13 Eylül 2025 Cumartesi

Avatr Vision Xpectra


Çinli üreticiler her geçen gün daha etkileyici modellerle yolları süslüyor. İşin diğer tarafında da durum farklı değil. Avatr, Münih'te sergilediği lüks otomobil konseptiyle Alman markalarının dikkatini çekmeye çalışıyor. Aracın elektrikli olduğu bilinse de teknik özellikleri açıklanmadı.

5.843 mm boya, 2.132 mm ene ve 1.405 yüksekliğe sahip olan devin aks mesafesiyse 3.450 mm. Markanın tipik çift katlı far tasarımını hem arkaya hem de aşağıya doğru uzatan modelin sivriltilen burnunun altında splitter ve hava geçişi sunulmuş. Buradan yönlendirilen hava kaput arkasından çıkıyor ve gizlenmiş kapı kollarıyla yan aynalar gibi parçalarla birlikte aerodinamik verimliliği artırıyor.

Yan bölümde dev jantlar ve geniş çamurluklar dikkat çekerken cam fanus biçimli yaşam bölümü içeriye bol ışık girmesini sağlıyor. Arka bölümde sade bir tasarım görülürken ince yapılı LED stopların bu kısmı boydan boya geçtiği ve aşağıya kıvrıldığı gözlerden kaçmıyor. Arka tamponun altıysa önde olduğu gibi aerodinamik verimliliği artırmak için ilginç biçimde şekillendirilmiş.

B sütunu bulunmayan modelin arka kapıları da arkaya açılarak giriş-çıkış kolaylaştırılmış. Dört kişilik yaşam bölümünde düz bir zemin ve koltuklar arasından geçen bir platform bulunuyor. Ön bölümde holografik göstergeler ve ilginç biçimli bir direksiyon simidi sunulurken pedallar zemine gömülmüş. Diğer detaylarsa şeffaf kafalıklar, dört bir yanı kaplayan ambiyans ışıklandırmaları ve şampanya bardakları.

Italdesign EVX


Bu yıl Münih'te tanıtılan konseptlere bir de Italdesign eklendi. Aslında ilk başta çok da önemli olmayan, daha iç mekanı ve motoru bile hazır olmayan bir otomobil gibi duran modelin gelecekte Volkswagen grubunda bir modele dönüşmesi muhtemel zira İtalyan tasarımcının güncel sahibi bu grup.

4.230 mm boya, 1.820 mm ene ve 1.490 mm yüksekliğe sahip olan otomobilin yükseltilmiş 3 kapılı bir hatcback olduğu söylenebilir. Genel olarak köşeli hatlara sahip olsa da bombeli tavanı da dikkat çeken modelin önü hafiften sivriltilmiş. Tamponunsa yüksek olduğu söylenebilir. Büyük jantlarsa çift renkli.

Yan aynaları yerine kameralar sunulan konseptin ön çamurlukları arkasında hava çıkışları var. B sütunu bulunmayan otomobilin kapı kolları da hemzemin. İnce bir spoiler ve yatık bir bagaj kapağı camı sunan arka bölümde ışıklandırılmış Italdesign yazısıyla birlikte stoplar ve büyük kısmı siyah renkli olan tampon görülebiliyor.

12 Eylül 2025 Cuma

Apollo EVO


Intensa Emozione sonrasında karşımıza ilginç bir projeyle çıkması zormuş gibi görünen Apollo şimdi de Project EVO'yu gerçeğe dönüştürüyor. Kaputu altında aşırı beslemeye sahip olmayan güçlü bir motor barındıran modelden sadece 10 adet üretilecek ve araçlar pistlere özel olacak.

Gövde tasarımını anlatmak için birçok paragraf gerekecek modelin her yanından çıkan bşr parça varmış gibi duruyor. X biçimli farlar, dev jantlar, spoiler ve bir çift dev kuyruk modelin ilginç detayları arasında. Tavanında hava girişi bulunduran modelin arkasında 6 parçalı stoplar ve 3D yazıcıdan çıkan üç çıkışlı titanyum egzoz sistemi görülebiliyor.

