26 Nisan 2024 Cuma

Mazda Arata


Mazda'nın Çin pazarına verdiği önemi sergilediği araçlardan anlamak mümkün. Seri üretim modellerin haricinde ortaya çıkan Arata isimli elektrikli SUV konsepti de Japon üreticinin şık modellerinin önünün açık olduğunu herkese gösteriyor.

Büyük kısmı panjurda toplanan ön LED aydınlatmaları ve hava girişlerinin şekliyle agresif görünen yüze dikkatli bakıldığında kaput önüne bir spoiler yerleştirildiği görülebiliyor. Dev jantlar, gizli kapı kolları, yan aynaların yerini alan kameralar ve kapı korumalarına eklenen aydınlatmalı "Mazda" yazısı bazı ilginç detaylar.

Siyah renkli tavanın bitiminde şık bir spoiler sunan otomobilin kalın C sütunu ve yatık bagaj kapağı bu kısmın da dinamik durmasını sağlamış. İnce yapılı LED stoplar ortada Mazda yazısıyla buluşuyor. Bu yazı da öndeki logo gibi aydınlatılmış. Arka tamponunsa tamamı siyah renkli. İç mekan tasarımı ve motorla ilgili bilgilerse henüz paylaşılmadı.

Škoda Vision Gran Turismo


Gran Turismo 7 için hazırlanan konseptlerin sonu gelmiyor. Bu sefer karşımıza çıkan otomobil, pek de bu tür hareketler beklemediğimiz bir üreticiden. Škoda'nın çılgın konsepti, daha önce bu işe soyunan markaların araçlarını aratmıyor.

Köşeli hatlarıyla öne çıkan konseptte ince yapılı farların sivri burunda şık bir şekilde gizlendiği görülebiliyor. Tek bijonlu dev jantlar, hava freni olarak da kullanılan çift parçalı spoiler, arkadan görülebilen süspansiyon sistemi, büyük difüzör çıkışı ve yüzüyormuş gibi duran LED stoplar diğer detaylar arasında.

Tek kişilik bir otomobil olan bu konseptte sürücü neredeyse tamamen açıkta oturuyor. Pilotun yüzü önünde şeffaf bir fanus yer alıyor. İçerideyse 6 noktadan bağlantılı emniyet kemeri, üzerinde birçok ayar düğmesi bulunan ilginç tasarımlı direksiyon simidi ve ön panele entegre edilmiş hayalet ekran yer alıyor.

4.407 mm boya, 1.947 mm ene ve 949 mm yüksekliğe sahip olan araçta dört adet elektrik motoru kullanılmış. 1.088 beygir güç, 1.020 Nm tork üretebilen otomobilde kullanılan bataryalarsa 87 kWh kapasite sunuyor.

BMW 4 Serisi Gran Coupé ve i4


BMW modellerinin makyaj görme işlemi devam ediyor. Ocak ayında iki kapılı seçenekleri makyajlanan 4 Serisi'nin yaşadığı değişiklikler şimdi de daha bol kapıya sahip gövde seçeneklerine yansıdı. Bu araçlar arasında i4 de bulunuyor.

Hafifçe güncellenen ön panjur büyüklüğünden bir şey kaybetmese de çerçevesi artık standart olarak siyah renkte sunuluyor. Yeni gövde rengi ve jant tasarımı seçenekleri haricinde Laser LED farların bu araçlara da uygulandığı görülebiliyor. Arka bölümde de OLED stoplar kullanıma alınmış ve egzoz çıkışları genişlemiş.

İç mekanda dijital gösterge paneliyle bitişik tasarıma sahip bombeli dokunmatik ekran, yeni direksiyon simidi ve vites kolu olmayan ara konsol gibi yeniliklerle dikkat çeken otomobilde yeni ambiyans aydınlatması ve çok daha az düğmeye sahip orta konsol kullanılıyor. Havalandırma ızgaraları ve konsolda görev yapan trim parçaları da yenilenmiş.

