7 Aralık 2024 Cumartesi

Genesis GMR-001


2026 yılında Le Mans'ın gridi kalabalıklaşıyor. Daha önce dayanıklılık yarışlarında kendisini göstermeyen bir marka da organizasyona katılıyor. Hyundai'nin premium ayağı Genesis bu aracı 2027 yılında da Kuzey Amerika'da yapılacak organizasyonlarda kullanmak istiyor.

Teknik detayları şimdilik az olan otomobilin ana hatları rakiplerinden çok farklı değil. Ayırıcı detaysa seri üretim Genesis modellerinde olduğu gibi LED farların çift katlı yapısı. 680 beygir güç üretebilen hibrit modelin elektrik motoru 68 beygir gücünde. Ağırlıksa 1.030 kg.

SCG 004


Uzun zamandır suskun olan Scuderia Cameron Glickenhaus sonunda yeni modelinin seri üretimine başlıyor. Daha önce 003 ile heyecan yaratan üretici bu aracın kaputu altında GM raflarından alınan kompresör beslemeye sahip, 6.2 litre hacimli V8 motora yer vermiş.

Önünde büyük bir splitter ve spoiler yer alan otomobilde tek bijonlu jantlar ve bol bol hava girişi yer alıyor. Yan tarafta küçük deflektörler görülebilirken arkada büyük spoiler ve difüzör gözlerden kaçmıyor. LED stoplar spoiler arkasına alınırken motor üzerinde yer alan camda hava çıkışları açılmış.

Yukarıya doğru açılan kapılardan ulaşılan kokpitte analog göstergelerden şalterlere kadar klasik rüzgarlar estiği söylenebilir. Hava yastığı bulunmayan Momo direksiyon simidi ve yolları açık vites kolunun haricinde kişiselleştirilebilir döşemeler ve sürücünün ortada oturduğu 1+2 oturma düzeni dikkat çekiyor.

6 Aralık 2024 Cuma

Peugeot Landtrek

Peugeot'nun pick up modeli Landtrek makyajlandı. Dışarıdan bakıldığında büyük yenilikler sunmadığı görülebilen otomobilin iç mekanında yaşanan güncelleme sonrasında biraz daha modernleşme yaşanmış. Kaput altındaysa yeni ve güçlü bir Diesel opsiyon bulunuyor.

Ana hatları değişmeyen aracın yeni ön panjuru farklı peteklere sahip. Logosu da yenilenen bölümde model ismi de yazıyor. Tamponun slt korumasıysa iki parçaya bölünmüş. Aracın kasa kapağında da markanın yeni yazı fontu kullanılmış. Burada artık logo bulunmazken marka ve model isimleri daha büyük bir şekilde yazıyor.

İki ve dört kapılı olarak sunulmaya devam eden Landtrek'in dokunmatik ekran grafikleri güncellenmiş. Vites kolu da yerini daha kısa yapılı bir selektöre bırakırken el freni de yerini elektronik park frenine bırakmış. Direskiyon göbeğinde yer alan logo da yenilenmiş.

Yükleme kapasitesi 1.4 tona ulaşan modelin çekme kapasitesiyse 3.5 ton. Kaput altında, daha önce de sunulan 1.9 litre hacimli, 150 beygir güç üretebilen Diesel üniteyle 210 beygir güç üretebilen, 2.4 litre hacimli, benzinli motor alınabilse de aileye 2.2 litre hacimli Diesel motor da katılmış. Bu ünite 200 beygir güç, 450 Nm tork üretebiliyor. Bütün motorlar dört tekerlekten çekiş sistemiyle eşleştirilebiliyor. Şanzımanlarsa 6 ileri vitesli manuel veya 8 ileri vitesli otomatik.

Hyundai Palisade


Hyundai'nin en büyük SUV modeli Palisade yeni nesline kavuştu. İki yıl önce makyajlanan önceki nesil model daha çok da eskimemişken gelen yeni nesil araçla markanın güncel tasarım anlayışına ulaşan bir otomobil daha görmüş oluyoruz. Üstelik bu sefer yolcu kapasitesi de artışta.