İç mekanında yarış otomobillerinden çıkmış gibi duran bir direksiyon simidi, karbon fiber koltuklar, yere sabitlenen pedal seti, 5 noktadan bağlantılı emniyet kemerleri, dik yerleşime sahip orta konsol ve dijital gösterge paneli bulunan otomobilin dış kameralarının görüntüleri gösterge panelinin yanlarında yer alıyor.

Kaputu altında atmosferik emişli, 6.3 litre hacimli bir V12 motor bulunan EVO, 800 beygir güç, 765 Nm tork üretebiliyor. 6 ileri vitesli sıralı şanzımanla gücü arkaya aktaran model 0'dan 100 km/s sürate 2.7 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 335 km/s. 1.300 kg ağırlık karbon seramik fren diskleriyle birlikte geliyor.

 

11 Eylül 2025 Perşembe

Polestar 5


Polestar'ın güncel ürün gamında yer alan en büyük model tanıtıldı. Dev liftback, etkileyici bir gövde tasarımını sade duran bir iç mekanla birleştirerek müşterilere sunuyor. Modellerinin tamamı elektrikli olan Polestar'ın bu otomobilinin de yüksek performans sunuyor olması sürpriz değil.

Çift katlı farları ve sivri sayılabilecek burun kısmıyla dinamik bir duruş sunan otomobilde 20 veya 22 inç çaplı jantlar kullanılıyor. Yüksek yan cam çizgisi, hemzemin kapı kolları ve siyah renkli kapı altı korumaları profilin detayları. Arka camı bulunmayan modelin stopları arka bölümün çerçevesi olmuş durumda. Büyük bölümü siyah renkli olan arka tampon altında da difüzör çıkışı görülebiliyor.

İç mekanda yüksek yan desteklere sahip, Recaro armalı dört koltuğa sahip olan model önde ısıtma, soğutma ve masaj fonksiyonları sunarken arkada görülen çok fonksiyonlu kol dayanağı da katlanıp 5. yolcuya yer açıyor. İnce yapılı havalandırma ızgaraları, dijital gösterge paneli ve büyük dokunmatik ekranla sade duran iç mekanda büyük bir sabit cam tavan ve 21 hoparlörlü Bowers&Wilkins ses sistemi bulunuyor.

Arkada 365, öndeyse 62 litre hacim sunan bagajlar pek büyük olmasalar da Brembo imzalı fren sisteminde sunulan diskler için aynı şeyi söylemek zor. Araçta ayrıca 11 kamera, 12 sensör ve bir radar görev yapıyor. 112 kWh kapasiteye sahip bataryasıyla 670 km'ye kadar menzil sunabilen model 19 kW AC, 350 kW DC şarja izin veriyor.

İki elektrik motoru sayesinde dört tekerlekten çekişli olan araç 748 beygir güç, 812 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 3.9 saniyede ulaşabilen standart seçeneğin maksimum sürati 250 km/s. Daha sportif bir süspansiyon sistemine sahip Performance seçeneğindeyse 884 beygir güç, 1.015 Nm tork sunuluyor. Bu araç 0-100 km/s hızlanmasını 3.2 saniyede tamamlıyor.

Škoda Vision O


Bu yıl tanıtılan konseptlerin önemli bir kısmı için teknik verilerin belirtilmemesi ilginç Önceki senelerde seri üretimde kullanılacakla ilgisi olmayan ünitelerle bile tanıtılan araçlar bu konuda sessizliğe bürünüyor. Bu otomobillerden olan Vision O bize teknik veri sunmasa da station wagon modellerin ölmediğini anlatıyor.

4.850 mm boya, 1.900 mm ene ve 1.500 mm yüksekliğe sahip olan otomobilin burun kısmında duvar gibi bir tasarım hakim. İnce LED farlar çamurluklara doğru uzayan parçalara sahipken kaputun arka bölümünde yer alan hava çıkışları dikkat çekici. Aerodinamik tasarıma sahip büyük jantlar ve hemzemin kapı kolları aracın rüzgarla barışık detaylarından.

