4 Ocak 2014 Cumartesi

Rolls-Royce Ghost V-Specification


Özel Rolls-Royce modellerine bir yenisi katıldı. V harfini de markaya geri kazandıran yeni otomobil Ghost temelli. Aracın asıl farklı olan yönüyse daha önceki özel modellerden farklı olarak motor gücünün de artmış olması.


Siyah gövde rengi ve Wraith'ten alınan 21 inç çaplı jantlarıyla dikkat çeken otomobilin iç mekanında siyah ve beyaz deri döşemeler, yeni bir analog saat ve ön koltukların arkasına eklenen büyük ekranlar dikkat çekiyor. Aracın hem iç hem de dışında V-Specification logoları da görülebiliyor.


Diğer Ghost modellerinde de kullanılan çift turbo beslemeye sahip 6.6 litre hacimli v12 motorun gücü 593 beygire ulaşırken maksimum tork 780 Nm. 0'dan 96 km/s sürate 4.7 saniyede ulaşabilen aracın maksimum süratiyse 250 km/s'te sınırlandırılmış.

2 Ocak 2014 Perşembe

Audi Sport Quattro Laserlight Concept


Audi, Sport Quattro konseptini geliştirmeye devam ediyor. Geçtiğimiz yıl Frankfurt otomobil fuarında sergilenen sarı renkli aracı kırmızıya boyayan firma far teknolojisini geliştirerek aracın daha da fütüristik görünmesini sağlamış.

Aslına bakarsak laser kullanan yeni farlar tasarım ve teknoloji bakımından büyük bir ses getirmiyor. Görünümü eskisinden çok farklı olmayan farların teknolojisi de daha önce BMW i8'de tanıtıldı ve yaklaşık bir yıl sonra seri üretim aracın opsiyonel donanımları arasında olacak. Daha ince diyotlara sahip farlar 500 metre ileriyi aydınlatabiliyor.


Aracın 1.850 kg'lık boş ağırlığı ve boyutları değişmezken hibrit motoru da aynen korunmuş. Çift turbo beslemeye sahip, 4 litre hacimli v8 motor 560 beygir güç, 700 Nm tork üretirken elektrik motoru 150 beygir güç, 400 Nm tork katkısında bulunuyor.

29 Aralık 2013 Pazar

Seat Ibiza Cupra


80'li yılların başında Fiat ile ortaklığı biten İspanyol Seat aynı zamanda Volkswagen grubunun dikkatini çekmişti. 1990 yılında tamamen bu grubun kontrolüne geçen üretici Alman grubun dinamik tasarıma sahip uygun fiyatlı otomobillerini üretme görevine atandı.

Markanın en uzun soluklu modellerinden olan Ibiza, küçük hatchback otomobiller arasında kendisine önemli bir yer edinirken geçen zamanla birlikte sahip olduğu güç seviyelerinde de artış görüldü. Daha önce de 180 beygir güç üretebilen modelleri bulunan otomobil ilk defa bu güç seviyesini 1.4 litre gibi bir hacimden alabiliyor. Üç ve beş kapılı gövde seçenekleri üretilen Ibiza'nın en güçlü versiyonu Cupra sadece üç kapılı olarak alınabiliyor.


Dış Mekan


İkinci nesilden itibaren hatları yuvarlanan Ibiza'nın dördüncü neslinde köşeli çizgiler dikkat çekiyor. Daha önce testime konuk olan büyük kardeş León'u andıran ön kısımda şık LED gündüz aydınlatmasına sahip bi-xenon farlar, ön panjur altına eklenen hava girişleri ve panjura eklenen Cupra logosu dikkat çekerken yan kısımda 17 inç çaplı jantlar, siyah renkli aynalar ve A sütununun gerisine eklenen kelebek camları görülebiliyor.

