2 Temmuz 2016 Cumartesi
Manhart MH2 630
Doğum gününü görkemli şekilde kutlayan modifikasyon firmaları arasında Manhart da katıldı. Kurulmasının 30. yıldönümünde üretici özel bir BMW M2 ile hayranlarına sürpriz yapıyor.
Sadece 5 örneği üretileceği açıklanan araçta karbon fiber splitter, ön ve yan deflektörler, ek hava çıkışlarına sahip kaput, siyah renkli, 19 inç çaplı jantlar, yine karbon fiberden üretilmiş difüzör ve spoiler gibi detaylar bulunuyor. Otomobilin artan gücüyle birlikte süspansiyon, fren ve egzoz sistemleri de elden geçirilmiş.
İç mekanda dış renge uygun şekilde dikiş iplikleri kullanılırken birçok yüzeyin deri ve Alcantara kaplı olduğu görülebiliyor. Bu bölümde karbon fiber süslemelere de yer verilirken orta konsolda yer alan havalandırma ızgaralarından bir tanesi yerini performans verilerini gösteren bir ekrana bırakmış.
Kaputu altında büyük bir sürpriz olan otomobil hazırlanırken daha önce dÄHLer'in gittiği yol izlenmiş. N55 kodlu motor yerine M4'ün kaputu altında görev yapan S55'i seçen Manhart, 630 beygir güce ulaşarak daha önce M235i temelleri üzerine geliştirdiği aracı da sollamış.
1 Temmuz 2016 Cuma
Renault Mégane 1.5 dCi EDC GT Line
Renault'nun blogda uzun zamandır süregelen sessizliği merakla beklenen bir araçla son buluyor. Fransız markayı C segmentinde temsil eden Mégane, dördüncü nesil örneğiyle testime konuk oldu. Kaputu altında, bir önceki Mégane testimden de hatırlayacağınız üniteyi barındıran otomobilin görünümüyse diğer Mégane nesillerinde olduğu gibi çok farklı.
İlk olarak 1995 yılında, Renault 19'un yerine piyasaya çıkan Mégane'ın bu nesli yenilikçi tasarımıyla dikkat çekerken Bursa'da üretiliyor olması Türkiye'de de popüler bir araç olmasını sağladı. 2002 yılında yerini, çok daha köşeli hatlara sahip olan ikinci nesil örneklere bırakan aracın üçüncü nesli 2008 yılında yollardaydı. 2012 ve 2014 yıllarında makyajlanan otomobilin Türkiye'de üretilmeyen dördüncü nesli de 2016 yılında piyasaya çıktı.
30 Haziran 2016 Perşembe
Renault Alaskan
Renault'nun geçtiğimiz yıl Frankfurt otomobil fuarında konsept halini tanıttığı pick up Alaskan seri üretime geçiyor. Önceden de tahmin edildiği gibi aracın temelleri kardeş firma Nissan'ın başarılı modeli Navara'ya dayanıyor.
Önden bakıldığında hem konsepte hem de diğer Renault modellerine benzerliği dikkat çeken araçta LED farlar, kromajlı ön panjur, mat metal çerçevelere sahip sis farları ve yine aynı yapıda tampon altı koruması görülebiliyor. Yandan bakıldığında Navara ile olan benzerliği fark edilen araçta aynı basamaklar ve tavan rayları kullanılırken jant tasarımları farklı. Kasa bölümünde büyük bir sürpriz sunmayan pick up, kromajlı tampon ve dik stoplarla tanıdık bir görünüme sahip.
İç mekanını da Navara'dan alan aracın gösterge panelinde süslemeler farklılaştırılsa da orta konsolda yer alan kumanda düğmeleri Nissan modellerinde de yer alıyor. Kabinde göze çarpan en büyük yenilikse daha köşeli bir göbek kısmına sahip direksiyon simidi.
Kaput altında da sürpriz sunmayan Renault, 2.3 litre hacimli turbo Diesel motorunun 160 ve 190 beygir güç üretebilen seçeneklerini üretecek. Ayrıca bazı pazarlarda 2.5 litre hacimli, 160 beygir güç üretebilen benzinli motor da satışta olacak.
Citroën C3
Citroën'in merakla beklenen küçük hatchback modeli C3'ün yeni nesil örnekleri tanıtıldı. Tanıdık hatlara sahip olan araç eskisinden çok daha fazla kişiselleştirme seçeneğine sahip olacak.