B dışında bütün sütunlar ve tavanı siyaha boyanan konsept bu nedenle bir Shooting Brake görünümüne sahip. Arkadaysa şık bir spoiler, yatık bir bagaj kapağı camıyla birlikte T biçimli LED stoplar ve aydınlatmalı Škoda yazısı görülebiliyor. Tamponun altı da sportif bir tasarıma sahip. Aracın bagaj hacminin de 650 litre olduğu belirtildi.

Her noktada geri dönüştürülmüş malzemeler kullanılan iç mekanda iki kollu direksiyon simidi, ön cam altı boyunca uzanan dijital gösterge paneli ve dik yerleşimli dokunmatik ekran dikkat çekiyor. Arka kapıları geriye doğru açılan konseptin donanımına cam tavan da eklenmiş. Açık renkli döşemeler de siyah kafalıklar ve zeminle kontrast oluşturmuş.

10 Eylül 2025 Çarşamba

Ferrari 849 Testarossa


Ferrari ailesine yeni bir model eklendi. SF90'ın yerini alan otomobille birlikte Testarossa ismi geri dönmüş oldu. Kendisinden önce gelen araç gibi şarj edilebilir hibrit bir model olan 849'un Spider seçeneği de aynı zamanda ortaya çıktı. Otomobillerin performans verileriyse dikkat çekici.

F80 tarzı köşeli bir tasarım sunan gövdesi, önde sivri burun yapısıyla dikkat çeken otomobilde ince yapılı LED farların siyah bir şeritle birbirine bağlandığı görülebiliyor. Uzun bir splitter havayı geniş hava girişlerine yönlendiriyor. 20 inç çaplı jantlar ve kapıların arkasına yerleştirilen köşeli hava girişi de yan bölümün dikkat çeken detayları arasında.

Motoru kaput üzerinde yer alan camdan görülebilen otomobilde iki depo kapağı bulunuyor ki bunlardan biri priz girişi. Çift parçalı spoiler ve arka tamponun neredeyse tamamını oluşturan difüzör çıkışı, küçük hava çıkışları ve tampon üzerine yerleştirilen bir çift egzoz çıkışı da arka bölümü tamamlıyor. Bu arada modelin 250 km/s süratte ürettiği 415 kg yere basma kuvveti etkileyici.

İç mekanda SF90'ın makyajlı halini görmek mümkün. Dijital gösterge paneli büyük ölçüde aynı kalırken direksiyon simidi üzerinde artık fiziksel düğmeler var. Havalandırma ızgaraları yeniden tasarlanırken metal vites selektörü korunmuş. Yolcu önüneyse bir ekran eklenmiş. Bu arada Spider'ın tavanı 14 saniyede açılıp kapanabiliyor ve bunu 45 km/s'e kadar gerçekleştirebiliyor.

Kaputu altında 4 litre hacmli, çift turbo beslemeli V8 motoru koruyan Testarossa'nın bu ünitesi 830 beygir gücünde. İkisi önde olmak üzere toplam üç elektrik motoru da araca 220 beygir güç katıyor ve toplamda 1.050 beygir güce ulaştırıyor. Dört tekerlekten çekişli modeller 0'dan 100 km/s sürate 2.3 saniyede ulaşabiliyor. 8 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla maksimum sürat 330 km/s'in üzerinde.

Sabit tavanlı seçeneği 1.600, Spider'ı 1.690 kg ağırlığında olan 849'un Assetto Fiorano paketi 30 kg hafifleme sağlıyor. Karbon fiber jantlar, özel giydirmeler ve daha büyük spoiler gibi farklılıklar sunan araçta özel süspansiyon sistemi sunuluyor. Arkada üretilen yere basma kuvvetini üç katına çıkaran donanımda Michelin Pilot Cup 2 lastiker de bulunuyor.

