31 Mart 2021 Çarşamba

Genesis X


Genesis, tasarımlarıyla etkilemeye devam ediyor. Hyundai'nin premium markası son dönemde yakaladığı dinamik tasarım dilini şimdi de bir konsept coupé üzerinde gösteriyor. Üstelik model, günümüzün birçok yeni otomobili gibi elektrikli.

Derinin altında güçlü bir benzinli motor olmadığını anlamaksa zor. En azından dışarıdan baktığımızda. Alçak ve geniş yapısıyla çok şık görünen otomobilde uzun bir kaput ve geniş hava girişlerine sahip bir ön tampon kullanılmış. Markanın beşgen panjuru da olabildiğince büyüyerek yerini almış.

Güncel Genesis modellerinin çift parçalı far tasarımını kullanan konseptte geniş çamurluklar ve 22 inç çaplı, tek bijonlu jantlar görülebiliyor. Yan aynaların yerini kameralar alırken gizli kapı kollara sahip kapılarda cam çerçevesi de bulunmuyor.

Arka bölümde daha da yumuşayan çizgiler alçak ve uzun sayılabilecek bir bagaj kapağıyla sonlanıyor. Otomobilin geneline bakıldığında oranların, 60 ve 70'li yılların GT'lerini hatırlattığı söylenebilir. Çift katlı LED stoplara sahip konseptin tampon altında da egzoz çıkışlarını hatırlatan krom süslemeler kullanılmış.

Bol bol deri kullanılan iç mekanda sürücü bölümü farklı renkte sunuluyor. Ortası ışıklandırılmış iki kollu direksiyon simidinin üzerinde dokunmatik kumandalar bulunurken dijital gösterge paneli ve dokunmatik orta konsol da detaylar arasında sayılabilir. Konseptin çevirmeli vites selektörü aynı zamanda sürüş modu seçim düğmesi olarak da görev yapıyor. Ön koltuklara entegre edilen emniyet kemerlerinin dört noktadan bağlantılı olduğunu da hatırlatalım.

30 Mart 2021 Salı

Subaru Outback Wilderness


Dört tekerlekten çekiş sistemini ürün gamına yaymış olmasıyla ünlenen Japon üretici Subaru, yeni bir araçla karşımızda. Aslında Outback'in araziye daha da uygun hale getirilmiş bir versiyonu olan Wilderness, SUV ihtiyacı çekenlere sesleniyor.

Hem ön hem de arka tamponun daha da büyük bir kısmını siyah plastikle koruyan Subaru, bu parçaların üzerine bakır renkli eklentiler yapmış. Ön tamponda yer alan LED sis farları yuvarlak tasarıma kavuşurken kaput üzerine de çıkartma eklenmiş. Ön panjur da farklı bir tasarıma kavuşmuş.

Çamurluk korumaları da büyüyen otomobilin kromajlı parçaları siyaha boyanırken yine bu renkte jantlar için 17 inç çap ve Yokohama Geolandar lastikler seçilmiş. Tavan raylarının taşıma kapasitesi artırılmış ve 2 cm yükseltilen süspansiyon sistemi sayesinde yerden yükseklik 24 cm üzerine çıkmış.

İç mekanında suya dayanıklı döşemeler, lastik paspaslar ve dışarıda oldığu gibi birçok Wilderness arması bulunan otomobilde bakır renkli trim parçaları ve dikiş iplikleri de dikkat çekiyor. Bu arada aracın yaklaşma açısı 20, uzaklaşma açısı 21.2 ve askı açısı 23.6 derece olarak açıklanıyor.

Kaputu altında 2.4 litre hacimli, 4 silindirli ve turbo beslemeye sahip Boxer motor barındıran otomobil sürekli değişken oranlı otomatik şanzıman (CVT) ve dört tekerlekten çekiş sistemine de sahip. Son dişli oranında yapılan değişiklikle %40 eğime tırmanabilen otomobil 265 beygir güç, 376 Nm tork üretebiliyor.

Lexus LF-Z Electrified


Lexus, markayı geleceğe taşıayacak yeni modelinin konsept halini tanıttı. Pek de sürpriz olmayan bir şekilde SUV gövde tipine sahip olan araç, hibrit araçlara aşık markanın genel eğiliminin aksine tamamen elektrikli.

Fütüristik bir görünüm sunsa da bir Lexus olduğu hemen belli olan aracın ince yapılı LED farları ve markanın içten yanmalı motora sahip olan modellerinde kullandığı dev panjurun yansıması şeklinde tasarlanan ön bölüm bunun en büyük nedeni.

Logoları aydınlatılan otomobilin alt kısmında bir splitter görülebiliyor. Ön kapılara gizlenen ve yan aynaların yerini alan kameralarla hemzemin kapı kolları da aerodinamik verimi artırıyor. Çerçevesiz kapı camları ve 22 inç çaplı jantlar da sportif görünüme katkıda bulunuyor.

Cam tavanı ikiye bölen çizginin arka kısmında yer alan yüzgeç ve arka tamponun alt kısmına eklenen difüzörle de dikkat çeken araçta yatık bir bagaj kapağı, ince uzun LED stoplar ve tampona dik olarak eklenmiş LED sis farı gözlerden kaçmıyor.

İç mekanda dört adet tekli koltuk sunan otomobilin U biçimli direksiyon simidi ve dijital ekranlardan oluşan kokpitiyse günümüz konseptlerinin olmazsa olmazlarından. Bu arada araç, 4.880 mm boya, 1.960 mm genişliğe, 1.600 mm yüksekliğe ve 2.950 mm'lik aks mesafesine sahip.

Toplamda 545 beygir güç, 700 Nm tork üretebilen bir çift elektrik motoruyla dört tekerlekten çekiş sistemine sahip olan konsept 0'dan 100 km/s sürate 3 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 200 km/s'te sınırlı. 90 kWh kapasiteli bataryalarıyla 600 km menzil sunan 2.1 ton ağırlığındaki araç 150 kW hızlı şarja imkan sağlıyor.