İlk bakışta küçültülmüş bir Cactus'e benzeyen C3'ün ön bölümünde parçalı far yapısı kullanılırken Tamponlar, yan etekler ve çamurlukların alt bölümleri siyah renkli plastikle korunmuş. Tavan, yan aynalar ve bazı süslemeler gövde rengine kontrast renklerde seçilebilirken kapılarda Cactus'ün Airbump isimli korumaları tek sıra olarak görülebiliyor.
LED stoplara ve üst donanım seçeneklerinde Cactus'ün dört kollu jantlarına sahip olan aracın boyu 3.99, eni 1.75, yüksekliği 1.47 ve aks mesafesi 2.54 metre olarak açıklanıyor. Ayrıca bagaj hacmi de 300 litreye ulaşmış.
İç mekana geçildiğinde de Cactus esintileri kolayca belli oluyor. Üç kollu direksiyon simidinin alt bölümü düzleştirilirken kapı içlerinde deri tutamaklar, geniş oturma yüzeyine sahip koltuklar, panoramik cam tavan ve orta konsolun büyük kısmını kaplayan dokunmatik ekran gibi özellikler gözlerden kaçmıyor.
Donanımı zenginleştirilen yeni nesil C3'e kör nokta sensörü, yokuş kalkış desteği, geri görüş kamerası, şerit ihlal uyarısı ve Mirror Screen eklenirken asıl farklılık ConnectedCAM isimli aksesuarda. İç dikiz aynası önüne yerleştirilen bir kamera sayesinde bu donanıma sahip olan C3 modelleri video ve fotoğraf çekme özelliği kazanıyor. Çekilenlerin daha sonra sosyal medya da paylaşılması da sunulan yazılım sayesinde mümkün oluyor.
Kaputu altında bir sürpriz barındırmayan C3'ün 1.2 litre hacimli benzinli motorunun 68, 82 ve 110 beygir güç üretebilen seçenekleri bulunurken 1.6 litre hacimli Diesel ünitenin 75 ve 100 beygir gücünde iki farklı versiyonu var. Ayrıca motor gücüne göre bazı araçlarda 6 ileri vitesli, tam otomatik şanzıman da sunulacak.
29 Haziran 2016 Çarşamba
Porsche Panamera
Alman markanın diğer modellerini andıran LED farlarıyla ilk bakışta dikkatleri çeken Panamera'nın geniş hava girişlerine sahip ön tamponu da agresif bir görünüm sunmuş. Çift kola sahip yan aynalar ve eskiden olduğu gibi şişkin arka çamurluklar güçlü görünümü pekiştirirken beş kapılı yapının da korunduğu görülebiliyor.
Arka bölümde efsane Porsche modeli 911'e göndermeler yapan Panamera'nın LED stopları bu bölümü boydan boya geçerken tamponun alt kısmında reflektörler ve egzoz çıkışları dikkat çekiyor. Bu arada bagaj kapağının ucuna gizlenen ve elektrikli olarak açılabilen spoiler yine otomobilin standart donanımında. Üstelik aracın motor seçeneğine göre bu parça tek veya üç parçalı olabiliyor.
Eskisinden daha büyük bir otomobil haline gelen ikinci nesil Panamera 5.049 mm boya, 1.937 mm genişliğe, 1.423 mm yüksekliğe sahip. Tavanın arka bölümünde yükseklik 20 mm azaltılırken aks mesafesi 2.950 mm'ye ulaşmış. Motora göre 19 veya 20 inç çaplı jantlar standart olarak sunulurken 21 inç çaplı jantlar opsiyonel donanımda.
İç mekana geçildiğinde neo klasik bir havayla karşılaşılıyor. Çoğu dijital ekranlardan oluşan gösterge panelinde merkezi devir göstergesi analog kalırken ince kollara sahip direksiyon simidi sportif bir görünüm sunmuş. Geniş vites konsolu dokunmatik kumandalarla süslenirken orta konsolda yine çok geniş bir ekrana yer verilmiş. 495 litre hacimli bagaj, 40:20:40 oranında katlanabilen arka koltuklar sayesinde 1.304 litreye kadar genişletilebiliyor.