Cupra Tindaya


Bu yıl Münih'te tanıtılan konseptler arasına bir de Cupra katılımı oldu. Çok agresif bir tasarım sunan Tindaya, ismini volkanik bir dağdan alıyor. İç mekanı da uçuk tasarım özellikleri sunan modelin kaputu altında nasıl bir motor kullanıldığıysa henüz bir sır.

4.720 mm boya sahip olan otomobilin dev hava girişleri ön bölümün neredeyse tamamını kaplıyor. Bu bölümde çift parçalı splitter ve üçgen parçalara bölünen farlar görülebiliyor. Bol girinti çıkıntı sunan kaputta hava çıkışlarına da yer verilmiş. 23 inç çaplı jantlarsa tek bijona sahip. İnce yapılı yan aynalar ve gizli kapı kolları da donanımlar arasında.

Kaput gibi bol girinti çıkıntı sunan kapılar ve gövdenin bir parçası olan tavan raylarıyla geniş arka çamurluklar ilginç detaylar arasında. Arkadaysa çift bombeli spoiler, yine üçgen parçalara sahip stoplar ve aydınlatmalı marka logosu görülebiliyor. Çok agresif duran tamponun altındaysa dev bir difüzör çıkışı bulunuyor.

Arka kapıları geriye doğru açılan konseptin iç mekanı 2+2 oturma düzeni sunuyor ve aracın ortasından geçen konsol arkaya kadar uzuyor. Yarış otomobillerinde kullanılanları andıran direksiyon simidi, büyük dijital gösterge paneli ve yüksek yan desteklere sahip koltuklar gözlerden kaçmazken koltukların havada duruyormuş gibi görünmesi ve ambiyans ışıklandırmasının birçok bölüme dağıtılarak gizlenmesi şık detaylar.

Hyundai Three


Hyundai'nin küçük elektrikli modellerine bir yenisi ekleniyor. Ioniq ailesinin giriş seçeneği olacak bu konseptin ismi Three olarak seçilmiş. Bu da gelecekte büyük ihtimalle karşımıza Ioniq 3 olarak çıkacak anlamına geliyor. Üstelik seri üretim Türkiye'de yapılacak. Teknik verilerse henüz açıklanmadı.

Köşeli bir gövde tasarımına sahip olsa da kaputu bombeli olan otomobilde yine çift katlı farlar kullanılıyor. Üst bölümde ince üniteler bulunurken aşağıda kare biçimli aydınlatmalar var. Geniş çamurluklar ve ön tampnun kenarlarındaki hava geçişleri sportif görünümü destekliyor. Sarı renkli camlar ve yan aynalar yerine geçen kameralar da detaylar arasında.

Büyük jantlar tek bijona ve aerodinamik kapaklara sahip. Kapı kolları gizlenen otomobil 4.288 metre boyunda ve beş kapılı. Arka camı çok küçük olan konseptin sahip olduğu spoiler de şeffaf. Piksel stopları bagaj kapağında birleşen modelin arka tamponun büyük kısmını kaplayan difüzör çıkışıysa çok agresif bir tasarıma sahip.

Dört kişilik iç mekanı sade bir tasarım sunan Three'de kullanılan köşeli direksiyon simidi üzerinde bir ekran var. Göstergeleri de sürücünün sağ ve soluna yerleştirilen modelde dokunmatik ekran sunulmamış. Orta konsolda ince düğmeler sunulması güzel. Kapı kolları şeklindeki tutacaksa ara konsolda ilginç durmuş. Düz zemin ve metal pedallar da diğer detaylar.

Peugeot 208 ve 2008


İlginç bir haberle devam edelim. Genelde makyaj veya yeni nesil duyuruları gelse de bu sefer Peugeot'nun 208 ve 2008 modellerinin GT versiyonlarına özel bir motor duyuruldu. Daha fazla heyecanlandırmadan belirteyim; Motor sadece Brezilya pazarında satılan araçlarda kullanılacak.

