21 Mayıs 2022 Cumartesi

Nissan Sakura EV


Japonya'nın ünlü Kei Car modelleri de elektriklenmeden nasiplerini alıyor. Nissan'ın miniği Sakura, teknik ikizi Mitsubishi eK X ile birlikte bu küçük otomobillerin üretilme nedenlerini daha da mantıklı hale getirmek için uğraşıyor.

2019 yılında tanıtılan IMk konseptinin seri üretime geçmiş hali olan Sakura, tipik Kei Car oranlarına sahip. İnce yapılı LED farlar, siyah renkli ve kapalı ön panjur, spoiler, parlak siyah çamurluk korumaları gibi detaylara sahip modelin tavanı da kontrast renkte tercih edilebiliyor.

İç mekanı modern bir tasarıma sahip olan araçta iki kollu direksiyon simidi, dijital gösterge paneli, dokunmatik ekran ve klima kumandalarıysa birçok irili ufaklı cep yer alıyor. Ön konsolu kumaş kaplı olan Sakura'nın in koltukları da bitişik. Bagaj hacmiyse 107 litre.

3.395 mm boya, 1.475 mm genişliğe ve 1.655 mm yüksekliğe sahip olan otomobilin aks mesafesi 2.495 mm. Donüş yarıçapı 4.8 metre olarak açıklanan Sakura'nın 1.080 kg'lık ağırlığıysa benzinli motora sahip Nissan Dayz'den yaklaşık 240 kg daha yüksek.

Elektrik motoru 64 beygir güç, 195 Nm tork üretebilen otomobilde 20 kWh kapasiteli bataryalar görev yapıyor. Maksimum sürati 130 km/s olan modelin menziliyse 180 km olarak açıklanıyor. Tek pedalla sürüş özelliği de sunan Sakura, standart prizden yaklaşık 8 saatte şarj edilebiliyor.

BMW M4 CSL


BMW, M departmanının 50. yılını etkileyici bir şekilde kutluyor. En performanslı M4'ü tanıtan Alman üretici, sadece 1.000 örneğini üreteceği bu otomobilin Nürburgring Nordschleife'yi 7:20.2 gibi bir sürede turladığını ve bu işi yapan en hızlı seri üretim BMW olduğunu belirtti.

Önden bakıldığında içerisi neredeyse tamamen boş bırakılan ön panjur, büyük splitter ve sarı renkli gündüz aydınlatmalarıyla dikkat çeken otomobilin birçok noktasında kırmızı renkli şeritler kullanılmış. Tavan haricinde kaput ve ucu spoiler şeklinde tasarlanan bagaj kapağı da karbon fiberden üretilen aracın logoları da eski M araçlarınınkine benzer şekilde tasarlanmış.

Önde 19, arkadaysa 20 inç çaplı olan siyah renkli jantları da hafifletilmiş olan modelin 3 boyutlu iç desene sahip stopları da Laser LED teknolojisi sunuyor. Egzoz ve çekiş sistemleri elden geçirilen araçta karbon seramik fren diskleri ve kırmızı renkli kaliperler de standart olarak sunuluyor. Kaput altında kule gergisinin daha da büyüdüğü görülebilirken fren hissi de ayarlanabiliyor.

Ağırlığında 109 kg düşüş kaydedilen M4 CSL'in iç mekanında sırtlık ve kafalık bölümleri sabit karbon fiber koltuklar ve karbon fiberden üretilmiş ara konsol kullanılmış. Arka koltukları bulunmayan aracın direksiyon simidi Alcantara kaplı. Bu arada dokunmatik ekran ve 10 hoparlörlü ses sistemi korunsa da koltuk yükseklikleri sadece yetkili serviste ayarlanabiliyor.

Çift turbo beslemeli, 3 litre hacimli, sıralı 6 silindirli motor 550 beygir güç, 650 Nm tork üretebiliyor. 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla güç arka aksa aktarılırken 0-100 km/s deparı 3.7 saniyede tamamlanıyor. Maksimum sürati 307 km/s olan aracın 0-200 km/s hızlanmasıysa 10.7 saniyede tamamlanıyor.

