15 Haziran 2019 Cumartesi
Kia Cadenza / K7 Premier
Kia'nın şık sedan modellerinden Cadenza makyajlandı. Kore'de K7 ismiyle satılan otomobilin yeni ismi de K7 Premier oldu. Görünümde önemli değişiklikler olan aracın kaputu altında da birkaç motor seçeneği bulunacak.
Sivri burun yapısında çift açılı panjuruyla dikkat çeken otomobilde ince yapılı LED farlar kullanılmış. Yenilenen jantlar ve arka bölümü boydan boya geçen stoplar dikkat çekici. Gündüz aydınlatmaları hem ön hem de arkada Z şekli çiziyor. Tamponun altına entegre edilen egzoz çıkışları da şık durmuş.
İç mekanda şık desenli deri döşemesiyle dikkat çeken otomobilin üç kollu direksiyon simidinde büyük bir göbek kullanılmış. Orta konusolda birçok düğme be piyano siyahı kullanılırken geniş dokunmatik ekran konsola entegre edilmiş.
Bütün seçeneklerinde 8 ileri vitesli otomatik şanzıman sunan aracın kaputu altında 2.5 ve 3 litre hacimli benzinli, 2.4 litre hacimli hibrit ve 2.2 litre hacimli Diesel motor bulunuyor. 3 litre hacimli ünitenin LPG ile çalışan seçeneği de mevcut.
BMW 3 Serisi Touring
Türkiye'de çok popüler olmasalar da Avrupa pazarının olmazsa olmazlarından station wagon modellere bir yenisi eklendi. BMW'nin şık sedanı 3 Serisi, büyük bagajlı pratik seçeneğine kavuştu.
4.709 mm boya, 1.827 mm genişliğe ve 1.470 mm yüksekliğe sahip olan otomobilin aks mesafesi 2.851 mm olarak açıklanıyor. BMW, modelin ağırlık dağılımının 50:50 olduğunu belirtti. Tasarım konusunda dört kapılı kardeşinden çok şey alan modelde tavana entegre raylar standart olarak sunuluyor.
İç mekanı da sedan kardeşten tanıdık olan otomobilin arka koltuklarında baş mesafesi artış yaşamış. 500 litre hacimli bagaj da 40:20:40 oranında katlanabilen koltuk sırtlıkları sayesinde 1.510 litreye genişletilebiliyor.
Motor seçenekleri de yabancı değil. 320i ve 330i modellerinde kullanılan 2 litre hacimli benzinli üniteler sırasıyla 184 beygir güç, 300 Nm tork ve 258 beygir güç, 400 Nm tork üretiyor. Aynı hacimli Diesel motorlarsa 318d'de 150 beygir güç, 320 Nm tork ve 320d'de 190 beygir güç, 400 Nm tork üretebiliyor.
3 litre hacimli, 6 silindirli motorlardan benzinli olanı M340i'nin kaputu altında 374 beygir güç, 500 Nm tork üretebilirken Diesel olan 330d'de 265 beygir güç, 580 Nm tork verebiliyor. Bu ikilide dört tekerlekten çekiş sistemi standart olarak sunulurken 330i ve 320d'de bu donanım opsiyonel olarak alınabiliyor. 8 ileri vitesli otomatik şanzımansa bütün modellerde yer bulmuş.
14 Haziran 2019 Cuma
Alpine A110S
Renault'nun alt markalarından olan Alpine'in yeniden doğuşunu simgeleyen başarılı model A110 daha performanslı seçeneğine kavuştu. Güçlenen motorla birlikte ağırlığın çok artmaması aracın en büyük avantajı.
Görünümünde büyük değişiklikler bulunmayan otomobilde farklı tasarıma sahip 18 inç çaplı jantlar kullanılırken turuncu fren kaliperleri Brembo imzasını taşıyor. 320 mm çaplı fren diskleri ve 40 mm alçaltılmış süspansiyon sistemi standart olarak sunulurken mat gri boya ve karbon fiber tavan opsiyonlar arasında yer alıyor.
İç mekanında da küçük değişiklikler sunulan araçta metal pedal seti, turuncu dikiş ipliklerine sahip Sabelt koltuklar ve 0 konumu turuncu şeritle işaretlenmiş direksiyon simidi dikkat çekiyor. Sertleştirilmiş süspansiyon sistemi de donanıma eklenmiş.
Turbo beslemeye sahip, 1.8 litre hacimli motoru 292 beygir güç, 320 Nm tork üretebilen otomobil 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman kullanmaya devam ediyor. 0'dan 100 km/s sürate 4.4 saniyede ulaşabilen 1.114 kg ağırlığındaki otomobilin maksimum sürati 250 km/s'te sınırlandırılmış.
Mercedes-Benz GLB Serisi
Mercedes'in yeni model tanıtımları sürüyor. Nisan ayında konsept halini gördüğümüz SUV GLB Serisi seri üretim haliyle karşımızda. Aracın tasarımında bir sürpriz bulunmazken kaput altında da tanıdık üniteler var.