Eskisinden de köşeli hatlara sahip olan otomobilin köşelerde yer alan LED farları daha da ilginç bir görünüm sunuyor. Büyük ön panjur, oldukça yüksek olan tavan rayları, 21 inç çaplı jantlar, gümüş renkli D sütunu, öndeki gibi çok parçalı LED stoplar, büyük spoiler ve çıkıntı yapmayan sade görünümlü arka tampon öne çıkan detaylar.

İç mekandaysa yuvarlak hatlar korunmuş. Markanın diğer modellerinde olduğu gibi dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekran aynı çerçevede sunulurken farklı renklerde döşemeler ve dokuz kişiye kadar oturma kapasitesi de sunulan kalemler arasında. Oval havalandırma ızgaraları ve büyük bir göbeğe sahip direksiyon simidi de yeni neslin getirilerinden.

Aracın 2.5 litre hacimli, turbo beslemeli benzinli motoru 290 beygir güç üretebilirken bu üniteye sahip hibrit seçenek 335 beygir gücünde olacak. 3.5 litre hacimli, atmosferik emişli V6'ya sahip araçlarsa 280 beygir gücünde. Dört tekerlekten çekiş sistemi de bazı versiyonların donanımında yer alacak.

5 Aralık 2024 Perşembe

Totem Automobili GT Super


Totem'in özel üretim restomod Alfa Romeo modellerine bir yenisi eklendi. 60'ların Giulia GTAm modellerinin güncellenmiş hali olarak görülebilecek otomobiller iki farklı güç seviyesinde alınabiliyor. Araçlar daha önce tanıtılan GTAmodificata'dan daha düşük güce sahip.

Klasik tasarımlı gövdesi karbon fiberden üretilen otomobilde aydınlatma grubunun LED olması en modern dokunuş olarak öne çıkıyor. 19 inç çaplı jantlar ve hemzemin kapı kolları haricinde yuvarlak aynalar, kromajlı silecekler ve metal yakıt deposu kapağı şık detaylar arasında. Difüzörse modern bir dokunuş.

Klasik hatların devam ettiği iç mekanda deri, metal ve karbon fiberin uyumu dikkat çekici. Gösterge paneli çerçevelerinden yolları açık vites koluna, klima kumandalarında cam açma düğmelerine kadar birçok yer de alüminyum kullanıman otomobilin koltuklarıysa karbon fiberden üretilmiş. Direksiyon simidiyse 60'lardan gelme.

Ön ve arkada bağımsız süspansiyon sistemi sunan GT Super'in bu iki aksında da kule gergileri bulunuyor. Üstelik öndeki gergi deri kaplı. Kaputu altında 2.8 litre hacimli, çift turbo beslemeye sahip V6 üniteyi barındıran otomobil 600 beygir güç, 700 Nm tork üretebiliyor.

7.500 d/d çevirebilen bu ünite yeterli gelmiyorsa 8.500 d/d'ya ulaşabilen 750 beygir güç, 850 Nm tork üretebilen motor tercih edilebiliyor. 6 ileri vitesli manuel şanzıman ve limitli kaydırmalı diferansiyeli standart olarak sunan arkadan itişli araçların ağırlığı 1.180 kg'a kadar indirilebiliyor ve bu sayede 0-100 km/s deparları 3.2 saniye oluyor. maksimum süratse 250 km/s'te sınırlı.

Honda Amaze


Honda'nın küçük sedan modellerinden Amaze 3. nesline kavuştu. Hindistan'da çok tutulan 4 metre altında boya sahip sedan modellerden olan Amaze'in bagajı bu nesilde az da olsa küçülmüş olsa da iç mekan modernleşmiş. Kaput atlındaysa büyük bir yenilik yok.

Modern Honda modellerinin yüzüne kavuşan araçta LED farlar, dik yerleşimli altıgen panjur ve farların üzerine kadar uzayan kromajlı çıta tanıdık detaylar. 15 inç çaplı jantlar, yüzgeç anten ve ince bir spoiler de sunan aracın stop tasarımı City'yi hatırlatıyor.