20 Mayıs 2022 Cuma

Mercedes Vision AMG


Mercedes'in yüzünü geleceğe dönmüş konseptleri son sürat ortaya çıkmaya devam ediyor. Elektrikli araçlarla AMG markasını birleştiren son konsept, yine aerodinamik olarak çok başarılı özelliklere sahip ve büyük ihtimalle yüksek performans sunacak.

5.1 metre boya sahip olan araca önden baktığımızda 3 parçalı LED farların ince bir ışık çubuğuyla birleştirildiği görülebiliyor. Ön panjur da kapalı olsa da Panamericana tasarım bu AMG armalı otomobilde de mevcut. Karbon fiber splitter ve kaputun üzerindeki çıkartma logo hem hafiflik hem de aerodinamik verim sağlıyor.

22 inç çaplı jantları da aynalar yerine geçen kameralar gibi aerodinamik verimi artırmaya yönelik tasarımlar. Dört kapılı konseptin kapı kolları gizlenmiş. Uzun arka bölümdeyse otomatik olarak yükselen spoiler, ince uzun LED stoplar, egzoz çıkışlarına benzeyen aydınlatmalar ve büyük difüzör bulunuyor.

Otomobilin iç mekan tasarımını henüz paylaşmayan Mercedes ve AMG ikilisi, farklı otomobillerin temellerini oluşturacak platformun sahip olacağı güç ünitelerini de sır gibi saklıyor. Bununla birlikte en güçlü seçeneğin dört tekerlekten çekiş ve çift motorla 600 beygirin üzerinde güç üretebileceğini tahmin edebiliriz.

19 Mayıs 2022 Perşembe

Renault Scénic Vision


Renault, MPV modellerden uzaklaşıyor olsa da Scénic ismi tarihten henüz silinmiş değil. Fransız üreticinin tanıttığı yeni konsept, agresif tasarımla farklı motor teknolojisini başarılı bir şekilde birleştirmişe benziyor.

Heybetli duran burun kısmında LED farlar ve tampona yerleştirilmiş dikey aydınlatmalar yer alan otomobilin 21 inç çaplı jantları bile köşeli. Bu haliyle bir Cupra modeli gibi görünen konsepte ince yapılı sütunlar ve büyük bir cam tavan kullanılmış. 

Gizli kapı kolları ve derin karakter çizgilerinin yanında yan aynaların yeri de kameralara verilmiş. Kapı altlarında görülen ince LED şeritler haricinde bagaj kapağında yer alan logo da aydınlatılmış. Spoiler ve ince yapılı LED stoplar da dinamik görünümü pekiştirmiş.

Arka kapıları geriye doğru açılan otomobilin kapı camları çerçevesiz tasarlanmış. Düz zemine sahip kabinde dört kişilik yer bulunuyor. Oval direksiyon simidi ve dokunmatik yüzeyler bu bölümün diğer dikkat çeken yanları. Verilerse ön cam altında bulunan ince uzun ekrana yansıtılıyor.

218 beygir güç üretebilen bir elektrik motoruna sahip olan konsept, aynı zamanda hidrojen yakıt pili kullanıyor. 22 beygir güç üretebilen motorla menzilini uzatabilen araçta 40 kWh kapasiteli bataryalar kullanılıyor. 4.490 mm boya, 1.900 mm ene, 1.590 mm yüksekliğe ve 2.835 mm aks mesafesine sahip olan otomobilin ağırlığıysa 1.700 kg.

Nissan Juke Hybrid Rally Tribute


Nissan, yeni otomobilleriyle dikkat çekmiyor olsa da ilginç konseptlerle bakışları üzerine toplamayı başarıyor. Bu konseptlerden biri de, üzerinde yer alan grafiklerle 1971 yılında düzenlenen Doğu Afrika Rallisi galibi 240Z'ye göndermede bulunan Juke Hybrid.