Önce köşeli olarak tasarlanıp sonradan bütün bu köşeleri yuvarlatılmış gibi görünen araçta dik ön panjur, üst kısmı düzleştirilmiş çamurluklar, arka kapı kelebek camında görülen basamak, dik inen bagaj kapağı ve LED stoplar gibi detaylar göze çarpıyor. Tampon, ön panjur ve jantların tasarımıysa donanımdan donanıma değişiklik gösteriyor.
4.63 metre boya ve 2.83 metre aks mesafesine sahip araç GLC'den sadece 4 cm daha kısa. İç mekanı da önden çekişli kardeşlerinden alınan otomobilde dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekran gibi detaylar sunulmuş. 5 koltuklu durumda 560 litre bagaj hacmi sunan GLB 7 koltuklu olarak da alınabilecek.
Kaput altında da tanıdık üniteler sunan aracın GLB 200 seçeneğinde 163 beygir güç üretebilen 1.33 litre hacimli motor kullanılırken GLB 250'de 224 beygir gücündeki 2 litre hacimli ünite bulunuyor. 2 litre hacimli Diesel motorla donatılan GLB 200d ve 220d sırasıyla 150 ve 190 beygir güç üretebiliyor.
GLB 250 ve GLB 220d'de dört tekerlekten çekiş sistemi standart olarak sunulurken GLB 200, 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla donatılıyor. Diğer modellerdeyse aynı ünitenin 8 ileri vitesli örneği kullanılıyor.
Bentley Flying Spur
Bentley, büyük sedan modeli Flying Spur'ün üçüncü nesil örneklerini tanıttı. Tanıdık bir motora sahip olsa da Volkswagen grubunun ileri teknolojilerini de barındıran otomobil artık daha da lüks bir şekilde bizlerle.
İlk bakışta makyajlanmış gibi duran otomobil aslında tamamen yeni. 130 mm uzayan aks mesafesi, genişleyen ön panjur, çapları 22 inçe kadar büyüyen jantlar, kristal LED farları, daha belirgin hale gelen çamurluklar, B desenli stoplar, oval egzoz çıkışları ve hem ışıklandırılmış, hem de geri çekilebilen uçan B logosu aracın hem dinamik hem de şık görünümüne katkıda bulunuyor.
İç mekanı büyük ölçüde Continental GT'den alınmış olan modelin bu bölümünde farklı renklerde deri ve ahşap kombinasyonları sunuluyor. Dijital gösterge paneli ve kullanılmadığında gizlenebilen dokunmatik bilgi-eğlence ekranı da donanıma eklenmiş. Ses sistemleri arasında Naim logolu, 19 hoparlör ve 2.200 Watt çıkış gücüne sahip bir ünite de yer alıyor.
Yeni bir havalı süspansiyon sistemine sahip olan otomobilin ön fren diskleri 420 mm çaplı. Dört tekerlekten çekiş sisteminin yanında araçta yönlendirilebilir arka aks da bulunuyor. Ayrıca otonom sürüş, otomatik park yardımcısı ve gece görüş sistemi de aksesuarlar arasında bulunuyor.
Kaput altındaysa tanıdık bir ünite yer alıyor. Çift turbo beslemeye sahip, 6 litre hacimli W12 motor 635 beygir güç, 900 Nm tork üretebiliyor. 8 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımana sahip olan model 0'dan 100 km/s sürate 3.8 saniyede ulaşabiliyor. Maksimum süratse 333 km/s.
10 Haziran 2019 Pazartesi
Ultima RS
Bir süredir kendisinden haber alamadığımız Ultima, yeni RS modelini Goodwood'da sergileyeceğini açıkladı. Geliştirilen performansının yanında günlük kullanıma biraz daha uygun hale gelen araçta birçok motor seçeneği kullanılıyor.
Yolda kullanım izni olan bir yarış otomobiline benzeyen Ultima RS'in yapısında bol bol karbon fiber kullanılmış. LED aydınlatma grubu ve 19 inç çaplı jantlar haricinde splitter, deflektörler, çamurluk üzerinde yer alan hava çıkışları, dev spoiler, tavana eklenmiş hava girişi, çift egzoz çıkışı ve difüzör, modelin pistlerde evinde olmasını sağlıyor.
İç mekanı da yarış araçlarında olduğu gibi sade duran RS'te yerinden kolay çıkabilen çok fonksiyonlu direksiyon simidi, merkezi gösterge paneli ve dokunmatik ekranlı bilgi-eğlence sistemi kullanılıyor. Takla kafesi, sabit sırtlık ve kafalıklı yarış koltukları ve 5 noktadan bağlantılı emniyet kemerleri de donanımda.
Kaput altında farklı hacim ve besleme sistemlerine sahip, Chevrolet markanı V8 motorlar sunan Ultima, gücün 436 ile 1.217 beygir arasında değiştiğini açıklıyor. En hafif seçeneği 930 kg ağırlığında olan modelin 6 ileri vitesli manuel şanzımanı da Porsche imzalı.
En güçlü seçeneğin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 2.5 saniyeden az sürerken ulaşabildiği maksimum sürat 400 km/s'in üzerinde. Bu arada araçlarda 362 mm çaplı fren diskleri ve 6 pistonlu kaliperler opsiyonel olarak sunuluyor.
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)