Stellantis çatısı altında yer alan kardeş firma Fiat'ın raflarınan alınan 1 litre hacimli, 3 silindirli motor 12 Volt hafif hibrit sistemle desteklenmiş ve 130 beygir güç, 200 Nm tork üretebilmiş. Sadece sürekli değişken oranlı otomatik şanzımanla (CVT) sunulacak olan ünite E85 ile de çalışabiliyor ki bu iki aracın kaputu altında yer bulmasının asıl nedeni de bu.

9 Eylül 2025 Salı

Lexus IS


Görsel olarak olmasa da temelleri yaşlanmaya başlayan modellerden olan Lexus IS'in yeni nesline kavuşması beklenirken bir makyaj daha geldi. Özellikle iç mekanda değişiklik yaşayan otomobilin kaputu altındaysa artık V8 motorun sunulmadığı görülebiliyor. En azından ilk etapta.

Dış değişimi ön bölümde yoğunlaşan otomobil daha da agresif görünmeyi başarmış. Marka logosu kaput önüne alınırken dev ön panjurda yer alan hava kanalı girişlerinin yerleri değişmiş. 19 inç çaplı jantların tasarımı yenilenirken gövde renklerinde de yenilikler var. F Sport paketinde arkada yer alan spoiler büyümüş. Bagaj kapağında yer alan logo da yerini Lexus yazısına bırakmış.

İç mekanda bizleri daha küçük göbeğe ve farklı düğmelere sahip direksiyon simidiyle karşılayan otomobilin dijital gösterge paneli yeni grafiklere kavuşurken bilgi-eğlence ekranı hem büyümüş hem de yolculara doğru alınmış. Bu ilerlemenin nedeniyse vites konsolunda artık joystick tarzı bir kumanda bulunmaması.

Yanlarda bulunan havalandırma ızgaraları artık köşeli tasarıma sahipken ortadakiler de küçültülmüş. Bu bölümde analog saate de veda eden IS'in ses sistemi kumandaları da ekrana gömülmüş. Bu da CD girişinin sonunda yok olduğu anlamına geliyor. Havalandırma kumandaları şık düğmelerle kontrol edilirken alt bölümde boşalan yere kablosuz şarj platformu eklenmiş.

Direksiyon ve süspansiyon sistemleri yenilenen otomobilin ilk etapta IS 350 ve IS 300h seçenekleri sunulacak. Teknik veriler açıklanmamış olsa da İlk araçta 3.5 litre hacimli V6 ünitenin 318 beygir güç üretmesi, ikincinin 2.5 litre hacimli benzinl motora sahip hibrit ünitesininse 220 beygir gücünde olması bekleniyor. 

Leapmotor B05


Stellantis'in Çinli üyesi Leapmotor yeni model tanıtımlarına devam ediyor. C segmentinde yer alan B05, elektrikli modellerin savaşını kızıştıracak bir tasarıma sahip. Performans anlamında yüzleri çok güldürmeyecek olan otomobil yine de iddialı tasarımıyla başarıya ulaşabilir.

Güncel Volkswagen Golf modellerine benzeyen burun kısmında ince yapılı LED farlar ve tampon köşelerine yerleştirilen hava geçişleri dikkat çeken otomobilde 19 inç çaplı, siyah jantlar ve hemzemin kapı kolları kullanılmış. Cam altına sabitlenen siyah renkli yan aynalar haricinde spoiler, alt bölümü siyah renkli arka tampon ve ince yapılı LED stoplar sade ama dinamik görünümü pekiştiriyor.

İç mekan fotoğrafları henüz paylaşılmayan modelin kaputu altında 218 beygir güç, 240 Nm tork üretebilen bir elektrik motorunun kullanılacağı düşünülüyor. Batarya seçenekleri de 56.2 ve 67.1 kWh kapasiteli olması beklenen B05'in menzili 430 km'nin üzerinde olacak. Bu arada aracın boyu 4.430, eni 1.880, yüksekliği 1.520, aks mesafesiyse 2.735 mm olarak açıklandı.

