17 Eylül 2022 Cumartesi

Dacia Manifesto


Konsept otomobiller konusunda akla gelen ilk firmalardan olmayan Dacia'dan ilginç bir araç tanıtımı geldi. Benim de Paris'te tanıtımına katıldığım Manifesto konsepti, kompakt ölçülere sahip elektrikli bir buggy.

Bir Dacia olduğu, ön ve arkada yer alan aydınlatılmış yeni logolarından anlaşılan aracın gövdesinde geri dönüştürülmüş plastik kullanılıyor. Camları ve kapıları bulunmayan otomobilin önünde yer alan LED projektör sökülebiliyor.

Havasız lastikleri bulunan konseptin ön bölümünde bir vinç yer alıyor. Yan bölümlerinde de aydınlatılmış Dacia logolarına sahip olan modelin bu kısmında yer alan deliklere elastik bantlar geçirilerek dış bölümde bir bagaj ortaya çıkarılmış oluyor.

İç mekanında geniş yapılı koltuklar ve dört noktadan bağlantılı emniyet kemerleri dikkat çeken otomobilde küçük bir dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekran yerine geçen bir telefon görülebiliyor. Kullanışlılığı artıran depolama bölümlerine sahip iç mekanda mantar pano da yer alıyor. Dört tekerlekten çekişli elektrikli aracın performans verileriyse paylaşılmadı.

12 Eylül 2022 Pazartesi

Pagani Utopia


Pagani, 11 yılın ardından Huayra'yı yeniledi. Hem iç hem de dış tasarıma bakıldığında, yerini aldığı otomobilin makyajlanmış hali gibi duran Utopia, önceden söylentileri çıkan elektrik destekli motor yerine bir V12 ile donatılmış.

Ön bölümde Zonda ile Huayra'nın bir karışımını sunan Utopia, önde 20, arkadaysa 21 inç çaplı jantlara sahip. Damla desenli yan aynalar ve cam tavan haricinde kaputun bir kısmının da motoru gösteren bir cam bölüme sahip olduğu görülebiliyor. Otomatik ayara sahip çift parçalı spoiler, merkezi yerleşime sahip dörtlü egzoz çıkışı ve üst üste yerleştirilen LED stoplar da gözlerden kaçmıyor.

İç mekanı, diğer bütün Pagani modellerinde olduğu gibi deri, cam, karbon fiber ve metal parçalardan oluşan aracın analog göstergeleri korunurken arada yer alan renkli ekran büyümüş. Huayra'nın aksine orta konsolda dokunmatik ekran sunmayan Utopia'da bu bölümde analog göstergeler ve şalterler kullanılmış. Havalandırma kumandaları da yine fiziksel düğmelere sahip.

Kaputu altında tanıdık bir V12 ünite barındıran otomobilin AMG imzalı motoru 6 litre hacimli ve çift turbo beslemeli. 864 beygir güç, 1.100 Nm tork üretebilen motor bu gücü arka aksa ilginç bir şanzımanla aktarıyor. Tek kavramalı ve 7 ileri vitesli yarı otomatik şanzıman manuel olarak da kullanılabiliyor. Performans verileri henüz açıklanmamış olsa da 1.280 kg'lık ağırlıkla hızlanmanın göz kamaştırması olası.

Lincoln Corsair


Lincoln, Corsair modelini, piyasaya çıkmasının 3 yıl ardından makyajladı. Teknolojik donanımında geliştirmeler yapılan aracın motor seçeneklerinde de azalma yaşanmış. İç mekanda da ufak tefek yenilikler var.

Büyüyen ön panjuru nedeniyle ön tamponu da elden geçirilen araca yeni jant seçenekleri ve gövde renkleri eklenirken iç mekanda daha büyük dokunmatik ekran, yeni döşeme renkleri ve düğme sayısı azaltılıp boyutları küçültüren orta konsol dikkat çekiyor. Corsair'in yarı otonom sürüş sistemine şerit değiştirme asistanı eklenmiş.

Artık motor seçenekleri arasında 2.3 litre hacimli seçeneğe yer verilmeyen otomobil 254 beygir güç, 375 Nm tork üretebilen 2 litre hacimli ünitesini koruyor. 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla donatılan model iki veya dört tekerlekten çekişli olarak alınabiliyor.

