Japonya'nın ünlü Kei Car modelleri de elektriklenmeden nasiplerini alıyor. Nissan'ın miniği Sakura, teknik ikizi Mitsubishi eK X ile birlikte bu küçük otomobillerin üretilme nedenlerini daha da mantıklı hale getirmek için uğraşıyor.
2019 yılında tanıtılan IMk konseptinin seri üretime geçmiş hali olan Sakura, tipik Kei Car oranlarına sahip. İnce yapılı LED farlar, siyah renkli ve kapalı ön panjur, spoiler, parlak siyah çamurluk korumaları gibi detaylara sahip modelin tavanı da kontrast renkte tercih edilebiliyor.
İç mekanı modern bir tasarıma sahip olan araçta iki kollu direksiyon simidi, dijital gösterge paneli, dokunmatik ekran ve klima kumandalarıysa birçok irili ufaklı cep yer alıyor. Ön konsolu kumaş kaplı olan Sakura'nın in koltukları da bitişik. Bagaj hacmiyse 107 litre.
3.395 mm boya, 1.475 mm genişliğe ve 1.655 mm yüksekliğe sahip olan otomobilin aks mesafesi 2.495 mm. Donüş yarıçapı 4.8 metre olarak açıklanan Sakura'nın 1.080 kg'lık ağırlığıysa benzinli motora sahip Nissan Dayz'den yaklaşık 240 kg daha yüksek.
Elektrik motoru 64 beygir güç, 195 Nm tork üretebilen otomobilde 20 kWh kapasiteli bataryalar görev yapıyor. Maksimum sürati 130 km/s olan modelin menziliyse 180 km olarak açıklanıyor. Tek pedalla sürüş özelliği de sunan Sakura, standart prizden yaklaşık 8 saatte şarj edilebiliyor.