Škoda Epiq


Volkswagen grubu elektrikli otomobil işine iyice ısındı. ID.Cross konseptiyle birlikte daha ulaşılabilir bir elektrikli üreteceğini belli eden marka 2024 yılında sergilenen Škoda Epiq konseptinin de kardeşi konumunda. Çek üreticinin küçük SUV modeli de aynı isimle seri üretime geçecek.

4.1 metre boya sahip olan modelin görünümü konseptinkinden farklı değil. Kaputun altından tamponun ortasına kadar uazayan ince yapılı farları ön panjurun üzerinde birleşirken tampon altında yer alan dikey hava girişleri biraz daha büyümüş. Büyük jantların aerodinamik yapısıysa korunmuş.

Konstrast renkli tavan ve tavan raylarıyla alınabilen otomobilin kalın C sütunu altında genişletilen çamurluklar dikkat çekiyor. Siyah renkli çamurluk korumaları kalın tutulmasa da arka tamponun büyük bölümü bu renkte plastikten oluşuyor. Küçük bir spoiler ve T biçimli stoplar da arkanın detayları arasında.

İlginç çekilde iç mekan fotoğrafları paylaşılmayan aracın bu bölümünün konsept halinden alınması muhtemel zira bu araçta da ID.Cross'unkine benzer bir yapı bulunuyordu. 475 litre hacimli bagaja sahip olan otomobilin elektrik motoru da 211 beygir gücünde. Batarya kapasitesi paylaşılmasa da menzilin 425 km olduğu belirtildi. 

Volkswagen ID.Cross Concept


Alman markaların ulaşılabilir elektrikli modellerine bir yenisi ekleniyor. Henüz bir konsept olan ID.Cross, şık tasarımı ve sunduğu makul güçle müşterilerin dikkatini çekmeye çalışacak. Aracın seri üretime çok yakın olduğunu, sahip olduğu tasarım detaylarından anlayabiliyoruz.

4.161 mm boya ve 2.601 mm aks mesafesine sahip olan otomobil güçlü görünen bir burun kısmına sahip. İnce yapılı farlar, aydınlatmalı logoda birleşirken sade görünümlü tamponda siyah renkli koruma ve ek aydınlatmalar kullanılmış. 21 inç çaplı jantlarsa çift renkli. Geniş çamurluklarda kalın ve siyah renkli korumalar kullanılırken kapı altı korumaları da aynı renkte.

A,B, ve C sütunlarıyla birlikte yan aynalar siyah renkte sunulurken tavan rayları da aynı renkte. Kapı kolları yukarıya doğru çekilerek açılırken arka bölümde şık bir spoiler, yine ortada birleşen LED stoplar ve alt kısmı siyah renkte sunulan tampon görülebiliyor. Bu bölümde sunulan reflektörlerin altıysa difüzör çıkışı şeklinde.

İç mekanı açık renkli döşeme ve kaplamalarla bezenen otomobilin bu bölümünde iyi haberler var. İki kollu direksiyon simidi üzerinde ve büyük dokunmatik ekranın altında fiziksel düğmeler sunan konsept dijital gösterge paneli ve tamamen öne doğru yatırılabilen ön koltuklar gibi kalemler de sunuyor.

Ön ara konsolun üst kısmında bir çift telefon şarj platformu bulunurken sunroof da donanımda yer alıyor. Ön kol dayanağının altında, içerisinde bitkiler yer alan şeffaf bir bölüm bulunurken buranın önünde depolama alanları yer alıyor. Arkada yer alan bagajı 490 litre hacim sunan otomobilin önde yer alan bagajıysa 25 litre hacimli.

Kaputu altında büyük bir performans sunmayan otomobil seri üretimde makul kalması beklenen fiyatına da bu sayede ulaşabilecek. Önde yer alan elektrik motoru 211 beygir güç üretebilirken henüz kapasiteleri ve şarj hızları açıklanmayan bataryaların 420 km menzil sunabildikleri belirtildi.