2.5 litre hacimli, benzinli motora sahip hibrit seçenekse 270 beygir güç üretebiliyor. Dört tekerlekten çekiş sisteminin standart olarak sunulduğu bu modelde sürekli değişken oranlı otomatik şanzıman (CVT) görev yapıyor.

Cupra León


Markalar genelde yüksek performanslı modellerini ürünleri yaşlandıktan sonra ortaya çıkarmak isteseler de bazıları bu trende karşı çıkıyor. Kardeş markası Seat'tan ayrılmaya çalışan Cupra bu işi tersine çevirenlerden biri.

Daha önce 2 litre hacimli, benzinli motorun 245, 300 ve 310 beygir güç üretebilen versiyonlarıyla donatılan León artık bu ünitenin 190 beygir gücündeki versiyonuyla da sunuluyor. Ayrıca aracı, Seat León'da da görev yapan 1.5 litre hacimli, benzinli motorun 150 beygir güç üretebilen seçeneğiyle de almak mümkün. İlk ünite sadece 7 ileri vitesli DSG ile sunulurken ikinciyi 6 ileri vitesli manuel şanzımanla da almak mümkün.

Volkswagen ID.XTREME


Volkswagen'in elektrikli konsept otomobilleri ortaya çıkmaya devam ediyor. Fabrikanın testlerde kullandığı bir ID.4 prototipini temel alan otomobil, elektrikli bir araçla araziye çıkmak isteyenleri hedefliyor.

50 mm genişletilmiş ve 3 boyutlu baskıyla üretilmiş çamurlukları sayesinde daha heybetli görünen konseptin farklı tamponunda entegre bull bar ve üç parçalı sis farları yer alıyor. Korumayla kaplanan tavan ve tavana eklenen daha yüksek rayların önünde görünen LED spotlar da arazi odağını pekiştiriyor.

Yükseltilmiş süspansiyon sistemi, 18 inç çaplı jantlar ve arazi lastiklerine de sahip olan otomobilin iç mekan görüntüleriyse paylaşılmadı. Arka bölümse gövdeye uygulanan grafikler haricinde standart araçtan farksız.

ID.4 GTX temellerini taşıyan otomobilde bir çift elektrik motoru kullanılıyor. Konseptte görev yapan yazılım sayesinde güç 382 beygire yükselmiş. Çift motor, dört tekerlekten çekiş sistemini de beraberinde getiriyor.

11 Eylül 2022 Pazar

Chevrolet Equinox EV


Chevrolet Equinox elektrikli versiyonuna kavuştu. Modern bir tasarımla karşımıza çıkan SUV farklı güç, çekiş ve batarya seçenekleriyle satışa sunulacak. Donanımının da zengin tutulacağı açıklanan otomobil 2023 yılının sonbahar aylarında piyasada olacak.

Çift katlı farların üst bölümünü birbirine bağlayan Chevrolet, ön tamponda küçük hava girişlerine yer vermiş. Kontrast renkte sunulan tavan, çapları 21 inçe kadar büyüyen jantlar, hemzemin kapı kolları ve kalın C sütunu da yan görünümde dikkat çekiyor. Dinamik duruşlu arka bölümdeyse spoiler ve ince şerit halinde tasarlanmış LED stoplar dikkat çekiyor.

Çift renkli deri döşemeyle alınabilen iç mekanda dijital gösterge paneli, büyük bir dokunmatik ekran ve üç kollu direksiyon simidi bulunuyor. Panoramik cam tavan ve Bose ses sistemi de donanım listesine alınabiliyor.

Önden çekişli versiyonlarında 213 beygir güç, 327 Nm tork üretebilen tek elektrik motoru kullanılırken çift motorlu ve dört tekerlekten çekişli araçlar 295 beygir güç, 470 Nm tork üretebiliyor. Farklı batarya seçenekleriyle menzil 402 km ile 483 km arasında değişiyor. Araç, AC ile 19.2 kW, DC ile 150 kW hızlı şarja izin veriyor.