Gelelim motor seçeneklerine. Tamamı çift turbo beslemeye sahip olan araçların motor seçenekleri yeni. Panamera 4S'in 2.9 litre hacimli, benzinli v6 motoru 440 beygir güç, 550 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 4.4 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati de 289 km/s.
Belki de ailenin en ilgi çeken motoru bir Diesel. 8 silindire sahip olan yeni Diesel ünite 422 beygir güç, 850 Nm tork üretebiliyor. Panamera 4S Diesel, bu motor sayesinde 0'dan 100 km/s sürate 4.5 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 285 km/s oluyor.
Ailenin en güçlüsü olan Panamera Turbo'da görev yapan 4 litre hacimli v8 iki ay önce tanıtılmıştı. 550 beygir güç, 770 Nm tork üretebilen ünite sayesinde araç 0'dan 100 km/s sürate 3.8 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 306 km/s olmuş.
Araçların tamamında 8 ileri vitesli, çift kavramalı şanzıman, dört tekerlekten çekiş sistemi, direksiyonel arka aks, radar, kamera ve gps yardımıyla yolun 3 km'lik bölümünü denetleyen sürüş yardımcısı ve Burmester ses sistemi alınabilirken Sport Chrono paketiyle 0'dan 100 km/s sürate hızlanmalar 0.2 saniye daha çabuk tamamlanıyor.
28 Haziran 2016 Salı
Toyota C-HR
Toyota'nın uçuk tasarıma sahip crossover modeli C-HR'ın iç mekanı da sonunda tanıtıldı. Türkiye'de üretilecek olan otomobil ülkede seri üretime alınacak ilk hibrit motora da sahip olacak.
Köşeli hatlara sahip dikkat çekici gövde tasarımını iç mekana farklı şekilde taşıyan otomobilde kapılardan başlayıp bütün konsolu dolanan şerit dikkat çekerken orta konsolun üzerinde büyük bir dokunmatik ekran yerleştirilmiş. Konsolun alt bölümüne doğru düğme sayısı azaltılırken şık duruşa sahip, 3 kollu direksiyon simidi ve sade görünümlü gösterge paneli alt bölümü tamamlamış.
İç dikiz ayna üzerinde yer alan aydınlatma grubu üçgen şekilli olan otomobilde görev yapacak olan 1.2 litre hacimli, turbo beslemeye sahip benzinli motor 116 beygir güç, 185 Nm tork üretebilirken 2 litre hacimli benzinli ve 1.8 litre hacimli benzinli motor kullanan hibrit seçenekler de farklı ülkeler için üretilecek.
26 Haziran 2016 Pazar
G-POWER X5 M
G-POWER güce doymuyor. Firmanın geçtiğimiz yıl tanıttığı 700 beygir gücündeki BMW X5 M temelli aracını yeterince kuvvetli bulmayan müşteriler, motor için geliştirilen üçüncü etap modifikasyon kitiyle daha mutlu olacaklar.
G-POWER'dan beklediğimiz gibi aracın sade görünümünde büyük bir değişiklik olmasa da gövde kaplaması, 23 inç çaplı jantlar, daha sportif süspansiyon sistemi ve titanyum egzoz sistemi gibi farklılıklar araca eklenmiş.
Çift turbo beslemeye sahip, 4.4 litre hacimli v8 motoru 750 beygir güç, 980 Nm tork üretebilen 2.350 kg ağırlığındaki bu dev 400 metreyi 11.5 saniyede alabilirken maksimum sürati 300 km/s'in üzerinde.
B&B Audi S1
Audi'nin küçük hatchback modeli A1'in bir RS seçeneğinin olmamasını dert edenlerin üzülmesine gerek yok. B&B tarafından hazırlanan kit sayesinde S1'in performansı inanılmaz seviyelere ulaştırılabiliyor.
İsminde RS bulunan Audi modellerinde kullanılanlara benzeyen egresif hava girişli ön tampon ve 18 inç çaplı jantlar dışında görünümünde bir değişiklik olmayan otomobilin yeni süspansiyon sistemi 35 mm daha alçak bir sürüş sunarken önde 342 mm çaplı diskler sunan fren sistemi de güçlendirilmiş.
Turbo beslemeye sahip, 2 litre hacimli motoru beş farklı modifikasyon kitine sahip olan aracın en güçlü seçeneği 380 beygir güç, 540 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 4.5 saniyede ulaşabilen bu otomobil 200 km/s sürate 16.8 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 285 km/s.
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)