30 Ağustos 2012 Perşembe
Nissan Almera
Japon üretici Nissan, Rusya pazarına özel olarak tasarladığı Almera'yı tanıttı. Ülke şartlarına uyum gösterebilmesi için farklı alanlarda güçlendirmelere sahip olan aracın fiyat konusunda da avantajlı olacağı belirtiliyor.
4.656 mm boy ve 2.700 mm aks mesafesine sahip olan otomobil küçük lastikleri ve büyük bagaj tasarımıyla pek orantılı durmasa da 500 litre yükleme hacmi sunuyor. Fotoğraflardan da görülebileceği gibi yolu uzun tutulan süspansiyon sistemi sayesinde taban yüksekliği 160 mm olan Almera'da korumalı krom kaplamalar, ekstra büyük cam suyu deposu, özel silecekler ve taban koruması bulunuyor.
Güçlü bir ısıtma sistemine de sahip olan aracın iç mekanında heyecan arayanları eski Renault ve Dacia modellerinden alınan kumanda elemanları karşılıyor.
1.6 litre hacimli benzinli motoru 102 beygir güç, 145 Nm tork üretebilen araç standart olarak 5 ileri vitesli manuel şanzımanla sunulurken 4 ileri vitesli otomatik şanzıman opsiyon listesinde.
Škoda Yeti Sochi
Olimpiyatlar hız kesmiyor. 2012 Londra Olimpiyatları ile spora doyan seyircilere 2014 kış Olimpiyatlarını ilk olarak Škoda hatırlatıyor. Organizasyonun yapılacağı Rus şehri Sochi'nin ismini bir Yeti modeline veren firma Olimpiyat sponsorları arasında yer alıyor.
Sadece beyaz gövde rengiyle üretilecek olan araçta füme renkli, 17 inç çaplı jantlar ve Olimpiyat logoları bulunurken iç mekanında mavi siyah döşemeler, mavi dikiş iplikleri ve logolu kapı eşik kaplamaları dikkat çekiyor.
Turbo beslemeye sahip 1.8 litre hacimli benzinli motoru 150 beygir güç üretebilen Yeti Sochi'de 6 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemi standart olarak sunulmakta.
Fiat Panda 4x4
Fiat, yeni nesil Panda ailesini genişletmeye devam ediyor. Geçtiğimiz ay Van modelleri tanıtılan araca şimdi de arazi şartlarında daha başarılı olabilmesi için dört tekerlekten çekiş sistemi eklendi.
3.680 mm boya ve 1.670 mm genişliğe sahip olan aracın yüksekliği 1.600 mm'ye ulaşırken aks mesafesi 2.300 mm. İddialı görünüme sahip olan ön tamponun alt kısmına koruyucu yerleştiren Fiat hava emiş deliğinin önünü de daha dayanıklı bir mazlemeyle kaplamış. 15 inç çaplı jantları füme renkli olan aracın kapılarının alt kısmına da koruyucu yerleştirilmiş.
İki yeni gövde rengi seçeneğiyle birlikte tanıtılan otomobilin arka kısmında da alt kısmı korumalı tampon dikkat çekerken yeni gövde renkleriyle birlikte farklı renk seçeneklerine kavuşan ön konsol kaplaması dışında iç mekanda büyük bir yenilik bulunmuyor.
İlk etapta iki motor seçeneğiyle satışa sunulacak olan Panda 4x4'ün 0.9 litre hacimli benzinli motoru TwinAir teknolojisiyle 85 beygir güç üretebilirken 1.25 litre hacimli turbo Diesel motor 75 beygir gücünde.
28 Ağustos 2012 Salı
Mazda6
Mazda'nın geçtiğimiz yıl tanıttığı konsept modeli Takeri'nin yeni 6'ya temel oluşturacağı biliniyordu. Son haftalarda basına dağıtılan fotoğraflarından anlaşılabildiği kadarıyla konsept modelin çizgilerinin büyük çoğunluğunu korumayı başaran otomobil sonunda resmi olarak tanıtıldı.
Otomobilin bir Mazda olduğunu belli eden ön panjurun alt kısmında başlayan krom çıta, LED gündüz aydınlatmasına sahip xenon farların üst kısmına kadar devam ediyor. Sportif tasarımlı ön tamponunda bulunan park sensörleri biraz fazla dikkat çekerken şişkin çamurluklar sportif görünümü pekiştiriyor.
Japon aile otomobillerinin görünümündeki sorunlardan birisi olan küçük çaplı jantları, sunduğu 19 inç çaplı örneklerle bertaraf eden Mazda arka kısımda biraz daha sade bir tasarım anlayışı yansıtmış. Üst kısmı bir spoiler şeklini alan bagaj kapağı ince sayılabilecek stoplarla birlikte dinamik bir yapı oluşturmuş.