Honda e:NP2 ve e:NS2


Honda'nın Çin pazarında satacağı elektrikli SUV modelleri hazır. Geçtiğimiz yıl yine Çin'de sergilenen konsept hallerinin neredeyse aynı dış görünümünü sunarak ortaya çıkan ikili aynı temeller üzerine geliştirilmiş ve yüksek performans araçları değiller.

Her ikisi de liftback gövdeye sahip olan ikiliden ilki olan e:NP2 önden bakıldığında Renault modellerini andıran LED farlara sahip. İddialı bir splitter ve panjur üzerinde sivrilen bir kaputa sahip olan otomobilde 18 inç çaplı jantlar, çamurluk korumaları, tavan ve yan aynalar siyah renkli. 

Silecek sunmayan arka camın üst kısmında küçük bir spoiler bulunurken LED stoplar da parantez biçimli.  Bu bölümde logo kullanmayan Honda, onun yerine marka adını yazarken siyah renkli tampon altında da küçük bir difüzör çıkışı yer alıyor. Hemzemin kapı kollarına sahip olan aracın arka kapı kolları C sütununda.

Ana hatları neredeyse aynı olsa da e:NS2'nin ön görünümü bir diğer Fransız marka olan DS'i andırıyor. Farklı tasarıma sahip olan jantlar haricinde arkada daha iddialı olan ve Lexus modellerini andıran LED stoplarla çok daha fazla çıkıntı yapan gövde rengi tampon gözlerden kaçmıyor.

İç mekan tasarımları ortak olan otomobillerde beyaz renkli ve 3 kollu direksiyon simidi, ince yapılı dijital gösterge paneli, büyük dokunmatik ekran, özellikle yan bölümlerde şık gizlenen havalandırma ızgaraları ve alt kısmında birçok depolama bölümü olan ön ara konsol bulunuyor.

Önden çekişli olan ikilide kullanılan tek elektrik motoru 204 beygir güç üretebiliyor. 68.8 kWh kapasiteli bataryalarsa Çin ölçüm standartlarına göre 545 km menzil sunabiliyor. 4.788 mm boya, 1.838 mm ene ve 1.570 mm yüksekliğe sahip olan ikilinin aks mesafesi 2.735 mm.

Audi Q6L e-tron


Uzun aks mesafeli araçlar cenneti Çin'de bu değişimi yaşamak için bir sedan olmak gerekmiyor. SUV modellerde de görülebilen uzun aks mesafeleri, araç elektrikli olsa bile peşimizi bırakmıyor. Bu değişimin elektrikli otomobillerde getirdiği bir avantaj da bulunuyor.

Çin'de satılan versiyonlarının ön ve arka tamponlarının alt kısımları farklı tasarıma sahip olan Q6 e-tron ailesi araçlarda elektronik kapı kolları da sunduğundan bu bölüm de az da olsa farklı tasarıma sahip. 105 mm uzayan model bu sayede bataryasına da 7 kWh kapasite ekleyerek Çin ölçüm standartlarında 700 km menzil sunabiliyor.

Arkadan itişli seçenekleri 347, çift motorlu ve dört tekerlekten çekişlilerse 469 beygir güç üretebilen otomobil toplam 107 kWh kapasiteli bataryalar sunarken Çin pazarına  özel yarı otonom sürüş paketi de donanıma ekleniyor.

Mazda EZ-6


Mazda, Türkiye'den çekilmiş olsa da satışları gayet ümit verici olan pazarlarda varlık göstermeye devam ediyor. Bu pazarlardan olan Çin için elektrikli bir Mazda6 alternatifi sunmaya başlayan Japon üretici etkileyici tasarım dilini daha da geliştirmiş.