Arka kısmı daha da dinamik görünen otomobilin bagaj kapağı üzerinde bir spoiler yer alırken küçük yapılı LED stoplar bu bölümde genişleyen arka çizgiye uyumlu bir görünüm sunuyor. Diğer Ibiza modellerinin aksine bagaj kapağında yer alan Seat logosunun altında Ibiza yerine Cupra yazan otomobilin hava çıkışı görünümlü süslemelere sahip arka tamponunda merkezi egzoz çıkışı ve difüzör gözlerden kaçmıyor.

4.055 mm boya, 1.693 mm genişliğe ve 1.420 mm yüksekliğe sahip olan aracın aks mesafesi 2.469 mm olarak açıklanıyor.


İç Mekan


Yaşam alanında sade bir tasarım dili kullanılan otomobilin büyük kapıları açıldığında ortalama büyüklükteki kapı içi cepleri, siyah renkli kapı kolları ve gövde rengiyle uyumlu kapı içi kaplamaları görülebiliyor. Direksiyon simidinin soluna far kumandası ve küçük bir cep ekleyen üretici yuvarlak havalandırma ızgaraları kullanmış.

Deri kaplı direksiyon simidinin alt kısmını düzeltip üzerinde beyaz renkli dikişler kullanan Seat, simidin arkasına vites değiştirme kulakçıkları, cruise control ve ses sistemi kumandalarını eklemiş. Orta konsola çok dikkat çekmeyen bir şekilde yerleştirilen ses ve havalandırma sistemi kumandalarının altında kapaksız bir cep, iki adet bardaklık ile merkezi kilit, arka rezistans ve lastik basınç seviyesi doğrulama düğmeleri bulunuyor. Vites topuzunun arkasında el freni kolu ve seviyesi ayarlanabilir bir kol dayanağı sunulmuş. Bu kol dayanağı tamamen kaldırılabilirken içinde bir de küçük göz yer alıyor.

Gövde renginde detaylara sahip olan koltuklar şık görünürken iki adet kafalık sunan arka koltukların sırtlıkları yatırılarak 236 litre hacimli bagaj genişleyebiliyor.


Konfor


Bu modelin sürüşünde konfor arıyorsanız yanlış aracı seçmişsiniz demektir. Sert süspansiyon sistemi ve ince yanaklı lastikler yol üzerinde bulunan her detayı hissetmenize neden oluyor. Yol gürültüsü izolasyonu başarılı olan otomobil rüzgar sesi konusunda sınıf ortalamalarında olsa da en güçlü versiyon olan Cupra'nın egzoz sesi zaten rüzgarın etkili olduğu süratlerde bu sesi rahatça bastırabiliyor.

Çok geniş olmayan koltuklar konfor açısından sorun yaratmazken kolayca katlanabilen ön koltuk sırtlıkları sayesinde arkaya geçmek sorun değil. Bu bölümse tahmin edilebileceği gibi çok geniş değil. İki kişi için yeterli omuz genişliği sunulurken baş mesafesi, boyu 1.80 m üzerindekiler için sınırlı. Bunun yanında diz mesafesi araç boyutlarına göre makul seviyede.

Siyah renkli tavanın yarattığı karanlık havayı ön kısmı cam olan tavanla gideren Ibiza Cupra'nın standart donanımında sunulan 7 ileri vitesli, çift kavramalı yarı otomatik şanzıman, cruise control, yol bilgisayarı, elektrikli cam ve yan aynalar, otomatik havalandırma sistemi, seviye ayarlı ön kol dayanağı, MP3 ve CD çalabilen ve direksiyondan kumanda edilebilen ses sistemiyle arka park sensörü kullanışlı konfor donanımları arasında sayılabilir.


Sürüş


Performans beklentileri yüksek olanları yüzüstü bırakmayacak olan bir otomobille karşı karşıyayız. 215/40-17 ölçülerine sahip lastik ve jantlar sert süspansiyon sistemiyle birleşince hem yüksek süratlerde hem de ani direksiyon hareketlerinde kararlılığını bozmayan bir araç ortaya çıkmış. Direksiyon sistemi de hasas olan Ibiza Cupra zorlandığında önden kaysa da otomobilin kontrol edilebilirliği çok başarılı.