İç mekanda da modern bir duruş sergileyen Amaze'de hız göstergesi dışında dijital hale gelen gösterge paneli, otomatik klima, açık renkli döşemeler, metal görünümlü trim parçaları ve konsol üzerine yerleştirilmiş dokunmatik ekranı görülebiliyor. Bagaj hacmiyse 416 litre.

Kaput altında 1.2 litre hacimli, benzinli motoru bulundurmaya devam eden otomobil 90 beygir güç, 110 Nm tork üretebiliyor. Şanzıman seçenekleriyse 5 ileri vitesli manuel veya sürekli değişken oranlı otomatik (CVT) Bu arada modelin temellerini önceki nesil araçla paylaştığını belirtelim.

3 Aralık 2024 Salı

Jaguar Type 00


Jaguar'ın değişimi başladı. Kısa süre önce köklerinden oldukça farklı bir şekilde geri döneceğini belirten İngiliz üretici büyük bir elektrikli otomobil konseptiyle karşımızda. Henüz teknik verileri paylaşılmayan otomobilin 770 km menzile sahip olması planlanıyor.

Köşeli hatları ve tasarım diliyle animasyon otomobilleri andıran konseptin uzun boyu, geniş ve alçak yapısıyla çok uzun tutulan aks mesafesi öne çıkıyor. 23 inç çaplı jantlar ve dik yapılı, kapalı ön panjur markanın yeni tasarım dilinde önemli bir yere sahip. Uzun kaput, aracın oranlarını E-Type'ınkine yaklaştırmış.

İnce yapılı aydınlatma grubu da sportif duran aracın yukarıya doğru açılan kapılarının önünde hem depolama bölümü hem de geri manevralar sırasında ortaya çıkan kameralar bulunuyor. Geniş çamurluklar arkaya doğru daralıp öndeki gibi bir panjura bağlanıyor. Bu bölümün üst ve altında çift parçalı LED stoplar gizli. Arka camsa kapalı.

Konseptin iç mekanını çok sade tasarlayan Jaguar, dışarıda olduğu gibi markanın yazı karakterini de değiştirmiş. Marka, adını artık "jaGuar" şeklinde yazıyor. Oval direksiyon simidi üç kollu olan aracın sahip olduğu ekranlarsa depolama bölümleri gibi gizlenmiş. 

Arka koltuklar yerinde depolama bölümü bulunan otomobil seri üretime alındığında karşımıza bir sedan olarak çıkacak. İç mekanda kullanılan trim parçalarıysa ahşap ve taştan oluşuyor. Aracın arka camı olmasa da tavanda sunroof açılarak bu bölümün daha havadar olması sağlanmış.

Ford Puma Gen-E


Elektriklenen modellere Ford'un küçük SUV modeli Puma da eklendi. Makul performans verileriyle tanıtılan otomobilin tasarımıysa benzinli Puma seçeneklerinden farklı değil. İç mekandaysa elektrikli araca özel yenilikler var. Modelin bagaj hacmi de büyümüş.

Ana hatları makyajlı Puma modelleriyle aynı olan otomobile önden bakıldığında kapatılan ve görünümü Mustang Mach-E'dekine benzetilen panjurla daha aerodinamik bir tasarıma kavuşan tampon öne çıkıyor. Modelin geriye kalan tasarım özellikleriyse değişmemiş. Çapları 19 inçe kadar çıkan jantlarda bile değişim yaşanmamış.

İç mekanda da değişim büyük değil. Makyajlı Puma'nın benzinli seçeneklerinden farklı olan tek yer vites konsolu. Burada vites ve el freni kolu bulunmayan bölümde büyük bardaklıklar, kablosuz şarj istasyonu çevresinde daha fazla depolama bölümü ve altta açılan geniş göz gibi farklılıklar yer alıyor. USB soketleri de aşağıya alınmış.

Önde tek elektrik motoruna sahip olan otomobil 168 beygir güç, 290 Nm tork üretebiliyor. 1.563 kg ağırlıkla 0'dan 100 km/s sürate 8 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati 160 km/s. 43 kWh kapasiteli bataryalar 100 kW DC şarjı destekliyor. Ortalama menzilse yaklaşık 350 km. Megabox ile birlikte bagaj hacmi 523 litreyken kaput altında sunulan bagaj hacmi 43 litre olarak açıklandı.