18 Ocak 2024 Perşembe

Hyundai Bayon


Hyundai'nin Türkiye'de ürettiği küçük SUV modeli Bayon makyajlandı. Markanın güncel tasarım dilini daha iyi temsil eden yeni yüzüne kavuşan otomobilin kaputu altında bir yenilik yok. İç mekandaysa farklılıklar zor fark edilir cinsten.

Yeni gövde renkleri ve jant tasarımıyla ilk bakışta farkını belli eden otomobilin ön tamponu yenilenmiş. Hava geçişleri, gümüş renkli koruma ve panjurun tamamı yeniden şekillendirilirken çift katlı farların üst bölümü ortadan birbirine bağlanmış. Alt bölümse biraz daha koyulaştırılmış.

Arkaya geçildiğinde çift katlı stopların üst bölümünde bir yenilik olmadığı görülebiliyor. Alt bölümse tamponla birlikte yeniden tasarlanmış. Bu bölümde daha büyük bir kısmı gövde rengine boyanan tamponun altında yer alan gümüş renkli koruma da genişlemiş.

İç mekanda kullanılan plastik ve trim parçaları daha açık renkte sunulan Bayon'da uzaktan güncellenebilen dokunmatik ekran bulunuyor. Döşeme kumaşları da yenilenen aracın hem ön hem de arka koltuk yolcuları için birer tane ek USB-C portu sunulmuş.

Ford F-150 Lightning Switchgear


Ford'un elektrikli pick up modeli F-150 Lightning yeni bir konsepte temel oluşturdu. Hem arazi hem de yol için farklı seçenekleri tasarlanan Switchgear konseptine baktığımızda hem iç hem de dış mekanda büyük farklılıklar görebiliyoruz.

Aracın genişletilen iz açıklığı nedeniyle çamurlukları da genişletilmiş. Bu arada gövdede yapılan eklentilerin tamamı karbon fiber parçalardan. Çelik ön ve arka tampon haricinde taban koruması ve çelik basamaklar arazide yararlı olacak ekipmanlar arasında. Tepesine spoiler entegre edilen konseptin kasasında takla barı ve yedek lastik bulunuyor.

Yol versiyonunda daha büyük tamponlar ve çapları 18'den 20 inçe büyüyen jantlar kullanılan konseptin bu seçeneği daha alçak yapıya sahip. Ayrıca taban korumaları, kasadaki yedek lastik, takla barı ve çelik yan basamaklar da bu araçta yer almıyor. Kasaysa üst kapağa da sahip.

İç mekanda genel olarak aynı tasarım kullanılmış olsa da el freninin dev kolu gözden kaçacak gibi değil. Ön yolcu konsoluna özel bir plaka eklenirken önde iki, arkadaysa üç adet Recaro armalı, sabit kafalıklı koltuk sunulmuş. Yolcuların tamamı için 6 noktadan bağlantılı emniyet kemerleri de bulunuyor.

Fox amortisörlerle donatılan konseptin performansı hakkında bilgi verilmiyor olsa da standart modelin çift elektrik motorunun 588 beygir güç, 1.050 Nm tork üretebildiğini ve 0'dan 100 km/s sürate yaklaşık 4 saniyede ulaşabildiğini hatırlatmakta yarar var.