikli buggy konseptiyle dikkat çeken Alman üretici bu şekilde Beetle'ın yokluğunu da bir süreliğine unutturmuş oldu.
İsmine sadık kalarak tam bir buggy gibi görünen konseptte üç boyutlu LED aydınlatma grubu, 18 inç çaplı jantlar, plastik gövde panelleri, kırmızı renkli çeki demirleri ve metal zemin koruyucuları bulunuyor. Aracın yerden yüksekliğiyse 238 mm.
Ön camı dışında bir camı ve kapısı bulunmayan aracın iç mekanı da çok sade bir tasarım sunuyor. İki koltuk ve ara konsolda yer alan fermuarlı depolama bölümü haricinde bu kısımda sadece iki pedal, oval direksiyon simidi ve dijital gösterge paneli dikkat çekiyor.
Arkadan itişli bir araç olan ID. Buggy, 204 beygir güç, 310 Nm tork üretebilen bir elektrik motoruna sahip ve 62 kWh kapasiteli pilleri 250 km menzil sunabiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 7.3 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum sürati 160 km/s'te sınırlı. Volkswagen, öne yerleştirilecek bir başka elektrik motoruyla modelin dört tekerlekten çekişli hale getirilebileceğini de açıkladı.
AM-RB 003
Bu yıl Cenevre otomobil fuarında Aston Martin standı ilginç konseptlerle doluydu. Bu araçlardan bir tanesi olan Vanquish Vision'ı daha önce incelemiştik. Şimdi de sıra büyük kardeş RB 003'te.
Red Bull Racing ile ortaklaşa geliştirilen otomobil karbon fiberden üretilmiş. Alçak burun yapısı ve güncel Formula 1 araçlarınınkine benzeyen kenarlara sahip splitter ile ciddi bir sporcu olduğunu gösteren araçta küçük LED farlar ve ileriye doğru uzanan bir ön cam kullanılmış.
Ön çamurlukların arkasında geniş hava girişleri bulunurken tavanda da motorun nefes almasına yarayan girişi görebiliyorz. Egzoz çıkışları kaputun üzerinde olan otomobilin arka kısmı, ince uzun bir spoiler ve dev bir difüzörle kaplanmış. İnce yapılı LED stoplar da şık bir dokunuş olmuş.
İç mekanı sade bir tasarıma ve bol hacme sahip olan otomobilin direksiyon simidi neredeyse bir dikdörtgen. Dijital gösterge paneli ve metal kumanda kolları haricinde orta konsolda yer alan ve telefon sabitleyici olarak kullanılan parça da modern bir donanım olarak gösterilebilir.
Teknik verileri henüz açıklanmayan otomobilin Vanquish Vision'da da görev yapacak V6 üniteye sahip olacağıysa kesin. 1.000 beygir seviyesine çıkması beklenen güçse bir çift turbo besleme ve hibrit sistemle sağlanacak.
SsangYong Korando
Cenevre'nin sessiz tanıtımlarından bir tanesi de SsangYong standında yer alıyordu. Güney Kore merkezli üreticinin SUV modeli Korando'nun yeni neslinin tanıtıldığı organizasyonda aracın yakında elektrikli motor seçeneğine kavuşacağı da açıklandı.
Tasarım olarak büyük bir Tivoli'yi andıran dördüncü nesil Korando'da LED farlı burun kısmı köşeli hatlarıyla dikkat çekiyor. Kalın tutulan C sütunu ve yan bölümde görülebilen karakter çizgilerinin haricinde küçük bir spoiler ve LED stoplara sahip arka bölüm de dikkatlerden kaçmıyor.
4.452 mm boya ve 1.870 mm genişliğe sahip aracın yüksekliği 1.620 mm. Aks mesafesi 2.675 mm olarak açıklanan modelin bagaj hacmi 551 ile 1.248 litre arasında değişiyor.
İç mekanı çok daha modern görünen modelde şık bir şekilde yerleştirilmiş ve rengi değiştirilebilen ambiyans ışıkları sunulmuş. Metal trim parçaları ve deri döşeme de kalite hissini artırmış. Dijital gösterge paneli ve büyük dokunmatik ekran da kabin içerisinde yer bulmuş.