Etapları silip süpürecekmiş gibi bir görünüm sunan otomobilde yenilenmiş tamponlar, ön kısmına LED spotlar eklenmiş port bagaj, genişletilmiş çamurluklar, 265/70-R16 ölçülerinde lastikler, merkezi çift çıkışa sahip egzoz sistemi ve taban korumaları kullanılmış. Siyah renkli kaputun üzerine de birçift sis farı eklenmiş.

İç mekanda yarım takla kafesi kullanan aracın iptal edilen arka koltuklarının yerinde bir çift yedek lastik bulunuyor. Ön koltuklar standart olsalar da 4 noktadan bağlantılı emniyet kemerleri sonradan eklenmiş. Vites kolu ve sürücünün soluna birkaç şalterli kumanda ekleyen Nissan, araca hidrolik el freni ve metal pedal seti de eklemiş. Direksiyon simidi ve ön konsolsa Alcantara kaplı.

Görünümü bu kadar iddilı olan bir otomobilin kaputu altında da bir canavar bekleyenlere kötü haberimiz var, zira aracın motoru standart bırakılmış. 1.6 litre hacimli ünite, atmosferik emişli ve 94 beygir güç, 148 Nm tork üretebiliyor. Elektrik motoruysa 49 beygir güç, 205 Nm tork sağlayabiliyor. Dahası, araç önden çekiş sistemini de korumuş.

18 Mayıs 2022 Çarşamba

BMW 3 Serisi


Derin bir nefes alabiliriz! BMW, son zamanlarda araçlarına eklemeye bayıldığı dev panjuru, 3 Serisi makyajında es geçti. Çok hafif bir biçimde karşımıza çıkan operasyon sonrasında kaput altında da büyük yenilikler olmaması ilginç.

Laser LED teknolojisiyle donatılabilen farları eskisinden daha ince yapılı olan otomobilin ön panjuru da çok hafif makyajlanmış. Yeni ön tampon daha köşeli hatlara sahip ve piyano siyahı detaylar standart olarak sunuluyor. Yenilenen gövde renkleri ve jant tasarımlarına da kavuşan otomobilin arka tamponu da önde olduğu gibi daha köşeli bir yapıya ve bol bol siyah renkli bölüme kavuşmuş.

İç mekanda i4'ü kopyalayan BMW tasarımcıları, küçük göbekli direksiyon simidi, büyük dijital gösterge paneliyle tek parça dev dokunmatik ekran ve farklı havalandırma ızgaraları gibi detayları araca eklemiş. Orta konsolda düğme sayısı azaltılırken kalanlar da dokunmatik hale gelmiş. İlginç olansa elektrikli i4'te bile bulunan vites kolunun 3 Serisi'nde bulunmaması.

Kaput altında sunulan 4 ve 6 silindirli motorlarda büyük bir yenilik olmasa da 4 silindirlilerde manifoldun farklı konumlandırılması verimliliği artırmış. 48 Volt veya şarj edilebilir hibrit teknolojilerle de alınabilen ünitelerde 8 ileri vitesli otomatik şanzıman standart olarak sunuluyor. Motor seçeneğine göre arkadan itiş veya dört tekerlekten çekiş sistemi tercih edilebiliyor. Dizel motorlar 150'den 340 beygire, benzinlilerse 156'dan 374 beygire uzanan seçeneklere sahip.

17 Mayıs 2022 Salı

Audi RS4 ve RS5


Audi de araçlarına ufak tefek güncellemeler getiren üreticiler arasına katıldı. Sportif Wagon, Liftback ve Coupé üçlüsünü daha dinamik hale getiren Alman üretici bir taraftan kozmetik farklılıklarla karşımıza çıkarken diğer yandan hızlanma sürelerini aşağıya çekiyor.

