11 Temmuz 2019 Perşembe
Bentley EXP 100 GT
Bentley gözünü geleceğe çevirdi. Önümüzdeki yıllarda elektrikli otomobillerin çok daha popüler olacağını düşünen firmalar arasında bulunan üretici 100. yaşını da bu şekilde kutlamış oldu.
5.8 metre boya ve 2.4 metre genişliğe sahip dev otomobilin ön bölümünde yer alan 3 boyutlu panjur, kristal LED farların tasarımıyla uyum içerisinde. Kaput ve ön çamurlukların arkasına hava çıkışları yerleştiren Bentley şişkin çamurlukların altını dev jantlarla doldurmuş.
Yukarıya doğru açılan kapılara sahip modelin mümkün olduğu kadar aerodinamik olması için arka kısmı uzatılmış. Bu kısımda yine 3 boyutlu görünümleriyle dikkat çeken stoplar ve küçük bir difüzör bulunuyor.
Bol bol cam yüzeye sahip kabine adım atıldığında sade ve bol boşluklu bir iç mekana giriliyor. Otonom sürüşün aktif veya pasif olmasına göre farklı yerlerde duran koltuklar ve yolcuların konforunu üst düzeye çıkarmayı hedefleyen yapay zeka dikkat çeken donanımlar arasında.
Dört adet elektrik motoruna sahip olan otomobil 1.360 beygir güç, 1.500 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 2.5 saniyede ulaşabilen otomobilin ağırlığıysa 1.900 kg. 300 km/s maksimum sürate sahip olan aracın 700 km menzil sunması ve gelecekte pillerinin %80 doluluğa 15 dakikada ulaşabilmesi bekleniyor.
10 Temmuz 2019 Çarşamba
Morgan Plus Six
Son zamanlarda tanıtılan araçlar arasında görünümüyle biraz gölgede kalan Morgan Plus Six, yine bu dönemin en popüler otomobillerinden Toyota Supra ve BMW Z4'ün motor ve şanzımanını kullanıyor.
Dışarıdan bakıldığında klasik Morgan modellerinin hafifçe makyajlanmışı olarak tanımlanabilecek modelde modern duran bölümler LED farlar ve jantlar olarak sıralanabilir. İç mekanda da seçimi sadelikten yana kullanan Morgan bu bölümde sunduğu dijital bilgisayar ekranı ve BMW'den alınan vites koluyla günümüze dönmüş.
Önceki araçlarında ahşap bir iskelet kullanan İngiliz üretici bu sefer alüminyum ve ahşabı birlikte kullanmış. BMW armasına sahip 3 litre hacimli, turbo beslemeli, sıralı 6 silindirli motoru 340 beygir güç, 500 Nm tork üretebilen otomobilde 8 ileri vitesli otomatik şanzıman sunulsa da manuel şanzıman da kısa süre sonra bizlerle olacak. 1.075 kg ağırlığa sahip olan Plus Six 0'dan 100 km/s sürate 4.2 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 267 km/s.
Prato Orage
Bir süper otomobil markası da Fransa'da doğdu. Sadece 19 örneği üretilmesi planlanan ve vergiler hariç fiyatı 850.000 Euro seviyesinden başlayan fiyatlara sahip olacak modelin asıl ilginç yanıysa temelleri.
Köşeli hatları çok çekici durmayan modelin karbon fiber motor kaputunun ortasından motor görülebiliyor. Aracın yan yüzeylerinde kanatçıklar, arkada da küçük spoiler ve büyük difüzör dikkat çekiyor. Neredeyse bir Lego ürünü gibi görünen modelde dört egzoz çıkışı bulunuyor.
6. nesil Chevrolet Corvette temelleri üzerine geliştirilen otomobilin iç mekanında da köşeli hatlar görmek mümkün. 4 noktadan bağlantılı emniyet kemerleri, metal şalterler, dokunmatik ekran ve dijital göstergeler de donanımda yer alıyor.
Kaputu altında 8.1 litre hacimli bir V8'e görev veren firma 900 beygir güç, 1.044 Nm tork alabildiği ünite sayesinde aracın 0'dan 100 km/s sürate 2.8 saniyede ulaşabildiğini ve 370 km/s maksimum sürati görebildiğini belirtiyor.
MINI Cooper SE
MINI'nin yeni nesil modellerine elektrikli seçenek eklendi. Çok sürpriz olmayan bir şekilde BMW i3'ün teknik özelliklerine sahip olan model, zemine yerleştirilen bataryalar sayesinde bagaj hacminden kaybetmemiş.
Dışarıdan bakıldığında farklı tasarıma sahip ön panjur, modele özel 17 inç çaplı jantlar, neon sarı detaylar ve özel logolarla standart modellerden ayrılabilen otomobilin iç mekanında da farklı bilgiler gösterebilen dijital gösterge paneli dikkat çekiyor.
184 beygir güç, 270 Nm tork üretebilen otomobil 0'dan 100 km/s sürate 7.3 saniyede ulaşabilirken maksimum sürat 150 km/s. 32.6 kWh kapasiteli pillere sahip olan model 270 km'ye kadar menzile sahip. Aracın donanımında yer alan enerji geri kazanım sisteminin siddeti ayarlanabiliyor.
8 Temmuz 2019 Pazartesi
Porsche 911 RSR GTE
Porsche'nin yol otomobilleri tanıtılmasa yarış araçları tanıtılıyor. Alman üretici, dayanıklılık yarışlarında kullandığı 911 modeli RSR'ı yeniledi. GTE'nin en önemli yeniliği kaputu altında gerçekleşmiş.
Daha yuvarlak hatlara kavuşan otomobilin genişlemiş olduğu da ilk bakışta fark edilebiliyor. Splitter, yan etekler, spoiler ve difüzör gibi parçaları karbon fiberden üretilen otomobilin yan aynaları da dikdörtgen şekilli. Arka camın üzerinde ve yan camlarda havalandırma yarıkları açılmış.
İç mekanda yarış koltuğu, gösterge tablosunun da eklendiği direksiyon simidi, birçok kumanda düğmesi sunan orta konsol ve dışarıdan gelebilecek parçalara karşı kullanılan file dikkat çekiyor.
6 silindirli, Boxer motor kullanmaya devam eden otomobilin bu üntiesi artık 4.2 litre hacimli. 507 beygir güç üretebilen motor 6 ileri vitesli, sıralı şanzımanla eşleştirilmiş. Ağırlıksa 1.245 kg.
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)