Aracın iç mekan tasarımında da abartıdan kaçınan Mazda, tanıdık direksiyon simidinin arkasına üç daireden oluşan göstergeleri sıralamış. En sağda bulunan gösterge tamamen dijital ekrana adanırken ikinci bir ekrandan da navigasyon sisteminin verileri izlenebiliyor. Gövde rengi bir şeritle bölünen orta konsolun orta kısmında akıllıca gizlenen dijital ekran havalandırma sisteminin verilerini görüntülüyor. Navigasyon sisteminin kumanda düğmeleriyse vites konsolu üzerine alınmış.
Büyüyen boyutlarıyla birlikte uzayan 2.830 mm'lik aks mesafesi sayesinde arka koltuklarda daha fazla diz mesafesi sunan aracın donanımına start/stop, fren enerjisi geri kazanım sistemi, kör nokta uyarısı, yokuş kalkış yardımcısı, acil durum frenleme sistemi, adaptif farlar ve şeritte kalma asistanı bulunuyor.
İlk olarak Moskova'da sergilenecek olan otomobilin ilk motor seçenekleri de bu pazara hitap ediyor. Her ikisi de 6 ileri vitesli olan manuel veya otomatik şanzıman seçeneklerine sahip olan 2 litre hacimli benzinli motor 150 beygir güç, 210 Nm tork üretebilirken sadece otomatik şanzımanla sunulan 2.5 litre hacimli ünite 192 beygir güç, 256 Nm tork üretebiliyor.
VÄTH V50 S
2010 yılında Mercedes E500 Coupé temelli çalışmasını tanıtan VÄTH, bu araçta kullanılan motorun yenilenmesiyle birlikte başladığı çalışmaları tamamlayarak yeni ünite için geliştirdiği modifikasyon kitini satışa sundu.
Dış görünümde büyük yenilikler sunmayan firma alt kısmına splitter eklediği ön tampona daha sportif görünümlü hava girişleri tasarlarken gövde rengine boyanan ön panjur ve yıldızsız kaput daha sade bir görünüm sunmuş. 20 inç çaplı jantlar ve genişletilmiş yan eteklerle sportif görünümü pekiştiren VÄTH arkada küçük bir spoiler, daha iddialı tasarıma sahip bir arka tampon ve dört çıkışlı egzoz sistemiyle dikkat çekiyor.
Süspansiyon istemi daha portif ayara sahip olan otomobilin fren sisteminde ön aksta görev yapan disklerin çapı 390 mm'ye yükselirken kaliperler artık 6 pistonlu. İç mekan için yeni bir direksiyon simidi sunan firma konsol kaplamalarını da değişik renklerde sağlayabiliyor.
Çift turbo beslemeye sahip 4.6 litre hacimli v8 motor üzerinde yapılan çalışmaların ardından 520 beygir güç, 810 Nm tork üretebilir hale gelen araç 0'dan 100 km/s sürate 4.5 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 300 km/s'i buluyor.
Toyota Mark X
Toyota'nın Japon pazarına özel modellerinden birisi olan Mark X makyajlandı. Bir hatırlatma yapmak gerekirse aracın yeni nesil modelleri 2009 yılında tanıtılmıştı.
4.750 mm boy, 1.795 mm genişlik ve 1.435 mm yüksekliğe sahip olan otomobilin aks mesafesi 2.850 mm. Büyük bir "X" logosu barındıran ön panjuru, xenon ve LED teknolojilerini kullanan farları ve büyük hava girişine sahip ön tamponuyla sportif bir duruş sergileyen otomobilin arkasında daha sade bir tasarım anlayışı sunulsa da bagaj kapağı üzerinde bulunan ince spoiler, köşeli tampon ve çift çıkışlı egzoz sistemi dinamik görünümün devamını sağlıyor.
İç mekana geçildiğinde derine yerleştirilmiş yuvarlak göstergeler, anahtarsız motor çalıştırma düğmesi, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, navigasyon sistemi, ince yapılı orta konsol havalandırma ızgaraları ve dijital klima kumandalarının yanında donanım seviyesiyle birlikte değişiklik gösteren tasarım detayları da göze çarpıyor.
Sportif donanımlı modellerde koyu renkli deri döşeme ve siyah renkli kaplamalarla biraz basık bir havası olan kokpitte metal renkli kaplamalar ve alüminyum pedal seti aracın donanım seviyesini belli ediyor. Baz modellerde açık renkli deri döşeme ve ahşap kaplama standart olarak sunulurken daha önce G Sports Concept ile tanıtılan Gazoo Racing modifikasyonlu modelin iç mekanında karbon fiber konsol kaplamaları, kırmızı renkli motor çalıştırma düğmesi ve beyaz renkli arka plana sahip göstergeler dikkat çekiyor.
Gazoo tarafından hazırlanan aracın ön tamponunda daha büyük bir hava girişiyle birlikte LED aydınlatmalar sunulurken ön panjur çok daha sade bir görünüme sahip. Siyah renkli jantlar, kırmızı fren kaliperleri ve daha geniş yan eteklere sahip olan otomobilin farları şeffaflaşırken bagaj kapağı üzerinde bulunan spoiler karbon fiberden üretilmiş. Üst kısmı daha sade bir tasarıma sahip olan arka tamponun yan kısımlarında eklemeler göze çarparken difüzör ve dört çıkışlı egzoz sistemi bu araca özel donanımlar arasında bulunuyor.
