BMW’nin küçük SUV
modellerinden X2 yeni nesline kavuştu. X1 temelleri üzerine geliştirilen
otomobil eskiden de olduğu gibi bu araca çok da benzemeyen bir dış görünüme
sahip. Üstelik bu sefer, aynı kardeşi gibi ilk defa elektrikli bir seçeneği de bulunuyor.
İlk nesil araçtan
neredeyse 20 cm daha uzun olan 2. Nesil X2’de aks mesafesi 22 mm uzamış. Görünümü
de X1’den çok daha dinamik olan otomobilin neredeyse bütün gövde panelleri
kardeşinden farklı. Köşeli hatlarına rağmen hava sürtünme katsayısı 0.25’e kadar
indirilen araçta, kenarları ok şeklinde yanlara dönen ve çerçevesi aydınlatmalı
alınabilen panjur dikkat çekiyor. Agresif duran hava girişlerine sahip ön
tampon, M35i seçeneğinde altında bir splitter barındırıyor.
Jant çapları 21
inçe kadar çıkabilen X2’de gövde rengi yan korumalar ve hemzemin kapı kolları
kullanılmış. Vaz geçilen donanımsa tavan rayları olmuş. Hem alçak hem de
içerlek bir C sütunu tasarımına sahip olan aracın arka bölümü asıl farklılaşan
yanı. Eskiden X1 gibi bir hatchback gövdeye sahip olan X2 artık bir liftback.
Spoileri tavana değil bagaj kapağı camının altına yerleştirilen otomobilin
yıkanabilir geri görüş kamerası da bu parça üzerinde. Günümüzde birçok
liftback’te olduğu gibi X2’de de arka silecek tarih olmuş.
Dik inen arka
kısımda yer alan LED stopların tasarımıysa BMW’nin gelecekte diğer araçların kullanmayı
planladığı stilde karşımıza çıkmış. X1’in aksine plakalığı tamponda yer alan
otomobilin M35i seçeneklerinde kullanılan dörtlü egzoz çıkışı da X1M35i’ninkilerden geniş.
İç mekanını X1
ile paylaşan otomobil bu bölümde dijital ve kavisli gösterge paneliyle
dokunmatik ekranı barındırıyor. Havalandırma ızgaraları ve ara konsolun
yerleşimi de kardeşinde olandan farksız. Tavan yapısı nedeniyle açılır tavanı
X1’dekinden küçük olan X2’nin bagaj hacmi de motor seçeneğine göre 515 ile 560
litre arasında değişiklik gösteriyor.
İlk etapta motor
seçenekleri konusunda da tanıdık özellikler sunan X2’nin Diesel seçeneği 2
litre hacimli. 150 beygir güç, 360 Nm tork üretebilen ünite gücünü ön aksa iletiyor.
Yine önden çekişli olan 1.5 litre hacimli, 3 silindirli benzinli motora sahip
olan modelse 48 Volt hafif hibrit desteğiyle 170 beygir güç, 280 Nm tork
üretebiliyor.
Dört tekerlekten
çekiş sistemine sahip M35i’nin 2 litre hacimli ünitesiyse 300 beygir güç, 400
Nm tork üretebiliyor. Avrupa dışındaysa motorun güç değeri 317 beygir olarak
açıklanıyor. Kardeşleri gibi 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik
şanzımanla donatılan modelin 0’dan 100 km/s sürate ulaşması 5.4 saniye sürüyor.
Dört tekerlekten
çekişli ikinci X2 aynı zamanda modelin ilk elektrikli versiyonu. iX2 olarak
adlandırılan otomobil 313 beygir güç, 494 Nm tork üretebiliyor ve bu sayede
0’dan 100 km/s sürate 5.6 saniyede ulaşıyor. 64.7 kWh kapasiteli pilleriyle 450
km menzil sunabilen araç 130 kW’a kadar şarj kabul edebiliyor.