Renault'nun en çok satılan modeli Clio yeni nesline kavuştu. Gövde tasarımı markanın güncel modellerinden farklı olan otomobil yine Bursa'da üretilecek. Yeni motor seçenekleriyle de dikkat çekmesi beklenen Clio'nun boyutlarındaysa ciddi bir büyüme yaşanmamış.
Boyu 4.116 mm, eni 1.768 mm, yüksekliği 1.451mm olan modelin aks mesafesi 2.591 mm olmuş. Köşeli hatlara sahip burun kısmı birçok Japon otomobilini andıran araçta ince yapılı LED farlar, parantez biçimli gündüz aydınlatmaları ve bol bol marka logosuna sahip ızgara kullanılmış. Jant çapları 18 inçe kadar uzanırken arka kapı kollarının C sütununa gizlenmesi geleneği devam etmiş.
Clio'nun ön bölümünü farklı bulanların bir de arkasına bakmasını önerebiliriz. Büyük sayılabilecek spoiler, yatık bagaj kapağı camı ve arkaya doğru uzayan bagaj kapağıyla SUV modelleri hatırlatan araçta dört parçalı stoplar kullanılmış. Esprit Alpine donanımı, farklı tasarımlı jantlar ve koyu renkli logolarla geliyor. Arka tamponsa öndeki kadar sportif görünüyor.
İç mekanı diğer güncel Renault modellerine göndermeler yapan Clio'nun üst ve alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi, dijital gösterge paneli, Google temelli yazılım sunan dokunmatik ekran ve fiziksel kumandalar tanıdık. Köşelere doğru mavi renge bürünen metalik trim parçaları ve kristal benzeri bölümlere uygulanmış ambiyans ışıklandırması şık detaylar. 360 derece kamera da yeni donanımlardan.
Ara konsolda yer alan bardaklıkların tablet kapağı biçimli kapağı da Stellantis modellerini hatırlatıyor. Esprit Alpine donanımında koltuklar, kapı içleri ve ön yolcu konsolunda Alcantara kullanımı dikkat çekerken metal pedal seti de bu araçlara eklenmiş. Harman Kardon ses sistemi ve yüksek yan desteklere sahip ön koltuklarsa diğer detaylar. Bagaj hacmiyse 391 litreyle eskisinden farklı değil.
Kaput altı da yepyeni olan aracın hibrit motor seçeneği artık 1.8 litre hacimli, benzinli motoru kullanıyor. Gücü 160 beygire ulaşan sistemle Clio'nun 0-100 km/s hızlanması 8.3 saniyede tamamlanıyor. Diğer hibrit Renault modellerinden hatırladığımız şanzımansa içten yanmalı motor için 4, elektrik motoru içinse 2 ileri vitese sahip.
Daha alışılmış bir motor isteyenler için sunulan 1.2 litre hacimli, 3 silindirli üniteyse 115 beygir güç, 190 Nm tork üretebiliyor. Manuel veya çift kavramalı şanzımanlarla eşleştirilebilen ünitenin bir de LPG'li seçeneği mevcut. Bu motor 120 beygir güç, 200 Nm tork üretebiliyor ve sadece çift kavramalı şanzımanla alınabiliyor.