İki motor seçeneğine sahip olan Mark X'in 2.5 litre hacimli motoru 200 beygir güç, 243 Nm tork üretebilirken 3.5 litre hacimli ünite 314 beygir güç, 380 Nm tork üretebiliyor. Arkadan itişli olan araçlarda 6 ileri vitesli otomatik şanzıman standart olarak sunuluyor.
Hyundai Equus Limousine Security
Gittikçe büyümekte olan zırhlı araç pazarına katılan son markalardan birisi de Hyundai oldu. Markanın amiral gemisi konumunda olan Equus'un uzun aks mesafeli versiyonu Limousine'i kurşun geçirmez hale getiren firma bunu görünümde değişiklik yapmadan başarmış.
ArmorTech ile birlikte geliştirilen otomobilin boyutlarında bir değişiklik yapılmamış. 5.46 metre uzunluğunda olan araç VR7 seviyesi balistik korumaya sahip ve 3.840 kg ağırlığında.
Donanımına ikinci bir akü, güçlendirilmiş kapı menteşeleri, motor için yangın söndürme sistemi, elektro-hidrolik kapı camları, kendi kendisini onarabilen korumalı benzin deposu, run flat lastikler ve dış mekan haberleşme sistemi bulunan aracın 5 litre hacimli v8 motoru 430 beygir güç, 509 Nm tork üretebiliyor. Arkadan itişli aracın standart donanımında 8 ileri vitesli otomatik şanzıman da bulunuyor.
Subaru Impreza WRX STI 340R
İngiltere pazarı ilginç araçlara ev sahipliği yapmaya devam ediyor. Subaru'nun sevdiği pazarlardan birisi olan ülkede Impreza WRX STI için yeni bir modifikasyon kiti sunulmaya başladı.
Aracın görünümünde bir değişiklik yapmayan kit turbo beslemeye sahip 2.5 litre hacimli motorun gücünü 340 beygire, torkunuysa 490 Nm'ye yükseltiyor. 0'dan 96 km/s sürate 4.7 saniyede ulaşabilen otomobilin kitle birlikte fiyatı 26.995 Sterlin olarak açıklanırken 1.599 Sterlin ödeyerek bu kiti standart WRX STI modellerine, garanti bozulmadan uygulanabiliyor.
27 Ağustos 2012 Pazartesi
Renault Scala
Renault'nun Hindistan ayağı yeni Scala'yı tanıttı. Önceki nesilde olduğu gibi Nissan Sunny temelli olan otomobilde tanıdık motor seçenekleri ve büyük bir bagaj hacmi bulunuyor.
Ön panjur tasarımı güncel Hyundai modellerini hatırlatan aracın yuvarlak farları ve bombeli kaputu sportif bir hava yaratıyor. 4.425 mm boya, 1.695 mm genişliğe, 1.505 mm yüksekliğe sahip olan otomobil 2.600 mm aks mesafesi ve 490 litre bagaj hacmi sunmakta.
1.5 litre hacimli iki motor seçeneğine sahip olan Scala'nın benzinli ünitesi 99 beygir güç, 134 Nm tork üretebilirken turbo Diesel seçenek 84 beygir güç, 200 Nm tork üretebiliyor. Her iki motorla birlikte de 5 ileri vitesli manuel şanzıman sunuluyor.
Porsche 911 Carrera 4 ve 4S
991 kasa kodlu modelleri geçtiğimiz yıl tanıtılan Porsche 911 Carrera'nın dört tekerlekten çekiş sistemine sahip düşük güçlü modelleri Carrera 4 ve 4S de model gamına katıldı.
Tasarım olarak arkadan itişli modellerle arasındaki tek fark stopları arasına eklenen kırmızı renkli şerit olan dört tekerlekten çekişli araçların arka çamurlukları 22 mm genişlerken burada görev yapan lastikler de 10 mm daha geniş.
Bir önceki nesil modellere oranla 65 kg'lık bir hafifleme sağlanan araçlar coupé ve cabriolet gövde seçenekleriyle alınabilecek. Standart olarak 7 ileri vitesli manuel şanzımana sahip olan otomobillerde opsiyonel olarak 7 ileri vitesli, çift kavramalı yarı otomatik şanzıman da sunulacak.
3.4 litre hacimli Boxer motoru 350 beygir güç üretebilen Carrera 4 Coupé ve Carrera 4 Cabriolet 0'dan 100 km/s sürate sırasıyla 4.5 ve 4.7 saniyede ulaşabilirken maksimum süratleri 285 ve 282 km/s.
Motor hacmi 3.8 litre olan Carrera 4S Coupé ve 4S Cabriolet 400 beygir güçle 0'dan 100 km/s sürate 4.1 ve 4.3 saniyede ulaşabilirken maksimum süratler 300 ve 296 km/s.
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)