18 Mayıs 2024 Cumartesi

Renault Rafale E-Tech 4×4


2023 yılında tanıtılan Renault Rafale, o zaman müjdesi verilen en yüksek performanslı seçeneğine kavuşuyor. Aynı zamanda şarj edilebilir hibrit sisteme sahip olan otomobil dört tekerlekten çekiş sistemi ve başarılı performans değerleri sunuyor.

Farklı tasarıma sahip 20 ve 21 inç çaplı jantlarla siyah renkli spoiler dışında tasarım farklılığı sunmayan otomobilde görev yapan hibrit sistemde 1.2 litre hacimli, turbo beslemeli motor kullanılıyor. Arka aksa eklenen ve 136 beygir güç üretebilen elektrik motoru sayesinde güç 300 beygiri buluyor. Adaptif süspansiyon sistemini de donanımda bulunduran model 0'dan 100 km/s sürate 6.4 saniyede ulaşabilirken 22 kWh kapasiteli bataryalar 100 km elektrikli sürüş menzili sunuyor.

15 Mayıs 2024 Çarşamba

Seat León


2020 yılından beri bizlerle olan dördüncü nesil Seat León sonunda güncellendi. Birkaç hafta önce makyajlanan Cupra markalı kardeşinin aksine dış görünümünde bir değişim olmayan otomobilin motor seçenekleri en çok yeniliğin yaşandığı yer olmuş.

Matrix LED farlı araçlarda bu parçaların iç tasarımında hafif değişim yaşanırken iç mekanda yeni grafiklere sahip dijital gösterge paneli, büyüyen ve altta yer alan kumandaları aydınlatmalı hale gelen dokunmatik ekranla 15 Watt kablosuz şarj istasyonu bulunuyor.

Kaput altında artık 1 litre hacimli motoru sunmayan León'un 1.5 TSI ünitesi 115 beygir güç üretebilen seçeneğe kavuşmuş. Aynı ünitenin 150 beygir gücündeki seçeneği de sunulurken 2 litre hacimli turbo Diesel ünite de seçenekler arasında. Şarj edilebilir hibrit araçta artık 1.5 litre hacimli, benzinli ünite kullanılıyor ve 204 beygir güç, 19.7 kWh kapasiteli bataryalarla 100 km elektrik menzili sunuluyor.

BYD Shark


BYD'de işler ilginçleşiyor. Meksika'da bir fabrika kuran Çinli üretici bu ülkede tanıttığı pick up modeliyle farklı segmentlerde de var olacağını belli etti. Şarj edilebilir hibrit bir motora sahip olan otomobilin iç mekanı da otomobilleri aratmayan bir tasarım sunuyor.

Köeşli hatlara sahip olan tasarımı Amerikan pick up modellerini andıran araçta parantez biçimli LED farlar ve büyük BYD armasına sahip olan panjur görülebiliyor. 18 inç çaplı jantlar, siyah renkli çamurluk ve kapı altı korumaları, önde gümüş renkli korumaya sahip siyah tamponlar ve kasa kapağında birleşen LED stoplar dikkat çeken detaylar arasında.

Tavan rayları, kasa barları ve yüzgeç anteni de donanıma katan pick up, iç mekanda dört kollu direksiyon simidi, dijital gösterge paneli, büyük dokunmatik ekran, küçük vites kolu ve vites konsoluna eklenen şalter biçimli tuşlar görülebiliyor. Havalandırma çıkışları ve dikiş iplikleriyse bakır renkli.

5.457 mm boya ve 1.925 mm yüksekliğe sahip olan aracın teknik verileri detaylandırılmamış olsa da şarj edilebilir hibrit ünitede 1.5 litre hacimli, benzinli bir üniteye eşlik eden elektrik motorlarının yer aldığı biliniyor. Üretilen güç yaklaşık 440 beygir olarak açıklanırken 0-100 km/s deparı 5.7 saniyede tamamlanacak. 2.5 ton çekme kapasitesi sunan aracın elektrik menziliyse yaklaşık 100 km.

Kia EV6


Kia'nın ilginç tasarımlı elektrikli modellerinden EV6 makyajlandı. İç mekanda yoğunlaşan yenilikler haricinde bataryaları da büyüyen otomobilin motor seçeneklerinde de az da olsa yeniliğe gidildi. Aracın sahip olduğu potansiyel şarj hızı da yine etkileyici.

Eskisinden de agresif duran ve neredeyse çift parçaya bölünen LED farları haricinde panjur ve ön tamponu da yeni olan otomobilde tasarımı farklılaşan 19 ve 20 inç çaplı jantlar görev yapıyor. Arka bölümde de tamponun yenilenmesi dışında bagaj kapağı camına silecek eklenmediği görülebiliyor. Stoplarsa iç tasarımı farklılaşan bir LED çubukla birbirine bağlanmış.

İç mekana geçildiğinde yeniden tasarlanan iki kollu direksiyon simidinin çift renkli deri döşemeye kavuşması ve hem üst hem de alt kısmının düzleşmesi haricinde göbekte yer alan logonun sağa çekilmesi de dikkat çekiyor. Ayrıca modelde artık üç kollu bir direksiyon simidi de tercih edilebiliyor.

Parmak izi okuyucu sayesinde kayıtlı olan sürücüler aracı anahtarsız çalıştırabilirken bilgi eğlence sistemine sonunda kablosuz Apple Carplay ve Android Auto eklenmiş. Ortak panel kullanan dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekran da yenilenirken kablosuz güncellemenin sınırları genişlemiş. Elektronik dikiz ayna ve gelişmiş head up display de donanımlar arasında.

Arkadan itişli seçenekleri 170 veya 229 beygir güç, 350 Nm tork üretebilen otomobilin çift motorlu versiyonları 325 beygir güç, 605 Nm tork üretebiliyor. Gövde yapısı güçlenen otomobilin süspansiyon sistemi de elden geçirilirken GT paketiyse 650 beygir güç, 770 Nm tork üretebiliyor ve Hyundai Ioniq 5 N'de olduğu gibi sahte vites geçişleri sunabiliyor. Bataryalar, en güçsüz seçenekte 63, diğerlerinde 84 kWh kapasiteli.