4.921 mm boya, 1.890 mm ene ve 1.485 mm yüksekliğe sahip olan otomobil ince yapılı LED farları ve aydınlatmalı panjuruyla etkileyici görünüyor. 19 inç çaplı jantlar, hemzemin kapı kolları ve kısa tutulan bagaj kapağı üzerine yerleştirilen yükseklik ayarlı spoiler aerodinamik verimi geliştiren detaylar. 

Siyah renkli arka tampon ve yuvarlak detaylara da sahip olan, bagaj kapağında birleşen stoplar bu bölümün dikkat çeken deyayları arasında sayılabilir. Bu bölümde marka logosu yerine Mazda yazısı kullanıldığı da görülebiliyor. Çerçevesiz kapı camlarına sahip olan otomobilin cam tavanıysa sabit.


Modern görünümlü iç mekanda iki kollu direksiyon simidi, çift renkli döşemeler, dijital gösterge paneli ve dev bir dokunmatik ekran sunan EZ-6'da havalandırma ızgaralarının da güzel göründüğü söylenebilir. Mazda armalı ön koltuklar yatırıldığında bacak destekleri de kullanılabiliyor.

İki motor seçeneği bulunan aracın elektrikli versiyonunda 258 beygir güç, 320 Nm tork üretebilen elektrik motoru arkaya yerleştirilmiş. 56.1 ve 68.8 kWh kapasite sunabilen batarya seçenekleriyle resmi menzil verileri 480 ve 600 km olarak açıklanıyor.


Menzil uzatıcıya sahip elektrikli seçenekteyse tork değeri aynı kalsa da güç 218 beygire inmiş. 1.5 litre hacimli, atmosferik emişli, benzinli motorsa 95 beygir güç üretiyor ve sadece bataryaları şarj ediyor. Bu bataryalar da 18.9 veya 28.4 kWh kapasite sunuyor ve tek başlarına 105 ile 160 km menzil sunabiliyor.

Volkswagen ID. Code


Volkswagen'in elektrikli otomobil ailesi daha heyecan verici bir döneme girecekmiş gibi görünüyor. Önceki örnekleri pek heyecan verici bir görünüm sunmayan araçların geleceğini gösteren ID. Code konsepti, en azından tasarım konusunda işlerin düzeleceğini gösteriyor.

Yuvarlak hatlı tasarımıyla dikkat çeken otomobilin LED aydınlatma grubu aydınlatmalı logolarla birlikte sunuluyor. Büyük jantlar, küçük hava girişleri, yan aynalar yerine geçen kameralar, gizli kapı kolları, şişkin çamurluklar, şık spoiler ve abartılı görünmeyen difüzör çıkışına sahip konseptte tavan rayları da unutulmamış.

Arka kapıları geriye doğru açılan otomobilin iç mekanında dört adet tekli koltuk ve güneş panelleri entegre edilmiş cam tavan sunuluyor. Üst kısmı bulunmayan direksiyon simidi ve bol bol ekrana sahip olan yaşam alanında açık renkli döşemeler kullanılmış. Ayrıca ön koltuklar da geriye döndürülebiliyor.

Ram 1500 RHO


Ram 1500 TRX, pick up dünyasında çığır açan modellerden bir tanesi olsa da ömrü uzun sürmedi. Dodge markasının Hemi V8 motorlarının üretimine son veriyor olması, bu üniteyle donatılan TRX'i de etkiledi. Bundan böyle Ram, Ford F-150 Raptor'ın arkasından RHO ile kovalayacak.

Dışarıdan bakıldığında, 203 mm geniş gövdesi, 18 inç çaplı jantları, kapı altı basamakları, hava giriş ve çıkışlarına sahip kaputu ve çift egzoz çıkışıyla TRX'ten farklı görünmeyen aracın panjuru biraz daha kalınlaşırken ön tamponun alt kısmında metal koruma kullanılmamış. 