Competition ve Competition Plus isimli paketleri tanıtılan araçlar görsel olarak büyük değişiklikler sunmuyor. Matrix LED farlar standart olarak sunulurken karbon paketiyle donatılan otomobillerde birçok dış trim parçasının karbon fiberden üretildiği görülebiliyor. Yenilenen 20 inç çaplı jantlar ve daha büyük spoiler de diğer değişiklikler.

Egzoz sistemi daha sportif bir ses çıkaran araçların motorla kabin arasında yer alan ses izolasyonu da azaltılmış. 10 mm alçaltılan süspansiyon sistemi, manuel yükseklik ayarı sayesinde 10 mm daha alçaltılabiliyor. Fren sistemi güçlendirilip ABS'si yeniden programlanan otomobillerde Pirelli P Zero Corsa lastikler görev yapıyor. Audi Sport diferansiyel ve sabit oranlı direksiyon sistemi de yenilikler arasında.

İç mekanda da sadece trim parçalarında yenilikler sunulurken 2.9 litre hacimli V6 motorun sunduğu 450 beygir güç ve 600 Nm tork da değişmemiş. Şanzıman ve motor beyinlerinde yapılan değişikliklerse RS4 Avant'a 0.2, RS5'lerdeyse 0.1 saniyelik 0-100 km/s hızlanma süresi kazandırmış. Bu süreler sırasıyla 3.9 ve 3.8 saniye. Ayrıca maksimum süratler de 290 km/s'te sınırlandırılıyor.

BAIC BJ60


Büyük SUV modellerden bahsettiğimizde aklımıza ilk olarak Çin merkezli üreticiler gelmiyor olsa da ülkenin büyük üreticileri bu tür modellerle de ilgileniyor. BJ60 da Tank 500 ve Toyota Land Cruiser gibi araçlara rakip olmak üzere tanıtıldı.

Köşeli bir gövde tasarımına sahip olan otomobilde ilginç şekillendirilmiş LED farlar ve gündüz aydınlatmaları dikkat çekiyor. Ön tamponda siyah ve gri renkli korumalar kullanılsa da yan bölüm tamamen gövde rengine boyanmış. Boyu 5, genişlik ve yüksekliğiyse 1.9 metrenin üzerinde olan otomobilin aks mesafesi 2.820 mm.

Şişkin çamurluklar, kromajlı trim parçaları, alçak tavan rayları ve 20 inç çaplı jantlar, modeli rakiplerine yaklaştırıyor. Arka bölümde küçük LED stoplar ve tepesine kamera yerleştirilen yüzgeç antene sahip olan otomobil bagaj kapağında yedek lastik sunuyor. Tampon da sis farlarıyla birlikte gri renkli korumayı barındırıyor.

İç mekan tasarımı da sade bir şıklığa sahip olan BJ60'ta dijital gösterge paneli ve büyükçe bir dokunmatik ekran görev yapıyor. Vites kolu ve sürüş modları seçim düğmelerinin haricinde havalandırmanın da ayrı kontrollere sahip olması hoş. Bu arada modelin iki veya üç koltuk sırasıyla alınabilediğini de belirtelim.

Teknik verileri henüz paylaşılmasa da aracın hibrit bir motora sahip olacağı açıklandı. Bu motorun 1.000 km menzil sunabileceği de yapılan açıklamalar arasında. Dört tekerlekten çekiş sistemi ve en az iki diferansiyel kilidi de donanımda yer alacak.

15 Mayıs 2022 Pazar

Cadillac Escalade-V


Cadillac, ürün gamında yer alan en güçlü ve en pahalı aracı tanıttı. Tahmin edilebileceği gibi Amerikalıların favorilerinden bir SUV olan bu model Escalade'in V seçeneğinden başkası değil. Modelin ulaşabildiği performans verileriyse ağırlığı düşünüldüğünde etkileyici.

Araca önden bakıldığında biraz daha agresif görünen tampon, bu parçanın altına eklenen splitter dikkat çekerken yanda siyaha boyanan kromajlı trim parçaları, yan aynalar, araca özel siyah renkli ve 22 inç çaplı jantlar görülebiliyor. Arka kısımda da dörtlü egzoz çıkışları ve daha sportif tampon dikkat çekiyor.