İç mekana geçildiğinde metal pedal seti, sıfır konumunda aşağıyı gösteren göstergeler ve alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi gibi sportif görünümlü detaylara sahip olduğu görülebilen otomobilin 7 ileri vitesli, çift kavramalı yarı otomatik şanzımanı hem vites kolundan, hem de direksiyon simidi arkasına yerleştirilen kulakçıklardan kumanda edilebiliyor. Bu arada yanal ivmelerin etkileri ön koltuklarda oturanları pek rahatsız etmiyor zira bu kısımda sunulan yan koltuk yan destekleri oldukça yüksek.


Çabuk ve sarsıntısız geçişleriyle dikkat çeken şanzıman manuel modda kullanılırken topuzdan yapılan müdahaleler kulakçıklar kullanılarak yapılanlardan daha hızlı algılanıyor. Hem kompresör hem de turbo beslemeyle donatılan 1.4 litre hacimli motor sadece üretilen 180 beygir güç ve 250 Nm torkla değil her devirde sunduğu canlılıkla da etkiliyor.

Arka tamponun ortasına yerleştirilen egzoz çıkışından yayılan ses sportif sürüşten hoşlananları memnun edecek cinsten olsa da asıl memnuniyet performans verileri görüldüğünde yaşanıyor. 1.184 kg ağırlıkla 0'dan 100 km/s sürate 6.9 saniyede ulaşabilen Ibiza Cupra'nın maksimum sürati 228 km/s.

Yakıt tüketimi konusunda da makul olan otomobilin ortalama tüketim değeri yüksek süratlerde 10 litre/100 km'nin üzerine çıksa da motor devir saati 3.000 d/d altında tutulduğunda aynı mesafede tüketim 6 litre seviyesinin altına indirilebiliyor.


Fiyat/Donanım


Testi bu bölüme kadar okuyanlar için asıl sürpriz burada. Son yıllarda Diesel motorlara olan ilgiden dolayı bu ünitelerle donatılan araçların fiyatı artarken benzinli motorlara olan ilginin azalması fiyatları düşürdü. Performans değerleri etkileyici olan Seat Ibiza Cupra'nın fiyatı 48.300 TL seviyesinden başlıyor.

Standart donanımında LED gündüz farları ve stoplar, far yıkama sistemi, bi-xenon farlar, direksiyonel ön sis farları, 17 inç çaplı jantlar, elektrikli cam ve aynalar, yol bilgisayarı, cruise control, otomatik havalandırma sistemi, direksiyondan kumanda edilebilen, Aux girişli, CD ve MP3 çalabilen ses sistemi, yağmur ve far sensörleri, elektrokromik iç ayna, direksiyon arkasından kumanda edilebilen 7 ileri vitesli, çift kavramalı yarı otomatik şanzıman, sürücü ve yolcu koltuğu altında göz, ön kol dayanağı, metal pedal seti, yokuş kalkış desteği, ön, yan ve perde hava yastıkları bulunan test otomobiline eklenmiş tek opsiyonel donanımsa 1.900 TL değerindeki açılır tavan.


Sonuç


Her geçen gün daha da dikkat çekici bir marka haline gelen Seat'ın küçük hatchback modeli Ibiza'nın keskin hatlardan oluşan tasarımının hakkını en iyi veren versiyon belki de üç kapılı SC gövdeye sahip Cupra versiyonu. Platform ikizi Volkswagen Polo GTI kadar yüksek kalitede bir iç mekan sunmasa da farklı görünümü ve makul donanımıyla dikkat çeken aracın önü açık.

50.000 TL seviyesinin altında alınabilecek en performanslı otomobillerin başında gelen Ibiza Cupra dinamik sürüş karakteristiği, canlı motoruyla uygun ayarlara sahip şanzımanı ve istendiğinde oldukça düşük seviyelere indirilebilen yakıt tüketimiyle bu boyutta bir performans aracı arayanların listesine üst sıralardan giriş yapacaktır.


Fotoğraflar


Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.