İki yeni motorla tanıtılan Korando'nun turbo beslemeye sahip, 1.5 litre hacimli benzinli motoru 163 beygir güç, 280 Nm tork üretebiliyor. 1.6 litre hacimli turbo Diesel üniteyse 136 beygir güç, 324 Nm tork üretiyor. Her iki motor da 6 ileri vitesli manuel ve otomatik şanzımanlarla sunulurken önden veya dört tekerlekten çekiş sistemleri de tercih edilebiliyor. Ayrıca Korando, gelecek yıl içerisinde bir de elektrikli seçeneğe kavuşacak.
Mercedes-Benz CLA Shooting Brake
Cenevre'de tanıtılan yenilikler arasında süper otomobil veya elektrikli olmayan az araç olsa da Mercedes standında bunlardan bir adet bulmak mümkün. Yeni nesil CLA'nın şık Shooting Brake modeli standın sakinler arasında.
B sütununa kadar standart CLA ile aynı görünüme sahip olan otomobil bundan sonra arkaya kadar devam edip araca bir station wagon şekli veren tavana sahip. Önceki nesil CLA Shooting Brake'ten 48 mm daha uzun ve 53 mm daha geniş olan otomobil 2 mm alçalırken aks mesafesi 30 mm artmış.
Hava sürtünme katsayısı 0.26 olarak açıklanan modelin iç mekanında da en büyük farklılık bagaj bölümünde. Hacmi 505 litreye ulaşan bölümün kapak girişiyse 236 mm genişlemiş.
CLA ailesinde sunulan benzinli ve Diesel motorlarla donatılacak olan otomobilin en güçlü seçeneği olan CLA 250'de kullanılan turbo beslemeye sahip, 2 litre hacimli ünite 225 beygir güç, 350 Nm tork üretebiliyor. 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla donatılacak olan model önden veya dört tekerlekten çekişli olarak alınabilecek.
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo da elektriklenmeye başlıyor. FCA grubu üyesinin Cenevre'de tanıttığı yeni SUV konsepti, Stelvio gibi ismini bir dağ geçidinden alırken hibrit teknoloji sunmasıyla dikkat çekiyor.
Alfa'nın bir süredir kullanmadığı altılı far tasarımına sahip olan konseptte büyük ön panjur ve geniş hava girişleri dikkat çekiyor. 21 inç çaplı jantlarla donatılan otomobilin yan aynaları, yerlerini kameralara bırakırken kapı kolları hemzemin tasarıma sahip. Arka bölümü de sade çizgileri devam ettiren Tonale'de çok çıkıntı yapmayan bir tampon, şık bir spoiler ve köşelere yerleştirilmiş egzoz çıkışları görülebiliyor.
İç mekanda da sadeliği devam eden otomobilin alt kısmı düzleştirilmiş direskiyon simidi arkasında dijital göstergeler bulunurken orta konsolun üstünde dokunmatik ekran yer alıyor. Sağ ve solda yer alan havalandırma ızgaralarına entegre edilen klima ayarları ve organik bir görünüm sunan, içten aydınlatmalı yüzeyler ferklı bir duruş sağlamış.
Teknik verileri açıklanmayan konseptin sadece hibrit olduğunu belirten Alfa platformun ne olduğunu bile açıklamadı. Bununla birlikte yine Cenevre'de sahneye çıkan yeni hibrit Jeep modellerinde görev yapan 1.3 litre hacimli motor ve 240 beygire kadar çıkabilen güç bu araca yakışacakmış gibi duruyor.
Mercedes-Benz Concept EQV
Mercedes'in elektrikli EQ ailesi de büyüyor. Üstelik şimdi sırada V Serisi ve Vito var. Cenevre'de EQV isimli konseptini sergileyen Alman üretici bu teknolojiyi bütün ürün gamına yayacakmış gibi görünüyor.
Dışarıdan bakıldığında EQC'den alınmış gibi duran ön bölüm ve 19 inç çaplı jantları dışında standart bir V Serisi'nden farklı durmayan aracın iç mekanı da enerjş akış şemalarına sahip göstergeler ve mavi renkli deri-Alcantara döşemeler dışında yenilik taşımıyor.
Aracın zemini altına yerleştirilen piller sayesinde 400 km menzil sunabilen konseptte 204 beygir güç üretebilen bir elektrik motoru görev yapıyor. 160 km/s maksimum sürate sahip araç hızlı şarj sayesinde 15 dakikada menzile 100 km ekleyebiliyor.
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)