Farklı ayarlara sahip süspansiyon sistemine sahip olan Escalade-V'nin fren sistemi de Brembo arması taşıyor ve kırmızı kaliperlere sahip. Modelin donanımında 36 hoparlöre sahip, AKG marka ses sistemi de sunuluyor.

İç mekanında daha siyah bir havanın hakim olduğu modelin deri döşemeleri farklı desenlere sahip. Trim parçaları da koyu renkli olan otomobilin dijital gösterge panelinde de farklı grafikler kullanılmış. Ayrıca direksiyon simidi üzerinde V amblemi yer alıyor.

Kaputu altında kompresör beslemeye sahip, 6.2 litre hacimli bir V8 motor bulunan Escalade-V 691 beygir güç, 885 Nm tork üretebiliyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi ve 10 ileri vitesli otomatik şanzımanı standart olarak sunan model kısa ve uzun aks mesafeli olarak tercih edilebiliyor. Ağırlıkları sırasıyla 2.8 ve 2.9 tonun üzerinde olan araçların 0-100 km/s deparlarını yaklaşık 4.5 saniyede tamamlamalarıysa etkileyici.

Rolls-Royce Phantom


Modellerinin görünümünde hiç değişiklik yapmak istemiyormuş gibi duran Rolls-Royce makyaj operasyonlarını bile insanların fark etmeyeceği biçimde tamamlıyor. Bu trendin en yeni örneğiyse büyük sedan Phantom.

Aslında tasarım değişikliğinden çok farklı aksesuarları karşılayan operasyon sonrasında ön panjur ışıklandırılırken bu parça artık siyah renkli olarak da alınabiliyor. Farların iç desenlerinde çok ufak değişiklikler yapılırken iki yeni jant seçeneği aileye eklenmiş.

İç mekanda da farklı desenlere sahip deri döşemeler ve özel olarak tasarlanabilen konsol trim parçaları bulunurken 6.75 litre hacimli, çift turbo beslemeli V12 motorun ürettiği 571 beygir güç ve 900 Nm tork değerlerinde bir değişim yok.

NAMX


İşte karşımızda yeni bir üretici. NAMX isimli yeni marka, bazı markaların yavaş yavaş uzaklaşmaya başladığı hidrojen yakıt pili teknolojisini Pininfarina tasarımı bir gövdeyle birleştiriyor. Üstelik modelin ilginç bir de deposu var.

Hem ön hem de yan ve arka tarafta büyük X biçimli tasarım detayları bulunan araç dev bir ön panjur ve ince LED farlara sahip. Büyük jantları da ilginç detaylar sunan otomobilin gizli kapı kolları ev yerini kameraya bırakan yan aynası aerodinamik verimliliği artırmış.

Kapıları zemine kadar inen modelin bu parçaları altında çok şeritli bir koruma bölümü yer alıyor. Coupé biçimli arka kısımdaysa tavana yerleştirilen çiftli stop, agresif duruşlu tampon, ince uzun LED stoplar ve bu bölümün X biçimini oluşturan LED aydınlatmalar görülebiliyor.

İç mekan fotoğrafları paylaşılmayan otomobil hidrojen yakıt piliyle üretilen enerjiyi kullanıyor. Sabit bir deponun haricinde, arkadan da görülebilen 6 adet tüple desteklenen hidrojen bu sayede küçük tüplere doldurularak daha kolay bir şekilde taşınabiliyor.


Düşük güçlü versiyonda arka akta 300 beygir güç üretebilen bir elektrik motoru bulunurken dört tekerlekten çekişli seçeneğin çift elektrik motoru 550 beygir güç üretebiliyor. İlk seçenek 0'dan 100 km/s sürate 6.5 saniyede ulaşabilirken ikincisi aynı işi 4.5 saniyede tamamlıyor. Maksimum süratlerse sırasıyla 200 ve 250 km/s.