İç mekanınıda V8 kardeşiyle paylaşan araçta RHO armalı koltuklarla ön kol dayanağına yerleştirilen üretim plakası görülebiliyor. Dijital gösterge paneli, dev dokunmatik ekran, alüminyum vites değiştirme kulakçıkları gibi özellikler tanıdık olsa da ön yolcu ekranı yeni. 19 hoparlörlü Harman/Kardon ses sistemi, açılabilir cam tavan ve ısıtma, havalandırma ve masaj fonksiyonlu ön koltuklar da donanıma eklenebiliyor.

Araca özel süspansiyon sistemi sayesinde yerden yüksekliği 300 mm olan RHO'nun 3 litre hacimli, çift turbo beslemeli, sıralı 6 silindirli motoru 548 beygir güç, 706 Nm tork üretebiliyor. 8 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemiyle 0'dan 96 km/s sürate 4.6 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati 190 km/s'te sınırlı. 0-160 km/s deparıysa 11.7 saniyede tamamlanıyor.

25 Nisan 2024 Perşembe

Buick GL8 Avenir


Çin'in lüks MPV modellerine yenilenen Buick GL8 de katıldı. Rakiplerinin büyük çoğunluğu tamamen elektrikli olsa da şarj edilebilir hibrit bir motorla satışa sunulan otomobilin yüzü yeni Buick modellerine gönderme yaparken iç mekandaki lüks aynen korunmuş.

5.219 mm boya, 1.878 mm ene ve 1.807 mm yüksekliğe sahip olan aracın aks mesafesi 3.088 mm. Yan cam çizgisi önceki nesil modelden alınan GL8'in ön bölümünde çift katlı far tasarımı ve bu tip araçlarda görmeye alıştığımız dev panjur dikkat çekiyor. 

18 inç çaplı jantlar ve bol bol kromajlı trim parçası da dikkat çekici. Arkadaysa spoiler, bagaj kapağında birbirine bağlanan LED stoplar ve gövdeden çıkıntı yapmayan ince yapılı tampon görülebiliyor. B, C ve D sütunlarıysa siyah renkte sunuluyor.

Ön bölümde dört kollu direksiyon simidi ve dokunmatik ekranla aynı paneli kullanan dijital gösterge paneli dikkat çekerken asıl lüks arkada sunuluyor. 6 veya 7 kişilik olarak alınabilen otomobilin ikinci koltuk sırasında katlanır masalar, cam perdeleri, buz dolabı sunroof ve bilgi-eğlence ekranı gibi donanımlar sunuluyor. Yatırılabilen bu koltuklarda ısıtma, havalandırma ve masaj fonksiyonları da mevcut.

Kaputu altında turbo beslemeye sahip, 1.5 litre hacimli benzinli motorla eşleştirilmiş elektrik motoru bulunan araç 397 beygir güç, 580 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 7.8 saniyede ulaşan GL8'in tek şarjla elektrikli olarak gidebileceği mesafeyse 138 km olarak açıklandı.

24 Nisan 2024 Çarşamba

Mini Aceman


Mini model ailesi genişliyor. 2022 yılında tanıtılan Aceman konseptini seri üretime alan üretici, konsept araçla hemen hemen aynı olan tasarımla dikkat çekmeyi başarıyor. Son zamanların modasına uyan araç sadece elektrikli olarak sunulacak.

Köşeli hatlarıyla öne çıkan otomobil 4.07 metre boya, 1.75 metre ene ve 1.5 metre yüksekliğe sahip. Bu sayede Countryman'in bir boy küçüğü olduğu söylenebilecek otomobilde kapalı ön panjur ve küçük farlarla birlikte oldukça geniş tutulan tampon, kapı altı ve çamurluk korumaları dikkat çekiyor. 

Jant çapları 19 inçe kadar büyüyen modeli kontrast tavan ve yan ayna rengiyle almak mümkün. Tavan rayları, pikselli bir yapıya sahip LED stoplar, yuvarlak hatlı spoiler ve BMW modellerinde de kullanılan kesik anten haricinde her iki tamponun da altında yer alan metalik renkli korumalar crossover yapıya uygun sinyaller veriyor.

Aceman'in iç mekanına geçtiğimizde de tanıdık Mini çizgilerini görmek mümkün. BMW modellerinden alınan düğmelere sahip 3 kollu direksiyon simidi ve gösterge paneli görevi de gören yuvarlak dokunmatik ekran yabancı değil. Ön görüş açılarını iyileştiren alçak konsol yapısı ve havalandırma ızgaralarının şekilleri de yabancı değil. Aracın bagaj hacmiyse 300 ile 1.005 litre arasında değişiyor.

İki farklı elektrikli seçeneğe sahip olan Aceman'in 184 beygir güç, 290 Nm tork üretebilen versiyonu 40.7 kWh batarya ve 310 km menzil sunuyor. 75 kW DC şarjı destekleyen otomobil 0'dan 100 km/s sürate 7.9 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 160 km/s. 218 beygir güç, 330 Nm tork üretebilen Aceman SE aynı zamanda 54.2 kWh kapasiteli bataryalara ve 406 km menzile sahip. 95 kW DC şarjı destekleyen otomobil 0'dan 100 km/s sürate 7.1 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 170 km/s.

Lamborghini Urus SE


Lamborghini'den önemli bir haber geldi. Her ne kadar üzerinde durulmamış olsa da İtalyan üreticiden gelen bu haber hem markanın finansal olarak en önemli ürünü olan Urus'un makyajlanması hem de en güçlü seçeneğine kavuşmasını kapsıyor.

Yeni kaputu panjura kadar uzanan otomobilde bu parçanın da özellikle ızgaralarının yeniden tasarlandığı görülebiliyor. 23 inç çaplı jantlar da yeni tasarıma kavuşurken LED farlar artık daha ince bir yapıya sahip. Stoplar arasında yer alan siyah bölümü genişleyen Urus'un bagaj kapağının bu bölümü de yenilenmiş. Yeni spoiler ve plakalığın tampona alınması da diğer yenilikler.

İç mekanda yeni döşemeler ve trim parçalarına kavuşan Urus'un dokunmatik ekranı hem büyümüş hem de biraz yukarıya alınarak konsol trim parçasının altından geçmesi sağlanmış. Bu arada konsol da yeni malzemeler sayesinde aynı görünüme sahip olsa da kalite hissi artırılmış.

2.540 kg ağırlığa sahip olan aracın 4 litre hacimli, çift turbo beslemeye sahip V8 motoru 620 beygir güç üretebilirken 8 ileri vitesli otomatik şanzımana eklenen elektrik motoruyla birleşince güç 800 beygire ulaşıyor. 0'dan 100 km/s sürate 3.4 saniyede ulaşabilen Urus SE'nin 25.9 kWh kapasiteli bataryaları 50 km elektrik menzili sunuyor. 0-200 km/s deparı da 11.4 saniye süren modelin maksimum sürati 312 km/s.

Mitsubishi ASX


Renault Captur'ün makyajlanmasının ardından bu aracın teknik ikizi olan Mitsubishi ASX de makyajlı yüzüne kavuştu. Motor seçenekleri Fransız kardeşiyle aynı olan otomobilin görünümü dışarıda farklılaşsa da iç mekanda işler değişmemiş.

Ana hatları Captur ile aynı olsa da ASX'te daha üç boyutlu bir panjur ve siyah bölümü daha geniş olduğundan daha agresif duran ön tampon kullanılmış. Farklı jant tasarımlarının haricinde değişim bulunduğunu söylemek zor.

İç mekanda da yenilikleri az olan makyaj sonrası modelde Captur'ün yeni gösterge paneli kullanılmıyormuş gibi görünüyor. Fransız kardeşin yeni Esprit Alpine donanım seçeneği de Mitsubishi'de karşılık bulmamış.